ما ظاهر سنتی چلنجر و ویژگیهای موستانگ برای سواری روزمره را دوست داریم اما به عنوان خودروی خاص راننده، کامارو پادشاه میدان است.
با احترام فراوان برای داج چلنجر و فورد موستانگ، شورولت کامارو بهترین دینامیک رانندگی را در کلاس دارد؛ اما این موضوع میتواند درباره مدل استاندارد بیش از پیش صدق کند. شورولت برای مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو تریم 1LE را ارائه میکند.
ما توانستیم مدتی پشت فرمان کامارو SS 1LE بنشینیم و طی این مدت توانستیم برخی شاخصههای لذتبخش این خودرو را پیدا کنیم. اگر به دنبال خرید یک عضلانی مخصوص پیست با میراث دههی ۶۰ میلادی هستید این نسخه را از دست ندهید!
- کاپوت مشکی
ذکر تفاوتهای بین فورد موستانگ GT مجهز به پکیج پرفورمنس سطح ۲ با نسخههای ارزانتر کاری سخت است؛ اما کامارو چنین مشکلی نداشته و به لطف کاپوت مشکی مدل 1LE از سایر نسخهها متمایز میشود. این کاپوت فوقالعاده جذاب به نظر میرسد و قطعاً یکی از جذابترین ویژگیهای بصری کامارو محسوب میشود.
- بهبودهای آئرودینامیکی
نسخهی ZL1 1LE دارای واضحترین بهبودهای آئرودینامیکی بوده و در عقب آن میتوان بال بزرگ دید؛ اما مدلهای SS، V6 و توربو 1LE همگی دارای ویژگیهای خاصی همچون اسپویلر عقب مشکی مات و نمای جلوی گیراتر میباشند.
- عناصر آلکانترا
ما طرفدار پر و پا قرص آلکانترا هستیم و کامارو نیز به مقدار فراوان از آن سود برده است. آلکانترای مورد بحث روی فرمان فوقالعاده و اهرم تعویض دنده بکار رفته و حس و حال جوانپسندانهای را به کابین تزریق کرده است.
- فقط دستی!
به جان برنامه ریزان تولید شورولت دعا میکنیم زیرا مدل 1LE صرفنظر از نوع پیشرانه تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است. این گیربکس در نزد رانندگان حرفهای طرفداران زیادی دارد.
- تنوع
پکیج 1LE تقریباً با تمامی پیشرانههای کامارو همراه میشود. شورولت استراتژی همهجانبهای را برای این پکیج در پیش گرفته به گونهای که نمونهی قدرتمند ZL1 1LE دارای عناصر آئرودینامیکی سنگینی است. مدل SS 1LE از سیستم تعلیق تطبیقپذیر ZL1 1LE سود برده درحالیکه نسخههای V6 و توربو نیز دارای سیستم تعلیق استاندارد SS و ترمزهای قویتر هستند. نتیجه اینکه شاهد تولید چهار خودروی متفاوت هستیم که کاراکتر هندلینگ مشابهی داشته اما کاراکتر آنها تقریباً یکسان است.
- صدای بیشتر
ما آرزو داشتیم مدل توربو 1LED صدای بیشتری داشت اما خب این به معنی آرام بودن نیست. تمامی مدلهای 1LE بهصورت استاندارد با اگزوز دوحالته عرضه میشوند که مخصوصاً در نسخهی SS مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی دلربایی میکند.
- صندلیهای ریکارو
صندلیهای ریکاروی فوقالعاده بهصورت آپشن در نسخهی SS قابل خریداری هستند اما در نمونههای SS 1LE عادی و ZL1 1LE بهصورت استاندارد عرضه میشوند؛ اما تنها راه برای استفاده از این صندلیها در نسخههای توربو و V6 سفارش پکیج 1LE است؛ و حتی با این وجود هم باید پول بیشتری بپردازید که کاملاً ارزشش را دارد.
- لاستیکهای پرفورمنس
لاستیکها نیز یکی از مهمترین اجزای خودرو بوده و پکیج 1LE نیز نسبت به آنها بیتفاوت نبوده است. مدلهای توربو و V6 از لاستیکهای گوودیر ایگل F1 سود میبرند درحالیکه مدل SS دارای لاستیکهای کمی بزرگتر ایگل F1 سوپرکار بوده و مدل ZL1 1LE از لاستیکهای ایگل F1 RS برخوردار است. این لاستیکها مخصوص تابستان هستند و اگرچه مالکان کامارو احتمالاً از لاستیکهای بهتری در پیست استفاده خواهند کرد اما گوودیر نیز نقطه شروع خوبی است.
- ترمزهای بزرگتر
حتی کمتوانترین کاماروی 1LE نیز از ترمزهای برمبوی ۴ پیستونه در بخش جلو استفاده میکند. در نسخهی SS شاهد ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب خواهید بود. همین ترمزها در نسخهی ZL1 1LE نیز به چشم میخورند اما خب این مدل دارای روتورهای بزرگتر میباشد.
منبع: Motor1
سعید
۲۱ شهریور ۱۳۹۷خیلی خوبه
(Ali (Chevy nova
۲۱ شهریور ۱۳۹۷از خىلى هم بىشتر خوبه
بخصوص عکس او ل
علی
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اون باله عقب ۳ تیکه
میشه اصالت
یاد باله عقب کامارو نسل ۲ افتادم
ولی درکل فکر میکنم موستانگ انتخاب بهتری باشه چون توی موتور و شاسی و گیربکس تکنولوژی بیشتری بکار رفته
نمونه ش موتور ۵.۲ لیتری مدل GT350R که حدود ۵۳۰ اسب قدرت میده ولی موتور کامارو ۶.۲ لیتر و حدود ۶۵۰ اسبه
البته اختلاف گشتاور بیشتره ک در مورد موتورای پرخوران طبیعیه
F22RAPTOR
۲۱ شهریور ۱۳۹۷خب خروجی قدرت هر دو موتور،دقیقا شبیه حجم موتورشونه
و شبیه همن
NAVID۰۰۹۸
۲۱ شهریور ۱۳۹۷دوست داشتن دلیل نمیخواد ، دل میخواد که گیر کنه ، آمریکایی ، آلمانی ، ژاپنی ، کره ای هم نداره ، آدمهایی دیدم که پیکانشون را با صد تا آزرا هم عوض نمیکنن .
کامارو ، موستانگ ، چلنجر ، ماشینهایی هستن که دل میبرن و خاطر خواه زیاد دارن .
(Ali (Chevy nova
۲۱ شهریور ۱۳۹۷دقىقا
دوست داشتن دلىل نمىخواد
در مورد هوادارهاى کامارو. موستانگ. وچلنجر هم همىن بس که بعد گذشت بىش از 50 سال هنوزم مشترى دارن
سال 93 و جشن تولد 50 سالگى موستانگ همزمان با امرىکا طرفدارهاى موستانگ تو اىران تو پىست ازادى براش جشن گرفتن و عکسهاش رو فرستادن براى شرکت فورد
جشن تولى 50 سالگى کامارو هم سال 14 ابان 95 تو پىست ازادى گرفتن و بسىارى از مردم تو اون هماىش اومدن و منم تو پدال اعلام کردم اون زمان
ALIREZA
۲۱ شهریور ۱۳۹۷واقعا حیف که نمی تونیم در کشورمون از این خودروها استفاده کنیم ما دیگه توانمون به یه پراید مزخرف هم نمیرسه
mahdy
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اون عکس اولو در یابیدلعنتی چه دلبری میکنه
و البته قطعا نسخه 8 سیلندر شایسته این همه تعریفه ولی باین اوصاف باز هم انتخاب من چلنجره
آرین
۲۱ شهریور ۱۳۹۷فقط اینکه گیربکسش دستیه کافیه تا منو جذب خودش کنه
Abbas us.c
۲۱ شهریور ۱۳۹۷گیربکس دستی
تنفس طبیعی 6.2 لیتری
ظاهرش هم که نگم برات
واقعا دوست داشتنیه
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۷عشقه،من که خیلی دوستش دارم از موستانگ و چلنجر هم بیشتر…
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۷عالی .خوشگل ارزان باکیفیت.
این است کامارو
۲۲ شهریور ۱۳۹۷با احترام فراوان برای داج چلنجر و فورد موستانگ، شورولت کامارو بهترین دینامیک رانندگی را در کلاس دارد
نوید جهرمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷از نسخه فیس لیفت شده بهتره. با این کیت هم عالی میشه. حرف نداره بامبل بی
محمد مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷این شاید شبیه بامبلبی باشه ولی بامبلبی یه ماشین هست که فقط مخصوص فیلم ترنزفورمرز ساخته شده واین فقط شبیهشه
حمیدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۷من چهارسیلندر توربوش رو هم میپسندم هم قیمت مناسبی داره هم مصرف هم مالیات کمتر و از همه مهم تر امکانات بالا نسبت به قیمت از مزدا ام ایکس 5 خیلی بهتره
بهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۷از بچگی عاشق کامارو بودم
از وقتی که داداشم برا تولد 11 سالگیم یه کامارو کنترلی زرد با دو تا خط مشکی رو کاپورت خرید دیگه دلبسته و مجذوبش شدم
و در آینده اگر من مفلص پام به آمریکا رسید حتما یکی فول آپشنشو خواهم خرید . دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره
به همراهش یه کادنزا 2011 سفید صدفی برای کار
یه بنز E63s AMG می خرم و میدم رنتک یا برابوس تا خشتگ تیونش کنه برای شب گردی تو روزای عادی و مصرف خانگی
و یه کامارو آخرین مدل مخصوص دور دور آخر هفته ها و غوغا تو پیست
موجودی هم یه 405 دارم که ایشالا خدا کریمه شمام به هرچی دلتون میخواد برسین .
Ak
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱من کامارو رو خیلی دوست دارم از بچگی عاشقش بودم. البته به نظر من شورلت کامارو zl1 1le مدل هنسی خیلی خوبه چون ۱۰۰۰ اسب قدرت داره و این مدل آپدیت شده و بهتر از بقیه کامارو هاست . کلن شورلت کامارو خیلی خوبه .
Ak
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱من کامارو رو خیلی دوست دارم از بچگی عاشقش بودم. البته به نظر من شورلت کامارو zl1 1le مدل هنسی خیلی خوبه چون ۱۰۰۰ اسب قدرت داره و این مدل آپدیت شده و بهتر از بقیه کامارو هاست . کلن شورلت کامارو خیلی خوبه