بعد از خون دل خوردن های فراوان هواداران از تیزرهای متعدد نسل جدید کوروت، حالا همه چیز برای یک شروع شیرین آماده شده؛ تاریخ امروز را فراموش نکنید چراکه شما فرصت دیدن نسل جدید خودرویی را دارید که از او به عنوان اولین اسپرت آمریکایی ها یاد می شود . . .
بعد از نسل ششم کوروت که از سال ۲۰۰۵ با نام C6 راهی بازار می شد، حالا نوبت به عرض اندام نسل هفتم آن رسیده که حداقل تا ۲۰۱۸ مهمان خیابان هاست. هیچ چیز از نگاه طراحان C7 به دور نمانده حتی لوگوی معروف کوروت، البته این موضوع قابل حدس بود چراکه شورولت نسل جدید کوروت را از مدت ها قبل با شعار “بهترین تعادل میان تکنولوژی، طراحی و کارایی” معرفی کرده بود.
در نمای جلو، کوروت ۲۰۱۴ دارای کاپوتی از جنس کربن با خروجی هوا شده که هرچند در مدل های استاندارد نسل قبل وجود نداشت اما نسخه های ZR1 قبلا آنرا تجربه کرده بودند. خروجی های روی گلگیر جلو هنوز هم وجود دارند با این تفاوت که خطوط شکل دهنده آن تیزتر شده اند. شاید یکی از مهم ترین شاخصه های کوروت ۲۰۱۴ حذف سقف منحنی دار آن که به ‘double bubble’ معروف بود و همچنین چراغ های زنون جدیدش باشند که در جلو به LEDهای مخصوص روز مجهز شده اند.
اما در نمای عقب که همه می دانیم چراغ های کوروت جدید با الهام از چه خودرویی طراحی شده، نیز وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر و اسپویلر باریک قرار گرفته در انتهای درب صندوق بیش از همه جلب توجه می کنند. ولی به هرحال ما چنین تصور می کنیم که هرچقدر طراحی نمای جلویی و جانبی خودرو زیبا و باشکوه از آب درآمده اما در نمای عقب اندکی بی حوصلگی طراحانش نمایان است! اشکالی که شاید ازهمه بیشتر بخاطر طراحی ساده سپر عقب باشد.
اما یکی از بهترین مشخصه های کوروت ۲۰۱۴ کابین جدید آن است که دیگر نمی توان آنرا مانند کوروت C6 مجموعه ای بی هیجان از یک مشت پلاستیک فشرده دانست! در کوروت جدید کنسول خودرو با زاویه ای اندک به سمت راننده منحرف شده و همچنین اگر بیشتر دقت کنیم خطی قرمزی را خواهیم دید که از درب سمت چپ شروع شده، بر روی صفحه کیلومتر ادامه یافته و باعبورش از سمت راست کنسول به پایان رسیده؛ وجود چنین خطی را می توان چنین تعبیر کرد که کابین کوروت ۲۰۱۴ بیش از هر زمان دیگری راننده محور شده است. در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می کنند؛ یکی در کنسول تعبیه و با تریم فیبرکربنی احاطه شده و دیگری نیز برای صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی خودرو درنظر گرفته شده است.
کوروت ۲۰۱۴ دارای یک شاسی جدید از آلومینیوم است، از کامپوزیت های کربنی هم در ساخت درب ها، گلگیرها و نمای عقب استفاده شده؛ حتی صندلی ها نیز از منیزیوم ساخته شده تا برای توزیع وزن ۵۰:۵۰ خودرو مشکلی پیش نیاید. مشتریان می توانند باسفارش پکیج Z51 علاوه بر کیت بدنه جدید خودرو، از دیفرانسیل لغزش محدود شورولت نیز استفاده کنند.
پیشرانه کوروت جدید، موتور ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم ۱۱.۵ بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب ۴۵۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف ۹ لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از ۴.۰ ثانیه نیز داشته باشد. فروش کوروت ۲۰۱۴ از پاییز ۲۰۱۳ بوده و اطلاعات و جزییات بیشتر آن و علی الخصوص قیمتش، در هفته ها یا ماه های آتی بصورت رسمی منتشر می شوند.
مجید
۲۵ دی ۱۳۹۱فوق العاده مثه همیشه جنجال برانگیز
slr722
۲۵ دی ۱۳۹۱تو طراحی خارجی اصالت کوروت رعایت کردن که این خیلی خیلی عالیه…
فقط 450hp خیلی کمه…
باید بیشتر باشه…
amin
۲۵ دی ۱۳۹۱جلوش مثل وایپر اس ار تی 10 است.
