در حدود پنجاه سال است که این چالش شاخ به شاخ را انجام میدهیم و هیچگاه خوانندگان نگفتهاند که دیگر بس است! در اینجا دست روی فورد موستانگ GT پرفورمنس پک ۱ و شورولت کامارو SS 1LE گذاشتهایم. هر دو خودرو به گیربکس شش سرعته دستی مجهز شدهاند، البته جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک نیز برای موستانگ ۲۰۱۸ قابل سفارش است.
اول به سراغ کامارو برویم. این خودرو نیروی خود را از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V-8 با قدرت ۴۵۵ اسب بخار و ۴۵۵ پوند فوت گشتاور دریافت میکند. کلیه کاماروهای 1LE دارای درب کاپوت مشکی، آینههای مشکی، برخی اجزای مشکی رنگ دیگر و گیربکس دستی هستند. نسخه SS 1LE با تجهیزاتی نظیر: کنترل مغناطیسی سواری، ترمزهای برمبو، مدیریت کشش پرفورمنس و لاستیکهای ویژه ساخت گودیر عرضه میشوند. این خودرو همچنین دارای اگزوز با حالت دوگانه و خنک کننده روغن دیفرانسیل و گیربکس است. خودروی ما به طور آپشنال دارای صندلیهای ریکارو، سیستم ثبت دادههای پرفورمنس و یک سیستم دوربینی برای کمک به ارتقای زمانهای ثبت شده در رکوردگیری پیست است. فیمت این هیولای قرمز معادل ۴۶,۲۹۵ دلار است که ۸۳۰۰ دلار فراتر از یک کامارو SS پایه ارزشگذاری شده است.
پیشرانه موستانگ دارای حجمی برابر ۵۰۳۸ سیسی بوده و به تکنولوژی فرایند قوس انتقالی پلاسما نظیر آنچه در فورد جیتی مجهز شده است. این موتور نسبت به نمونه V-8 قبلی دارای قطر سیلندر و سوپاپهای بزرگتر است. سرسیلندرها و همچنین میل سوپاپها تغییر کردهاند. این پیشرانه حداکثر دور موتور را به میزان 500rpm گسترش داده و به شیوه تزریق مستقیم و غیر مستقیم، عمل پاشش سوخت را انجام میدهد. قدرت این موتور معادل ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور حاصل نیز معادل ۵۷۰ نیوتن-متر است. گیربکس شش سرعته آن نیز برای تطابق بیشتر با پیشرانه ارتقا داده شده است. فورد به منظور تامین مقررات ایمنی عابرین در اروپا، مجبور به انجام تغییراتی ناسازگار در طراحی شده که چراغهای کوچکتر جلو یکی از آنهاست.
یکی از دلچسبترین تغییرات موستانگ، استفاده از صفحه سرعت شمار دیجیتال ۱۲.۴ اینچی است. نوشته های آن کاملا خوانا بوده و روشنایی مناسبی دارد و برحسب حالتهای مختلف رانندگی، چینش عناصر آن تغییر میکند.
انتخاب گزینه پرفورمنس پک ۱ در هنگام خرید فورد موستانگ ۲۰۱۸ موارد ذیل را به خودروی شما الصاق خواهد نمود:
یک بال بزرگ، رینگهای آلومینیومی مشکی، تایرهای میشلین ps4، ترمز برمبو، اگزور دوحالته، K-brace، فنرهای سفتتر برای جلو، میله ضد چرخش بزرگتر در عقب، رادیاتور بزرگتر، دیفرانسیل لغزش محدود، فرمان الکتریکی تقویت شده، کنترل پایداری، ABS و تقویت منحصر به فرد شاسی.
نمونه مورد بررسی به کمکفنرهای مغناطیسی نیز تجهیز شده و قیمت آن مساوی با ۴۹,۶۷۰ دلار است.
هر دو خودرو دارای اگزوز دوحالته و تعداد هشت سیلندر در موتور هستند اما آوای پیشرانه موستانگ زیباتر است. هر دو اتومبیل به فناوری از کار انداختن ترمز عقب به منظور انجام بهتر برن-اوتز(burnouts) مجهز شدهاند، اما استفاده از این تکنولوژی موسوم به لاین-لاک چندان هم ساده نیست و به اندکی تمرین نیاز دارد.
به جهت انجام مسابقهای داغ، وارد باند فرودگاه به طول تقریبی یک مایل شدیم و پس از انجام تست مذکور، فورد موستانگ به دفعات کامارو را شکست داد. موستانگ موفق شد تا با حداکثر سرعت 256km\h و با فاصله تقریبی به طول چهار برابر یک خودرو، از کامارو با حداکثر سرعت 243km\h پیش بیافتد. از جمله دلایل پیروزی موستانگ میتوان به قدرت بیشتر پیشرانه و دور موتور بالاتر آن اشاره نمود. همچنین پیشرانه کایوت V-8 جدید این خودرو طوری رفتار میکند که گویی بیش از ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد. البته ذکر این نکته لازم است که کامارو بر روی تایرهای عریضتر و لغزندهتری نسبت به موستانگ سوار شده که در نتیجه حاصل از مسابقه بیتاثیر نیست.
وزن موستانگ کمی بیش از کامارو بوده و برابر ۱۷۵۲.۲ کیلوگرم است. این درحالیست که وزن کامارو معادل ۱۷۰۰ کیلوگرم است و توزیع وزنی هردو یکسان و برابر ۵۴/۴۶ است.
در تست شتاب ۰-۹۶، این کامارو بود که برنده مسابقه شد. رکورد کامارو برابر ۴.۱ ثانیه و رکورد موستانگ در این تست برابر ۴.۴ ثانیه است. در آزمایش یک چهارم مایل نیز کامارو برتری خود را حفظ نمود و با ۱۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۵.۴ کیلومتربرساعت در برابر ۱۲.۶ ثانیه و ۱۸۵.۲ کیلومتربرساعت برای موستانگ، آزمایش یک چهارم مایل به پایان رسید. البته طبق نظر متخصصان ما، اگر مسیر طولانیتر بود، موستانگ حتما پیروز میشد. البته از نظر ما فورد قدرت واقعی این خودرو را اعلام نکرده و خواسته تا فروش مدل GT350 به قدرت ۵۲۶ اسب بخار با مشکل مواجه نشود.
ترمزهای شش پیستونه کامارو، این خودرو را در تست ترمزها نیز نسبت به موستانگ جلو انداخت. مسافت مورد نیاز برای توقف کامل این خودرو از سرعت 96km/h برابر ۲۸.۳۵ متر بوده و این رقم برای موستانگ معادل ۳۱.۷ متر است.
در تست هندلینگ هم کامارو بهتر ظاهر شد. بازه زمانی ثبت شده برای موستانگ درعبور از مسیر ۸ شکل، هندلینگ برابر ۲۴ ثانیه بود که رقم مناسبی است. اما کامارو با رقم ۲۲.۹ثانیه همسنگ بزرگانی همچون پورشه ۹۹۱ GT3 و نیسان GTR نیسمو قرار گرفته است. بهتر است بدانید سریعترین زمان ثبت شده در این مسیر برابر ۲۲.۲ ثانیه بوده و توسط پورشه ۹۱۸ اسپایدر و لامبورگینی اوراکان پرفورمانته به ثبت رسیده است. متخصص هندلینگ ما راجع به اختلاف هندلینگ این دو خودرو، چنین اظهار نمود که گویی چهار هزار سال فاصله بین این دو وجود دارد.
