اگر خواهان یک شورولت کوروت C7 صفرکیلومتر با پرفورمنسی دیوانه کننده هستید یک گزینه پیش رو دارید: کوروت ZR1! البته اگر این کوروت ۷۵۵ اسبی شما را راضی نمیکند مشکلی نیست چراکه برخی شرکتهای تیونینگ وجود دارند که به کمکتان خواهند آمد اما یکی از متمایزترین این شرکتها هنسی نام دارد.
این تیونر آمریکایی تقریباً هر خودروی پرفورمنس جدید این کشور را ارتقا میدهد و اخیراً هم جادوی خود را روی کوروت گرند اسپورت بکار برده است.
هنسی این خودرو را HPE1000 گرند اسپورت مینامد. زندگی این هیولا به عنوان یک کوروت گرند اسپورت عادی شروع شده اما پس از آن یک سوپرشارژر بزرگ روی پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری نصب گردیده و سیستم سوخترسانی هم ارتقا یافته که ماحصل تمامی این تغییرات کسب قدرت ۱۰۰۸ اسب بخاری و گشتاور خیره کنندهی ۱۲۴۴ نیوتون متری است.
هنسی ادعا میکند این کوروت تا بن دندان تیون شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۷ ثانیه و با سرعت ۲۳۶ کیلومتر در ساعت طی میکند. همچنین این خودرو میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت دست یابد. افرادی که با خودروهای پرفورمنس و اسپورت آشنایی دارند به خوبی میدانند که این رکوردها را معمولاً در خودروهای اروپایی چند میلیون دلاری میتوان مشاهده کرد.
کوروت گرند اسپورت شاید به عنوان خودرویی که بهای مناسب و ویژگیهای اسپورت زیادی دارد شناخته میشود. این خودروی اسپورت از همان پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی مدل استینگری استفاده کرده اما روی شاسی Z06 سوار است و سواری اسپورتتری ارائه میکند.
(ali (chevy nova
۲۷ اسفند ۱۳۹۷کوروت فابریک همینطوری لات هست
هنسی هم بیاد تیونش کنه میشه این دیگه
((قدرت 1008 اسب بخاری و گشتاور خیره کنندهی 1244 نیوتون متری است.))
علیx76
۲۷ اسفند ۱۳۹۷من با یچیز هنسی مشکل دارم
اونم ارتقا ندادن هندلینگ و پایداری ماشینه
کوروت ZR1 با اون همه تجهیزات مخصوص پیست برای افزایش پایداری و کنترل ، یه ماشین فوق العاده سرکشِ که کمتر کسی میتونه رامش کنه
این هیولا که دیگه هیچی
همین موضوع تو فصل۳ گرند تور هم دیده شد
جاییکه موستانگ تونست دور سریعتری از دیمون و جن گیر بزنه
(ali (chevy nova
۲۷ اسفند ۱۳۹۷اینم یه مطلب خوب برای رفقای فنی
مشخصات موتور 454 شوی هست
مثل همیشه قدرت و گشتاور بالاش رو نگاه کنید که بیش از 45 سال پیش عرضه میکرده
((منبع super chevy))
The Big-Block was expanded again, for 1970, to 454 cu in (7.4 L), with a bore x stroke of 4 1⁄4 in × 4 in (108.0 mm × 101.6 mm). The 1970 Chevrolet Corvette LS5 version of this engine was factory-rated at 390 bhp (395 PS; 291 kW) and 500 lb⋅ft (678 N⋅m), and the LS6 engine equipped with a single 4-barrel 800 cu ft/min (23 m3/min) Holley carburetor was upgraded to 450 bhp (456 PS; 336 kW) at 5600 rpm and 500 lb⋅ft (678 N⋅m) at 3600 rpm of torque.[20][21] It has been suggested that the LS6 was substantially underrated from the factory, which was somewhat common practice by the American car makers, and that the engine actually produced well over 500 hp (373 kW) as delivered from the factory. Indeed, the AHRA ASA (Showroom Stock Automatic) Class record-holding Chevelle LS-6 for the 1970 season posted a best of season trap speed of 106.76 mph (172 km/h),[22] which suggests something on the order of 350 “as installed” (SAE Net) HP for a 3,900 pounds (1,769 kg) car and driver combination. Indeed, Super Chevy Magazine conducted a chassis dyno test of a well-documented, well tuned, but production-line stock 1970 LS-6 Chevelle and recorded 283 peak HP at the wheels[16] – a figure that lines up quite well with the previously referenced 350 SAE Net HP figure.
An even more powerful version, producing 465 hp (347 kW) and 610 lb⋅ft (827 N⋅m), of the 454, then dubbed LS-7 (not to be confused with the modern, mid 2000s, 7-litre Chevrolet Corvette engine that powered the C6 Z06), was also developed. Several LS-7 intake manifolds were individually produced and sold to the general public by a few Chevrolet dealers as optional performance parts. The LS-7 was later offered as a crate engine from Chevrolet Performance with an officially rated power minimum of 500 hp (373 kW) Gross.
In 1971, the LS-5 produced 365 hp (272 kW) and 550 lb⋅ft (746 N⋅m), and the LS-6 option came in at 425 hp (317 kW) and 575 lb⋅ft (780 N⋅m). In 1972, only the LS-5 remained, when SAE net power ratings and the move towards emission compliance resulted in a temporary output decline, due to lowered compression, to about 270 hp (201 kW) and 468 lb⋅ft (635 N⋅m). The 1973 LS-4 produced 275 hp (205 kW) and 468 lb⋅ft (635 N⋅m), with 5 hp (4 kW) and 10 lb⋅ft (14 N⋅m) gone the following year. Hardened valve seats further increased reliability and helped allow these engines to last much longer than the earlier versions, even without the protection previously provided by leaded fuel. 1974 was the last year of the 454 in the Corvette, although the Chevelle offered it in the first half of the 1975 model year. It was also available in the full size Impala/Caprice through model year 1976.
ایمان
۲۷ اسفند ۱۳۹۷چی شده این هیولای آمریکایی
کار درست مثل …. هنسی
ساسان
۲۷ اسفند ۱۳۹۷با این اسب بخار سقف سرعتش چندان جالب نیست خودروهایی با 400اسب کمترم 350رو پٌرمیکنن..ولی رکوردهای دیگش خوبه..بیصبرانه منتظر کوروت موتور وسطم.
(ali (chevy nova
۲۷ اسفند ۱۳۹۷این ماشین تاکیدش روی شتاب هست نه تاپ اسپید بالای 350 کیلومتر
همینطور که میبینید شتابش2/5 ثانیه هستش
ساسان
۲۷ اسفند ۱۳۹۷تاکیدش زمانی درسته که محدود کننده سقف سرعت گذاشته باشه.تو متن چیزی ذکر نشده در مورد محدودکننده ی الکترونیکی سقف سرعت.پس همون گشتاور درحال انتقاله.برای خودروای با بدنه ی سیقلیتر از همرده های اروپایی.بدون اسپویلرهای غولپیکر بدون خلل وفرج های زیاد روی بدنه که درسرعت بالا دون فورس زیادی تولید کنه و در نتیجه آیرودینامیکش از همرده هاش بسیار بشتره.حداقل380روباید بزن…مگر اینکه بخاطر شرایط ایمنی اینکارو نکردن..عرض کردم که رکوردهای دیگش عالیه.
PaRHaM
۲۷ اسفند ۱۳۹۷هنسی اکثر مواقع حداکثر سرعت رو اصلا اعلام نمیکنه
مثلا تو سایت خودش هم که بری، برا این تیونینگ
نوشته
Top speed: 220+ mph
یعنی بیش از ۳۵۴
کلا، ی حد نهایی اعلام نمیکنه
big & small block engine
۲۷ اسفند ۱۳۹۷کوروت فابریک کارخونه اونقدر قدرت داره که نمیشه کنترل کرد چه برسه این با همچین قدرتی
M
۲۷ اسفند ۱۳۹۷منتظر درگ با دیمن و 720 هستیم!
s.h
۲۷ اسفند ۱۳۹۷اینکه این ماشین خوبه شکی توش نیست یه موتور قوی و هیولا و لی در برابر 720 هیچی نیست حتی اسوتکش اونم هزار اسبیش خیلی قدرتمند میشه درگ یه اسوتک خودشو با یه 1000 اسبیش نشون میداد نسخه استاندارد بیشتر از چهارتا تریلی باخت و مطمئنم تو شتاب جلوش کم میاره حالا هر چند با اختلاف کم
هنسی سر دیمنم خیلی این حرفا رو میزد ولی برعکس شد
REDEYE
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ماشین شیک و قدرتمند و ارزونیه
البته شرکتایه دیگه ایم هستن مثل نلسون ریسینگ یا مرکوری ریسینگ
مرکوری ریسینگ موتورهای تکنولوژیک بر پایه ۴۲۶ همی میسازه باحجم ۹ لیتر و نهایت قدرت ۱۷۵۰ اسب
که برای ساخت هات رادهای گرونقیمت مثل پرو تورینگها به کار گرفته میشه مثل اسپیدکُر چارجر تانتروم با ۱۶۵۰ اسب
نلسون ریسینگ چارجر مکسیموس با موتور ۵۷۲ همی توئین توربو و ۲۰۰۰ اسب
یه جورایی هنسی شرکت ساده تری نسبت به اون هات راد ساز های اصیل با ماشین های پرقدرته که خودشون یه ماشین رو از پایه میسازن و فقط تو خود آمریکا شناخته شده هستن
ولی هنسی تخصصش تیونینگ حرفه ای در حد ساخت یه ماشین با استانداردهای کارخانه ولی تو سطح قدرت بالاتره