نسل جدید تراورز بزرگتر از قبل شده است اما آیا بهتر از دیگر SUV سه ردیفهٔ شورولت است؟
در حال حاضر خرید یک SUV سه ردیفه هرگز کار آسانی نیست چراکه بازار رقابتیتر از همیشه شده است. فولکسواگن سال گذشته مدل اطلس را رونمایی کرد و در حال حاضر نیز شورولت نسل جدید مدل تراورز را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده است که بزرگتر از قبل شده است؛ اما شورولت غیر از تراورز دو SUV سه ردیفهٔ دیگر هم بنامهای تاهو و سابربن در سبد محصولات خود دارد. هرچند این سه خودرو بهطورکلی با یکدیگر متفاوتاند اما اشتراکاتی هم بین آنها وجود دارد؛ بنابراین در ادامه مقایسهٔ کوتاهی خواهیم داشت میان نسل جدید کراساوور تراورز و SUV تاهو.
ابعاد بیرونی
نسل جدید تراورز ۵.۱۹ متر طول دارد که افزایش قابلتوجهی نسبت به نسل قبلی داشته است و هماکنون پس از مدل سابربن، کشیدهترین SUV در سبد محصولات شورولت محسوب میشود چراکه تراورز جدید حتی از SUV فول سایز تاهو هم طول بیشتری دارد. در جدول زیر مقایسهٔ ابعاد نسل جدید شورولت تراورز را با تاهو مشاهده میکنید:
تاهو ۲۰۱۷ | تراورز ۲۰۱۸ | |
طول | ۵.۱۸ متر | ۵.۱۹ متر |
عرض | ۲.۰ متر | ۲.۰ متر |
ارتفاع | ۱.۸۹ متر | ۱.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۳ متر |
فضای داخلی
شورولت تاهو به فضای داخلی بزرگش شناخته میشود اما تراورز در داخل حتی بزرگتر آن است. در این کراساوور فول سایز در صورت خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم، بیش از ۲۷۹۰ لیتر فضا برای بارگیری وجود خواهد داشت. در جدول زیر فضای پا و سر و حجم صندوق بار دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کردهایم:
تاهو ۲۰۱۷ | تراورز ۲۰۱۸ | |
فضای سر (جلو/ردیف دوم/ردیف سوم) | ۱۰۸/۹۸/۹۶ سانتیمتر | ۱۰۵/۱۰۱/۹۸ سانتیمتر |
فضای پا (جلو/ردیف دوم/ردیف سوم) | ۱۱۵/۹۹/۶۳ سانتیمتر | ۱۱۹/۹۹/۸۵ سانتیمتر |
ظرفیت بار | ۴۳۳/۱۴۶۳/۲۶۸۱ لیتر | ۶۵۱/۱۶۴۵/۲۷۹۰ لیتر |
عملکرد
شورولت تصمیم گرفته است برای نسل جدید تراورز دو پیشرانهٔ مختلف ارائه کند که هردوی آنها کارآمدتر از موتور قدیمی ۵.۳ لیتری V8 تاهو هستند. موتور بزرگتر تراورز یک واحد ۳.۵ لیتری V6 که ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است که تاهو از یک موتور سنتی V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند. در جدول زیر مقایسهٔ مشخصات فنی شورولت تاهو را با نسخهٔ V6 تراورز مشاهده میکنید:
تاهو ۲۰۱۷ | تراورز ۲۰۱۸ | |
پیشرانه | ۵.۳ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار | ۳۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۳۵۲ نیوتن متر |
مصرف شهر | ۱۴.۷ لیتر | ۱۳ لیتر |
مصرف بزرگراه | ۱۰.۲ لیتر | ۹.۴ لیتر |
ظرفیت کشش | ۲۵۴۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
منبع: Motor1
فريد
۲۶ دی ۱۳۹۵این به این بز گی کراس اوره?خدایا قوه ای بده این هارو از هم تشخیص بدم کدوم کراس اوره کدوم اس یو وی
سینا
۲۶ دی ۱۳۹۵به پلتفرم بستگی داره نه اندازه
faramarz
۲۶ دی ۱۳۹۵به به چه عظمتی
Viper ACR
۲۶ دی ۱۳۹۵هر دو عالی.
ولی SUV ها رو بیشتر میپسندم. پس تاهو.
آرش
۲۶ دی ۱۳۹۵همچنان تاهو. من اگه یکیشو داشتم خونمو می فروختم کلا می رفتم توش زندگی می کردم
h112
۲۶ دی ۱۳۹۵5 متر…کشتی برا خودش…
خداییش آدم یاد سانتافه می افته…
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵سانتافه چیه این وسط ؟؟!
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۵خرید تراورز منطقی تره چون هم قیمتش پایین تره حدودا 18 هزار دلار هم اینکه پلتفرم خودرو های سواری رو داره و مثل تاهو پلتفرم وانت نداره و تکانه های کابینش کمتره
تاهو فقط قوی تره
Ali.usa
۲۶ دی ۱۳۹۵هر دو عالی
خوشحال شدم که شورلت انقدر خوب پیشؤفت کرده
ولی تاهو یه چیز دیگس
رافال M
۲۶ دی ۱۳۹۵با سلام…عکس بالای اطلاعات خودرو ها اشتباه آورده شده و جاب تاهو و تراورس عوض شده
تاهو از نظر موتور قوی تر هست و تراورس رو از لحاظ ابعاد بزرگ کردن و به نظر میاد چهره بیشتر مناسب شهر هست
علي
۲۶ دی ۱۳۹۵عالی هستن.
دوسشون دارم زیاد ولی حیف اصلا به درد ایران نمیخوره .
با تچکر
احمد باقری
۲۶ دی ۱۳۹۵یه ماشین کاملا کاربردی، با فضا و راحتی زیاد، ولی همه این ماشینا پول میخواد.
Archi KHAN
۲۷ دی ۱۳۹۵جدا ؟!
ASA
۲۷ دی ۱۳۹۵قابل توجه اونایی که به هاچبک چینی میگن شاسی بلند!