جنرال موتورز سعی بسیاری درزمینهٔ کاهش وزن مالیبو ۲۰۱۶ کرده است بهطوریکه در نهایت وزن مالیبو را نسبت به مدل پیشین ۱۳۶ کیلوگرم کاهش داد. بیش از یکسوم کلیهٔ عواملی که دستبهدست هم دادند تا وزن مالیبو را کاهش دهند مربوط به ساختار بدنهٔ کاملاً جدید آن میباشد که در آن از اجزایی نظیر فولاد نازکتر با مقاومت بالا استفاده شده است که در برخی از بخشهای بدنه به چشم میخورد. این ساختار جدید، نسبت به مدل پیشین سبکتر، قویتر و مستحکمتر است.
علاوه بر این، کاهش وزن مالیبو به بهبود عملکرد سیستم تعلیق و مقاومت بیشتر در تست تصادف کمک شایانی کرده است.
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu مهندسان ساخت مالیبو از آلومینیوم نیز در بخش کاپوت، سگدست تعلیق و دیگر اجزای شاسی استفاده کردند. به آلومینیوم در سیستم تعلیق از جهت کاهش جرم فنربندی نشدهٔ مالیبو مفید بوده است که این ویژگی هندلینگ بهتری را برای خودرو فراهم آورده است. تمامی این تلاشها به خارج خودرو خلاصه نمیشود چراکه نزدیک به ۲ کیلوگرم تنها با جایگزینی تنظیمکنندههای سبک پنجرهها از وزن خودرو کاسته شده است. همچنین یک پنل ابزار ساده، کنسول مرکزی یکتکه و صندلیهای چرمی درمجموع ۱۸ کیلوگرم سبکتر از اجزای داخلی مدل پیشیناند. ۲۰۱۶ Chevrolet Malibu جسی اورتگا، مهندس ارشد تیم ساخت مالیبو، در مورد کاهش وزن میگوید:
تصور کنید یک بازیکن ۱۳۶ کیلوگرمی فوتبال آمریکایی بر روی سقف خودروی شما نشسته باشد؛ هنگامیکه او تصمیم به پایین پریدن بگیرد شما شاهد تغییر قابلتوجهی در عملکرد خودرو خواهید بود. تیم ساخت مالیبو تلاش کردند تا وزن هر بخشی از این اتومبیل را کاهش دهند. مهم نیست این کاهش چه قدر باشد چراکه هر یک گرم نیز میتواند خودرو را به چالش بکشد.
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu۲۰۱۶ Chevrolet Malibu interior۲۰۱۶ Chevrolet Malibu۲۰۱۶ Chevrolet Malibu interior این کاهش وزن به بهبود مصرف سوخت نیز کمک شایانی کرده است. مالیبو ۲۰۱۶ هایبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه ۵.۹ لیتر و در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر برای پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو ۷.۲ لیتر سوخت مصرف میکند. ۲۰۱۶ Chevrolet Malibu weight savings infographic ترجمه: باربد حبیبی منبع: worldcarfans
به نظرم ک خوشکله. هم قیافش گیراست و هم با ابهت. یه دیترویتی اصیل.تنها سنت شکنی ای ک کردن اینه ک مصرفش رو تا تونستن کم کردن برخلاف اجدادش. اگه ماشینای امریکایی با قیمت مناسب وارد میشدن فروش مناسبی هم داشتن . شبیه مناطق آزاد ک ماشینای ژاپنی و امریکایی بسیار پرطرفدارن.
دوستان این بحث مصرف ماشیناى امریکایى بارها در پدال راه افتاده و یه چند نکته به ذهنم رسید که بگم اگر منظور شما ماشیناى قدیمیه امریکاییه که باید بگم اونا با توجه به تکنولوژیه زمان ساختشون پر مصرف نبودن،بسیارى از ماشین هاى کلاسیک امریکایى حجم موتور هاى بالا و در بسیارى از مواقع بالاى پنج لیتر رو داشتن،شما یه ماشین غیر امریکایى با حجم موتور کادیلاک سویل در اون سال به من نشون بده که مصرفش صدى بین چهارده تا شونزده لیتر باشه،یا مثل بیوک هایى که وارد ایران شدن و در اینجا مونتاژ شدن،نیسان پاترول ژاپن چند سال بعد از این خودروها ساخته و حجم موتورش به مراتب کم تر از اوناست،مصرف نیسان پاترول چقدره؟پاترول رو صدى شونزده هفده مصرف میکنه اگر منظور شما ماشیناى جدیدشونه،که واقعا از نظر مصرف عالى عمل کردن،شما یه ماشین مثلا ژاپنى به من نشون بده که با حجم موتور 6.2 لیترى مثل کوروت صدى نه لیتر مصرف کنه!!!
