فورد بهتازگی نسل جدید SUV فول سایز اکسپیدیشن خود را معرفی کرده است. در این نسل، SUV سه ردیفهٔ فورد بیش از ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر شده و یک پیشرانهٔ V6 اکوبوست جدید نیز دریافت کرده است. اکسپیدیشن جدید اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه شیکاگو تجربه نموده است و بنابراین تصمیم گرفتیم نگاه عمیقتری به آن داشته و نسل جدید فورد اکسپیدیشن را در برابر یکی از نزدیکترین رقبایش یعنی شورولت تاهو قرار دهیم.
قوای محرکه
متأسفانه فورد هنوز تمامی جزئیات عملکرد و مشخصات فنی اکسپیدیشن جدید را اعلام نکرده است اما میدانیم یک پیشرانهٔ V6 اکوبوست جدید در زیر کاپوت آن قرار گرفته است که قدرتمندتر بوده و ظرفیت بکسل بیشتری را برای خودرو فراهم میکند. همچنین برای انتقال نیروی موتور نیز یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است که به کاهش مصرف سوخت اکسپیدیشن نیز کمک خواهد کرد.
فورد اکسپیدیشن | شورلت تاهو | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۵.۳ لیتری V8 |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
ظرفیت کشش | بیش از ۳ تن | ۲.۵ تن |
ابعاد و وزن
فورد میگوید نسل جدید اکسپیدیشن ۱۰.۲ سانتیمتر کشیدهتر و ۱۳۶ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی شده است درحالیکه فاصلهٔ بین دو محور آن نیز به میزان ۷.۶ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است؛ اما کسانی که هنوز هم به فضای بیشتری نیاز دارند میتوانند مدل Max را خریداری کنند که ۲.۵ سانتیمتر طول بیشتری دارد.
فورد اکسپیدیشن | شورولت تاهو | |
طول | ۵.۳۵ متر | ۵.۱۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۴ متر | ۲.۹۴ متر |
وزن | ۲۳۸۶ کیلوگرم | ۲۴۳۰ کیلوگرم |
تجهیزات
فورد نسل جدید SUV سه ردیفهٔ خود را به تجهیزات و امکانات فراوانی مجهز کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به اینترنت وای فای 4G، شارژر بیسیم، اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل، شش پورت USB و سقف پانوراما اشاره کرد. البته شورلت تاهو هم از تمامی این تجهیزات بهجز سقف پانوراما برخوردار است.
ایمنی
غیر از ویژگیهای اتصالی، نسل جدید فورد اکسپیدیشن به مجموعهای از تجهیزات ایمنی پیشرفته مجهز شدهاند بهگونهای که سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمک پارک فعال و حتی یک دوربین ۳۶۰ درجه، اکسپیدیشن جدید را بالاتر از تاهو سالخورده قرار میدهد.
منبع: Motor1
یک دوست
۲۵ بهمن ۱۳۹۵بزرگه
خخخخ
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵برا من مثل این هست که بین بلیزر 1978 با موتور 350 و فورد برانکو رنجر 1978 با موتور 351 یکی رو انتخاب کنم
انتخاب من هر 2 هستش
Fz
۲۵ بهمن ۱۳۹۵اولا هر کی که عقده بنز نداشتن داره بنزو مسخره میکنه چون همه ماشین بازا با سلایق مختلف رو عالی بودن مرسدس بنز اتفاق نظر دارن.
ثانیاً تا سال 2025که هیچ تا قیام قیامتم ایران قدرت اول ماشین سازی نمیشه.
ثالثا ماشینای کره ای در مقابل آلمانی مث اسباب بازی می مونن.
ASA
۲۶ بهمن ۱۳۹۵اولا من معذرت میخوام!
دوما عنوان هم نگاه کن داداش!
سوما همه ماشین بازا از بنز خوششون نمیاد
دلیل نمیشه که هرکی بنز دوست نداره ماشین باز نیست
یک دوست
۲۵ بهمن ۱۳۹۵در مورد ولوو هر مطلبی بذاریم نمیشه..!!!!!!!!!!
صفحش هکه؟!!!!!
امير علي
۲۵ بهمن ۱۳۹۵انتخاب من فورد ??
امیر.عارف
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ما که هیچ کدومشونو نمیتونیم داشته باشیم. و هیچ تصور ذهنی هم غیر ممکن هست چون گزینهای موجود ما نیسان آبی و پراید وانت هستند
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵من تاهو بیشتر دوست دارم. یکی از دلایلش این که 8 سیلندره
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ماشین 8 سیلندر یعنی عععشششششششششششققق
اعتمادیان
۲۵ بهمن ۱۳۹۵چقدر زیبایی و عظمت
چقدرآرامش و راحتی
چقدر اعتماد و امنیت
چقدر ….. جان سالم …. اعصاب راحت …..
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
Archi KHAN
۲۶ بهمن ۱۳۹۵” اما کسانی که هنوز هم به فضای بیشتری نیاز دارند میتوانند مدل Max را خریداری کنند که 2.5 سانتیمتر طول بیشتری دارد. ”
یعنی مدل MAX فقط 2/5 سانتیمتر طول بیشتره ؟!!
عدد اشتباه نیس ؟!
حميد
۲۶ بهمن ۱۳۹۵سلام
فورد إمکانات و زیبایی بیشتری داره چه کنسول داشبورد معرکه ای اینها دارند
REZA ///AMG
۲۶ بهمن ۱۳۹۵فورد اکسپدیشن از نظر دیزاین داخلی و خارجی سرتره موتور و گیربکس بهتر و پیشرفته تری داره ظرفیت کشش بیشتری هم داره
چرا باید سابربنو ترجیح بدم؟
Danial
۲۶ بهمن ۱۳۹۵تاهو و اسکالید یجورایی نماد امریکا هستن اسن اون دست دنده رو شما تو عکسا مشاهده بفرمایید آخ آخ چه حالی میده یدونه مشکی ماتشو سوار شی به به ♥
mohammad fm480
۲۷ بهمن ۱۳۹۵فورد از نظر موتور و گیربکس خیلی عالیه و از تاهو بهتره.ولی من طرحی تاهو رو بیشتر دوس دارم