شورلت

کوروت گرند اسپرت 2018، نیزه زهردار

شورولت کوروت گرند اسپرت به منظور پر کردن خلأ میانی دو مدل استینگری ۴۵۵ اسب بخاری و Z06 650 اسبی پا به عرصه نهاده و ترکیبی از ویژگی‌های شخصیتی این دو را به ارث برده است. استینگری با پیشرانه وی ۸، ۶.۲ لیتری و تنفس طبیعی توسط بدنه Z06 احاطه شده و آن‌قدر توانمند است تا جایی در میان ۱۰ خودروی برتر مجله معتبر caranddriver در سال ۲۰۱۷ به دست آورد.

کوروت گرند اسپرت 2018
مانند استینگری و Z06، گرنداسپورت نیز برای سال جدید مشمول به‌روزرسانی خواهد شد. دوربین پشتیبان با وضوح بالاتر، هدآپ دیسپلی با قابلیت تنظیم عریض‌تر و اندکی ترکیبات رنگی جدید برای داخل و نمای بیرون گرنداسپورت ۲۰۱۸ و همچنین ارائه نسخه تولید محدود Carbon 65 Edition package جزء تازه‌های کوروت گرنداسپورت برای سال بعد خواهند بود. نسخه تولید محدود، لباسی به رنگ خاکستری ماتریکس-سرامیکی به تن خواهد داشت و بر روی گلگیرها و همچنین درب‌هایش طرح گرافیکی کربن ۶۵ نقش خواهد بست، در نقاط مختلف آن ازجمله: اسپلیتر، اسپویلر عقب، دریچه ورودی هوای گلگیرهای عقب، آینه‌های جانبی، قسمت میانی رینگ‌ها و بسیاری بخش‌های دیگر، فیبر کربن بکار خواهد رفت که تمام این قطعات ساخته شده از فیبر کربن، به‌صورت سفارشی قابلیت نصب بر روی مدل معمولی را نیز خواهند داشت. داخل کابین گرنداسپورت نیز چشم‌نواز است. تودوزی‌ها با نخ آبی‌رنگ انجام شده است، تزیینات فیبر کربنی داشبورد بسیار جذاب هستند و از نوعی چرم مصنوعی به نام microsuede برای پوشش قسمت‌های گوناگون مانند سقف جداشونده فیبرکربنی و صندلی‌های اسپرت ویژه مسابقه استفاده شده است.

کوروت گرند اسپرت 2018
اینکه بهای ۱۵ هزار دلاری بسته آپشن های ویژهٔ نسخه معمولی و یا بهای سرسام‌آور ۹۹,۲۳۰ دلاری پکیج کربن ۶۵، ارزش خرید دارند یا نه، سؤالی است که بایستی خودتان به آن پاسخ دهید.

نکات دوست‌داشتنی:
کوروت گرنداسپورت با شاخصه‌هایی همچون ضریب ۱.۱ جی برای آزمایش تست عبور از پیچ، کمتر از ۴۲.۶ متر فاصله مورد نیاز برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت و پایداری عالی در سرعت‌های بالا، شخصیتی ابرقهرمانی را درون خود پرورش داده است. موتور وی ۸ نسخه پایه با بهره‌گیری از اگزوز اسپرت استاندارد مدل گرند اسپرت (قابل نصب بر روی استینگری به‌صورت سفارشی) قادر به تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت است و ظرف مدت ۳.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد که به لطف چسبندگی بیشتر تایرهایش، رکورد بهتری نسبت استینگری در این زمینه به ثبت رسانده است.

کوروت گرند اسپرت 2018
با دریافت پاسخ‌های دقیق از جانب شاسی و سیستم فرمان، شما از سطح بالای عملکرد آن‌ها قطعاً لذت خواهید برد و ما هیچ‌گونه شکایتی از نوع سیما، صدا و نحوه رانندگی با این خودرو نداریم، هرگاه که نیاز به گشت‌وگذار معمولی با این خودرو شد، انتخاب حالت تورینگ رانندگی این مهم را برایمان میسر نمود تا شاهد سواری آرام از این جانور باشیم.

کوروت گرند اسپرت 2018
حالات رانندگی اسپرت و track هم به معنای سیستم تعلیق سفت و خیلی سخت هستند.

کوروت گرند اسپرت 2018
به لطف حالت دستی گیربکس و نیز سیستم غیرفعال سازی سیلندرهای پیشرانه وی ۸ که چهار سیلندر آن را از مدار خارج می‌سازد، میزان مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه به حدود ۹.۵ لیتر بر صد کیلومتر کاهش می‌یابد. جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک نیز با توجه به ضرایب دنده وسیع‌تر و تعویض سریع دنده‌ها، از عملکردی مؤثر برخوردار شده است.

نکات دوست‌نداشتنی:
با توجه به قیمت پایه پنجاه هزار دلاری کوروت، کابین آن چندان درخور چنین بهایی نیست. سایر خودروهای پنجاه هزار دلاری از صداهای ناهنجار به هنگام عبور سریع از روی ناهمواری‌های سطح جاده رنج نمی‌برند. در روزهای داغ، بوی پلاستیک داخل کابین را فرامی‌گیرد؛ پنل درب‌ها و دکمه‌های داشبورد نیز کیفیت شایسته این اتومبیل را ندارند.

چند هشدار:
لطفاً پیش از انتخاب صندلی‌های مسابقه‌ای، از تناسب سایز آنها با بدنتان اطمینان حاصل کنید؛ نسبت به پهنای بدنه، داخل کابین کمی شلوغ و تنگ به نظر می‌رسد به‌ویژه عرض آن چندان مناسب نیست. همچنین هنگام سوار و پیاده شدن احتمالاً زانویتان با گوشه نوک‌تیز داشبورد برخورد خواهد نمود.
در کل خودروی شورولت گرنداسپورت با توجه به قیمت ۶۵ هزار دلاری‌اش، ارزش خرید دارد و تمام ایراداتش با توجه به قیمت نسبتاً مناسبی که دارد، در پس‌زمینه محو خواهد شد.

کوروت گرند اسپرت 2018

مشخصات فنی شورولت کوروت گرند اسپرت

  • قیمت پایه: ۶۶۴۹۰ دلار
  • قیمت نسخه کانورتیبل: ۷۰۴۹۰ دلار
  • موتور: ۸ سیلندر V شکل ۱۶ سوپاپ، بلوک و سرسیلندر آلومینیومی
  • حجم موتور: ۶۱۶۲  سی سی با تزریق مستقیم سوخت
  • قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۶۳۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۷ سرعته دستی یا ۸ سرعته خودکار با امکان شیفت دستی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳ لیتر در صد کیلومتر
  • شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • شتاب ۰-۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۸.۹ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت
  • خط ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر تا توقف: ۴۱.۵ متر
  • وزن خالص: ۱۵۷۰ کیلوگرم

 

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. parsa

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ففط میشه گفت واو!ابهت و زیبابی و کارایی

  2. کارل شلبی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    دمت گرم شورولت عجب چیزی ساختی واقعا بزرگ ترین نقطه قوتش قیمتشه ??

  3. کارل شلبی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ای خداکنه وایپر دوباره ساخته بشه ??این ماشین برای کوروت حکم برادر رو داره.

  4. کارل شلبی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کجایی وایپر????????????

  5. M

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    لطفا تاپ اسپید رو اصلاح کنید 181 مایل بر ساعت .

  6. AMIR SCHUMACHER

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سقف سرعتش 290 کیلومتره
    کوروت جزو ماشین های مورد علاقم نیست ولی همیشه دوسش داشتم.
    مخصوصا به خاطر قیمتش.
    در آمریکا بهش میگن فراریِ فقرا.
    ارزشش نسبت به پولی که میدی خیلی زیاده.

  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یا خدا چه پکیج گرونی داره، گرون‌تر از خود ماشین! فیبرکربن عالیه، هم سبک و مقاومه و هم شیک، اما وقتی قرار باشه ایقدر براش هزینه‌ شه، کاملا بی‌صرفست.

  8. man türkam

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یکی از بهتریناست

  9. ارش

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کوروت در شتاب جانبی یک استاد به تمام معناست در پیست نوربرگ رینگ در یکی از پیچها به شتاب جانبی 1.7 جی رسیده عالیه. در تست اسلالوم که توسط مجله اتو موتور اند اسپرت انجام شده رکورد 146 کیلومتر رو ثبت کرده که از 918 با 145 کیلومتر بالاتره و مساوی پورشه جی تی 3 rs هست.

  10. امیر

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا احترام فوق‌العاده ای باید به این ماشین گذاشت نصف پورشه 911 قیمت داره و همون کارایی رو کم و بیش ارائه میده
    شنیدم نسخه zo6 مشکل overheating داره وگرنه بهترین گزینس با اون قدرت و اون قیمت

  11. Mohammadreza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    جلو داشبردش خیلی شبیه جگوار اف تایپه

  12. مهران

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    مگه شتاب 0- 96 مایل کوروت گرند اسپرت 3.6 ثانیه نیست؟
    یا شاید این کانورتیبل بود شتاب 3.9 ذکر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا