بازار کراساوورها روزبهروز داغتر و محبوبتر میشود و خودروسازان هم همواره به تنوع و تعداد این خودروها در سبد محصولات خود میافزایند؛ اما در کنار کراساوورها، خودروهای کراساوورنما هم محبوبیت فزایندهای پیدا کردهاند. منظور از کراساوورنما، خودروهای هاچبک کوچک شهری هستند که با کمی افزایش ارتفاع و افزودن قطعات پلاستیکی به بدنه، ظاهری شبیه به کراساوورها پیدا میکنند. محبوبیت این کلاس خودرویی بهقدری بالا رفته است که اکثر خودروسازان، هاچبکهای خود را با این روش تبدیل به خودرویی با ظاهری شبیه به کراساوورها میکنند. از کراساوورنماهایی که در بازار کشورمان حضور دارند میتوان به دانگفنگ H30 کراس و رنو ساندرو استپوی اشاره کرد که بسیار هم محبوب شدهاند.
اما در بازار جهانی، پسازاینکه فولکسواگن مدل جدید کراس آپ را بهعنوان یک کراساوورنمای کوچک شهری معرفی کرد، حالا شورولت هم کوچکترین محصول خود یعنی اسپارک را با ظاهری کراساوور مانند و با نام اسپارک اکتیو معرفی کرده است. شورولت اسپارک اکتیو نشاندهندهٔ ترکیبی از یک مینی کار اسپرت با ظاهری شبه کراساوور است. فروش این خودرو برای سهماههٔ اول سال آینده برنامهریزی شده درحالیکه قیمت پایهٔ آن با گیربکس دستی ۱۶,۹۴۵ دلار اعلام شده است اما اگر خریداران خواهان گیربکس اتوماتیک CVT باشند باید مبلغ ۱۸,۰۴۵ دلار را برای خرید آن پرداخت کنند.
اسپارک اکتیو در قسمت جلو با سپر و پروژکتورهای متفاوت، از ظاهر منحصربهفردی برخوردار شده که آنرا از نمونههای معمولی اسپارک متمایز میکند. در قسمت عقب اما فقط سپر به رنگ مشکی درآمده و یک محافظ نقرهایرنگ به قسمت زیرین آن اضافه شده است. از دیگر تغییرات ظاهری اسپارک اکتیو نسبت به نسخهٔ معمولی میتوان به رینگهای جدید ۱۵ اینچی، تعلیق تجدیدنظر شده، افزایش یک سانتیمتری ارتفاع، طراحی خاص جلوپنجره، یکپارچه شدن پروژکتورهای جلو در بدنه، محافظهای فلزی زیر سپرها و رکابهای جانبی، پوشش پلاستیکی اطراف گلگیرها و ریلهای روی سقف اشاره کرد.
داخل خودرو بهصورت استاندارد مشکیرنگ است و به گرمکن صندلیهای جلو و فرمان چندمنظوره با روکش چرمی مجهز شده است. همچنین خریداران میتوانند از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink شورولت که از طریق یک نمایشگر لمسی رنگی ۷ اینچی ارائه میشود و با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل سازگاری دارد، لذت ببرند. یک دوربین دید عقب، رادیو ماهوارهای، سامانهٔ OnStar، اینترنت وای فای 4G LTE، سیستم ورود و خروج بدون کلید، تهویه مطبوع، کروز کنترل و پنجرههای برقی با قابلیت بالا و پایین رفتن سریع نیز از دیگر تجهیزات این مینی کراساوور آمریکایی هستند.
MPH
۲۵ آبان ۱۳۹۵عجب کلاس مضخرفی….
کراس اوور نما!!!خود کراس اوورا چی اند که باز اینا تقلبیشونن
(((منظورم این ماشین نیست کلا این کلاس خودرویی رو میگم)))
Ali.usa
۲۵ آبان ۱۳۹۵چرا بدن
کم مصرف
سواری خوب
خیلی مناسب برای سفر های شهری
ALI
۲۵ آبان ۱۳۹۵برای بعضیا کلمه کراس اور بد جا افتاده، فکر میکنند اگه ماشین یکم ارتفاعش رفت بالا لزوما از دیوار راست باید بره بالا، نخیر. مردم ماشین بلند و جادار در عین حال جمعا جور دوست دارند، کمپانیام وقتی می بینند تقاضا زیاده تنوع محصولاتشونا تو این سگمنت زیاد کردن .
