شورولت کامارو، سمبلی از خودروهای ماسل آمریکایی محسوب میگردد. در طول زمان، این خودرو به بلوغی رسیده که آن را بدل به یک رقیب خطرناک برای اسپرتهای اروپایی کرده است.
دوئل شماره ۴: شورولت کامارو Z/28 در برابر پورشه ۹۱۱ GTS
این کامارو، از آن کاماروهای خاصی است که باید داشته باشید. این مدل شاید مانند ZL1 برای استفادههای روزانه مناسب نباشد، ولی مانند آریل اتم نیز زیر باران خیس نخواهید شد. Z/28 در پیست یک وحشی به تمام معناست؛ چیزی که معمولاً از یک کامارو انتظار ندارید. موتور بزرگ ۷ لیتری LS7 V8 میتواند قدرت ۵۰۵ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۶۵۲ نیوتنمتر را ایجاد کند و بنابراین به اندازه ZL1 قدرتمند نیست. ولی قابلیتهای زیادی را به عنوان یک خودروی مسابقه دارد.
Z/28 قیمتی حدود ۷۳ هزار دلار دارد که به نظر بسیار گران میآید؛ نه به دلیل اینکه این خودرو قرار است با پورشه رو در رو شود، بلکه به این خاطر که به اندازه یک کوروت Z06 قیمت دارد. شاید بسیاری داشتن کوروت ۶۵۰ اسببخاری و ۸۸۱ نیوتنمتری را به یک کاماروی ۵۰۰ اسببخاری ترجیح دهند. هر چقدر هم که عملکرد در پیست برای شما مهم باشد، Z06 نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. از طرف دیگر، ظاهر کامارو Z/28 بسیار بهتر از ZL1 است و خودروی بسیار زیبایی است؛ یک جانور درّنده و عضلانی. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل، شورولت هیچگونه آمار رسمی منتشر نکرده است؛ ولی در بررسیهایی که در سایتهای مختلف انجام گرفته، زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ۴ ثانیه و در برخی جاها ۴/۱ تا ۴/۴ ثانیه ذکر کردهاند. شورولت در Z/28 قصد داشته همان کاری را بکند که پورشه با GT3 انجام داده است. ولی متأسفانه این کار کاملاً به صورت مشابه پیش نرفته است؛ GT3 از لحاظ قدرت نسبت به ۹۱۱ توربو در سطح پایینتری قرار میگیرد و شورولت نیز به همین ترتیب، Z/28 را به اندازه ZL1 قدرتمند نکرده است. امّا هر دوی این پورشهها شتاب یکسانی است و این در حالی است که در مدل توربو از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک استفاده میشود و GT3 دیفرانسیل عقب است. در تمام تستها و مقایسههایی که بین Z/28 و پورشه ۹۱۱ GT3 انجام شده، شتاب کامارو تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمانی حدود ۴ ثانیه و بیشتر نیاز داشته است. در همین حال، ۹۱۱ GT3 در زمان واقعی ۳/۳ ثانیه به این سرعت میرسد. مانند این است که در یک گروه متفاوت خودرویی قرار داشته باشیم. در نظر بگیرید که در یک پیست، پورشه نرسیده به اولین پیچ، یک ثانیه جلوتر خواهد بود. این که پس از آن،Z/28 بتواند خود را دوباره در مسیر مسابقه پیدا کند، شاید اهمیتی نداشته باشد؛ زیرا که در پیست ثانیهها حرف اول را میزنند. در هر حال، پورشه ۹۱۱ GTS را به جان کامارو Z/28 انداختهایم که این خودرو هم یک دیفرانسیل عقب است؛ قدرتش ۴۳۰ اسببخار بوده و با گیربکس PDK در مدت ۴ ثانیه و با گیربکس دستی در مدت ۴/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این مدل سریعتر از مدل معمولی ۹۱۱ کاررا، تارگا یا کاررا S است و تنها با ۹۱۱ توربو یا GT3 میتوانید آن را مقایسه کنید. قیمت آن هم ۱۱۵ هزار و ۱۹۵ دلار است که هر ذره از آن ارزشش را دارد. البته قدرت این پورشه نسبت به Z/28 در سطح پایینتری قرار میگیرد، ولی شرایط تا حدودی شبیه به دوئل وایپر SRT و ۴۵۸ ایتالیا است. این قدرت کمتر میتواند با عملکرد خودرو در سایر زمینهها جبران گردد و GTS نیز مانند سایر مدلهای ۹۱۱ است؛ مگر آن که بخواهید توربو، توربو S یا یک GT3 را انتخاب کنید.
ولی آیا واقعاً پورشه ۴۳ هزار دلار بیشتر از کامارو میارزد؟
ادامه دارد…
arash
۱۰ بهمن ۱۳۹۳در ضمن هییچ جای دنیا واسه 1 2 ثانیه بیشتر ماشین نمیخرن لامبورگینی از همه سریع تر اما قیافش به ماشین های عصر امروز نمیخوره ما می خوایم ماشین سوار شیم نه انیمیشن یا رویا در نتیجه همه جااا نصبت به سلیقشون ماشین می خرن
سجاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۳راست میگی والله!
