هوندا سالها است که در مسابقات فرمول یک بهعنوان تأمینکنندهٔ پیشرانه فعالیت میکند اما این شرکت ژاپنی چندی پیش اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۱ این رقابتها را ترک میکند. درحالیکه این تصمیم بسیار عجیب بود اما از سوی دیگر هوندا بهتازگی قرارداد با مسابقات ایندیکار برای تأمین پیشرانه را تمدید کرده است. این شرکت ژاپنی به همراه شورلت اعلام کردهاند که با تمدید قرارداد تأمین موتور با ایندیکار موافقت کردهاند.
هوندا و شورلت برای فصل ۲۰۲۳ مسابقات ایندیکار پیشرانههای ۲.۴ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی جدیدی را تأمین خواهند کرد که بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارند یعنی ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از قدرتی که پیشرانههای ۲.۲ لیتری V6 توئین توربوی کنونی تولید میکنند. در ابتدا، استفاده از پیشرانههای هیبریدی برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات ایندیکار برنامهریزی شده بود اما شیوع بیماری کرونا این برنامهها را یک سال به تعویق انداخت.
رئیس توسعه پرفورمنس هوندا «تد کلاوس» در مورد این پیشرانههای جدید میگوید:
هوندا از این گام برای آیندهٔ ایندیکار استقبال میکند. اقدامی که منعکسکنندهٔ تلاشهای هوندا برای توسعه و تولید محصولات الکتریکیشدهٔ پرفورمنس بالا است که چالشهای صنعت خودروسازی برطرف میکند و مشتریان ما را به وجود میآورد
رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» نیز اضافه کرده است:
ما از اینکه با ایندیکار به جلو حرکت میکنیم بسیار هیجانزده هستیم زیرا این ویترینی عالی برای تکنولوژی پیشرانهٔ ما در تنها مسابقات چرخ باز آمریکا است
در این قوای محرکهٔ جدید، سیستم استارت سنتی دستی کنار رفته است که این یعنی حالا رانندگان اگر در پیست متوقف شوند میتوانند سریعاً دوباره خودروی خود را راهاندازی کنند. این کار با کاهش تعداد پرچمهای ایمنی در پیست موجب جریان و تایم بهتر مسابقات میشود. این موضوع به نفع تیم ایمنی ایندیکار هم هست زیرا زمان حضور آنها در پیست کاهش پیدا میکند.
استفاده از فرمول هیبریدی امکان ادامهٔ رقابت خودروسازان در برترین مسابقات چرخ باز آمریکا را تا دههٔ آینده فراهم میکند و همچنین فرصت پیوستن دیگر خودروسازان به این مجموعه را هم ایجاد میکند یعنی چیزی که هم هوندا و هم شورلت بشدت از آن حمایت میکنند. به گفتهٔ هوندا، این اقدام ایندیکار برنامههای مسابقهای آمریکای شمالی را با فعالیتهای توسعهٔ محصولات خیابانی این شرکت همراستا میکند زیرا دوسوم محصولات جدید هوندا در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ الکتریکیسازی خواهند شد. همچنین شورلت هم قصد دارد طی این دهه سهم خودروهای الکتریکیشده را در سبد محصولات خود افزایش دهد.
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹کاش راجع به مسابقات جهانی ماشین مثل فرمول یک ، لمانز ، ایندی بیشتر مطلب بزارید یا مثلا سیستم های موتور و کلا اطلاعات بدید
یانکی
۲۱ مهر ۱۳۹۹مسبقات ایندی کار خیلی جذابتر از فرمول1 هستش.تنوع پیستها که هم تو پیستهای بیضی شکل نسکار ماسابقه میدن هم تو پیستهای معمولی.فاصله ماشینها با هم خیلی کمه و بیشتر راننده نقش در تفاوت تیمها ایجاد میکنه.قوانین کمتر دستو پا گیرن.هیجانش خیلی بالاتر از فرموله.و نکته مهم هزینه بسیار کمتر از فرمول 1 دارن.
nikzad
۲۱ مهر ۱۳۹۹این خط وسط این نوع ماشین یا فرمول یک که وسط شیشه هست خیلی رو اعصابه.باعث نمیشه دید راننده ضعیف تر شه؟چون فصل های قبل تر فرمول یک این خط وسط شیشه رو نداشتند!
محمد حسین
۲۲ مهر ۱۳۹۹اون خط نیست. بخش جلویی یک سازه سه بعدی سبک و بسیار مقاوم هست به نام هالو
که دور سر راننده رو میگیره تا تو تصادفات سنگین ، جلوی ضربات رو بگیره و ایمنی راننده رو تأمین کنه
Malt hill
۲۱ مهر ۱۳۹۹چرا فرمول یک نه؟؟
حسین دهمرد
۲۱ مهر ۱۳۹۹قوانین سختگیرانه ی فرمول یک همه رو زده میکنه
Ho3in
۲۱ مهر ۱۳۹۹هوندا لعنتی
900 اسب ?
نه آفرین نه آفرین?
z
۲۱ مهر ۱۳۹۹این موتور شورولت و هوندا دارن
فقط هوندا نیس برای ایندی میسازه
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹چرا هوندا ااز این موتور ها روی ماشین های خودش نمیزاره؟!
nikzad
۲۱ مهر ۱۳۹۹اگر بخواد استفاده کنه باید طوری قطعات کار کنن که به جای چند ساعت,چند سال کارکنه و این کار رو سخت تر میکنه.
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹هوندا فقط ۲۰ سال بعد از با خاک یکسان شدن کشور ژاپن اولین شرکتی ژاپنی بود که در دهه ۶۰ میلادی وارد فرمول یک شد!
و تا اواخر دهه ۸۰ موتورهای این شرکت بر مسابقات حکمرانی میکرد…
حالا خودتون سرعت پیشرفت ژاپن رو حساب کنید……
A.A
۲۲ مهر ۱۳۹۹این موتور ها عمر مفید خیلی کمی دارن در مقایسه با موتور های ماشین جاده ای و راه اندازیشون پیچیده هست و نیاز به اقدامات خاصی داره و نمیشه با یه استارت معمولی روشنشون کرد.و قیمت خیلی بالایی دارند . در دور موتور های بسیار بالا کار میکنن که در ماشین های جاده ای ممنوع هستند اما نمونه هایی از این موتور ها که برای جاده تغییراتی توشون بوجود آوردن (به طور مثال پروجکت۱ مرسدس که از موتور تغییریافته۱.۶ فرمول یک ۲۰۱۵ استفاده میکنه) و بطور مثال دور موتور رو محدود کردند رو تو بعضی از سوپر ماشین های لوکس با قیمت های بالای ۲ میلیون دلار گزاشتن که البته به ازای یه کار کرد مشخص موتور باید کلا عوض شه
Hl>i
۲۱ مهر ۱۳۹۹شاید با شنیدن نام هوندا در وهله اول ادم یاد متورسیکلت بیفته و بعد خودرو های باکیفیتی چون سیویک و اکورد در ذهنش تدائی بشه اما داستان هنرنمائی های هوندا به همینجا ختم نمیشه ، نام هوندا بغیر از هواپیما سازی و تجهیزات الکتریکی و انتقال برق و ربات سازی بیشتر با متورسازی عجین شده حالا چه درون سوزش چه برقی، شرکت هوندا بزرگترین تولید کننده موتور در جهان است، با تولید نزدیک به ۱۴ ملیون متور در سال
متور که میگم نه فقط متور خودرو و متورسیکلت و متورهای مسابقه ای مثل فرمول وان و همین ایندی کار، داستان متورسازی هوندا خیلی وسیعتر از این حرفاست و از مختصات زمین عبور کرده و مثل شرکت دایملر اِم گ(موتورن-گیزلشافت) در سالهای اولیه اش که هنوز خودروساز نشده بود و فقط موتور تولید می کرد-متورهای هوندا هم سه ضلع زمین، هوا و اب را پوشش داده، دلیل استفاده شرکت دایملر از ارم ستاره سه پر هم همین بود تسلط این شرکت در تولید متورهای که هم در خشکی هم در اب و هم بر روی زمین کارای داشتن.
شرکت هوندا علاوه بر ساخت موتورهای بالا موتور های هواگرد، متور جت، متور قایق و پمپ اب و ژنراتور حتیٰ متورهای چمن زنهای خانگی و…. در تولیداتش وجود دارد.
+|<i
دانیال
۲۱ مهر ۱۳۹۹هوندا عشق لاینتهی
Ali
۱۳ آذر ۱۳۹۹همین مسابقات خوبه واسه هوندا چون تو فرمولا وان نمیتونست با مرسدس و موتورش رقابت کنه