جنرال موتورز سال پیش از نسل جدید شورولت کوروت پیشرانه وسط رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون، کوروت جدید جزو خبرسازترین خودروهای دنیا بوده است.
از نظر بصری به خاطر اینکه پیشرانه C8 دیگر در جلو نصب نشده بنابراین کاپوت طویل حذف گردیده و نتیجهی نهایی تولید خودرویی مشابه سوپرکارها بوده تا محصولات اسپورت یا عضلانی.
به لطف کوروت بلاگر میتوانیم مقایسهای شانهبهشانه از دو نسل کوروت هشتم و هفتم باهم داشته باشیم. این دو خودرو رنگ بدنهی مشکیرنگ داشته و سباستین پیرژیک تفاوت بین دو خودرو از نظر طراحی و زیبایی را نشان میدهد. البته باید گفت که دو خودرو در برخی موارد اشتراکات طراحی جالبی هم دارند.
در نگاه اول تصور میکنیم سیستم افزایش ارتفاع بخش جلوی کوروت C8 قبل از تصویربرداری فعال شده و به همین خاطر است که نسل هفتم کوروت نمایی کم ارتفاعتر و باابهت تر در نمای سهچهارم دارد؛ اما خب تفاوت فاصله چرخ ها با بدنه در دو خودرو خیلی زیاد نیست. شاید هم این موضوع به تناسبات بدنه مربوط باشد، جایی که کاپوت طویلتر بر ابهت خودرو میافزاید.
کوروت C8 بیشک از نمای عقب برجستهتر دیده میشود ولی پروفایل هر دو خودرو گیرایی زیادی دارد.
اما جدای از نمای ظاهری، واقعیت این است که کابین کوروت جدید از جهات زیادی بهبود یافته و پشت آمپرهای ۱۲ اینچی دیجیتالی، فرمان D شکل و متریال باکیفیتتر در آن دیده میشوند.
نیروبخش این خودروی جدید هم پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT2 است که قدرت ۴۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متری تولید میکند. استفاده از پکیج پرفورمنس Z51 باعث میشود خروجی نیروگاه شورولت به ۴۹۵ اسب و گشتاور آن به ۶۳۷ نیوتون متر برسد.
اما بحث درباره اعداد دیگر کافی است. از نظر شما کدام نسل کوروت طراحی جذابتری دارد؟ چرا؟
MAHDI
۳۰ بهمن ۱۳۹۸انصافا از نظر طراحی کوروت C7 خیلی جذاب تره.یا بهتره بگم طراحیش کاملا پخته تر و هماهنگ تره. اما در بحث کابین کوروت C8 بیشتر از چندسروگردن جذابیت و کیفیت بهتری نسبت به C7 داره!!!!!
مجله CAR AND DRIVER در پیست خودش با کوروت C7 و کوروت C8 زمان گیری کردکه زمان ها به این شکل بود!!!!
کوروت C8 ثبت زمان // 1:26.1
کوروت C7 ثبت زمان // 1:27.0
Taimaz
۳۰ بهمن ۱۳۹۸C8 بیشتر شبیه به یه فراری شده تا یه کوروت ،طرحی عضلانی C7 رو به شدت دوست دارم ، یکبار در تبریز موفق به دیدنش شدم بی نظیر بود.
Alireza
۱ اسفند ۱۳۹۸نمیدونم چه اصراری دارین که c8 شبیه فراریه
تنها شباهتی که بین این دوتا میبینم جای موتورشه و والسلام
Khosrow
۳۰ بهمن ۱۳۹۸افرین به این پسرفت طراحی ..
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۸یکی از یکی بهتر …
مهراد
۳۰ بهمن ۱۳۹۸کوروت ماشینی پر افتخار که در هر نسل پیشرفت قابل توجه داشته و تمام نسل هاش عالی بودن و هستن و خواهند بود
بیراه نیست اگر بگم رول مادل و سنگ محک خودروهای اسپرت سطح بالا بوده همیشه و نسل جدید هم که وارد کلاس سوپر کارها شده
مبارک خریداراش
?⭐CORVETTE⭐?
مهراد
۳۰ بهمن ۱۳۹۸برای دوستانی که تا حالا یه مدل کوروت رو از نزدیک ندیدن بگم که ارتفاعشون فوق العاده پایینه و در عین حال ارتفاع قابل قبولی از کف زمین دارن خیلی گیرا و خفن بنظر میرسن و واسه کسی که نشناسشون مثل یه سوپر کار طراز اول بنظر میرسن
Saeed
۱ اسفند ۱۳۹۸تو اهواز دوتا c7 و یه c6 هست
هر دو نسل رو از نزدیک دیدم
یه c7 آبی آسمونی و اون یکی c7 زرد معروف خود کوروت بود
c6 هم همون زرد بود
از نزدیک که نگاهش کردم اصن یادم رفت کجای دنیام
یه مدیتیشن خاصی واسم آورد??
Elmiraj
۳۰ بهمن ۱۳۹۸از هیچ نسل کوروت نمیشه ایراد گرفت ، خصوصا C8 که انقلابی هست….
C8 اگر ساخت هر خودروساز دیگری بود کمتر از ۱۵۰ هزار دلار قیمت نداشت .
آریا ماشین
۳۰ بهمن ۱۳۹۸طراحی جلوی C7 بهتره ، طراحی عقب و داخلی C8 بهتره
پاشایی
۳۰ بهمن ۱۳۹۸اگر کوروت موتور وسط شده این به نفع برند شولت تمام خواهد شد چون کوروت یه خودرو اسپرت تمام عیار و راه برای شورلت کامارو بازتر میشه چون موتوش جلو قرار میگیره و دیگه راهشون کاملا از هم جدا میشه
شلبى
۱ اسفند ۱۳۹۸طراحى بهتر دماغه C7 بخش زیادیش بخاطر استایل بهتر سوپر اسپرت هاى موتور جلو که کاپوت کشیده و زیباترى نسبت به موتور وسط ها دارند و اینو نمیشه ضعف طراحیه C8 دونست و در نماى عقب و داخل و کنار C8 بهتر و در کل کوروت هر چیزى که یه ماشین باز دنبالش رو داره