سال آینده شورولت کاماروی افسانهای ۵۰ ساله خواهد شد و جشن پنجاهسالگی خود را برگزار خواهد کرد. به همین دلیل در این مطلب مقایسهای خواهیم داشت بین قدیمیترین و جدیدترین کامارو یعنی کامارو SS مدل ۱۹۶۷ در برابر کامارو SS مدل ۲۰۱۷. در جدول مقایسهٔ این دو خودرو میتوان بهوضوح افزایش وزن و قدرت مدل جدید را مشاهده کرد بهگونهای که کاماروی قدیمی ۱۶۳ کیلوگرم سبکتر از نسل جدید خود است.
عملکرد نسل جدید کامارو قطعاً نسبت به نسل نخست پیشرفت چشمگیری داشته است اما این پیشرفت، افزایش قیمت زیادی را هم در پی داشته است. باوجود تقریباً ۱۳,۵۰۰ دلار افزایش قیمت، خودروی جدید بهطور قابلتوجهی سریعتر است که این یعنی خریداران عملکرد گرا بهراحتی میتوانند این افزایش قیمت و برچسب قیمتی بالای کامارو SS جدید را توجیه کنند. در بحث عملکرد و شتاب، مدل جدید در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۵ ثانیه و در زمان پیمودن مسافت یکچهارم مایل یا ۴۰۰ متر ۲.۲ ثانیه سریعتر از مدل قدیمی است.
کامارو SS مدل ۲۰۱۷ برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه SS مدل ۱۹۶۷ برای رسیدن به این سرعت ۶.۵ ثانیه زمان صرف میکند. همچنین مدل جدید مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی میکند درحالیکه ماسل کار کلاسیک برای پیمودن این مسافت به ۱۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما برتریهای کاماروی جدید در اینجا به پایان نمیرسد چراکه کاماروی مدرن برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها نیاز به ۳۷ متر فضا دارد برخلاف مدل قدیمی که برای این کار به ۷۶ متر فضا احتیاج دارد.
در بحث مصرف سوخت هم کاماروی نسل اول بسیار خوشاشتها است بهگونهای که اگر کاربراتور آن بهخوبی تنظیم شده باشد ۱۵.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در بزرگراه و ۱۹.۶ لیتر در شهر مصرف میکند؛ اما نسل جدید به لطف برخورداری از سیستم سوخترسانی انژکتوری، مدیریت کامپیوتری موتور و گیربکس ۸ سرعته، باوجود افزایش وزن مصرف سوخت کمتری معادل ۹.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر دارد.
مشخصات فنی
کامارو SS مدل ۲۰۱۷ | کامارو SS مدل ۱۹۶۷ | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۳۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتن متر | ۵۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۳ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۴ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۳ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه |
حط ترمز از ۹۶ کیلومتر | ۳۷ متر | ۷۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۷ جی | ۰.۷۸ جی |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۸۱ متر | ۲.۷۴ متر |
وزن خالص | ۱۶۷۱ کیلوگرم | ۱۵۰۸ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۱.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۷.۴ لیتر (ترکیبی) |
قیمت | ۳۶,۹۰۵ دلار | ۳,۲۵۶ دلار (معادل ۲۳,۴۶۴ دلار امروز) |
مجید
۱۷ مهر ۱۳۹۵من همه مدل های کامارو دوست دارم همونطور که قبلا گفتم دلم میخواد یه روزی از این ماشین و مدل های قدیمیش کلکسیون جمع کنم حتی اگه پولم به ماشین هاش نرسید از ماکت هاش تو مقیاس1:50 یکی از بهترین نمونه های ماسل کارها وسرزمین آمریکا هستش و جذابیت خودشو داره
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵برید کنار که من اومدم
کامارو نگو بگو نفس بگو عشق بگو عمر
50 سال دلبری کرده
50 سال قلدری کرده
50 سال اسفالت خیابونهارو تیکه تیکه کرده
جی ام ممنونم برا 50 سال ساخت کامارو ازت
شورولت تشکر میکنم ازت برا این 50 سال
بخاطر شورولت کامارو میخوام جدید ترین شعرم رو بخونم
عشقست شورولت حال من خرابه
بی خیال اگه باز زندگی بر اب
هر کاری که کردم به شوی نرسیدم
زندگی مو باختم تا پای شورولت موندم
فرصت بده ای شورولت اکنون که شرمندم
از چشم تو افتادم فرصتی بده به من
king 918
۱۷ مهر ۱۳۹۵باریکلا خیلی خوبه
ولی نمیدونم چرا دوستان به شعر ها وزن و قافیه نمیدن
رفتین تو فاز شعر نو ………….//////
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵در نمیاد وزن و قافیش اخه
دوستان به بزرگی خودشون ببخشن
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵افرین به کینگ 918 که عاشق شعر
درود برشما عاشق ادبیات
Elemento
۱۷ مهر ۱۳۹۵.
علی آقا ، خدا جفتمون رو شفا بده!!
شما هم مثل من دیوانه ای !
.
.
.
.
( من دیوانه ی لامبو شما دیوانه ی شورلت )
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵مجید جان بیماری ما دارو هم نداره باید بسوزیم و بسازیم
Elemento
۱۷ مهر ۱۳۹۵.
مشخصات کامارو اس اس 1967 رو خوندم.
باورم نمیشد 50 سال قبل 375 اسب بخار ،555 نیوتن متر ، 6.5 ثانیه صفر تا صد در یک ماشین وجود داشتن !!!
.
مرسی که هستی شورلت.
بهنام
۱۸ مهر ۱۳۹۵خدایش قدرت و گشتاور موتور ببین 50 سال پیش چی میکرده با کاربراتور
همین کامارو 1967 روش به گیربکس 6 دنده ببندن خیلی از اسپورت های الان رو شرمنده میکنه ! با گیربکس 3 دنده شتبابش عالیه
واقعا مرسی ✌?️
بهنام
۱۸ مهر ۱۳۹۵موناکو بهشت ماشین باز هاست ایران بلعکس ?
بازم خوبه چند تا منطقه ازاد داریم کسایی که تو منطقه ازاد هستن هر روز اگه خودشون ندارن چشمشون میخوره بهشون(ماشین امریکایی)روح و روانشون حال میاد ?
Ferrari Zonda SV
۱۸ مهر ۱۳۹۵یه چیز میگم
کسی که قبولش نداره رو با زانو میام تو صورتش??
.
تو پدال عشق آمریکایی ها خیلی پخته تر و با اطلاعات بیشتر (درحد وحشتناک )و فوق العاده کامنت میذارن،مطالب آمریکایی که میذارن من همش منتظر شوی نوا و نیما هستم که بیان،میخونم و لایک میکنم،میخونم و لایک میخونم و لایک……
.
.
.
باشد که ما عشق ایتالیایی ها
و صد البته عشق بریتیش ها
و به خصوص عشق آلمانی ها
هم همین مسیرو ادامه بدیم .
.
کامنت مودبانه،پرمغز،پخته.
.
.
یه پیشنهاد هم دارم که بعدا میگم.
خلاصه خیلی چاکریم.
GOD BLESS AMERICA
۱۸ مهر ۱۳۹۵منتظر من نیستی :-(
پس از این به بعد کامنتها منو بخون نظرت رو بگو.
البته گفته باشم من یکم افراطی ام.
منتظر کامنتهای عشقولانه ات هستم.
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵Ferrari Zonda SV
داداش شما لطف داری
اتفاقا بچه های المانی و اینگلیسی هم مطالب خوبی میزارن که من یه موقع هایی میخونم
Elemento
۱۷ مهر ۱۳۹۵.
نمیدونم چرا این ماشین های امریکایی اینقدر تو دل برو هستن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵عالی گفتی
king 918
۱۸ مهر ۱۳۹۵درود بر تو بهنام جان
امثال تو یه حالی دادن به این سایت دمت گرم رفیق …….
(~_^)
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ مهر ۱۳۹۵فدات بشم کینگ 918 عزیز
شما هم عزیزی برای ما
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵چون ماشین امریکایی هستن مجید جون و همین باعث میشه تو دل برو باشن
ارش
۱۷ مهر ۱۳۹۵داداش امیر تو که زحمت میکشی یه مقایسه ای هم بین پراید ۱۹۸۵ و پراید ۲۰۱۷بکن!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵سال 1967 قدرت موتور 375 اسب بخار تولید کرده بوده.اون زمان
واقعا دمش گرم
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵بهنام جان 375 اسب که چیزی نبوده برا کامارو
مدلzl1 کامارو در 1969 بیش از 430 اسب قدرت داشته که این قدرت رو موتور تمام الومینیومی 427 تولید میکرده با کاربرات 4 دهنه ی راچستر
موتور 427 رو محصولات دیگه شورولت هم عرضه میشده
موتور 427جزو موتورهای بیگ بلاک محسوب میشه
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵چه خودروهایی میساخته امریکا اونم با این قدرت
واقعا افرین
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵حال اگه موقعیتش فراهم شد میخوام از ماشینهای دهه ی 60 امریکا که بیش از 400 اسب بودن مطلب بگم
تعدادشونم بسیار بالاست
مثل دوج چارجر 1969 که 425 اسبه . پیلیموت بلودر 1965 که 430 اسبه . فورد ترینو 1969 که 420 اسبه . شوی مالیبو 1969 که 430 اسبه . دوج کورنت 1969 که موتور همی اون بیش از 500 اسب قدرت داشته و خیلی ماشین دیگه که هستش البته این ماشینا که اسم بردم بالاترین رده هاشون این قدرتو داشتن یادتون باشه
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵حتما بگو
Elemento
۱۷ مهر ۱۳۹۵.
چند وقت پیش رفتم بیرون توی یکی از خیابون ها دیدم یک پلی موث همی کودای خوشگل و با ابهت که لاستیکش به 90 درصد از ماشین های امروز میارزه مثل اینکه 3 یا 4 ساله مثل خیلی از ماشین های امریکایی قدیمی دیگه در ایران از خونه بیرون انداخته شده و جاشو در پارکینگ داده به این ماشین های بزک شده ی جدید و متاسفانه گوشه ی خیابون نصیبش شده. 😢😢😢😢
گوشه ی خیابون زانوی غم بغل گرفته بود و گذر شب و روزو بارون و افتاب و شیره ی درخت ها صورتش رو پوشونده بود.دلم به حالش کباب شد…………. . یعنی قیافش یک حس غربت و دل شکستگی عجیبی داشت. تا چند روز از فکرم بیرن نمیرفت. میخواستم برم در خونشون در بزنم بگم یا ازین جواهر درست نگه داری کنین یا بدینش به گوهرشناسی که قدرش رو بدونه.
.
این ماشین ها حیفن. چندین مدل شورلت ، کادیلاک ( مخصوصا سویل ) ، پلی موث و پونتیاک کنار خیابون دیدم که سالی یک بار کسی جابجاشون نمیکنه. یک عده بچه ی تربیت نشده میرن لوگو شون رو جدا میکنن، خط میندازن ، و …
. این ماشین ها انگار فراموش شدن. دلم خیلی میسوزه. واقعا حیفه. به خدا ظلمه در حق این ماشین ها.
Bloodhound SSC
۱۷ مهر ۱۳۹۵من نسل اول رو ترجیح میدم!!!!!!!
نسل جدید از لحاظ ظاهری عالی شده عملکردشم چه در مقابل ماسل های حال و چه در مقابل نسل اول عالی شده.
ولی من یه عشق کلاسیک ام ! چه میشه کرد ؟!!؟!!؟
دهه 60 و 70 امریکا یه حال خاصی به من میده.
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵به Bloodhound SSC
داداش با هم همدرد هستیم
کامارو نسل 1 واقعا دیگه تکرار نشد
نمیدونم شورولت چطور اصلا ساخت اون ماشین رو که بعد 50 سال هنوز پیر و جوون دوستش دارن
من سال 91 سوار یدونه کاماروss مدل 69 شدم که تازه بازسازی شده بود و کروکی هم بود
فقط همینو بگم که ضربان قلبم 5 برابر شد و باورم نشده بود که نشستم تو ماشینی که یک عمر ارزوشو داشتم و برام یه بت بود
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵درود به شما امریکایی باز حرفه ای
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵نه داش بهنام حرفه ای نیستم
اما یه ماشینهای رو از نزدیک دیدم که نگو
باراکودای 1967 . 1970
موستانگ 66. 69 . 70 . 71
ایمپالای 1959 که 2 برابر یدونه شورولت نوا هست
ایمپالای 60 . 61
پونتیاک پاریزین 1959 که ترسناک با ابهت بود
و………..
واقعا با دیدن این ماشینها متوجه میشم خدا خیلی دوستم داشته که سر راهم قرارشون داده
ممنونم خدا
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵کجا زندگی میکنی که تونستی ببینی؟؟؟
احسان(احسان سابق)
۱۷ مهر ۱۳۹۵مثل اینکه 50 سال پیش ترمز به اندازه الان اهمیت نداشته
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵اتفاقا احسان جان در گذشته هم ترمز بسیار موضوع مهمی بوده
در 1954 حتی ترمز دیسکی برا 4 چرخ هم بوده اما فرا گیر نبوده
در 1975 کادیلاک در مدل سویل از 4 دیسک ترمز بزرگ در هر 4 چرخ استفاده کرد
Nima
۱۷ مهر ۱۳۹۵به غیر از این که ۴ چرخ دیسک بوده کادیلاک تازه ۴ چرخ دیسک خنک شونده بوده
قبل از اون هم خوب مدل فلیت وود که هم میشناسن و بیوک پارک اونیو ۴ چرخ دیسک توى مدل هاى پایه بودن.
حالا دلیل این که کامارو SS سال 67 ترمز گیریش اینجورى بوده اینه که اون مدل ۴ چرخ کاسه اى بودن ولى از سال 68 چرخ هاى جلو دیسکى خنک شونده شدن و ترمزگیرى کامارو به 53 متر کاهش پیدا کرد.
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵من مخلص داش نیما هم هستم
همش درسته
کامارو تا 1967 4 چرخش ترمز کاسه ای داشته
و یه سری نواقص که در 1968 اون رو رفع میکنند
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵بهنام جان من تهران هستم ولی بخاطر همایشهای مختلف که میرم و بخاطر شورولت خودم تو جاهای که ماشین امریکایی زیاده خیلی رفتم و یه رفیق امریکایی باز لوتی هم دارم که قرار به کمکش موتور8 سیلندر بخرم برا شورولتم
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵کارت درست
احسان(احسان سابق)
۱۷ مهر ۱۳۹۵مزاح کردم دوستان عزیز.
علی عزیز شورولتت نواست؟
مدل چه سالیه؟
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵بله احسان جان نواس مدل 1979 که دارم تبدیلش میکنم به مدل 1978که چراغ گرد هستش
مراحل بازسازی رو طی میکنه اگه خدا بخواد 8 سیلندرشم میکنم
احسان(احسان سابق)
۱۸ مهر ۱۳۹۵خدا که می خواد و برات حفظش کنه. ایشالا که موتور 5.7 لیتری تمیزی گیرت بیاد.
تا حالا نووا سوار نشدم اما ایمپالا 79 سوار شدم. سیستم تعلیق و فنربندی خدایی داره و عاشقش شدم. احتمالا سواری دو ماشین شبیه هم باشه اما فکر می کنم نووا اسپرت تر باشه. در هر صورت ازش لذت ببر چون از وقتی سوار ایمپالا شدم دیگه حس می کنم خودروهای ایرانی چیزی به اسم کمک فنر ندارن
Nima
۱۷ مهر ۱۳۹۵فداتیم داداش.
عزیزى
اطلاعات شما هم همیشه دقیق و صحیح هست
واقعا لذت میبرم.
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵من مخلصتم نیما جون
امثال من از افرادی مثل شما الگو برداری میکنند
اگه من تجربه 2 تا امریکایی دارم شما 10 تا داری
یه زمانی هم که اشتباهی چیزی گفتم شما و دوستان ببخشید
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵هم شما هم علی جز بهترین طرفداران خودروهای امریکایی هستید
درود برشما
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ مهر ۱۳۹۵من کوچیکتم بهنام جون
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵فدایی داری مرد بزرگ
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵ممنونم احسان جان
اره نوا یه سدان اسپرت هست و مثل ایمپالا نرم نیستش
مهدی drift
۱۷ مهر ۱۳۹۵گیر بکس سه سرعته !!!!!!
بعد از 50 سال توی 400 متر فقط 2 ثانیه تفاوت دارن
تازه تیون بشه چی میشه
روزبه
۱۷ مهر ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان محترم و علاقه مندان به خودرو در ایران عزیز
از این که سوال بنده ارتباطی با موضوع ندارد از همه ی کابران پوزش می خواهم .
آیا کسی از دوستان از شرایط اشتغال در کارخانجات برند های محبوب خودرو سازی آگاهی دارد ؟ یا راه تحصیلی برای این مسیر چگونه است ؟
آیا دانشکده مهندسی خودرو ی دانشگاه علم و صنعت مسیر همواری است ؟ سایر دانشگاه های موجود در ایران چه طور ؟
با سپاس فراوان از همه ی اعضای فعال سایت پدال
Hami
۱۷ مهر ۱۳۹۵با همه این حرفا و برتری ها مدل ۶۷یک افسانه اس که تکرار نمی شه و خیلی جذاب دوست داشتنیه این پیر مرد امریکایی دهه شصت خودرو های اسپورت معرکه ای میزد امریکا به قدری عالی که حتی خودرو سازهای مطرح دنبال رو خودشون کرده بودن مثل Shelby GT5001967 اما چیزی که من الان میبینم بیشتر دنبال رو بودن تا پیش رو اقای دهقان ممنون از این مقایسه
سینا
۱۷ مهر ۱۳۹۵ماسل های قدیمی خطرناکن سیستم تعلیقشون مثل موتورشون خوب نیست ، مثل قایق می مونن سر پیچ
GOD BLESS AMERICA
۱۷ مهر ۱۳۹۵کنترولشون مرد میخواد نه یه بچه سوسول مایه دار که تاحالا فقط موتور وسط رونده.
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵?
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵داش سینا GOD BLESS AMERICA راست میگه
ماشینهای امریکایی قدیمی یه راننده واقعا مرد میخواد تا بتونه اون رو برونه
به من یکی ثابت شده
GOD BLESS AMERICA
۱۸ مهر ۱۳۹۵علی جان از تو پدال بس بهم دیسلایک دادن و کامنتها مخالف برام نوشتن که احساس میکنم اینجا خونه خودمه…
;-)
علیرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۵۵۰ سال پیش یعنی دهه ی چهل که ایران تازه کارخونه مونتاژ خودرو ی سواری راه اندازی کرد بعد کامارو اون زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶.۵ ثانیه داشته واقعا شگفت انگیزه یعنی اندازه شتاب الان جنسیس کوپه…
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵به GOD BLESS AMERICA
داداش نبینم ناراحتتیتو
اصلا مهم نیستش دیسلایک
شما نظراتت برا من و امثال من همیشه مفید بوده میخوام همیشه تو سایت باشی و فعالیت کنی
GOD BLESS AMERICA
۱۸ مهر ۱۳۹۵چاکر همه آمریکایی بازا :
همه اونایی که با صدای قلدر یه وی 8 دلشون هوری می ریزه.
و اونایی که موتور وی 10 وایپر کعبه موعودشونه.
و اونهایی که سواری مثل کشتی طوفان زده ماسل کار آمریکایی رو به بالانس صد تا موتور وسط نمیدن.
وقتی به کنترل مشکل کامارو اس اس 67 فکر میکنم یاد این ضرب المثل میافتم که میگه:
کار هر بز نیست خرمن کوفتن ……گاو نر میخواهد و مرد کهن.