شورلت

مقایسهٔ نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک

سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان روی کاغذ آن‌را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخه‌های قوی‌تر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانه‌های توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرت‌های رده‌بالاتری مثل فراری F8 تریبوتو و مک‌لارن 720S رقابت خواهند کرد.

در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R8، آستون‌مارتین ونتیج، مک‌لارن 570S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه ۹۱۱ کاررا S به‌عنوان رقبای نزدیک کوروت C8 انتخاب شده‌اند. همهٔ این‌ها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آن‌ها بگیرد.

کوروت C8

آکورا NSX

آئودی R8

آستون ونتیج

مک‌لارن 570S

AMG GT

نیسان

GT-R

۹۱۱ کاررا S

قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار ۱۵۹,۴۹۵ دلار ۱۷۱,۱۵۰ دلار ۱۵۲,۸۲۰ دلار ۱۹۱,۱۰۰ دلار ۱۱۶,۸۹۵ دلار ۱۱۵,۲۳۵ دلار ۱۱۴,۶۵۰ دلار
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری V8 ۳.۸ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 ۳.۸ لیتری V6 ۳.۰ لیتری H6
تنفس طبیعی توئین توربو طبیعی توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۹۵

اسب بخار

۵۸۰

اسب بخار

۵۷۰

اسب بخار

۵۱۰

اسب بخار

۵۷۰

اسب بخار

۴۷۵

اسب بخار

۵۷۰

اسب بخار

۴۵۰

اسب بخار

گشتاور ۶۴۰

نیوتن متر

۶۴۵

نیوتن متر

۵۵۰

نیوتن متر

۶۸۵

نیوتن متر

۶۰۰

نیوتن متر

۶۳۰

نیوتن متر

۶۳۵

نیوتن متر

۵۳۰

نیوتن متر

گیربکس ۸ سرعته

دوکلاچه

۹ سرعته

دوکلاچه

۷ سرعته

دوکلاچه

۸ سرعته

اتوماتیک

۷ سرعته

دوکلاچه

۷ سرعته

دوکلاچه

۶ سرعته

دوکلاچه

۸ سرعته

دوکلاچه

محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب
شتاب ۰ تا ۹۶ >3 ثانیه ۲.۹ ثانیه ۳.۴ ثانیه ۳.۵ ثانیه ۳.۰ ثانیه ۳.۹ ثانیه ۲.۸ ثانیه ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۷

کیلومتر

۳۲۴

کیلومتر

۳۱۵

کیلومتر

۳۳۰

کیلومتر

۳۰۴

کیلومتر

۳۱۵

کیلومتر

۳۰۷

کیلومتر

وزن ۱۵۲۷

کیلوگرم

۱۷۲۵

کیلوگرم

۱۶۸۵

کیلوگرم

۱۵۳۰

کیلوگرم

۱۳۴۴

کیلوگرم

۱۵۴۰

کیلوگرم

۱۷۸۴

کیلوگرم

۱۵۳۴

کیلوگرم

 

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C8 با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار می‌گیرد. این موضوع حتی بیشتر قابل‌توجه خواهد بود وقتی می‌بینیم کوروت C8 با پیشرانه‌ای سنتی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفته‌ای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی به‌عنوان نیروهای کمکی استفاده می‌کند رقابت کند.

از سوی دیگر، طی نسل‌های گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام داده‌اند که این تلاش‌ها در نسل C8 به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمی‌توان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C8 پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد به‌گونه‌ای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌طور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل قسمت‌های مختلف تعبیه شده است.

شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C8 را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر ۶۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبای خود ارزان‌تر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز می‌توانند پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان ۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر افزایش می‌دهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمی‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر، خنک‌کنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه می‌کند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C8 ترکیب فوق‌العاده‌ای از قیمت و عملکرد را ارائه می‌کند.


منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    دیروز هم گفتم ، در این کلاس خودرویی ، بیش از هر چیزی تعصب و علاقه تصمیم میگیره تا منطق .

    مثلا نظر من فقط از روی علاقه AMG GT هست که مطمئناً مخالف داره ، همینزور که انخابم آئودی R8 نیست اما دلیلی بر بد بودن آئودی نیست ، و این فقط عشق ما به این دست از خودروهاست که انتخابمون را مشخص میکنه .

    1. Alireza

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (639 ديدگاه)

      کاملا با شما موافقم ،این کلاس واسه ماشین بازاس که هرکدوم علاقه ای دارن مثل بقیه کلاسا نیس

    2. Meysam

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      قیمت کوروت در مقایسه با اون یکی ها….
      پشم هایم?

