شورلت کوروت در نسل C8 جدیترین تغییر را در طول تاریخ ۶۶ سالهٔ خود تجربه کرده و از ترکیب سنتی موتور جلو به ترکیب موتور وسط روی آورده است. مثل همیشه، کوروت جدید فعلاً در نسخهٔ پایه معرفی شده اما قطعاً نسخههای داغتر و قویتری از آنهم در راه هستند. حال اما در این مطلب قصد داریم تمامی نسلهای کوروت را بررسی کرده و نسخهٔ پایهٔ هر نسل را با C8 مقایسه کنیم.
کوروت C8 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب انتقال میدهد، فاصلهٔ بسیار زیادی با کوروت C1 دارد که در سال ۱۹۵۳ معرفی شد زیرا کوروت اولیه به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری شش سیلندر خطی مجهز بود که تقریباً ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشت و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس دو سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگرفت.
دقیقاً ۱۰ سال بعد کوروت C2 با پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 معرفی شد که قدرت قابلاحترامی برابر با ۲۵۰ اسب بخار تولید میکرد؛ اما کوروت با نسل C5 که در سال ۱۹۹۷ معرفی گردید به دوران مدرن وارد شد. C5 که آخرین نسل کوروت با چراغهای مخفی محسوب میشد، از یک موتور ۵.۷ لیتری V8 با ۳۴۵ اسب بخار قدرت استفاده میکرد. انتقال نیروی موتور در این نسل توسط گیربکسهای چهار سرعتهٔ اتوماتیک و شش سرعتهٔ دستی صورت میگرفت.
کوروت C8 اما نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و برای اولین بار از تمامی نسلهای قبل ابعادی بزرگتری دارد. علاوه بر این، فاصلهٔ محوری C8 نیز هرچند نسبت به نسل C7 افزایشی جزئی داشته اما نسبت به نسلهای قبلی افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد. در همین حال، در کوروت C8 برای اولین بار از نسل C1 است که هیچ گیربکس دستی ارائه نشده است.
C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | C7 | C8 | |
تولید | ۱۹۵۳ ۱۹۶۲ | ۱۹۶۳ ۱۹۶۷ | ۱۹۶۸ ۱۹۸۲ | ۱۹۸۴ ۱۹۹۶ | ۱۹۹۷ ۲۰۰۴ | ۲۰۰۵ ۲۰۱۳ | ۲۰۱۴ ۲۰۱۹ | ۲۰۲۰ |
قیمت | ۳,۴۹۸ دلار | ۴,۲۷۵ دلار | ۴,۶۶۳ دلار | ۲۱,۸۰۰ دلار | ۳۷,۴۹۵ دلار | ۴۳,۷۱۰ دلار | ۵۱,۹۹۵ دلار | ۵۹,۹۹۵ دلار |
پیشرانه | ۳.۹ لیتری I6 | ۵.۴ لیتری V8 | ۵.۴ لیتری V8 | ۵.۷ لیتری V8 | ۵.۷ لیتری V8 | ۶.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۱۵۰ اسببخار | ۲۵۰ اسببخار | ۳۰۰ اسببخار | ۲۰۵ اسببخار | ۳۴۵ اسببخار | ۴۰۰ اسببخار | ۴۵۵ اسببخار | ۴۹۰ اسببخار |
گشتاور | ۳۰۲ نیوتنمتر | ۴۷۴ نیوتنمتر | ۴۸۸ نیوتنمتر | ۳۹۳ نیوتنمتر | ۴۷۴ نیوتنمتر | ۵۴۲ نیوتنمتر | ۶۲۴ نیوتنمتر | ۶۳۱ نیوتنمتر |
گیربکس | ۲ س اتوماتیک | ۲ س اتوماتیک | ۳ س اتوماتیک | ۴ س اتوماتیک | ۴ س اتوماتیک | ۴ س اتوماتیک | ۶ س اتوماتیک | ۸ س دوکلاچه |
طول | ۴۲۴۲ میلیمتر | ۴۴۵۲ میلیمتر | ۴۶۲۵ میلیمتر | ۴۴۸۳ میلیمتر | ۴۵۶۴ میلیمتر | ۴۴۳۴ میلیمتر | ۴۴۹۳ میلیمتر | ۴۶۳۰ میلیمتر |
عرض | ۱۸۳۳ میلیمتر | ۱۷۵۵ میلیمتر | ۱۷۵۷ میلیمتر | ۱۸۰۳ میلیمتر | ۱۸۶۹ میلیمتر | ۱۸۴۴ میلیمتر | ۱۸۷۷ میلیمتر | ۱۹۳۲ میلیمتر |
فاصلۀ محوری | ۲۵۹۱ میلیمتر | ۲۴۸۹ میلیمتر | ۲۴۸۹ میلیمتر | ۲۴۴۳ میلیمتر | ۲۶۵۴ میلیمتر | ۲۶۸۴ میلیمتر | ۲۷۱۰ میلیمتر | ۲۷۲۳ میلیمتر |
وزن | ۱۲۲۶ کیلوگرم | ۱۳۶۷ کیلوگرم | ۱۴۵۶ کیلوگرم | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۴۵۹ کیلوگرم | ۱۴۴۱ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم | ۱۵۲۶ کیلوگرم |
منبع: Motor1
Elmiraj
۱۳ دی ۱۳۹۸همه کوروت ها فوقالعاده بودن و هستن… خصوصاً C8
.