بر روی جادههای کوچک بیرون شهری، کامارو دلاورانه عمل میکند. از دور زدن در پیچهای مسیر گرفته تا هر کاری که انجام میدهد، بینقص و تقریبا بدون هرگونه کمفرمانی است. چسبندگی بالا و شاسی مناسب، کاری کردهاند که کامارو هرگز دچار بیش فرمانی نخواهد شد. اما موستانگ در این زمینه دچار مشکل است و علی رغم برخورداری از بخش عقبی مستقل، این خودرو به دور خود می چرخد و دچار بیش و کم فرمانی میشود. گاهی اوقات نیز در ورود به پیچ مشکل دار میشود.
در پیست مخصوص نیز کامارو با اختلاف جلو افتاد و توانست با ثبت زمان ۱:۲۰.۶۷ بهتر از خودروهایی همچون پورشه کیمن gt4، آئودی R8 2014 و فراری ۴۵۸ ایتالیا عمل کند. فورد موستانگ نیز ۳.۳ ثانیه کندتر از این میزان عمل نموده است.
منبع: motortrend
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶بین دوتا کامارو
بین سه تا چلنجر
Hamid.Hellcat
۱۲ بهمن ۱۳۹۶اگه دقت کنید مدتی هست که بیشتر کامارو و ماستنگ با هم مقایسه میشن و چلنجر کمتر با این دو مقایسه میشه. علتش هم همونطور که قبلا گفتم اینه که کامارو و ماستنگ کم کم دارن ویژگیهای یک ماسل کار رو از دست میدن و بیشتر شبیه کوپه های اسپرت اروپایی و آسیایی میشن. اما خوشبختانه داج حاضر نیست در ازای فروش تو اروپا اصالت خودشو از دست بده. میشه گفت چلنجر در حال حاضر تنها وارث ماسل کارهای دهه 60 و 70 هست.
مبین پورمند
۱۳ بهمن ۱۳۹۶دقیقا
سياوش
۱۳ بهمن ۱۳۹۶خود آمریکایی ها هم فهمیدن ماشین کوپه درست و حسابی باید شبیه کوپه های آلمانی باشه تا ماسل کارها یا پونی کارهای دهه ۹۰ خودشون و دارن به این سمت حرکت میکنن حالا به نظر من کامارو زودتر این موضوع رو فهمیده و الان تو اکثر مقایسه ها از موستانگ و چلنجر قویتر عمل کرده حتی تو این متن هم به اشاره شده
موستانگ هم داره کم کم این موضوع رو درک میکنه
اما چلنجر هنوز داره مقاومت میکنه و فقط تمرکز رو خط مستقیم گذاشته که خب میزان فروششم از اون دوتا پایین تره حالا بعضیا میگن ماسل واقعی الان فقط چلنجره خب گیریم که درست باشه اما تا کی؟
بالاخره باید با سلیقه جهانی جلو رفت دیر یازود داره اما حتمیه
(Ali (Chevy nova
۱۲ بهمن ۱۳۹۶سلاطىن قدرت و ابهت و گشتاور
هر 2 عشقن و برابر هستن براى من
(Ali (Chevy nova
۱۲ بهمن ۱۳۹۶خوب منتظر همچىن مطلبى بودم تا 2 تا بحث فنى توپ براى رفقا بذارم
اولىش معرفى موتور بىگ بلاگ 572 شوى هست
شورولت در سال 1970 نسل تازه اى از موتورهاى بىگ بلاگ خودش رو معرفى کرد در کنار موتور بىگ بلاگ 396
اون موتور454 بود که هىولاى گشتاور و قدرت هست
موتور 454 از260 تا 710 اسب بخار قدرت داشت در سال 1970 و بصورت کاربراتورى و تنفس طبىعى اون قدرت رو تولىد مىکرد
در دهه ى 90 شورولت موتور 454 رو با افزاىش حجم سىلندر به 572 اىنچ رسوند که 9000 سى سى هست
موتور 572 با قدرت 700 اسب و گشتاور 1000 نىوتنى تولىد شد ولى بصورت استاندارد روى محصولى استفاده نشد
اىن موتور با کاربراتور و انژکتور قابل سفارش هست
البته موتورهاى 502 و 632 هم مثل موتور 572 از موتور 454 بوجود اومدن
موتور 632 حجمش 11000 سى سى هست
(Ali (Chevy nova
۱۲ بهمن ۱۳۹۶موتور بعدى موتور بىگ بلاک(( 413 Max wedge))دوج هستش
موتور 413 از موتورهاى سرى مگنوم کراىسلر هست که از 1958 تا 1978 تولىد شدن
موتور 413 از سال 1959 تا 1965 در محصولات دوج و پلىموت استفاده شد
موتور 413 با حجم 6/8 لىتر از 340 تا 420 اسب قدرت تولىد مىکرد و مدلهاى 420 اسبى مجهز به 2 کاربراتور 4 دهنه ى هولى که جمعا 8 دهنه کاربرات بود کار مىکرد
گشتاور اىن موتور بسىار بالا هست و تا530 نىوتن متر گشتاور داره
(Ali (Chevy nova
۱۲ بهمن ۱۳۹۶اىن 2 پاراگراف رو با دقت 2 باره بخونىد
((اما کامارو با رقم 22.9ثانیه همسنگ بزرگانی همچون پورشه 991 GT3 و نیسان GTR نیسمو قرار گرفته است. بهتر است بدانید سریعترین زمان ثبت شده در این مسیر برابر 22.2 ثانیه بوده و توسط پورشه 918 اسپایدر و لامبورگینی اوراکان پرفورمانته به ثبت رسیده است. متخصص هندلینگ ما راجع به اختلاف هندلینگ این دو خودرو، چنین اظهار نمود که گویی چهار هزار سال فاصله بین این دو وجود دارد.))
((در پیست مخصوص نیز کامارو با اختلاف جلو افتاد و توانست با ثبت زمان 1:20.67 بهتر از خودروهایی همچون پورشه کیمن gt4، آئودی R8 2014 و فراری 458 ایتالیا عمل کند. فورد موستانگ نیز 3.3 ثانیه کندتر از این میزان عمل نموده است.))
M.us
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ممنون علی جان بخاطر این کامنت انشالله کامنت بعد درباره معرفی انجین 1005.8باشه که گروه sunny سفارششو دادن
(Ali (Chevy nova
۱۲ بهمن ۱۳۹۶خواهش دارم دادا
حمید فورد
۱۲ بهمن ۱۳۹۶موستانگGT و کاماروSS بین این دوتا که برد و باختی وجود نداره اما باختتم واسه من برده موستانگGT
ایمان
۱۲ بهمن ۱۳۹۶شورولت کامارو : لایک ????
فورد موستانگ : دیسلایک ????
امیر
۱۲ بهمن ۱۳۹۶خیلی سخته انتخاب…..
منصور
۱۲ بهمن ۱۳۹۶اینا هردو برنده ان
بازنده ماییم که با پول اینا نهایتا بهمون هیوندا توسان میدن!
الف.ی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶نمیدونم چرا ولی همیشه بین موستانگ و کامارو به سمت کامارو جذب شدم
M.us
۱۲ بهمن ۱۳۹۶راستی یه خبر واسه امریکایی بازا کوروت پیست ویرجینیا رو تو2.37.25 لپ تایم زده
(Ali (Chevy nova
۱۲ بهمن ۱۳۹۶M. Us
دادا خوش خبر باشى همىشه
دمت گرم من خبر نداشتم
منتظر موفقىتهاى بىشتر هستم
M.us
۱۲ بهمن ۱۳۹۶من کوچیک شما امریکایی بازام
Efk
۱۲ بهمن ۱۳۹۶واقعا انتخاب بین این سه تا ماسل کار جزو سخت ترین کارای دنیاس
من که هر کدومشونو اون لحظه میبینم میگم اون بهترینه
Amir
۱۲ بهمن ۱۳۹۶موستانگ عشقه
سروش
۱۲ بهمن ۱۳۹۶عشق من این دوتا ماشینه و تا نسل قبلی طرفدار موستانگ بودم ولی بنظرم حالا کامارو از نظر طراحی سرتره
کارل شلبی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶وای??عجب مقایسه ای ایول
عجب شیاطینی???
