شورلت نسل جدید اسیوویهای فول سایز تاهو و سابربن را در سالن ورزشی لیتل سیزرز آرنا در دیترویت رونمایی کرده است. این دو برادر بهبودها و پیشرفتهای زیادی را تجربه کردهاند که آنها را از نسل قبلی متمایز میکند. پایه و اساس نسل جدید این دو اسیووی پلتفرم تراک T1 جنرال موتورز است که در نسل آیندهٔ کادیلاک اسکالید و جیامسی یوکان هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
این پلتفرم از معماری الکتریکی جهانی B جنرال موتورز برخوردار است و از بهروزرسانی از طریق اینترنت و امنیت شبکهٔ پیشرفته برای تکنولوژیهای رانندگی خودکار پشتیبانی میکند. یکی از ویژگیهای قابلتوجه نسل جدید تاهو و سابربن اما برخورداری از سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی جدید است که وعدهٔ تغییر سواری در مقایسه با نسلهای قبلی را میدهد که بر اساس شاسی تراک ساخته شده بودند.
تاهو و سابربن جدید در ظاهر تا حد زیادی از سیلورادو الهام گرفتهاند زیرا در اینجا هم جلوپنجرهٔ بازطراحی شدهٔ بزرگ و چراغهای جلوی باریک جدیدی به چشم میخورد که با دیلایتهای LED بومرنگ شکل تکمیل شدهاند. مثل گذشته، سابربن در اصل نسخهٔ کشیدهٔ تاهو است و بنابراین بهاستثنای کابین بزرگتر، در دیگر قسمتها طراحی یکسانی با تاهو دارد. البته برای تاهو نسخهٔ قابلتوجهی به نام Z71 هم ارائه شده که با افزایش ارتفاع تعلیق و همینطور دماغهای متفاوت با تریم کرومی بیشتر، حال و هوایی آفرود دارد.
به گفتهٔ شورلت، مدلهای های کانتری و Z71 به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز هستند که تنظیم خودکار سطح بار و ارتفاع را ارائه میکند. به لطف این سیستم، راننده میتواند ارتفاع آر سطح زمین را تا ۱۰ سانتیمتر افزایش دهد. علاوه بر این، هنگام رانندگی در بزرگراهها، سیستم بهطور خودکار ارتفاع را ۱۹ میلیمتر کاهش میدهد تا آئرودینامیک و مصرف سوخت بهبود پیدا کند. در هنگام پارک کردن خودرو نیز این سیستم تعلیق میتواند ارتفاع را ۵۱ میلیمتر کاهش دهد تا ورود و خروج سرنشینان راحتتر صورت گیرد. در هنگام رانندگی آفرود در حالت 4WD Hi راننده میتواند ارتفاع را ۲۵ میلیمتر و در سرعتهای پایینتر در حالت 4WD Lo نیز ۲۵ میلیمتر دیگر افزایش دهد.
هرچند ممکن است نسل جدید تاهو و سابربن هماندازهٔ نسل قبلی به نظر برسند اما درواقع اینطور نیست و کاملاً بزرگتر از قبل شدهاند. شورلت فاصلهٔ محوری تاهو را ۱۲۴ میلیمتر افزایش داده است و درنتیجه این خودرو حالا ۱۷۰ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده است. به همین ترتیب، در سابربن هم فاصلهٔ محوری ۱۰۴ میلیمتر و طول ۳۳ میلیمتر افزایش یافته است.
این رشد ابعاد موجب شده فضای صندوق بار تاهو ۶۶ درصد افزایش یابد و درمجموع با خواباندن صندلیها به ۳۴۸۰ لیتر برسد. حجم صندوق بار سابربن هم ۱۹ درصد بیشتر شده و مجموع فضای بار آن با خواباندن صندلیها به ۴۱۰۰ لیتر رسیده است. فاصلهٔ محوری بیشتر همچنین موجب افزایش فضای پای سرنشینان عقبی هم شده است بهگونهای که حالا سرنشینان ردیف سوم در تاهو ۲۵ سانتیمتر و سرنشینان ردیفهای دوم و سوم در سابربن هرکدام ۵ سانتیمتر فضای پای بیشتری خواهند داشت.
در زیر کاپوت نسل جدید تاهو و سابربن اما شاهد پیشرانههای آشنایی هستیم زیرا در اینجا همچنان همان موتورهای ۵.۳ لیتری و ۶.۲ لیتری V8 نسل قبلی قرار میگیرند که مثل قبل به ترتیب ۳۳۵ و ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارند. هردوی این موتورها از فناوری مدیریت پویای سوخت با بیش از ۱۲ حالت غیرفعال کردن سیلندرها برخوردارند؛ اما علاوه بر این دو موتور، برای اولین بار یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی دورامکس هم بهصورت سفارشی ارائه شده است که برای همهٔ تیپها بهجز Z71 قابل سفارش خواهد بود. این موتور ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد و انتظار میرود بهترین مصرف سوخت را در این کلاس ارائه کند.
