شورلت کوروت موتور وسط یکی از جذابترین خودروهای آینده است که افراد بسیار زیادی انتظار معرفی آنرا میکشند؛ اما پیش از معرفی رسمی این سوپراسپرت آمریکایی، تعدادی از مشخصات آن مثل ابعاد، افشا شده است. با توجه به اطلاعات کنونی، درحالیکه فاصلهٔ محوری کوروت موتور وسط با فاصلهٔ محوری ۲.۷۱ متری نسل فعلی تقریباً یکسان است اما طول بیشتری دارد؛ اما از لحاظ ارتفاع، کوروت C8 کمی کوتاهتر از نسل C7 با ارتفاع ۱.۲۳ متر است. بهاحتمالزیاد بخشی از این کاهش ارتفاع به خاطر شیشهٔ جلو است که زاویهٔ بیشتری نسبت به نسل کنونی دارد.
البته شورلت تابهحال هیچ اعداد و ارقامی از اندازهٔ کوروت C8 منتشر نکرده و این اندازهگیریها بر اساس تصاویر جاسوسی انجام گرفته و کاملاً دقیق نیستند؛ اما اگر این اعداد صحت داشته باشند، کوروت موتور وسط از لحاظ ابعاد تقریباً بهطور مستقیم با رقبایی چون فراری ۴۸۸، مکلارن 650S و فورد GT مطابقت خواهد داشت. بر اساس این اعداد، کوروت C8 کشیدهتر، کمارتفاعتر و عریضتر از نسل کنونی خواهد بود.
اما علاوه بر طول و عرض بیشتر، هماکنون میدانیم که کوروت موتور وسط سریعتر از نسل کنونی هم خواهد بود. البته ممکن است این خودرو همچنان با همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری کنونی عرضه شود که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما بسته به مدلهای مختلف، این موتور میتواند ۶۵۰ و حتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت هم تولید کند. درهرحال برای فهمیدن مشخصات دقیق و رسمی کوروت C8 باید تا زمان معرفی آن در تابستان آینده منتظر بمانیم.
حمیدرضا
۹ دی ۱۳۹۷امیدوارم مزیت قیمتشو حفظ کنه ولی خوب خریدن یه همچین ماشینی خیلی جذابه منتهی انقدر هزینه نگهداریش بالاست دقیقا فرداش پشیمون میشی
حسن
۹ دی ۱۳۹۷حمیدرضا
شما نسل 8 کوروت رو که هنوز نیومده تو بازار رو داشتی که از هزینه هاش صحبت میکینی ؟
حسن
۹ دی ۱۳۹۷کوروت طی سالیان تولیدش همیشه قیمت مناسب و عملکرد بالا از فاکتورهای مهمش بوده
امسال هم توسط مجله رود اند تراک ماشین اسپرت سال 2018 لقب گرفت در حالی که رقبای همچون 911 و r8 هم وجود داشتن
Mohammad
۹ دی ۱۳۹۷بی شک یکی از مهم ترین ماشین هایی خواهد بود که در چند سال اخیر معرفی شدند
این ماشین نه تنها از نسل هفتم خود سریع تر قوی تر خواهد بود بلکه حتی جنرال موتورز خواب های لوکسی برای این ماشین دیده تا اونجایی که فهمیدیم نسخه های لوکس این ماشین رو کادیلاک تزیین خواهد کرد اون کلید کادیلاک هم که نمیدونستیم مال کدوم ماشین احتمالا مال corvette -v باشه البته ارزون تر از رقبای اروپایی هم نباید باشه
Mohammad
۹ دی ۱۳۹۷و از لحاظ عملکرد فنی همونجور که نسل فعلیش رقابت نزدیکی با رقبای اروپایی گرون تر از خودش داره
پرچمدار نسل بعدیش که احتمالا 1000 اسب بخاری و چهار چرخ متحرک خواهد بود باید بهتر از رقبا باشه تا موقعی که نسل بعدی رقباش هم بیان
M
۹ دی ۱۳۹۷ببینیم و تعریف کنیم خدا کنه اینجور که میگی باشه تا یه رقابت جذابو شروع کنه
ولی وجدانن ساختن ماشینی با توانایی به چالش کشیدن فراری 488 و مک لارن 720 و لامبورگینی هوراکان پرفومانته و پورشه 911 GT2RSیه چیزی تو مایه های ماموریت غیرممکنه !
منظورم از چالش یعنی رقابت در همه زمینه ها بود نه مثل دیمن که 90 هزار تا فقط واسه خط صاف میگیره یا کوروتی که فقط تو پیست اونم بعضیاش با این بزرگان رقابت کنه
علاوه بر این دو تا فاکتور خیلی چیزای دیگه هم هستن که امیدوارم کوروت موتور وسط بتونه داشته باشه تا رقابت فقط به اروپا محدود نشه
یانکی
۹ دی ۱۳۹۷وقتی 67 سال پیش ساخته شد هدفش این بود که مردم با کمترین هزینه بهترینها رو داشته باشن.و الان هم همین راه رو میره.البته من فقط موتور جلو دف عقب دوست دارم.نمیدونم چرا علکی از کوروت ایراد میگیرید عزیزان.من اگر از پورشه بدم میاد چون که اصالتش بر میگرده به فولکس قورباقه که نسل اولش 4 سبلندر هوا خنک بود که کاملا بر اساس فولس قورباقه ساخته شده.صداشم که دیگه نگم برات.تو رو خدا با کوروت مقایسه نکنید.
حسن
۹ دی ۱۳۹۷خبره خوب
الان سایت Automotive News خبر گذاشته فروش دوج رم و جیپ رانگلر 17 درصد افزایش پیدا کرده
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷من شخصاً با موتور وسط شدن کوروت مخالفم، کوروت یکی از اسطورههای دنیای ماشینه و نمادش موتور جلو بودنه، مثل پورشه 911 که ویژگی اصلیش، ترکیب موتور عقبه و همیشه به این سنت وفادار مونده
اما بنظرم جنرال موتورز با نسل کنونی کوروت، خصوصاً تو مدل ZR1، ترکیب سوپراسپرت موتور جلو رو تا نهایت ممکن ارتقا داده و دیگه جایی برای بهبود و ارتقاء این ترکیب وجود نداره
کوروت ZR1 نقطۀ اوج و اعتلای سوپراسپرتهای موتور جلوئه
وقتی این ماشین میتونه تو پیستها با همین ترکیب موتور جلو پابهپای سوپراسپرتهای موتور وسط اروپایی پیش بره و حتی در بعضی موارد سریعتر باشه، مگه دیگه جایی برای ارتقا داره؟
به همین دلیل جنرال موتورز برای ارتقاء کوروت تو نسل آینده سراغ ترکیب موتور وسط رفته چون با ترکیب موتور جلو دیگه عملکردی بهتر از ZR1 فعلی نمیشه ارائه کرد.
Ali
۹ دی ۱۳۹۷میتونه ترکیب موتور جلو چهارچرخ متحرک رو برای ساخت یه گرندتورر نیمه لوکس(نسبت به آستون و فراری) نگهداره و موتور عقب رو بزاره برای سوپر اسپرت ساختن
ای کاش از موتور ۴.۲ تویین توربوی کادیلاک هم روش استفاده کنن
Car Lover
۹ دی ۱۳۹۷سنت تا اونجایی که جلوی پیشرفتو نگیره خوبه
وختی کوروت با تمامی برتری هاش به علت موتور جلو بودنش دوم میشه
اگه موتور وسط بشه و چهارچرخ درسته که دیگه مثل قبل نیست ولی پیشرفت زیادی میکنه
الان تو فرهنگ خودمون هر چیزی رو شما قبول می کنی حتی اگه بهت بگن ما داریم 3000 سال اینکارو میکنیم؟؟ وقتی احمقانه باشه نه دیگه…
حسن
۹ دی ۱۳۹۷البته شورولت اعلام کرده نمونه های موتور جلو همچنان تولید میشن
کوروت موتور وسط در واقع برای رقابت با محصولات غیر بومی امریکایی هست
ولی نمونه های موتور جلو بیشتر برای سلیقه افرادی که عملکرد سنتی کوروت رو میخوان
اتفاقا کاره خوبی هم هست و شورولت با این ترفند هم مشتریان سنتی رو حفظ میکنه و هم مشتریان تازه ای رو جذب میکنه
mehran911
۹ دی ۱۳۹۷نمردیم و ی نظر درست حسابی تو این چند پست اخیر خوندیم
OMID
۹ دی ۱۳۹۷چه شود?
جی کلاس مرسدس
۹ دی ۱۳۹۷چقدر این ماشین به درد نخوره بهتره از پورشه یاد بگیره طراحی و ساخت انجمن رو همیشه پایین تر از پورشه و Audi و بنز و ب ام و بوده نمیدونم ولی همیشه به عنوان یه جنس ارزون بی کیفیت میبینمش
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷شما خودت همیشه میگی چرا بیخود به ماشینهای آلمانی گیر میدین اما الان خودت داری بیخود و بدون هیچ دلیلی به کوروت توهین میکنی
کاری رو که دوست نداری دیگران انجام بدن اول از همه خودت نباید انجام بدی
کوروت یه اسطورۀ قابلاحترامه
جی کلاس مرسدس
۹ دی ۱۳۹۷دید چقدر بده این کار و سخته حالا خودتونو بذارید جای اون شخص اگر کارش بد بود باید همتون میومدید از من دفاع میکردیدولی همه بر علیه من شدید حالا فهمیدید چقدر بی منطقی بده اینطور نیست مه همش حرف شما باشه این اخلاق بچه گانتونو تموم کنید
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷Zr1 که نتونست به جایی برسه و اوج موفقیتش چهارم شدن تو درگ موتور ترند بود! ببینیم این چه میکنه !
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷اوج موفقیت کوروت ZR1
مغلوب کردن مکلارن 720S و لامبورگینی اوراکان پرفورمانته تو پیست رقابت کاراندرایور
مغلوب کردن فراری 488 پیستا تو پیست رقابت روداندترک
انتخاب بعنوان خودروی عملکردی سال 2019 روداندترک
و حضور تو لیست 10 ماشین برتر سال 2019 کارانددرایور بود
حالا تو با درگ موتورترند خوش باش فعلاً
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷هر وقت فکر کردی کوروت تو پیست خوبه یاد جایگاه نداشتت تو پیست نوربرگ رینگ و اینکه گفته بود میخواد رتبه اول رو کسب کنه بیوفت :)) جایگاه پرفورمانته هم ببین :))
گفتی ۴۸۸ پیستا،خوب شد تو درگ موتور ترند نبودش وگرنه کوروت جای چهارم،پنجم میشد :)) با اون همه گشتاور و اسب بخار :))
با تچکر :))
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷هر وقت فراری تو نوربرگرینگ تایم زد و جایگاه کسب کرد، کوروت ZR1 هم تایم میزنه
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷نه دیگه نشد! اشتباه زدی جاده خاکی چونکه فراری هیچوقت مثل کوروت ادعای این رو نکرد که ماشین واس رکورد پیست نوربرگ رینگ ساخته! نه واس ۴۸۸ نه لافراری نه ۸۱۲و ولی کوروت این ادعا رو کرد واس zr1 که نتیجش این شد که خورد زمین :(
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷هروقت لینک رسمی همچین ادعایی رو آوردی بعداً در موردش باهم حرف میزنیم
Mohammad
۹ دی ۱۳۹۷باز ایشون شروع کرد شما خسته نشدی از اینکه همه رو علیه خودت بکنی نگاه کن هر بار یکی داره جوابتو میده بس کن این حرف های بچگونت رو
۱ یادت باشه فراری زیر مجموعه فیات کرایسلر
۲ شما طرفداری جنسیس بکن نه برند دیگه
ولی من موندم چطور شما هر دفعه با یه اکانت میای راحت هرچی دلت میخوای میگی پدال لطفا رسیدگی کن بخث فنی که نمیکنن ایشون فقط بگو مگو این مال من اون مال شمارو میکنه
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷https://nodud.com/other/vehiclesandaviation/1524386113.707591?
https://www.pedal.ir/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%aa/%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa-zr1-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af/
کوروت ماشینش رو برده تو پیست واس رکورد که همونطور که تو لینک هست رکوردش فاجعه بود!
ولی فراری هیچوقت ماشین نبرده تو پیست نوربرگ رینگ واس رکورد! اگه جایی دیدی مثلا لافراری یا ۴۸۸ رو برده باشن تو نوربرگ رینگ خبرم کن :)
با تچکر :)
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷Mohammad
اولا که اینکه سعی کن خودت و ۲/۳ نفر دیگه رو همه حساب نکنی عزیزم چون تعداد کاربرهای پدال خیلی زیادتر از ۵ نفره :)
دوما که فضای مجازی هیچوقت اونقدر جدی نگیر،اینکه تو و ۲/۳ نفر دیگه اینجا بشین ضد من یا طرف من واقعا کوچکترین
تأثیری تو زندگی من و بقیه نداره!پس خودت باش و فیلم بازی نکن هیچوقت ! الان مثلا همه شدن ضد تو و حسن (علی چوی) و المیراج و القاب مختلفی بهتون دادن اتفاق خاصی واستون افتاد؟ :(
سوما که اینکه فراری زیرمجموعه فیات کرایسلر هست چه ربطی به کوروت داره؟ چه ربطی به این داره که فیات کل سهام کرایسلر رو خرید؟ چه ربطی به أمریکا داره افتخارات فراری؟ بی ربط بود متاسفانه :(
چهارما اینجا هرکس آزاده طرفداری هرماشینی رو بکنه،الان تو طرفداری ماشین هایی رو میکنی که تا حالا از نزدیک ندیدی کسی چیزی گفت؟! اگه حرصت میگیره از اینکه من طرف یه سری ماشین هارو میگیرم مشکل من نیست دیگه! :(
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷تو این لینکها کجا گفته کوروت میخواد رتبۀ اول رو کسب کنه؟
فقط بلدی حرف مفت بیپایهواساس بزنی
لینک اول که اصلاً تایم گیری رسمی نبوده و اصلاً به حساب نمیاد
لینک دوم هم گفته شده کوروت میخواد زیر هفت دقیقه تایم بزنه
هنوز هیچ تایم رسمی از سوی جنرال موتورز اعلام نشده اما یه زمان غیررسمی 6 دقیقه و 57 ثانیه از کوروت اعلام شده که ادعای زیر 7 دقیقه رو تایید میکنه
https://www.pedal.ir/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-zr1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
Mohammad
۹ دی ۱۳۹۷دو سه نفر نیست از تعداد دیس لایک هایی که میگیری مشخص همیشه
1 شما طرفداری برند خاصی رو نمیکنی داری برند های دیگه رو تخریب میکنی البته به فکر خودت
2 چطور هزار بار میای میگی بنتلی زیر مجموعه فلان المانی رولزرویس زیر مجموعه بهمان ما هیچکی نمیگیم انقدر ما نگفتیم فراری مال فیات کرایسلر
شما یادت رفته فکر کردی اینم مال المان هاست
3 اینجا جای اخبار خودرو هست باید درش بحث فنی شه شما از 5 تا کامنتت 3 تاش داره میگه امریکایی ها فلانن بهمانن
4 بنده به خاطر کارم یه پام تبریز باشه یه پام ترکیه هست همه که مثل شما نیستن همه جور ماشینی که بگی سوار شدم دیگه اون کره ای ها که میگی همین ایرانم زیر پامون بوده
5 شما به جا تخریب دیگر برند ها با این حرف های بچه گونه برو سایت های دیگه رو مطالعه کن چیز های جدید بیار بگو به بقیه مثل همه بحث فنی کن
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷طرز حرف زدنت فقط گویای اینه که حقیقت تلخی رو شنیدی و دیدی ولی جوابی واسش نداری ! :)
گفتی لینک منم لینک دادم حالا میتونی قبول نکنی،واس من فرقی نداره! رکورد رسمی کوروت ZR1 هم ۷:۱۲ هست! چیزی که تایید شد و ثبت شده! که فاجعه هست! کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد !
بای بای
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷این لیست تایمهای رسمی و تاییدشدۀ نوربرگرینگ
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
اگه اسمی از کوروت ZR1 جدید تو این لیست رسمی پیدا کردی من کلاً از این سایت میرم
ضمناً این عین جملۀ خودته اون بالا:
«گفته بود میخواد رتبه اول رو کسب کنه»
گفتم لینک این ادعا رو بیار نه یه مشت لینک بیربط
Maskvich
۹ دی ۱۳۹۷https://www.motor1.com/news/239334/corvette-zr1-porsche-gt3-nurburgring/
بای بای :)
Amir Machine
۹ دی ۱۳۹۷عزیزم این لینک، منبع همون مطلب ترجمهشدهایه که اون بالا گذاشتی!!
این همون زمان غیررسمیه، خوبه پایینش هم نوشته غیررسمی
اگه انگلیسی بلدی اینو بخون
«Of course, neither of these lap times are official»
«مطمئناً هیچکدام از این لپ تایمها رسمی نیستند»
دنیا رو هم که زیر و رو کنی تایم رسمی از کوروت ZR1 تو نوربرگرینگ پیدا نمیکنی
دو تا ادعای بیپایه کردی، من هردوتا رو با مدرک معتبر رد کردم، دیگه بیشتر از این خودتو خراب نکن
حسن
۹ دی ۱۳۹۷ارمان
مجله رود اند تراک حرفهاش که چیزی دیگست
کوروت ماشیم اسپرت سال 2018 شد خوشگلم
زیاد تلاش نکن راه به جایی نمیبری
Mad.z.Max
۱۰ دی ۱۳۹۷ینی این بشر حرف میزنه، سیل دیسلایک میبردش، باز میاد.
یه اکانتت همین اواخر رفت، این یکی عم میره ها داداش من، خراب نکن انقدر
ایمان
۹ دی ۱۳۹۷من نمیدونم چرا بعضی دوستان هر اتفاقی که میفته ، هر ماشین جدیدی که معرفی میشه یا میخواد معرفی بشه سریع پایِ فراری رو وسط میکشن و از فراری مایه میزارن
فراری هیچوقت ادعای الکی و توخالی نمیکنه و اگه هم ادعا کنه همه میدونن که ادعاشو ثابت میکنه
منظورم دوستانی هست که میگن فراری تو نوربرگ رینگ میترسه رکورد بزنه یا توانایی رکوردزنی رو نداره
نخواستن با نتوانستن فاصله ای زیاد دارد
F22raptor
۱۰ دی ۱۳۹۷ماشینهای آمریکایی زیباترین ماشینهای دنیا هستن
و کوروت و فورد جی تی از زیبا ترین ماشینهای آمریکا هستن