واقعا نمیتونم بینشون انتخاب کنم
یاخداااااااااا
کارل شلبی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶چلنجر تو کجا بودی شیطون
Fk
۱۲ بهمن ۱۳۹۶واقعا دقت کنید
پولی که پرداخت میکنید زیر ۲۵۰میلیون تؤمنه ب دلار امروز در واقع حدود ۲۲۰ تومن
اًون وقت اینجا باید ماشین ۱۵هزار دلاری ۲۰۰میلیون بخریم
بگذریم از خدمات قبلو بعد فروش
حقیقت امروز ما واقعا تلخو درد أورده
حسن
۱۳ بهمن ۱۳۹۶قبلا میگفتن یه مشتت میزنم که یکی از من بخوری یکی از دیوار دقیقا حکایت این روزهای ماست . دولت اومد تعرفه ی خودرو را زیاد کردکه این تعرفه مستقیم میره تو جیب دولت بعد برای تبدیل به احسن دلارا هم کرد 4700 یعنی 1500 تومن زیادتر در حالی که تنها منبع تهیه ی دلار کشور بانک مرکزیه صددر صد پول گرانی دلار میره تو جیب دولت . بعد بعضی دوستان هم هستند ارز به قیمت تبادل بانکی میگیرن میرن ماشین میارن حالا ببین چقد سود میبرن که اونا هم با دولتیها شریکن .وزارت نفتم که مستقله.
M
۱۲ بهمن ۱۳۹۶رخ موستانگ هر روز دوست داشتنی تر از دیروز …
حسن
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مطلب فقط یه فیلم کم داشت. رخ کامارو عالیه . صورتش عضلانی تر و با جذبه تر به نظر میرسه
حالت چشماشم بی نظیره. موستانگ در نسل ششم با پایین کشیدن جلو پنجره و اضافه کردن نیم قوس به کاپوت باعث شد جلوی ماشین باریک به نظر برسه و حالت عضلانی صورت از بین بره.ماشین قلدر صورت پهن میخواد.
مبین پورمند
۱۳ بهمن ۱۳۹۶شیطان فقط برای دیمونه،،نبینم کسی رو بچه سوسولای اروپایی نما این اسمو بذاره
جواد
۱۳ بهمن ۱۳۹۶سلام
اره کامارو بهتر چنلجر هم اصیل مونده ولی موستانگ پرچم داره
اینو همه میدونن همه
emad1990
۱۳ بهمن ۱۳۹۶متخصص هندلینگ ما راجع به اختلاف هندلینگ این دو خودرو، چنین اظهار نمود که گویی چهار هزار سال فاصله بین این دو وجود دارد.
هیچ فکرشو نمیکردم از نظر فنی اینقدر اختلاف بینشون باشه.کاش یه مقایسه با چلنجر به همین شکل بینشون بذارن
جالبیش اینه ماستنگ خودش پایه گذار این کلاس بوده ولی حالا عقب افتاده
حمیدرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۶عجیبه من احساس میکردم با توجه به شکل دماغه و انتهای ماشین موستانگ باید در حرکاتی که نیاز به ایرودینامیک هست بهتر عمل کنه ولی کامارو بهتر بوده با توجه به حجم موتور به نظرم اگر مسافت هم بیشتر میشد باز کامارو برنده بود ولی خوب موستانگ هم خودروی بسیار خوبی هست
امیر رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۶این دو خودرو افسانه ای هستند که اگه به قصه تبدیل بشن،هر شب با شنیدنش خوابم میبره…
برنده و بازنده نداره بینشون…
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶منطق : کامارو
احساس : موسانگ
اصالت : چلنجر
یعنی کدومشون؟
mm.y@rlou
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰موستانگ عشقه