شورولت کامارو، سمبلی از خودروهای ماسل آمریکایی محسوب میگردد. در طول زمان، این خودرو به بلوغی رسیده که آن را بدل به یک رقیب خطرناک برای اسپرتهای اروپایی کرده است.
دوئل شماره ۴: شورولت کامارو Z/28 در برابر پورشه ۹۱۱ GTS
این کامارو، از آن کاماروهای خاصی است که باید داشته باشید. این مدل شاید مانند ZL1 برای استفادههای روزانه مناسب نباشد، ولی مانند آریل اتم نیز زیر باران خیس نخواهید شد. Z/28 در پیست یک وحشی به تمام معناست؛ چیزی که معمولاً از یک کامارو انتظار ندارید. موتور بزرگ ۷ لیتری LS7 V8 میتواند قدرت ۵۰۵ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۶۵۲ نیوتنمتر را ایجاد کند و بنابراین به اندازه ZL1 قدرتمند نیست. ولی قابلیتهای زیادی را به عنوان یک خودروی مسابقه دارد.
Z/28 قیمتی حدود ۷۳ هزار دلار دارد که به نظر بسیار گران میآید؛ نه به دلیل اینکه این خودرو قرار است با پورشه رو در رو شود، بلکه به این خاطر که به اندازه یک کوروت Z06 قیمت دارد. شاید بسیاری داشتن کوروت ۶۵۰ اسببخاری و ۸۸۱ نیوتنمتری را به یک کاماروی ۵۰۰ اسببخاری ترجیح دهند. هر چقدر هم که عملکرد در پیست برای شما مهم باشد، Z06 نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. از طرف دیگر، ظاهر کامارو Z/28 بسیار بهتر از ZL1 است و خودروی بسیار زیبایی است؛ یک جانور درّنده و عضلانی. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل، شورولت هیچگونه آمار رسمی منتشر نکرده است؛ ولی در بررسیهایی که در سایتهای مختلف انجام گرفته، زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ۴ ثانیه و در برخی جاها ۴/۱ تا ۴/۴ ثانیه ذکر کردهاند. شورولت در Z/28 قصد داشته همان کاری را بکند که پورشه با GT3 انجام داده است. ولی متأسفانه این کار کاملاً به صورت مشابه پیش نرفته است؛ GT3 از لحاظ قدرت نسبت به ۹۱۱ توربو در سطح پایینتری قرار میگیرد و شورولت نیز به همین ترتیب، Z/28 را به اندازه ZL1 قدرتمند نکرده است. امّا هر دوی این پورشهها شتاب یکسانی است و این در حالی است که در مدل توربو از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک استفاده میشود و GT3 دیفرانسیل عقب است. در تمام تستها و مقایسههایی که بین Z/28 و پورشه ۹۱۱ GT3 انجام شده، شتاب کامارو تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمانی حدود ۴ ثانیه و بیشتر نیاز داشته است. در همین حال، ۹۱۱ GT3 در زمان واقعی ۳/۳ ثانیه به این سرعت میرسد. مانند این است که در یک گروه متفاوت خودرویی قرار داشته باشیم. در نظر بگیرید که در یک پیست، پورشه نرسیده به اولین پیچ، یک ثانیه جلوتر خواهد بود. این که پس از آن،Z/28 بتواند خود را دوباره در مسیر مسابقه پیدا کند، شاید اهمیتی نداشته باشد؛ زیرا که در پیست ثانیهها حرف اول را میزنند. در هر حال، پورشه ۹۱۱ GTS را به جان کامارو Z/28 انداختهایم که این خودرو هم یک دیفرانسیل عقب است؛ قدرتش ۴۳۰ اسببخار بوده و با گیربکس PDK در مدت ۴ ثانیه و با گیربکس دستی در مدت ۴/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این مدل سریعتر از مدل معمولی ۹۱۱ کاررا، تارگا یا کاررا S است و تنها با ۹۱۱ توربو یا GT3 میتوانید آن را مقایسه کنید. قیمت آن هم ۱۱۵ هزار و ۱۹۵ دلار است که هر ذره از آن ارزشش را دارد. البته قدرت این پورشه نسبت به Z/28 در سطح پایینتری قرار میگیرد، ولی شرایط تا حدودی شبیه به دوئل وایپر SRT و ۴۵۸ ایتالیا است. این قدرت کمتر میتواند با عملکرد خودرو در سایر زمینهها جبران گردد و GTS نیز مانند سایر مدلهای ۹۱۱ است؛ مگر آن که بخواهید توربو، توربو S یا یک GT3 را انتخاب کنید.
ولی آیا واقعاً پورشه ۴۳ هزار دلار بیشتر از کامارو میارزد؟
ادامه دارد…
Ali.Q
۱۰ بهمن ۱۳۹۳من بازم کامارو رو ترجیح میدم چون تنها ماشینیه که بعد از سوناتا سوارش شدم خیلی عالیه نسبت به قیمتشم کاراییه خوبی داره ولی پورشه گرووونه :/
سامورایی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳پدال جدیدا چه مقایسه های غیر منطقی انجام میده آخه 911کجا کامارو کجا
Ahmad..F12
۱۰ بهمن ۱۳۹۳سامورایی جان پدال این مقایسه ها رو انجام نمیده
تمام این مطالب ترجمۀ سایت های خارجی هستند چرا یه سری ها اینو درک نمیکنن
سامورایی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳حالا چه فرقی میکنه مهم اینه که غیر منطقی هستند
AliZeus
۱۰ بهمن ۱۳۹۳احساس می کنم این مقایسه کننده ها میگن ” خوب چی داریم تو گاراژ که باهم مقایسشون کنیم…” کلا دم دستیه کاراشون :D
میری تو سایتاشون کلی دسته بندی دارن ولی خودشون بی اعتنا هستن!
– بازم دستشون درد نکنه :)
E 36
۱۱ بهمن ۱۳۹۳اکثر این مقایسه های اخیرو تا تیترو میخونی متوجه میشی برنده کیه و تقریبا نیازی به خوندن مطلب نیست !
4MATIC
۱۰ بهمن ۱۳۹۳من بدون شک پورشه911روانتخاب می کنم
هرچند که رقیب هم نیستن
"Amir"
۱۰ بهمن ۱۳۹۳تو این مورد قلـــــــدری!!!
حداقل خوش صدا تر از 911 هست
PlayStation
۱۰ بهمن ۱۳۹۳زمان زمان تکنیک و نوآوری هست نه زور و قلدری.
الان زمان قلم هست نه فشنگ!!!
هر دو خوب و عالی
سامورایی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳تو که پورشه سوار نشدی از کجا میدونی از پورشه بهتره
Mostafa&S
۱۰ بهمن ۱۳۹۳با 911 نمیشه رقابت کرد خیلی خوبه
علی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳فقط کامارو فقط فقط پورشهتکراریه 50 سال اصالته بقول خودشان اما جمعش کنید بره مثل پراید 30 ساله میزنن
Mostafa&S
۱۰ بهمن ۱۳۹۳خودت کامنتتو میتونی بخونی
4MATIC
۱۰ بهمن ۱۳۹۳علی اقا انصا فا وقتی کامنتتو خوندم اب کف بالا اوردم
اخه ینی چی؟؟؟
بی زحمت تر جمه کن
علی
۱۰ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان خوبم منظورم تکراری بودن پورشه بود که 50 سال یک شکل تولید میشه امکاناتش عالیه اما تکراریه عقیده من بود دوستان محترمهر کدام نظرهای مختلفی دارند و قابل احترام
Mahdi
۱۰ بهمن ۱۳۹۳جایی که 911 باشه به بقیه نمیشه نگاه کرد!
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳درود
با این وروجک نباید در افتاد
قبل از تست هم میگفتم 911
الانم 911
بعدشم 911
خلاصه کلا 911
این ماشین یه اسطوره ست!!!
شاهین
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اصالت خلاصه شده در سه رقم…
911
CBR400
۱۱ بهمن ۱۳۹۳آقا شاهین در دنیای خودرو فقط 911 نیست که اصالت داره و خودروهای بسیار زیادی هستند که اصالت دارند .
CBR400
۱۰ بهمن ۱۳۹۳آقا رضا کامارو هم اسطوره است .
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۳قضاوت با خودتون
http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1403_chevrolet_camaro_z28_porsche_911_turbo_s_nissan_gt_r_comparison/winner.html
CBR400
۱۱ بهمن ۱۳۹۳سلام آقا شروین . چطوری ؟ منو یادت میاد ؟؟ یه سوال ازت داشتم . در انتهای اون تست کدام خودرو برنده شد ؟
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۳سلام CBR400 عزیز. خوبی؟ راستش یادم نمیاد کدوم. اگه میخوای به ای میلم پیغام بده.
شروین
۱۲ بهمن ۱۳۹۳سلام CBR400 عزیز. خوبی؟ راستش یادم نمیاد. اگه خواستی زیر همین کامنت یا تو کامنتای اولین پستی که سایت بذاره (الان آخریش پیش بینی اتومبیل های 2035) برام کامنت بذار در خدمتم. ای میلم رو تو کامنت برات گذاشتم اما رفت تو بررسی و پذیرش نشد.
شروین
۱۲ بهمن ۱۳۹۳she_r_vin
یاهو دات کام.
مجبور شدم اینجور بنویسم که سایت ردش نکنه.
CBR400
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ممنون . اصلا این کامنت رو برای این نزاشتم که دوباره ازم تشکر کنی . نه . برداشت اشتباه نکن . فقط به این دلیل این کارو کردم که هم احوالت رو بپرسم و هم ببینم چطوری . و مدتی توی پدال نبودی نگرانت شدم که دیدم خوبی . توی مطلبی که مربوط به نمونه تیونینگ شده پونتیاک فایربرد بود { حدودا 2 ماه پیش } برای یک نفر علت نامگذاری فایربرد رو توضیح دادی و منم ازت تشکر کردم { اون زمان با نام همی کودا توی پدال کامنت میزاشتم } http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D8%AA%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D9%88%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7%DA%A9-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF/ . چند هفته بعد و در یکی از مطالب برای اینکه یه حال اساسی بهت بدم گفتم توی youtube ویدئوهای muscle rod shop رو ببینی . { که اتفاقا تاثیر گذار هم بود و گفتی ویدئوها رو دیدم و کلی حال کردم . } در انتها دوباره به یک نکته اشاره میکنم که اثلا هیچ نیازی به تشکر دوباره نیست و فقط چون به من یه حال اساسی دادی من هم میخواستم این کاری که کردی رو هم جبران کنم .
جلال
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سلام تو این درگ که اقا شروین زحمت لینکشو گذاشتن شورلت اول پورشه دوم نیسان سوم
احسان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳بیچاره پورشه 911 رو با چی مقایسه میکنن..آخه کامارو با چه اعتماد به نفسی خودشو با 911 میگیره؟ بهش رو بدی با Agera R مقایسش میکنن
CBR400
۱۰ بهمن ۱۳۹۳آقا احسان چرا به پورش میگی بیچاره ؟؟ مگه کامارو انسانه که میگی اعتماد به نفس داره ؟؟ اصلا مگه کامارو گفته منو با 911 مقایسه کنید ؟؟ خودت از کامنتت چیزی سر در میاری ؟ z28 اصلا با آگرا آر قابل مقایسه نیست چون کلاس این دو خودرو با یکدیگر فرق داره . z28 ماسل کاره و agera r سوپراسپرت . پیشرانه کامارو تنفس طبیعی و پیشرانه agera r تنفس مصنوعیه . از نظر شتاب 400 متر و 0 تا 100 و حداکثر سرعت و … با یکدیگر قابل مقایسه نیستند . و خیلی موارد دیگر که خلاف حرفهات رو ثابت میکنه .
شروین
۱۲ بهمن ۱۳۹۳CBR400 جان الان که گفتی همون نام کاربری HEMICUDA هستی یادم اومد. خیلییییییییی مخلصیم. من زیاد تو پدال نظر نمیدم چون بیشتر عشق آلمانا جمعن. بیشتر میخونم و میرم. اما گاهی هم چیزایی میگم. هرچند نرود میخ آهنین در سنگ
Reza.045
۱۲ بهمن ۱۳۹۳سنگ هم شدیم رفت :-D
GENERAL MOTORS
۱۰ بهمن ۱۳۹۳با اختلاف کمی 911 برنده شد
اولین بار بود که دیدم ماشین امریکایی گرونه
در کل فکر نکم با این قیمت کسی سراغ این بره
همونطور که گفتید کروت گزینه بهتری هست هم از نظر قدرت و سرعت و هم عملکرد
امرکایی رو فقط با امریکایی میشه مقایسه کرد نه با چیز دیگه ای
کامارو چیزی از 911 کم نداره
شاید فکر کنین رانندگی با ماسل کار ها حس خوبی نیست (در برابر المانی ها )
ولی واقعا نرم هستند
خود من که تا حالا سوار نشدم یکی از دوستانم اینو میگه
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳با اختلاف کم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امریکایی ها فقط بلد هستند که قدرت موتور و حجم موتور رو بالا ببرند که خریدار جذب این ماشینا بشه.
ولی المانی ها در عمل چابکی رو به نمایش میگذارند.
4MATIC
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ماشین امریکایی فقط عضلانیه وحجم موتور ومصرفشونم بالاست
عرفان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳باز تز دادنتون شروع شد؟؟؟؟کوروتی که با انجین 6.2 لیتری صدی نزدیک 8 لیتر میسوزونه مصرفش بالاست؟؟؟تسلا که صدی 0 میسوزونه مصرفش بالاست؟؟؟تموم کنین دیگه این بچه بازیا رو
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اول اینکه تسلا الکترینیکیه و اگر المان بخواد ماشین الکترونیکی بسازه مصرفش میشه-1
دوما تو جاده بله معلومه کوروت تو جاده 8 میسوزونه…
ولی مصرف15لیتری توی شهرشو چی میگی؟
ترکیبی13لیترشو چی میگی؟
عرفان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اولا که الکتریکی نه الکترونیکی.شما که هنوز تفاوت این دوتا رو متوجه نمیشی میخوای از یه شاهکار مهندسی ایراد بگیری؟؟؟؟؟
نمیدونم چرا عددی مثل 1- رو که امکان پذیر نیست گفتی ولی همه ش برمیگرده به تعصبات بیجای جناب عالی
هروقت آلمان به تکنولوژی ساخت یه ماشین تمام الکتریکی رسید که بتونه تو شتاب با خیلی از سوپر اسپورت ها رقابت کنه بعدا بیا ادعای فضل کن.
فعلا با همون نیسان آواتارت خوش باش.
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳“…هروقت آلمان به تکنولوژی ساخت یه ماشین تمام الکتریکی رسید…”
یعنی نمونه این حرفو هیچ جا ندیدم واقعا!!!
دوست گلم برو تحقیق کن اولید ماشین تمام الکتریکی و اولین ماشین هیبریدی رو کیا ساختن…
بعد بیا بگو هروقت آلمان به این رسید به اون رسید…
FcmZ
۱۰ بهمن ۱۳۹۳پس اس ال اس برقی یا بی کلاس برقی بوقن!
عرفان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳Reza.045 خان من نگفتم نمیتونه بسازه.جمله ی من ادامه هم داشت.ولی مثل اینکه فقط اولشو خوندی.
ادامه ش نوشتم:
…که بتونه تو شتاب با خیلی از سوپر اسپورت ها رقابت کنه
فکر نمیکنم درکش انقدرا هم سخت باشه برات
درضمن تاکید میکنم:”تمام”الکتریکی
تسلا تو شتاب بین خودروهای الکتریکی رقیب نداره
حتی اس ال اس الکتریکی
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳درکش برای من سخت نیست عزیزم
1.اول اینکه مرسدس-بنز اولین خودروی تمام الکتریکی و پورشه اولید خودروی هیبریدی تاریخ رو ساخته
2.من نگفتم تسلا بده…در کل موتور الکتریکی این خاصیتو داره که در دور پایین گشتاور بالایی روبیرون میده…یعنی باید بیرون بده چون قانون فیزیکه
مطمئن باش اگه آونتادور موتورش از نوع تمام الکتریکی بود الان یه ماشین فرمول یک بود برای خودش
ماشین الکتریکی کلن تو بحث شتاب اولیه یه سر و گردن بالاتر از ماشین با موتور احتراق داخلیه
توی بحث شتاب ثانویه هم در شرایط عادی نسبتا مشابه هستن
برخلاف تصور اکثریت بزرگترین مشکل در توسعه خودروی الکتریکی باتری ها هستند نه موتور…تسلا سرمایه گذاری زیادی کرد تو این بخش و نتیجه ش رو هم گرفت
حالا خودروسازهای دیگه این سرمایه گذاری رو نکردن تو این بخش
در عوضش ب ام و هم تو تولید انبوه فیبرکربن سرمایه گذاری زیادی کرده که به احتمال زیاد به نتیجه هم میرسه
اینا ریسکن و خطرهای بزرگی هستن
هر شرکتی احترام خودشو داره
((مثل احترام فرد بالایی در به کاربردن این واژه:بی کلاس بوقن!…آقا هنوز نمیدونه مرسدس چیه و با کی طرفه))
.
.
.
ولی دلیل نمیشه با یه مدل تسلا اثبات کرد صنعت خودروسازی آمریکا از آلمان جلوتره
گیرم هم که باشه(که از نظر من نیست)
دلایل باید منطقی باشه و مرتبط به بحث
نه اینکه هرچی که دیدین بیاین باهاش یه کشورو بکوبین بره
CBR400
۱۲ بهمن ۱۳۹۳آقای 4متیک ماشین آمریکایی فقط عضلانی یا پر مصرف نیست . بهت پیشنهاد میدم حرفی را بزنی که تعداد لایکهات بره بالا . نه تعداد دیسلایکها .اصلا مصرف سوخت پیشرانه های حجیم همون مرسدس بنزی که گذاشتی آواتارت چقدره ؟
CBR400
۱۰ بهمن ۱۳۹۳آمریکاییها فقط خودروهایی با پیشرانه حجیم نمیسازند . بلکه اروپاییها هم هستند که پیشرانه های حجیم را میسازند . مثل پیشرانه مدلهای مختلف پاگانی که مرسدس بنز ساخته و پیشرانه 8 لیتری بوگاتی و پیشرانه لامبورگینی که بیش از 6 لیتر حجم داره و پیشرانه حجیم لا فراری و f12 و … . همون پیشرانه هایی که آمریکاییها روی ماشینهاشون نصب میکنند توانایی شکستن رکورد سرعت رو دارند . http://www.google.com/search?q=performance+power+racing&hl=en-IR&gbv=2&oq=performance+pow&gs_l=heirloom-serp.1.2.0l10.17725.50383.0.55003.15.13.0.2.2.0.2175.18118.8-7j3.10.0.msedr…0…1ac.1.34.heirloom-serp..3.12.18153.8PB1HNBvYXU این خودرو با پیشرانه تنها 8 سیلندر و حجم فقط 5.4 لیتر و قدرت 1700 اسب بخار و تاپ اسپید 283mph نام آمریکاییها رو بعنوان سازنده سریعترین خودرو خیابانی تاریخ ثبت کرد .
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳جناب CBR400 عزیز این که نشد استدلال
اولا اینکه موتور در اصل متعلق به چه ماشینی بوده؟
مصرفش چقدره؟
استهلاک؟
مرسدس بنز هم تو موتور W06 از 1600 سی سی توان 750 اسب به بالا بیرون میکشه!!!
میدونی این نسبت یعنی چی؟؟؟
خب ولی این که شاهکار نیست
چون پیشرانه فرمول یکه
.
.
الان درست کردن این موتور هنره؟
یعنی آلمان نمیتونه همچین موتوری رو بسازه؟
یعنی بنز 130 ساله از یه تیم آمریکایی کم عرضه تره؟
پورشه با این همه افتخار توانایی ساخت همچین چیزی رو نداره؟
شما به من بگو این موتور تا چه مدت زنده میمونه؟
میتونه یک دور نوربورگرینگ رو بزنه بدون اینکه ناک اوت بشه؟
اصلا به آخر پیست میرسه؟
چقدر بنزین قورت میده این ماشین؟
اصلا بنزین قورت میده یا باید یه محلول از اتانول و بنزل و اتر و … درست کنی بریزی تو حلقش که کار کنه؟
خودت میگی ماشین مخصوص زدن رکورد گینسه…آیا کاربری دیگه ای داره؟
صنعت خودروسازی یه کشور با این مثالا زیر سوال نمیره عزیزم
.
.
.
.
حالا میخوای منم بلدم مثال بزنم
شرکت مرسدس بنز هم ماشین داشته که سرعت 270.5 مایل بر ساعتو تجربه کرده
.
.
.
.
اما نه الان
بلکه 77 سال پیش…
قبل از جنگ جهانی دوم…
مثال های سریعتر هم هست
ولی همین کافیه
اون موقع سریع ترین آمریکایی چند تا میرفت؟
امیدبرتر
۱۰ بهمن ۱۳۹۳“این در حالی است که امریکاییها فقط به دنبال قدرت بالاتر بودهاند”
با این قسمت خیلی حال کردم!
:D
شروین
۱۰ بهمن ۱۳۹۳تو حرف شما آلمانیا خیلی ادعا دارید. اما لینک و مرجعی من نمیبینم که حرفهای شما رو ثابت کنه رضا جان. کو لینک مرسدس ات؟؟!!
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳درود
شروین جان اول خدمتت عرض کنم که بنده آلمانی نیستم فقط تکنولوژی آلمانی هارو بیشتر از بقیه تحسین میکنم
دوما ماهای به قول خودتون آلمانی رو تا حالا به همه چی متهم کردید به غیر از دروغگویی که خب خدا رو شکر اونم الآن اتفاق افتاد و به دروغگویی هم متهم شدیم رفت
سوما…اینم لینک:
نه فقط شما!!!
دوستان نگاه کنید…همه نگاه کنید
http://wikicars.org/en/Mercedes-Benz_W125_Rekordwagen
http://www.thenational.ae/lifestyle/motoring/one-land-speed-record-remains-unbeaten-after-75-years-set-on-a-public-road-in-a-mercedes-benz
http://www.worldcarfans.com/113012352991/blast-from-the-past-mercedes-benz-w125-hit-4327-kmh
شروین داداش مطمئن باش اینقدر احمق و کودن نیستم که یه حرفی بزنم و هیچ سندی برای اثباتش نداشته باشم!
شاد باشین…
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۳سلام برادر رضا. اولا من نگفتنم شما دروغگویی. اما خودت دقت کن ببین کامنتایی رو که توش گفته شده ماشینای امریکایی هندلینگ ندارن و به درد نمیخورن و فقط آلمانی که همه رو عشق آلمانا مینویسن اما ببین اگه فقط یکی از بچه های امریکایی باز این سایت گفته باشین ماشین آلمانی اله و بل من دیگه کلا تو این سایت نمیام!!!
تنها چیزی که ما امریکایی باز ها گفتیم اینه که ماشین آلمانی پر استهلاکه که واقعیته محضه.
دوما شما اسم این رو میذاری ماشین آیا؟؟!!
سوما همین کامنت خودت که میگی این موتور تا چه مدت زنده میمونه و چه قدر مصرف میکنه و اینا رو راجع به همین لینکت جواب بده!!
بهر حال من نمیخوام شما از دستم ناراحت بشی و اگرم باعث شدم عذرخواهی میکنم. من کی باشم که به شما بگم دروغگو.
اما اگه بحث تکنولوژیه بدون آلمان به تنهایی که سهله، کل دنیا با هم جمع بشین بازم سالها از امریکا عقبن.
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ناگفته نمومه من خودم مرسدس E230 که سال 1991 تولید شد رو واقعا هنوزم که هنوزه دوست دارم. اما ماشین امریکایی چیز دیگست.
Reza.045
۱۱ بهمن ۱۳۹۳آقا شروین من نگفتم این ماشین استهلاک نداره
گفتم اگه بحث مقایسه اینطور ماشینا باشه دست آلمان هم خالی نیست و اتفاقا خیلی هم پره…این ماشین برای چندین دهه رکورد سریعترین سرعت در جاده های عمومی رو داشته و رکوردش در 2013 شکسته شد…بالا هم گفتم اینا فقط برای رکوردن و ارزش دیگه ای ندارن…تازه این ماشین در اصل یک خودروی مسابقه ای بوده که کلی هم افتخار کسب کرده
در مورد استهلاک:
بنزای و123 و124 که حتی تو ایران هم به وفور یافت میشن رو چی میگی؟
مثل روز اول کار میکنند و هیچ مشکلی ندارند
دوام بنز های 20-30 سال پیش بر همه روشنه و تو این زمینه هیچ بحثی باهات ندارم و اصراری ندارم قبول کنی
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
و در مورد مدل های فعلی نمیشه نظر داد
چون من میگم باید 20-30 سال بگذره که مشخص بشه کی چه کاره ست…
پس تا 20-30 سال دیگه خداحافظ!!!
توی این مورد هم بحث فایده نداره
در ضمن من هیچوقت از هندلینگ آمریکایی ایراد نگرفتم
کاری هم به حرفای بقیه ندارم
توی بحث اینکه آلمان در خودرو جلوتره یا آمریکا هزار سال هم بحث کنیم هیچ فایده ای نداره
هرکی دلایل خودشو داره که کاما هم برای خودش منطقیه پس بحث بی فایده ست…حداقل تو این مطلب ؛ شاید در یک جای مناسب فرصت پیش بیاد
FcmZ
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اگه اشتباه نکنم تو مجله ماشین یا نواور مطلبی تحت عنوان “سریعترین سرعت ثبت شده در اتوبان” بود که مرسدس با خودرویی 18 سیلندر وی شکل به سرعت 434 رسیده بود واز رقیب اون زمانش پیروز شده بود.(نام رقیبش رو از یاد بردم ولی اگه خاستین میتونم از ارشیو مجله ها بیرون بیارم.)
البته این رکورد که متعلق به سال 1937 هستش هنوز پا برجاست.
Reza.045
۱۱ بهمن ۱۳۹۳شروین به نظرت من حرف از خودم در میارم؟
نظرم رفته برای تایید
ولی بعید میدونم تا فردا تایید بشه
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۳در اینکه آلمان نازی تکنولوژی برتر زمان بوده حرفی نیست. اما بعد از جنگ جهانی دوم اکثر دانشمنداش رفتن امریکا. نمونهاش انیشتین.
تکنولوژی هایی که امروزه ما میبینم چندین سال قبل پشت درهای بسته پنتاگون تدوین شده.
Reza.045
۱۱ بهمن ۱۳۹۳شروین جان باز خوبه شما قبول داری آلمان نازی تو تکنولوژی در زمان خودش از همه بالاتر بوده
بعضی ها حتی حاضر به پذیرش این هم نیستند
من اصلا از ماشین آمریکایی بدم نمیاد
اتفاقا اگه بحث پیکاب باشه 100% آمریکا حرف اوله حتی اگه رقیبش مرسدس باشه یا فولکس باشه…البته موارد خاص ممکنه فرق کنه و اینو با اطمینان نمیگم چون هیچ خودروسازی رو نباید دست کم گرفت
ولی یقینا برند های اروپایی توی این زمینه اصلا اعتبار آمریکا رو ندارند
شروین
۱۱ بهمن ۱۳۹۳رفتن.
اصلاح میکنم غلط نگارشیم رو
ارادتمندم رضا جان
Reza.045
۱۱ بهمن ۱۳۹۳درود شروین جان
ما مخلص همه بچه های پدال هستیم
درد و بلای هر چی رفیق خورد تو فرق سر بنز و ب ام و فولکس و پورشه و شورولت و فورد و کادیلاک و کرایسلر و دوج و نیسان و تویوتا و هوندا…
اینجا فقط محض افزایش اطلاعاته
من دوتا کلام از آلمان میگم شما یاد میگیری
شما سه کلام از آمریکا میگی من یاد میگیرم
یکی 4 کلام از ژاپن میگه هر دومون یاد میگیریم
در کل چاکریم!
Camaro 1978
۱۰ بهمن ۱۳۹۳دوستان اگه یه کم واقع بین باشیم و احساس و تعصب رو کنار بذاریم فکر کنم همگی پورشه رو انتخاب کنیم چون واقعا هم زیباتره و هم از نظر فنی قوی تره
پس انتخاب منم پورشه هست
ول…ی باید بگم کامارو یه عشقه که شاید هر کسی متوجهش نشه
یعنی منطقیش پورشست و احساسیش کامارو
Reza.045
۱۰ بهمن ۱۳۹۳برای من منطقیش پورشست
بی منطقیش پورشست
احساسیش هم پورشست
Pooya
۱۰ بهمن ۱۳۹۳کامارو Z/28 ماشین کم نظیری است و عملکردی فوق العاده در پیست داره ولی اصلا قابل قیاس با پورشه ۹۱۱ gts نیست. کلا این رقابت های بین ماشین اروپایی و آمریکایی یک جای کارش می لنگه.
شاهین
۱۰ بهمن ۱۳۹۳به نظر من،قیمت بحث مهمی هستش.در واقع خیلی مهم!
اونی که پورشه میخره مطمئنا پرستیژ و در واقع خاص بودن براش خیلی مهمه حتی اگه شرایط فنی و موتوری مساوی یا پایین تر از خودروی دیگه ای مثل همین کامارو رو داشته باشه.(که در واقع اینطور ها هم نیست خیلی زیاد)
اما اونی که کامارو میخره،شاید عاقل تره! شایدم پولش کمه! ولی با این حال لذت بیشتری رو به دست میاره،هر چند خاص بودن پورشه رو نداشته باشه.شاید اونی که کامارو میخره،اگه پول بیشتری داشته باشه همین پورشه رو بخره!(البته میدونم باربد جان فقط کامارو رو میخره نه پورشه رو ;) )
در کل من نظرم اینه جدا از تشابهات فنی،بحث خرید این دو تا خودرو و همچنین M6 (اشاره به مطلب قبلی) بحث جدا و مشخصی هستش.کسی که پول بیشتری رو پرداخت میکنه پرستیژ و مهندسی بیشتری رو دریافت میکنه و کسی که کامارو میخره،دلیل خاصی برای اینکه پول بیشتری پرداخت کنه و عملکرد مشابه یا پایین تر دریافت کنه نمیبینه! جالبیش هم اینه که دو طرف کاملا حق دارن!
انتخاب کاملا مشخصه:
یکی پول بیشتری داره و دوس داره خاص تر باشه.(دل)
یکی پول بیشتری نمیخواد خرج کنه(شایدم نداره،نمیدونم) ولی همون عملکرد رو به دست بیاره حتی اگه خاص نباشه.(عقل)
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳درود
شاهین این تنها نظری بود که در این سایت دادی و من مخالفش بودم و با عرض معذرت بهت دیس لایک دادم
هر کسی پول داشته باشه،معلومه که پوروشه رو انتخاب میکنه،در ضمن پوروشه خیلی هم خاص نیست،این مهندسی و کیفیت ناب المانی هست که خاصه.
عقلانیش اینه که پوروشه رو انتخاب کنه چون گول قدرت و حجم موتور بالای کامارو رو نخورده و رفته تکنولوژی رو انتخاب کرده.
ولی کسی که کامارو میگیره،عشقش کامارو هست،چابکی کم در دور های پایین،مصرف زیاد،سر و صدای زیاد(الودگی صوتی)،کیفیت کمتر(در مقایسه با المانی ها،تکنولوژی کمتر و… رو به جون میخره و فقط به خاطر حجم و قدرت بالا و عشقش نسبت به کامارو این ماشینو انتخاب میکنه و اگر واقع بین باشیم
و تعصب رو کنار بذاریم حتی باربد هم پوروشه رو انتخاب میکنه،ولی عشقش میگه:نه باربد،فقط کامارو!
دل میگه کامارو
عقل میگه پوروشه
شاهین
۱۰ بهمن ۱۳۹۳کسری جان سلام،خوبی؟
هر کسی یه نظری داره و نظرت واسم خیلی محترمه.
ببین یه بحثی هستش،پول بیشتری بدی و مهندسی بالاتر و پرستیژ بیشتری دریافت کنی(این یک)
پول کمتری بدی و عملکرد فنی مساوی و یا حتی بهتر دریافت کنی،اما خاص بودن و پرستیژ اینا دیگه نیست.(این 2)
اولی میشه پورشه و M6/
دومی میشه کامارو/
اولی میشه دلی/
دومی میشه منطقی/
این نظر منه،هر چند من خودم ترجیح میدم جفتشونو داشته باشم و با پورشه به مهمونی برم و با کامارو تو خیابون کل کل کنم! :)
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳درود.
تو درگ1.4 مایل پوروشه کامارو رو میخوره!
چطوری میگی تو خیابون با کامارو میخوام کل کل کنم.
کامارو با اون ثطعات پلاستیکی و هندلیگ مزخرفش اه اه اه
(الان 2ثانیه نشده باربد با چند تا قلچماق میریزه سرم و ازاین سایت که بیرونم میکنن هیچی با بیل میریزن سرم و فلجمم میکنن!البته من یه راه حل دارم.
پول 120 میلیون دیه رو میدم به برادرم یه 60 میلیونم روش بذاره بره یه تویوتا پرادو کارکرده بگیره!)
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۰ بهمن ۱۳۹۳کسری جان خیلی باحالی!قرار نیست من و چند تا قلچماق بریزیم سرت.من کسی رو زور نکردم کامارو رو دوست داشته باشه.ولی نباید تعصبی صحبت کرد منم اگه میگم کامارو یعنی اول و آخر کامارو هم عقلم و هم دلم میگه کامارو.911 که چه عرض کنم مرسدس میباخ S600 رو هم بهم بدن میگم کامارو.
کسری جان هرجا کسی از هندلینگ کامارو بد گفته از خودرو چیزی نمیدونسته.کامارو Z28 هم هندلینگش از 911 بهتره هم تو پیست عملکرد بهتری داره بخاطر همین موضوع است که رکورد 911 رو تو پیست میزنه.هرچند 911 تکنولوژی بهتر و کابین لوکس تر و شتاب بهتری داره.
CHALLEGER
۱۰ بهمن ۱۳۹۳مهندسی المان با هیچ جا قابل مقایسه نیست همینطور که وحشی گری آمریکایی با هیچ جا قابل مقایسه نبوده نیست و نخواهد بود.ولی جدا از این تست چیز واضحی که هست هلکت z28 رو میخوره.
احسان(احسان سابق)
۱۰ بهمن ۱۳۹۳پرستیژی که پورشه داره هیچ ماشینی نداره.ته کلاسه این ماشین. اما اگر می خوای با دوستات بری دور دور کامارو خوراک اینکاره
Infinite
۱۰ بهمن ۱۳۹۳انتخاب من به شخصه پورشه هست.
اما با ابن بخش از متن که “مدل Z28 از ZL1 زیباتر هست” مخالفم. ZL1 واقعا ظاهری بهتر، مدرن تر و زیباتری داره.
عزیزانی که اطلاع دارند لطف می کنن بگن از نظر فنی کدوم مدل کامارو عملکرد بهتری (شتاب و سرعت) داره؟
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۰ بهمن ۱۳۹۳بله بنده هم ظاهر ZL1 رو بیشتر از Z28 دوست دارم هرچند طراحی سلیقس.
در مورد فرمایش شما بزرگوار باید بگم Z28 به طور کل برای پیست طراحی شده اما اگر به دنبال شتاب و حداکثر سرعت بالاتری میگردید جواب ZL1 هست.ZL1 تکنولوژی بهتر و امکانات و کیفیت بهتری هم داره.
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۰ بهمن ۱۳۹۳با تشکر از شاهین عزیز که جزو معدود کسانی است که بنده دیدم منطقی صحبت میکنه شاهین جان داداش خیلی دوست دارم.
اما ای کاش مردم ما تعصب رو بذارن کنار یا حداقل تحقیق کنن.بابا جان شورولت Z28 رو برای پیست ساخته بود فقط برای پیست!!!!نه شتاب و طراحی داخلی آن چنانی اگرم 73 هزار دلار قیمتشه چون عملکردش در پیست جای هیچ حرف و حدیثی رو باقی نمیگذاره.شاهین جان خودت شاهدی چه کامنت هایی میذارن بعضی ها.پورشه با اون قیمتش اگه این مشخصات رو نداشت جای تعجب بود!الان چیزی نزدیک به دوساله که از ساخت Z28 میگذره و بنده هزاران بار گفتم که تو نت سرچ کنید و ویدیو های رقابت Z28 و 911 رو ببینید و بعد بیاید بگید که نه این دو قابل مقایسه نیستن.آخه یعنی چی؟چرا مردم همه فکر میکنن که کارشناس اند؟پس Motor trend که Z28 رو بهترین خودرو برای رانندگی انتخاب کرده و Car and Driver و هزاران سایت معتبر دیگه چی میگن؟نه خدایی اگه یه ذره هم انصاف داشته باشین با دیدن این چیزا بازم این طوری نظر میدین؟
من به عنوان یک طرفدار پر و پا قرص کامارو خوبی های رقیب رو در نظر میگیرم و قبول دارم که به طور کلی 911 بهتر از Z28 هست اما جلوی Z28 تو پیچ های پیست حرفی برای گفتن نداره.
اگر ZL1 به عنوان برنده در مقایسه با M6 معرفی میشه به خاطر هندلینگ و قدرت و شتاب و سیستم تعلیق بینظیرشه نه فقط قیمت.بله M6 به عنوان یک کوپه ی لوکس اسپرت کابین مجلل تر و مجهز تری داره اما نه چیز دیگه ای حتی تو این مقایسه هم سایت هایی که نام بردم دخیل بودن.
شاهین جان به شما هم تبریک میگم که M6 از برترین های دنیای خودرو هست اما خداوکیلی خودت به من حق نمیدی که ناراحت شم عده ای کامارو رو با نیم قرن عمرش و اصالتش زیر سوال میبرند؟
حرف آخر بنده سلیقه یک چیز است و علمی صحبت کردن چیز دیگه ای.خوش حال میشم کسانی که دیسلایک میدن با دلیل و استدلال به من بگن اساس حرف هاشون چیست.
متشکرم از تمام کسانی که توجه میکنن.(شاهین جان خیلی آقایی)
شاهین
۱۰ بهمن ۱۳۹۳باربد جان بسیار عالی گفتی.
واقعیت هم همینه.علاقه و طرفداری قلبی یه چیز هستش و دیدن واقعیت ها یه چیز دیگه.
واقعا خوشحالم که افتخار هم صحبتی با دوست عزیزی مثل تو رو دارم داداش.
خیلی مخلصم باربد جان 3>
صادق
۱۰ بهمن ۱۳۹۳این پستای مقایسه ای جالبن، حتی اگه مفایسه تا حدودی درست نباشه بازهم مزیتش اینه که ماشینا رو بهتر میشناسی، پس ممنون از بروبچ اتاق فرمان
حقیقتش اینه که کلا پورشه و فراری رو باید بندازی به جون هم، لامصب رقابتاشون مث بازیا ایران و کره اس
ولی توی این مقایسه اگه پولش رو داشته باشم (که شرط خیلی مهمیه) خب پورشه رو انتخاب میکنم
کلا یه چیزی که توی ماشین برای من مهمه حس و لذت رانندگی هستش، که خب واقعا پورشه توی این موارد از خیلیا جلوتر و بهتر عمل میکنه (خواهشا بی طرف به قضیه نگا کنید) رو همین حساب هم من انتخابم پورشه اس
ارادت
قاتل خودروها کوروت
۱۰ بهمن ۱۳۹۳همیشه فقط با حرف میگن این برندست اون بازنده اگه راست میگن تو پیست دوئل کنن معلوم میشه مهندسی برتر امریکاست
مهران1
۱۰ بهمن ۱۳۹۳کاماروها ماشینای خیلی خوبیند اما یبدی بزرگ دارند اونم اینه که وزن خیلی زیادی دارند وقتی سوارشین واقا” احساس می کنید که دارید یتانکو می رونید(تجربه شخصی بدون گواهینامه)
قاتل خودروها کوروت
۱۰ بهمن ۱۳۹۳قیمت آن هم ۱۱۵ هزار و ۱۹۵ دلار است که هر ذره از آن ارزشش را دارد ..
یعنی کامارو با نصف قیمت ارزش نداره ؟
مهران1
۱۰ بهمن ۱۳۹۳معلومه که ارزش داره برادر.
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳حتما نداره دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(شوخی)
Ahmad..F12
۱۰ بهمن ۱۳۹۳با تشکر از انیس جان با مطالب بسیار خوبش
با ارادتی که به جفت این خودروها دارم باید بگم که به نظر من در این مقایسه 911 برنده و برتر محسوب میشه
ولی اگه مثلاً جای 911 چلنجر میبود قطعاً میگفتنم کامارو برتره و برنده است
در اینجا چون تکنیک، پیروز بر قدرت و حجم بالا شده پس 911 موفق تره
از نظر قیمت هم باز هم 911 برنده است
چون با تکنولوژی و مهندسی پیشرفته، در دراز مدت هزینه های بسیار کمتری رو چه در سوخت چه در بحث آلایندگی و چه در بحث استهلاک برای صاحب خودرو داره و در مجموع بسیار موفق تره
پس ارزش پول اولیۀ بیشتر رو هم داره نسبت به کامارو
فریا
۱۰ بهمن ۱۳۹۳استـــهلاک 911 با اون دور موتورش چطور از کامارو کم تره ؟! O_o
Ahmad..F12
۱۰ بهمن ۱۳۹۳فریا جان اولاً که دور موتور 911 با Z28 تقریباً یکیه
دوماً کی قید کرده استهلاک موتور رو با دور موتور میسنجن!!!!!؟؟؟؟
بعدم اینکه من گفتم در دراز مدت، ینی به مراتب هزینۀ کمتری داره
عرفان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳کی گفته که در دراز مدت هزینه ی کمتری داره؟؟؟
سند؟مدرک؟همینطوری رو هوا یه چیزی ول دادی؟؟؟
اتفاقا ماشینای آلمانی هزینه ی بیشتری رو برای صاحبشون دارن.به دلیل گرانتر بودن لوازم و قطعات و سرویس و…
اما آمریکایی ها نه تنها قیمت اولیه ی ارزونتری دارن بلکه هزینه ی نگهداریشون هم به مراتب پایین تره.
درضمن:حجم کم و قدرت بالا بر خلاف تصور شما نشوندهنده ی استهلاک بالاتریه.فکر میکنین بالابردن فشار بوست توربو یا سوپر شارژر کاری داره؟؟؟
فریا
۱۱ بهمن ۱۳۹۳یه موتور با دور موتور نسبت به بقیه بالاتر کار کنه دماش
بالا تر نمیره ؟؟ قطعات داخل سیلندر بیشتر مستهلک و
مستعمل نمیشن ؟؟
مهران1
۱۰ بهمن ۱۳۹۳دوستان کاماروها فرمان پذیری عالی دارند فقط کافیه به ماشین دستور بدید اون هم دقیقا” همون کاری رو میکنه که شما انتظار دارید تا جایی که تایرها اجازه بدن همه کار واستون میکنه.
فریا
۱۰ بهمن ۱۳۹۳مسعود جان خسته نباشی
بی زحمت منبع این مطالب دوئل ها رو بزار
Jeremy
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اینا دیگه چه مقایسه هایی هستن؟
نویسنده خودش میبره و می دوزه و برنده تعیین میکنه پس کو ویدیوی مسابقه؟
پیکان جوانان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳به نظرم اگه بجای 911 ب ام و ام4 رو مقایسه میکردن بهتر بود
REZA.BMW
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اره
بیشتر شباهت دارن
REZA.BMW
۱۰ بهمن ۱۳۹۳M4 رو هم نباید با این مقایسه کرد
اینا رقبای ام 4 هستن
C63 amg
Lexus rcf
Rs5
که اینجا ام 4 از همشون بهتره
Jeremy
۱۰ بهمن ۱۳۹۳این هم یه مقایسه بین کامارو 911 توربو اس و نیسان جی تی آر ترکشن ادیتیشن
ببینید کی زمان بهتری داشته
http://image.motortrend.com/f/roadtests/coupes/1403_chevrolet_camaro_z28_porsche_911_turbo_s_nissan_gt_r_comparison/64647704/hot-lap-barber-motorsports-park-track.jpg
مهران1
۱۰ بهمن ۱۳۹۳این تصویر دیگه قشنگ گویای همه چیزه.
ممنون جرمی.
ارمان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳اینقدر پورشه تو این کلاس تکمیل که حتی بنزو بی ام و هم بیخیال شدن 911 واقعا یه ماشین کامل تو این کلاس
FcmZ
۱۱ بهمن ۱۳۹۳AMG GT پاسخ بنزه.
ارمان
۱۱ بهمن ۱۳۹۳amg gt مال امساله 30 سال گذشته رو 911 تنهایی جولون داده
رسول
۱۰ بهمن ۱۳۹۳خیلی مسخرست چیزی که نداریم اومدیم بحسشو میکنیم
REZA.BMW
۱۰ بهمن ۱۳۹۳شما کرایسلر داری که عکسته
REZA.BMW
۱۰ بهمن ۱۳۹۳911 یه چیز دیگه هست
این دو یا هم قابل مقایسه نیستن
کامارو فقط قدرت زیادی داره که از اون درست استفاده نمیکنه
911 بهترین عملکرد رو داره
موتور کامارو میتونست عملکرد بهتری رو داشته باشه
در کل از ماشین های امریکایی خوشم نمیاد
ماشین فقط المانی اانگلیسی و ژاپنی بقیه رو ول کن اینارو بچسب
دیدم بعضی از دوستان میگن 911 تکراریه
از نظر من طراحی پورشه بینظیر هست که تونسته هم این قیافه همیشگی رو حفظ کنه و در همین حال به روز باشه
هر چی باشه از ماسل کار های امریکایی بهتره
ماشین المانی عشقه یکه دومی نداره
توجه داشته باشید من نگفتم ماشین های امریکایی بد هستن ولی بهترین هم نیستن
بینقص تر از ماشین المانی هیچی نیست مخصوصا همین 911
arash
۱۰ بهمن ۱۳۹۳من خدایی حرف میزنم انصافا پورشه ابهت نداره من نظر شخصیمه هیچ وقت پورشه دوست نداشتم اگه تو خیابونم ببینم نظر منو جلب نمیکنه اگر قراره واسه 2 3 ثانیه پیست رو ببازم اصلا برام مهم نیست چون کامارو ماشین بزرگتر با ابهت تر و امریکایی هست رو بر می دارم اما تو ماشین های دنیا استون مارتین یه چیز دیگس سرعت زیبایی خاص بودن کیفیت بالا مهندسین خبره و اینکه انگیلیسی هست هرجا بری بهت نگاه می کنن قابل توجه دوستانی که عاشق پز دادن هستش ما ایرانیا چون تو ایران پورشه زیاد دیدیم مخصوصا تو تهران همه میگیم پورشه پس 100% نمی تونیم نظر بدیم چون پای برند های دیگه هنوز باز نشده به ایران مخصوصا به تهران
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳درود
برای این حرفتون چه منطقی دارید؟
چه دلیل قانع کننده ای؟
میتونید برای من توصیح بدید؟
Hami
۱۰ بهمن ۱۳۹۳شورولت کامارو Z28 مثال نقضیست بر این نوع تفکر که میگوید:خودروهای آمریکایی خوب نمی پیچند و تنها برای حرکت در خط مستقیم ساخته شده اند.
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۳خب راست گفته دیگه همی جان!
به نظر من اگر مسوالان میخوان که شهر تهران گرونترین شهر دنیا بشه.
باید به جای اتوبوسای کمپرسی شرکت واحد،از این ماشینای امریکایی بذارن مثل:
شورلت کامارو،فورد موستانگ،دوج چلنجر،دوج چارجر،شورلت کوروت و…
ارزون هم هستند!
30000دلار هم میشه خریدشون!
عرفان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳کسری خیلی بامزه ای
نخورنت؟!