MPH
۲۵ آبان ۱۳۹۵کراس اوور که خوبه
جاداری و فضای اس یو وی با راحتی و مصرف سواری
ولی شبه کراس اوورم خوبه؟؟؟
MPH
۲۵ آبان ۱۳۹۵اتفاقا کراس اوور چیز خوبیه
شما فضا و حجم suv رو دارید در عین حال سواری و مصرف سواری
مسلما همه که دنبال آفرود نیستن در ضمن خیلیا هم که شاسی بلند فول سایز میخرن باهاش خارج جاده نمیرن به همین دلیل تولید کراس اوور کاملا توجیه شدس
اما این کلاس جدید که اومده “بنظرم” هیچ توجیهی نداره
البته توجیح از نظر خریدار و گرنه واسه خودروساز که فرقی نداره.خودروسازا طبق میل بازار عمل میکنن و هر رده ای که فروشش بیشتر باشه خودروسازا هم توش وارد میشن
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آبان ۱۳۹۵Ali.usa جون چاکریم
حرفت درسته داداش
منم از ماشین جمع و جور خوشم نمیاد اما واقعیت همیشه باب میل ما نیست
الان یه زمانی هستش که بیشتر افراد ماشین کم مصرف و کوچیک رو با یه ماشین فول سایز عوض نمیکنند
ونوم
۲۵ آبان ۱۳۹۵علی شوی بزرگوار درسته منم عاشق ماشین بزرگ هستم ولی هر کمپانی باید تو همه کلاسها نماینده داشته باشه افرین به جی ام که از سوپر اسپرت و وانت و اس یو وی تا سدان و…. همه چی داره
ونوم
۲۵ آبان ۱۳۹۵Mhp از نظر دید اطراف هم برا شهر ها مزیت داره مثل قندر 90 که به علت ارتفاع بیشتر دید اطراف بهتره البته دور از جون این ماشین فقط مثال زدم
Ali.usa
۲۵ آبان ۱۳۹۵برا شهر عااااالی
رامین
۲۵ آبان ۱۳۹۵شهر چه صیغه ایه. ماشین باید ابهت داشته باشه. آشغالی نیست این کلاس. فقط سدان و کوپه میان سایز یا فول سایز. مردم اینقدر بیکارن که در شهر اینور اونور میرن. با همون اتوبوس برید، گند زدید به شهرها.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۵ آبان ۱۳۹۵البته رامتین جان این که میگن برا تو شهر عالی 90 درصد فقط برای کم مصرف بودن و ارزان بودن ماشینه که به بودجه خیلی از مردم بخوره . رفیق همه ماشین ها تو هر کلاسی که نمیشه با ابهت و موتور 5 لیتری باشن الان به این ماشین دقت کن ببین در قسمت خارجی یا ظاهری ماشین شورلت چقدر پلاستیک به کار برده حتی در قسمت کابین هم مطمئن باش از مواد خیلی باکیفیتی استفاده نکرده که هزینه ها رو کم کنه کاملا هم منطقیه خوب همه توان خرید شورلت کوروت و کامارو که ندارن و این ماشین هم منشتری خاص خودشو داره
ولی نکته اینجاست کابین ماشین هم از نظر امکانات حداقل نیاز رو براورده میکنه
البته قیمت 18 هزار دلار هم برای این ماشین یه مقدار زیاده ولی از این اقتصادی تر هم خیلی داریم ….
در ضمن همیشه که نمیشه از اتوبوس استفاده کرد بالاخره ادم مهمونی میره شاید حالش بد شد بیمارستان بره نصفه شب و خیییلی مسائل دیگه
گند خوردن به شهر ها ربطی به ماشین ها نداره به راننده ها بستگی داره ……..
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آبان ۱۳۹۵KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
خراب این اخلاق مثبتت هستم داداش همیشه
خیلی اخلاق خوب و بی طرفانه ای داری که این خیلی خوبه
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۵ آبان ۱۳۹۵ما چاکریم داش علی …..
Madjid
۲۵ آبان ۱۳۹۵ماشین خوب و جمع و جوریه.
دوو استاد ساختن این ماشین ها بود.
بعد از ورشکستگی دوو و خریدش توسط GM این تجربه به GM منتقل شد.
نتیجش شده این ماشین.
ASA
۲۶ آبان ۱۳۹۵این عکسارو بدون آرم نشون بابام دادم، گفتم شورولت هست
کم مونده بود که فحش بده من
آخه تصویر اکثر مردم از این کمپانی یه غول بی شاخ و دم هست که تو پارکینگ کامیون های خارج شهر باید پارکش کرد