ممد
۲۵ دی ۱۳۹۱خیلی قشنگ شده
M
۲۵ دی ۱۳۹۱کم نیست 450 hp از 6.2 لیتر V8 ؟؟!!
reza
۲۷ اسفند ۱۳۹۲مصرفو نگاه بعد بگو 450hp کمه
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۱همه چیزش بی نظیره اگزوزش ، رینگ و لاستیکش ، چراغ های عقبش ، داشبوردش ، صندلی ها و … ماشین فقط ماشین آمریکایی . جالب است با این همه عظمت دنده اتومات نیست واقعا” لذت ماشین سواری به دنده عوض کردنه
اسی
۲۶ دی ۱۳۹۱با این ماشینایه اسپرت که شتاب خیلی زیادی دارن یه مقدار دنده دادن سخته مخصوصآ با این نوع گیربکس قدیمی کاش لااقل شیفترونیک بود
مهران
۲۵ دی ۱۳۹۱باز این آمریکایی زیبا با قیمت مناسبش برگشت تا روی سوپر اسپرتای دیگه رو کم کنه
البته این مدلای اولشه مطمئن باشین بعد از چند وقت مدلی با همین قیافه ولی شتاب 0 تا 100 زیر 3 ثانیه هم میدن بیرون
البته به ما چی میرسه:(
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۱به ما پراید وانت میرسه!!! هه هه هه هه هه!
nima
۲۵ دی ۱۳۹۱عجب اکزوز هاى خفنى!!
حسین
۲۵ دی ۱۳۹۱قشنگه
احمد.ف
۲۶ دی ۱۳۹۱مصرفش صدی ۹ ؟؟؟؟!!!!!
راستی اینجا مصرف کدوم ماشین ۹ است؟
رهام
۲۶ دی ۱۳۹۱میگم خاموش بره 9تا بیشتر مصرف میکنه.دمش گرم
شروین
۲۶ دی ۱۳۹۱عالییییییییییییییییییییییییییی
hamed sg
۲۶ دی ۱۳۹۱واقعا با این ساختش جای هیچ حرفی نذاشته
فوق العاده است..
عماد
۲۶ دی ۱۳۹۱بلدن دیگه آقاااااا!
میدونن مردمشون چی میخوان
ارزششششش قائلن
ashkan
۲۷ دی ۱۳۹۱اون کیته کربنی پایینش و خوب طراحسی نکردن خیلی خشک و صاف اومده پایین اگه میرفت تو وسطش به سمته اگزوزا محشر میشد
Ali Kaveh
۲۷ دی ۱۳۹۱آقا ما خیلی خون دل خوردیم تا این عکسا اومد . . .
ولی کابین ازش زدن . دمشون گرم
سهراب
۲۸ دی ۱۳۹۱ولی تیبا از این زیبا تره……….
NAVID
۲۸ دی ۱۳۹۱دنیا فقط شورلت کوروت ZR1
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱اینا همه دسیسه های شیطانه !
hamed
۶ خرداد ۱۳۹۲حیف که چراغ های دایره ای دوبل که 60 سال روش بود رو برداشتن.
تمام تاریخ کوروت اون چراغ ها بود.
رضا
۵ مرداد ۱۳۹۲صدبار گفتم بازهم میگم:
ماشین فقط امریکایی…
حامد
۲۱ مهر ۱۳۹۲اخ اخ اخ کلا کمپانی کوروت عشق منه عاشق همه مدلهاش هستم از اون اولین نسلش (solid axle ) تا این نسل اخرش (Stingray ) یا همون C7
r@mten
۲۳ خرداد ۱۳۹۴دمشون واقعا گرم ما که باید سوار پرایدمن بشیم ولی بازم دمشون گرم با این هیولایی که ساختن عالیه
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۴سنت شکنی پشت سنت شکنی…. تقریبن از مدل c3 تا الان چراغ عقب همه گرد بود، بین جفت اگزوزا حداقل دو وجب فاصله بود، ارتفاع صندوق تا زمین کم بود و عقبش خوش فرم بود، فرم و استایل کاپوت توی هر مدل پیشرفت داشت ولی تغییر نداشت….. از همه ناراحت کننده تر : حجم موتور ۴۰۰ اینچ مکعب ، قدرت ۴۵۰ اسب، البته یادمون باشه که این قدرت توی دور موتور خیلی پایینی به راننده منتقل میشه و طبیعتن هر چی بیشتر گاز بدی و دور موتورو بالاتر ببری خوب قدرت هم بیشتر میشه البته تا یه دور خاصی، از اون به بعد دیگه قدرت افت پیدا میکنه….
در کل این ماشین ارزومه، ولی خیلی ( ای کاش …) توش داره و خیلی چیزایی ک دوست داشتیم نمی دیدیمشون