من چند سالیه میخوام جنسیس کوپه بخرم ،
منتها یه 100 تومنی کم دارم . . . ولی همچنان میخوام جنسیس بخرم .
farzam
۱۰ بهمن ۱۳۹۳پدال جان این تست ها خیلی بی ربط( البته با احترام به نظر دوستان و آقای انیس حسینی). آخه Z/28 یه ماشین مسابقه ای و ماسل هستش ولی ۹۱۱ یه اسپرت کوپه لوکس. حد اقل یک سری تست هایی بزارید که ماشین های توش هم کلاس باشن. مثلا ۹۱۱ و ای ام جی جی تی. سری ۶ کوپه و اس ال. باکستر و اس ال کی
ALIUnited
۱۰ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز
اگه تیتر اول رو خوب خونده باشی می بینی نوشته که تکنیک یا قلدری
که منظور از تکنیک , پورشه 911 هستش که بهترین هندلینگ و سواری رو داره
و قلدری هم به کامارو نسبت داده شده که یه ماسل کار هستش و مزیت های این دو ماشین مقایسه شده .
godfather
۱۰ بهمن ۱۳۹۳صنعت دیترویت رو داری با سامسونگ مقایسه میکنی شوخی میکنی
خود تیتر گویا این موضوع هست که به حرف قلب گوش بدی یا مغز
ماشبن امریکایی فقط برای لذت بردن از رانندگی اگر با امکاناتی در حد پیکان ارایه بشه اون شاسی یه تیکه که خوراک سرسر بازی به همچیش می ارزه
مرتضی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اخه اپل هم شد نمونه؟؟ طراحی مزخرف!! (طرفدار سامسونگ نیستم انگ نزنین!)
H.s.7
۱۰ بهمن ۱۳۹۳در مورد اپل و سامسونگ مخالفم ..
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳پدال مشکوکی؟
این پست ها بو داره…
چرا یه طرف اروپا یه طرف آمریکا
کسی فک نکرده به این قضیه؟
خب ژاپن رو هم بیارین وسط
اروپایی رو با اروپایی مقایسه کنین
اینطوری که نمیشه برادر من… :|
Z/28 R
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جالبش این جاست که یه آمریکا رو با کل اروپا مقایسه میکنن
جالبش این جاست که کامارو بهترین ماشین دنیا از طرف best drive car اون وقت شما دارید می گید 911gts بهتره این مثل اینه که بگید من می دونم پرشیا از پراید همه جوره بهتره ولی شما بگید چون مصرف پراید کمتره پس من پراید می خرم
جالبش این جاست که galaxy note 4 همه جوره از iphone +6 بهتره ولی همه باز ایفون می گیرن به خاطر کلاسش
Mclaren
۱۱ بهمن ۱۳۹۳نظری ندارم فقط میتونم تشکر کنم بابت مطلب چون اطلاعاتم در مورد این دو ماشین کامل نیست یا اصلا ندارم فقط در حد شنیدن اسمشونه پس سکوت بهترین کاره :)
pony car
۱۱ بهمن ۱۳۹۳با اینکه عاشق ماشینهای آمریکایی هستم اما پورشه رو برنده رقابت میدونم
سامان از تبریز
۱۱ بهمن ۱۳۹۳سلام ب همگی
من تجربه سواری با کامارو اس اس و zl1 در تبریز رو دارم ماشینهای خیلی عالی هستند و ادم وقتی سوارشون میشه خود ب خود ادرنالین خون ادم میره بالا ولی واقعیتش اینه که هیچ وقت ماشینهای امریکایی به پای ماشینهای المانی نمیرسند
ب نظر من فقط آرم پورش قد یه کامارو ارزش داره
ما چون تو تحریم هستیم و ماشینهای امریکایی تو ایران نمیبینیم فک میکنیم ماشینهای خیلی شاخی هستند (هسنتد ولی نه اندازه ماشینهای المانی )
Reza.045
۱۱ بهمن ۱۳۹۳درود بر شرفت
زدی تو خال :-D
سامان از تبریز
۱۱ بهمن ۱۳۹۳کوچیک شما هستیم♥♥
درسته ماشینهای امریکایی بزرگ و خفن و زیبا هستند اما تو بحث مهندسی المان ها یه سرو گردن بالاترن
CBR400
۱۱ بهمن ۱۳۹۳آقا سامان ماشینهای آمریکایی نه تنها به خودروهای آلمانی میرسند بلکه در رقابت با این ماشینها اصلا کوتاهی نمیکنند . قبلا هم گفتم بازم میگم لوگو { یا همان آرم } هیچ خودروسازی { از کره جنوبی و چین تا ایتالیا و فرانسه و آمریکا و … } نه کامل بر یک خودرو برتری داره نه قابل مقایسه است . – ما چون تو تحریم هستیم و ماشینهای امریکایی تو ایران نمیبینیم فک میکنیم ماشینهای خیلی شاخی هستند – این حرفت نه با واقعیت جور در میاد نه میتوان بعنوان حقیقت قبولش کرد . میتوانم با مثال خلاف این حرفت را ثابت کنم .
Bz28
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر همه
من قبول دارم مهندسی آلمانی عالیه ولی اصلا قبول ندارم که ماشیناشون از ماشینای آمریکایی سره( فقط بخاطر مارکشون)
همین الانشم کادیلاک تو کلاس خودش روی مرسدس و بی ام دابلیو رو کم کرده
یکی از غولهای دیگه آلمانی آئودی آر ایت هستش که خیلی به مهندسیش مینازن و واقعا هم ماشین فوقالعاده ایه تو یه قسمت تخته گاز جرمی اومد همین آئودی رو با کوروت زد آر وان مقایسه کرد نیم ساعت راجب آئودی و امکانات حرف زد و فقط پنج دقیقه از کروت حرف زد اونم همش مسخره میکرد چون یه خودرو آمریکایی
خلاصه اومد هر دورو داد دست استیگ تو پیست و تایمشونو گرفت
فک میکنید کدوم اول شد؟ بله کوروت
هیچ ماشینی مث ماشینای آمریکایی روح نداره ماشینای اروپایی به نظرم یه جورایی ظریفن
فقط انگلیش
۴ اسفند ۱۳۹۴پورشه تکنیک وکامارو قلدری ولی بنتلی یعنی تکنیک وقلدری