حق با شماس رضا جان.مطمئنم اگر وارد میشد کسی سمت اپتیما هم نمیرفت هرچند رقیب مستقیمش هم اپتیما است و اونم طرفدارهای خودش رو داره اما چیزی که الان من در مالیبو میبینم اینه که طراحی داخلش واقعاً نوآورانه و خلاقانه انجام شده و خارجش هم به نظرم ابهت بیشتری داره. در کل تو این نسل شورولت سعی کرده تمام نقاط ضعفش رو برطرف کنه. یه نقطه ضعفی هم که به نظر بنده اپتیمای جدید داشت علیرغم کابین زیباش شباهت غیر قابل انکار طراحی داخلش با خودروهای ب ام و است.
کاهش وزن رو این روزا تو اکثر مدل هاى جدید جى ام شاهد هستیم ودر عین اینکه وزناشون کم شده ولى مقاومت خودروها افزایش پیدا کرده مالیبوى جدید داراى ظاهر و داخل به مراتب زیباتر از نسل قبل و طراحیه خیلى خوبى داره روى کاغذ هم از نظر فنى مالیبو از رقباش یه سر و گردن بالاترِ ،فکر میکنم بتونه یه جهش فروش خوب رو تجربه کنه
نمیدونم چرا انقد طراحی های شورولت کادیلاک عالی شدن مالیبو جدید هم بسیار زیبا خشن وجذابه وداخلشم خوبه کلارقییاش گردن کلفتن وپرفروش فیوژن اپتیما سوناتا که همین رقابت فشرده سبب پیشرفتشون میشه
اون تصویر که بازیکن فوتبال اون بالا نشسته تبلیغ فوق العاده ای برای این ماشین هست.تا حالا به کم شدن وزن ماشین از این دید نگاه نکرده بودم!احتمالا این تبلیغ جنرال موتورز بخوبی یادم بمونه
واقعا زیباست میتونه یکی از گزینه های خوب خرید منطقه ازاد باشه در حالی که جلوش یه ته مایه از کامارو داره پشتش هم که مثل ایمپالاست دقیقا طراحی داخلی حرف نداره مشیه از 10 بهش 8.5 داد تا قیمتش بیاد ببینیم میشه خریدش یا نه :|
huayra
۳۰ خرداد ۱۳۹۴کامنت اولی ساعت 6 سحر…
از بعد سحری نخاسم بخابم…
huayra
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ضمنن هر چ قد هم شورلت تلاش کنه و حتی اگ تجهیزات مرسدس اس روش بزاره بازم مالیبو جلو فورد فیوژن و موندیو لنگ پهن میکنه…
نوید جهرمی
۳۰ خرداد ۱۳۹۴به نظرم ک خوشکله. هم قیافش گیراست و هم با ابهت. یه دیترویتی اصیل.تنها سنت شکنی ای ک کردن اینه ک مصرفش رو تا تونستن کم کردن برخلاف اجدادش.
اگه ماشینای امریکایی با قیمت مناسب وارد میشدن فروش مناسبی هم داشتن . شبیه مناطق آزاد ک ماشینای ژاپنی و امریکایی بسیار پرطرفدارن.
شلبى
۳۰ خرداد ۱۳۹۴دوستان این بحث مصرف ماشیناى امریکایى بارها در پدال راه افتاده و یه چند نکته به ذهنم رسید که بگم
اگر منظور شما ماشیناى قدیمیه امریکاییه که باید بگم اونا با توجه به تکنولوژیه زمان ساختشون پر مصرف نبودن،بسیارى از ماشین هاى کلاسیک امریکایى حجم موتور هاى بالا و در بسیارى از مواقع بالاى پنج لیتر رو داشتن،شما یه ماشین غیر امریکایى با حجم موتور کادیلاک سویل در اون سال به من نشون بده که مصرفش صدى بین چهارده تا شونزده لیتر باشه،یا مثل بیوک هایى که وارد ایران شدن و در اینجا مونتاژ شدن،نیسان پاترول ژاپن چند سال بعد از این خودروها ساخته و حجم موتورش به مراتب کم تر از اوناست،مصرف نیسان پاترول چقدره؟پاترول رو صدى شونزده هفده مصرف میکنه
اگر منظور شما ماشیناى جدیدشونه،که واقعا از نظر مصرف عالى عمل کردن،شما یه ماشین مثلا ژاپنى به من نشون بده که با حجم موتور 6.2 لیترى مثل کوروت صدى نه لیتر مصرف کنه!!!
شروین
۳۰ خرداد ۱۳۹۴شلبی جان حرفت رو باید طلا گرفت.
البته امیدواریم گوش شنوا هم براش وجود داشته باشه.
ALL CARS
۳۰ خرداد ۱۳۹۴گوش شنوا زیاده(چشمی که ببینه وبخونه)
اما کسی که بخواد قبول وتایید کنه کمه
چون میخوان بگن حر فحرف ماست
رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴من که ازین ماشین خیلی خوشم میاد چه داخلش چه بیرونش
اگه این وارد ایران میشد کسی اپتیما و سوناتا نمیخرید دیگه.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۰ خرداد ۱۳۹۴حق با شماس رضا جان.مطمئنم اگر وارد میشد کسی سمت اپتیما هم نمیرفت هرچند رقیب مستقیمش هم اپتیما است و اونم طرفدارهای خودش رو داره اما چیزی که الان من در مالیبو میبینم اینه که طراحی داخلش واقعاً نوآورانه و خلاقانه انجام شده و خارجش هم به نظرم ابهت بیشتری داره.
در کل تو این نسل شورولت سعی کرده تمام نقاط ضعفش رو برطرف کنه.
یه نقطه ضعفی هم که به نظر بنده اپتیمای جدید داشت علیرغم کابین زیباش شباهت غیر قابل انکار طراحی داخلش با خودروهای ب ام و است.
Archi KHAN
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ماشین های امریکایی که کلا کارشون درسته ،
اما در جواب تصور غلط همه که فکر می کنن ماشین های امریکایی پر مصرف هستن
این واقعا مصرف سوختش عالیه…
شلبى
۳۰ خرداد ۱۳۹۴کاهش وزن رو این روزا تو اکثر مدل هاى جدید جى ام شاهد هستیم ودر عین اینکه وزناشون کم شده ولى مقاومت خودروها افزایش پیدا کرده
مالیبوى جدید داراى ظاهر و داخل به مراتب زیباتر از نسل قبل و طراحیه خیلى خوبى داره
روى کاغذ هم از نظر فنى مالیبو از رقباش یه سر و گردن بالاترِ ،فکر میکنم بتونه یه جهش فروش خوب رو تجربه کنه
امیر
۳۰ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم چرا انقد طراحی های شورولت کادیلاک عالی شدن مالیبو جدید هم بسیار زیبا خشن وجذابه وداخلشم خوبه کلارقییاش گردن کلفتن وپرفروش فیوژن اپتیما سوناتا که همین رقابت فشرده سبب پیشرفتشون میشه
احسان(احسان سابق)
۳۰ خرداد ۱۳۹۴اون تصویر که بازیکن فوتبال اون بالا نشسته تبلیغ فوق العاده ای برای این ماشین هست.تا حالا به کم شدن وزن ماشین از این دید نگاه نکرده بودم!احتمالا این تبلیغ جنرال موتورز بخوبی یادم بمونه
فریا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴باربد جان خسته نباشی . عالی بـــود .
—
چراغای جلوی نسل قبل قشنگتر نبودن ؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۰ خرداد ۱۳۹۴قربانت فریا جان. ;)
نمیتونم نظر خاصی بدم اما در کل جلوپنجره،نمای پشت و داخلش بهتر شده.
ارمان
۳۰ خرداد ۱۳۹۴واقعا زیباست میتونه یکی از گزینه های خوب خرید منطقه ازاد باشه
در حالی که جلوش یه ته مایه از کامارو داره
پشتش هم که مثل ایمپالاست دقیقا
طراحی داخلی حرف نداره مشیه از 10 بهش 8.5 داد تا قیمتش بیاد ببینیم میشه خریدش یا نه :|
soroush shirazi
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ب نظرم عقبش شبیه ائودی شده البته ب نظره من جلوشم بی شباهت ب کاماروی جدید نیس یعنی ی جورایی دوتاش از ی چیز الهام گرفته شده