اگرچه شورولت مالیبو هنوز هم نفس میکشد اما دیگر سدان های چهار درب این برند قربانی استقبال زیاد از کراس اوورها و شاسی بلندهای شیکتر شدهاند. تولید ایمپالای فول سایز سال پیش به پایان رسید و جایگزین مستقیمی هم برای آن وجود ندارد؛ اما اگرچه سدان های سنتی دوران سختی را در آمریکا پشت سر میگذارند اما برخی بازارها همچنان به این خودروها روی خوش نشان میدهند. برای اثبات این موضوع شورولت از کاوالیر توربو ۲۰۲۲ در بازار مکزیک رونمایی کرده است.
این خودرو در سال ۲۰۰۵ از خطوط کارخانههای آمریکایی کنار رفت و کبالت جایگزین آن شد اما همچنان در مکزیک حضور دارد.
شورولت میگوید کاوالیر توربو ۲۰۲۲ محصولی کاملاً جدید است اما این خودرو در واقع همان شورولت مونزا است که در سال ۲۰۱۹ تاکنون در چین عرضه میشود. کاوالیر طراحی بدی ندارد هرچند نباید آن را هیجانانگیز دانست. این سدان کوچک دارای چراغهای جلوی LED و رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی بوده و در کابین نیز نمایشگر لمسی ۸ اینچی و مواردی همچون پایش نقاط کور وجود دارند. نکته مهم درباره کاوالیر استفاده از پیشرانه توربوی جدید است. البته شورولت فعلاً مشخصات این پیشرانه را منتشر نکرده و تنها به گفتن اینکه پیشرانه موردبحث با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکند بسنده کرده است.
کاوالیر توربو قرار است از سهماهه پایانی امسال روانه بازار مکزیک شود. تا قبل از عرضه جزئیات بیشتری از این خودرو همچون قیمت و مشخصات پیشرانه منتشر خواهد شد. اگرچه این اولین بار است که کاوالیر در آمریکای شمالی رؤیت میشود اما انتظار نداریم آن را در ایالاتمتحده ببینیم زیرا سدان های کوچک مشتری خاصی در این کشور ندارند اما در مکزیک استقبال خوبی از این خودروها میشود.
مدیر بازاریابی شورولت میگوید:
کاوالیر میراث مهمی در بازار مکزیک داشته و امسال نیز باعث تقویت جایگاه شورولت در کلاس سدان ها خواهد شد. ما مطمئنیم طراحی و پیشرانه جدید این خودرو باعث جلبتوجه مشتریان شده و تجربه رانندگی آن فراتر از انتظارات خواهد بود.
mahan
۷ تیر ۱۴۰۰سدان های کامپکت فکر نمی کنم جایی تو بازار امریکا داشته باشند و اون موقع من یادمه که هاچبک ها و استیشن ها از سدان های کامپکت بیشتر وجود داشتن و اگر سدان می خواستن بخرند اکثرا فول سایز یا فوش میدسایز میخریدن.اما این ماشین برای بازاری مثل ایران که به سراتو سایپا میگن سلطان و هزارتا فن پیج داره میترکونه.البته بازار اروپا هم بد محصولات کامپکت از جمله کراس اور.هاچبک.سدان رو نمیخرن.منتها هر چه هست تحت شعاع کراس اوور ها قرار میگیره.سدان هایی مثل تاروس و کانتیننتال لاکراس.ایمپالاو…(که لازم نیست به شما بگم که چه قدر سابقه و تاریخچه دارند و جز اصیل ترین ها هستن)متاسفانه قربانی کراس اور شدن
parsa_ashgh.mashine
۷ تیر ۱۴۰۰منم فکر نمیکنم برای بازار امریکا مثل بازار های اروپا مثل ترکیه … .
.
یا امارات بدرد میخوره
mahan
۷ تیر ۱۴۰۰در جایگاهی نیستم که بگم اشتباه کرده ولی خب با حذف گل سرسبدشون یعنی ایمپالا و برخی سدان های شاخص بنظرم عقلانی نیست که شورلت تمرکزش رو بذاره روی سدان های کامپکت.بیش از هر چیزی شورلت باید یک فکری به کامارو کنه
خوشنام
۷ تیر ۱۴۰۰طراحیش خیلی شبیه هیوندای شده.
Amirreza
۱۳ تیر ۱۴۰۰تمام ماشینا شبیه هم شدن و مثل گذشته روح و شخصیت جدایی از همدیگه ندارن
Amir
۷ تیر ۱۴۰۰اینو همون کمپانی تولید کرده که کامارو و کروت تولید می کنه؟!
همونی که سیلواردو تولید می کنه؟!
روی این ماشین هر لوگویی میشینه جز لوگو امریکایی جماعت
یوسف
۷ تیر ۱۴۰۰این که چیزی نیست، پس از انحلال برند دوو، جنرال موتورز دوو ماتیز رو با نام شورولت اسپارک عرضه میکرد!!! چیزی که پس از این همه سال برای من هضم نشده.
یا همین الان فیات تیپو در بازارهای جنوب خلیج فارس با نام دوج نئون عرضه میشه!
داستان داستان تجارت و پوله و ظاهرا این تعصبا خیلی وقت پیش از سکه افتادن.
یوسف
۷ تیر ۱۴۰۰یه جورایی همون شورولت کروز هستش با اندکی تفاوت در نمای جلو کابین.
میثم
۷ تیر ۱۴۰۰طراحی بیرونی بشدت چینی و طراحی داخلی هم نسلهای قدیم کره ای
احتمالا قیمت خیلی رقابتی داشته باشه که برای اون منطقه خیلی فاکتور تعیین کننده ایه
حسین
۷ تیر ۱۴۰۰توی بعضی سالهای دههی هشتادی میلادی کاوالیر پرفروشترین ماشین سواری آمریکا بود.کاوالیر دهه ۸۰کجا این کجا؟
محمد+مختاری+آذر
۱۱ تیر ۱۴۰۰زیاد بد نیست می تونه رقابت کنه