اما هیچکدام C3 نمیشن……ماشینی با طراحی فرازمینی در زمان خود که همزمان فضانوردان آپولو ، هنرپیشه های هالیوود ، بازیکنان فوتبال ، سیاستمداران و افراد عادی داشتنش…!!!!
Elmiraj
۱۳ دی ۱۳۹۸دوستان تسلا دوباره رکورد فروش زده و در فصل چهارم 2019 از تعداد 112,000 هزار سفارشی که دریافت کرده بودن تونستن تعداد 104,891 را به مشتریان تحویل بدن ( 8736 دستگاه بیشتر از فصل سوم ) و طبق پیش بینی های گذشته ایلان ماسک به فروش 367,500 دستگاه در سال 2019 برسن…!!!
122,260 دستگاه ( 50 درصد) بیشتر از پارسال….
https://www.teslarati.com/tesla-tsla-q4-2019-production-and-delivery-results/
علیرضا
۱۳ دی ۱۳۹۸این مطلب در مورد امریکای منحوسه . میشه لطف کنی به ایران احترام بزاری و امروز بخاطر شهادت سردار این مطلبو برداری.با احترام
Hamid SS
۱۴ دی ۱۳۹۸چه ربطی داره؟
Alireza
۱۳ دی ۱۳۹۸از اندک خودروهایی که هر نسل از قبل بهتر میشه
فقط پایین عکس اول واسه c8 نوشتین موتور ۴.۲ لیتری تا اونجا ک میدونم ۶.۲ هستش
ehsan
۱۳ دی ۱۳۹۸پله پله تکامل رو به زیبایی طی کرده به پله هفتم رسیده (زیباترین کوروت) بعد از اون با کله اومده پایین !!
مهراد
۱۳ دی ۱۳۹۸کوروت جزو گروه بسیار محدودِ ماشینایی هست که با وجود داشتن اصالت بسیار بالا و داشتن نسل های متعدد در تمام نسل ها خارق العاده عمل کرده / کروت مایه افتخار صنعت اتومبیل دنیا و آمریکاس
((اگه بخوام دوتا محصول دیگه صنعت خودروسازی مثل کوروت واجد شرایط فوق رو بگم میتونم از بی ام و سری 3 افسانه ای و مرسدس بنز اس کلاس بینظیر رو نام ببرم / بینهایت برای همشون احترام قائلم))
MADJID
۱۳ دی ۱۳۹۸سلام … طراحی و قالب جدید سایت پدال مثل آپدیت ویندوز 98 به ویندوز XP شده .. دقیقا جهش و تحولی به همین عظمت
خیلی زیبا و جذاب شده سایتتون
قیمتش نسبت به ارتقایی که تجربه کرده افزایش خلصی نداشته
وزنش از نسل قبل یه ذره بیشتر شده که امیدوارم روی عملکردش تاثیر نذاره
مانی
۱۴ دی ۱۳۹۸اگه شوی چراغ نسل قبل رو رو این ماشین میذاشت
هم زیباتر میشد هم هزینهها کاهش پیدا میکرد
یاس ی
۱۴ دی ۱۳۹۸به نظر من c2؛ c3 , c7 زیباترین کوروتها بودن. اخرین نسلش ظاهر خوبی داره ولی نسل قبل خوب نبود، عالی بود.