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. M

        ۳۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        میثم جان نسخه قوی تر و طبیعتا گرون تر کوروت در راهه که اختلاف قیمتو تا حد بسیار زیادی از بین میبره و در اصل اون نسخه رقیب ایناس
        ولی چشم اب نمیخوره این نسخه ضعیف تر بتونه 2.9 شتاب بزنه !

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. یانکی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      خدایا اضافه قیمت رقبا رو بخای خرج کوروت کنی چی میشه.فکر کنید 100 هزار دلار خرجش کنی.با 10هزارتا میشه قدرتش رو به 1000 اسب رسوند.امید وارم مخالفان متوجه بشن که عظمت آمریکاییها چیه.الان پورشه چه چیزی بیشتر از کوروت داره که انقدر گرونتره.در مقابل کوروت هیچی نیست.اروپاییهد خیلی دزد هستن

    4. af.1024

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (44 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      مثلا به nsx میگن کندترین سوپراسپرت ولی با تمام وجودم عاشقشم و انتخابم اونه

  2. Seyed AMG

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    پدال جان اون جدول بالا حداقل در رابطه با AMG GT نادرست …

    1. Seyed AMG

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      شرمنده
      درسته ??

  3. Seyed AMG

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    c8 به احتمال زیاد تو خط مستقیم در بین رقبا برتری مطلق داره ، با توجه به تغییرات فنی در پیست هم از بهترین ها خواهد بود یا شاید بهترین باشه فقط میمونه کیفیت ساخت که انشالله پیشرفت خوبی داره …
    من به شخصه به ترتیب :
    1= AMG GTS
    2= 911 کررا S
    3= ونتیج
    4= R8
    رو بیشتر میپسندم …

    1. دانیال

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (148 ديدگاه)

      انشاالله

  4. Seyed AMG

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    می خوام C7 رو با رقباش ()،در پیست و خط مستقیم مقایسه کنم ، کوروت نسل قبلی که نسبت به C8 ۳۵ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر گشتاور کم تر ، 40 کیلو سنگین تر و شتاب 0تا ۱۰۰ اعلامیش توسط شرکت ۴.۲ ثانیه بود که مجلات تونستن ۲ دهم ثانیه ارتقاش بدن و مشکلاتی مثل گیربکس ضعیف و تقسیم وزن نامناسب و احتمالا دانفورس کمتر داشته…
    تو ۲ تا کامنت دیگه …

  5. Amir evolution

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اگه بخای بر حسب جیبت انتخاب کنی
    1.کوورت
    2.gt_r
    ولی با نوید موافقم.. تو این کلاس پول مهم نیس، عشق و سلیقه شخصی مهمه

  6. علی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    احتمالا انجین تویین توربویی که ازش حرف میزنن ، ۴.۲ لیتری کادیلاک معروف به بلک وینگ باشه
    که با ستاپ اختصاصی شورلت میتونه به بالای ۶۰۰ اسب برسه(حدودا ۶۵۰ اسب حدس منه)
    اگه در کنار موتور الکتریکی برای محور جلو بکار گرفته بشه میشه قدرت ترکیبی حدود ۸۰۰ اسب براش در نظر گرفت
    ولی گزینه محتمل تر ، هیبرید خفیفه که فقط رو محور عقب قابلیت نصب داره و فک نکنم بیشتر از ۳۰ اسب کمکش کنه
    گزینه دیگه میتونه نسخه بهبود یافته LT4 باشه که ۷۵۵ اسب قدرت داشت و حالا شاید بتونه ۸۰۰ اسب بده
    با فرضیات قبلی میشه در صورت هیبرید شدن قدرت ۸۵۰ تا ۹۵۰ اسب رو براش در نظر گرفت
    و احتمالا قیمتی حدود ۱۵۰-۱۸۰ هزار دلار در بیشترین حالت

  7. Seyed AMG

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    مقایسه کوروت و رقبا در پیست:

    ?پیست balocco :
    2:4۵:00 = نیسان GTR (نسخه 530 اسب بخار)
    ۲:۵۰:۲۲ =  کوروت استینگری (۴۶۰ اسب بخار)
    ۲:۵۲:۵۲ = AMG GTS  (نسخه ۵۱۰ اسب بخاری )
    2:52:58 = ۹۱۱ کررا S (نسخه ۴۰۰ اسب بخاری )

    ?پیست Willow Spring :
    1:20:25 = نیسان GTR (…)
    1:24:55 = کوروت استینگری ( …)
    ۱:۲۵:۶۰ = 911 کررا S ( …)