برای بسیاری از خریداران این قبیل اسیوویها توانایی بکسل و یدک کشی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل برای تاهو و سابربن جدید برخی از تکنولوژیهای تریلر سیلورادو ارائه شده است. بهعنوانمثال، برای این خودروها پکیجی بنام Max Trailering قابل سفارش است که شامل رادیاتور و فن ظرفیت بالا، کنترلکنندهٔ ترمز تریلر یکپارچه، قلاب بکسل با سیستم دید و اپلیکیشن تریلر شورلت میشود. این اسیوویها همچنین به نُه دوربین دید مختلف هم مجهز هستند.
کابین نسل جدید تاهو و سابربن هم کاملاً بروز و بازطراحی شده است. در اینجا یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ۳ شورلت را ارائه میکند. علاوه بر این، تیپهای پایین در صفحه آمپر خود به یک صفحهنمایش ۴.۲ اینچی مجهز هستند درحالیکه تیپهای پریمر و های کانتری این نمایشگر بهصورت استاندارد از نوع ۸ اینچی است. همچنین یک نمایشگر سربالای ۱۵ اینچی و همینطور سیستم مدیای عقب با دو نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی هم برای این اسیوویها در نظر گرفته شده است. اینترنت وای فای، اپل کارپلی، اندروید اتو، پورتهای USB و شارژر بیسیم هم از دیگر ویژگیهای تاهو و سابربن جدید است.
در بخش تکنولوژیهای ایمنی هم این دو ماشین به ۳۰ سیستم کمکرانندهٔ مختلف شامل هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز عابر پیادهٔ جلو، سیستم اندا رهگیری فاصله، دستیار پارک عقب، کنترل اتوماتیک چراغهای جلو هشدار عابر پیادهٔ عقب، دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط و… اشاره کرد. نسل جدید شورلت تاهو و سابربن مدل ۲۰۲۱ از اواسط سال آینده راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۸این کلاس در بین خودرو ساز ها دیر نسلش عوض میشه احتمالا تا ۲۰۳۰ این عزیزان با همین پلتفرم تولید بشن
خیلی عالین?
حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۸لندکروز تو صندوقش جا میشه . اگه اون حضرت این خداس
بی نام
۲۱ آذر ۱۳۹۸واقعا پسنده
بی نام
۲۱ آذر ۱۳۹۸دیدنش هم لذت بخشه چه برسه به روندنش
Mohammad
۲۱ آذر ۱۳۹۸دمش گرم فکر نمیکردم در این حد خوب باشه….
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۳۹۸ماشاالله به این غول های شکوهمند….
.
در دنیایی که امثال چری تیگو شدن شاسی بلند دیگه شما کی هستین…!!!
واقعا نمیشه هیچ ایرادی بهشون گرفت….
Farzad
۲۱ آذر ۱۳۹۸نمای کابین هم که عالیه …
ایمان
۲۱ آذر ۱۳۹۸شورولت سابربن اگه داشته باشی دیگه خونه نمیخواهی
غول پیکر ترین SUV دنیا خوش آمدی ??
Joker
۲۱ آذر ۱۳۹۸همه چیزش روی هم رفته خوب دراومده،عکس های بدون پوشش نسل جدید کادیلاک اسکالید هم لو رفته!خیلی فانتزی تر و بروزتر شده،آمریکا تو این کلاس خودرویی خیلی خوب داره عمل میکنه…
علی
۲۱ آذر ۱۳۹۸با این ابعاد از SUV گذشتن و وارد حیطه ون شدن
مانی
۲۱ آذر ۱۳۹۸سابربن اینقدر بزرگه که دیگه جا نداشت بزرگش کنن فقط ۳۳ میل رشد کرده
ولی بجاش تاهو رو خیلی گنده کردن که به سابربن نزدیکتر بشه
Kamran
۲۱ آذر ۱۳۹۸اینا کجا ما کجا
Mohammadreza
۲۱ آذر ۱۳۹۸شورولت سابربن رو خیلی میپسندم.
یه خودرو تک در صنعت خودروسازیه جهانه.
میتونی صندلی هاشو بخوابونی و اون عقب گل کوچیک بازی کنی :)
شاهین
۲۱ آذر ۱۳۹۸سابربن داشته باشی و با یارت دو نفری بری تور اروپا گردی
مخصوصا سمت شمال شرقی اروپا سوئد سوئیس و دانمارک و … که بهترین طبیعتو داره
سابربنم که ماشالله اندازه یه اتاق 6 متریه به موقعش رانندگی و به موقعشم صندلیارو بخوابونی و استراحت و …
چی بود اینجا به دنیا اومدیم اخه
ایلقار
۱۲ دی ۱۳۹۸دوستان چرا من دندشو نمیبینم!