    ?پیست Top Gear :
    1:17:50 = AMG GTS (…)
    1:17:60 = آکورا NSX
    1:17:80 = نیسان GTR (…)
    1:19:80 =  کوروت استینگری

    ?پیست Sachsenring :
    ۱:۳۱:۹۸ = کوروت گرند اسپرت (466 HP)
    ۱:۳۲:۲۰ = AMG GTC (نسخه ۵۵۸ PH)
    1:32:36 = 911 کررا S (نسل جدید )
    1:33:12 = مکلارن 570S
    1:33:46 = آئودی R8 (نسخه پلاس )
    1:33:75= AMG GTS (…)
    1:33:87 = نیسان GTR (نسخه ۵۷۰ اسب بخاری )
    1:34:60 = آکورا NSX
    1:34:87 = AMG GT (نسخه ۴۷۵ اسب بخاری )
    1:35:19 = 911 کررا S (…)
    1:35:53 = کوروت استینگری

    ?پیست Motortrend :
    0:22:30 = کوروت گرنداسپرت (…)
    0:23:00 =  نیسان GTR (نسخه ۵۵۰ اسب بخاری )
    0:23:10 = 911 کررا S (…)
    0:23:20 = AMG GTS (…)
    0:23:20 =  آئودی R8 (نسخه پلاس )
    0:23:20 =  آکورا NSX
    0:23:30 =  نیسان GTR (نسخه ۵۳۰ اسب بخاری )
    0:23:60 = نیسان GTR (نسخه ۵۷۰ اسب بخاری )
    0:23:90 = کوروت استینگری

    ?پیست Le Mans :
    1:47:13 = مکلارن 570S
    1:49:69= آکورا NSX
    1:49:78= 911 کررا S (…)
    1:51:29= AMG GTS (…)
    1:51:35 = نیسان GTR (نسخه ۵۷۰ اسب بخاری )
    1:51:97 = ۹۱۱ کررا S (…)
    1:52:16 = کوروت استینگری
    ۱:۵۳:۵۰ = آکورا NSX

    ?پیست Laguna Seca :
    1:35:30= AMG GTS (…)
    1:35:62 = کوروت گرند اسپرت (…)
    ۱:۳۶:۳۵=  نیسان GTR (نسخه ۵۳۰ اسب بخاری )
    1:36:36= آکورا NSX
    1:36:44= 911 کررا S( فیس لیفت ۴۲۰ اسب بخاری )
    1:36:63=  نیسان GTR (نسخه ۵۵۰ اسب بخاری )
    1:38:28 =  کوروت استینگری

    ?پیست Hockenheim Short :
    1:08:30 = کوروت گرند اسپرت (…)
    1:08:80 = مکلارن 570S
    1:09:00 = آئودی R8 (نسخه پلاس )
    1:09:40= AMG GTC  (نسخه ۵۷۵ اسب بخاری )
    1:09:60=  نیسان GTR (نسخه ۵۵۰ اسب بخاری )
    1:09:60= AMG GTS (…)
    1:09:60= 911 کررا S

    ?پیست Hockenheim GP:
    1:54:10= کوروت گرند اسپرت
    ۱:۵۵:۳۰= آکورا NSX
    1:55:40= AMG GTS (…)

    ?پیست NCM MotorSport:
    ۱:۳۲:۱۶ = کوروت گرند اسپرت
    ۱:۳۲:۴۵= آکورا NSX

  8. ایمان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    منتظر قوی ترین نسخه کوروت هستیم برای رقابت هیجانی با پورشه ۹۱۱GT۲RS ، لامبورگینی آونتادور SVJ ، مکلارن ۷۲۰S فورد GT و فراری ۴۸۸ پیستا

  9. milad

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    لامصب شبیه مک کوئین شده این کوروت’ این جوری دوسش داشتم?

  10. علی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (237 ديدگاه)

    با تعصب کامل آر8

  11. Hemichan

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    کوروت پرفورمنسش نسبت به قیمت تو یه سطح دیگه ایه
    ممکنه مدل ۸۰۰ اسبی از نظر قیمت به اعضای این لیست برسه و با پرفورمنس در حد +۵۰۰ هزار دلار تا چند میلیون ..

  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    شتاب مرسدس Amg Gt اشتباه نوشته شده

  13. hamed

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    انتخاب من nissan gtr!! روی این ماشین تعصب دارم

  14. آریا ماشین

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخاب من :
    مک لارن 570 S ، هوندا NSX ، پورشه ۹۱۱ کررا S
    ولی NSX و مک لارن رو بیشتر دوست دارم
    ته ته دلم فقط هوندا NSX❤❤❤??????

  15. car lover

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1423 ديدگاه)

    انتخابم کوروت و GTR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا