نوشتهٔ وبسایت بریتانیایی PistonHeads
شورلت کوروت در این سوی اقیانوس اطلس یعنی در اروپا خودروی چندان محبوبی نیست و حتی جوک ساختن در مورد آن آسان است. مثلاً میتوان گفت داخل آن بوی کارخانههای شیمیایی را میدهد و در شکافهای بین پانلهای بدنهٔ آن میتوان یک فیل را جای داد؛ اما کوروت یک قهرمان تمام آمریکایی است که میخواهیم از آن دفاع کنیم زیرا نسل کنونی آن یعنی C7 کاملاً نسبت به نسلهای قبلی متحول شده و هرگز آن خودروی بیکیفیت سابق نیست. از سوی دیگر، کوروت قدیمیترین سوپراسپرت در حال تولید دنیا محسوب میشود زیرا تولید آن از سال ۱۹۵۳ یعنی ۱۰ سال قبل از پورشه ۹۱۱ آغاز شد.
به همین دلیل ما به خاطر پایان دادن به دوران سنتی کوروت ناراحت و عصبانی هستیم. نسل C7 این ماشین به آخر خط رسیده و بهزودی تا چند روز دیگر نسل C8 معرفی خواهد شد که تغییر بسیار بزرگی را تجربه کرده است. هفت نسل کوروت در طول سالها بهطور ملایم تکامل پیدا کردند و از زمان ورود پیشرانههای V8 به زیر کاپوت کوروت در سال ۱۹۵۵، اصول اولیهٔ آن بدون تغییر باقیمانده است؛ اما در نسل C8 تحولی چشمگیر صورت گرفته و از ترکیب موتور وسط استفاده شده است که هرچند امکان رقابت با سوپراسپرتهای جوان را فراهم میکند اما اصالت کوروت را نابود خواهد کرد.
البته این موضوع شاید برای اروپاییان اهمیتی نداشته باشد زیرا علیرغم اینکه کوروت ظاهراً در اروپا عرضه میشود اما شما در طول عمر خود شانس بیشتری برای دیدن یک فراری یا لامبورگینی در جادههای بریتانیا دارید تا یک کوروت C7. این خودرو مثل فوتبال آمریکایی است که در خانهاش بسیار طرفدار دارد اما در دیگر کشورها نادیده گرفته میشود. البته برای این موضوع یک دلیل مالی اساسی وجود دارد. در ایالاتمتحده قیمت پایهٔ کوروت از ۵۵ هزار دلار آغاز میشود و حتی مدلهای قویتر ارزشمندتر هستند زیرا مثلاً قیمت مدل Z06 با پیشرانهٔ سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری از ۷۹ هزار دلار شروع میشود که تقریباً مشابه پورشه کیمن GTS است اما دو برابر سیلندر و قدرت بیشتر.
اما وقتی کوروت از اقیانوس اطلس عبور میکند به خاطر تعرفههایی که در اروپا روی خودروهای وارداتی اعمال میشود، افزایش قیمت قابلتوجهی را تجربه کرده و بنابراین مزیت قیمت رقابتی خود را از دست میدهد. از سوی دیگر نیز همواره بسیاری از سواری خشن کوروت شکایت کرده و میگویند برای جادههای اروپا خودروی خشکی است اما این ایراد را هم نمیتوان چندان وارد دانست زیرا تمام سوپراسپرتهایی که برای مسافتهای طولانی ساخته نشدهاند مثل کوروت سواری خشن و خشکی دارند.
درنهایت اما فهمیدن منطق جنرال موتورز برای ایجاد این تحول بزرگ در کوروت سخت نیست. کوروت موتور وسط بدون شک سریعتر و احتمالاً پرفروشتر خواهد بود و با مزیت قیمت مناسب که همچنان آنرا حفظ خواهد کرد میتواند جایگزین قابلقبولی برای آئودی R8 یا مکلارن 570S باشد ولی بااینحال ما به خاطر کنار رفتن C7 غمگین و ناراحتیم زیرا ترکیبی از غرش گوشنواز، عملکرد چشمگیر، استایل جذاب و برچسب قیمتی وسوسه کننده را ارائه میکند که چنین ترکیبی را نمیتوان در سوپراسپرتهای اروپایی پیدا کرد.
Seyed AMG
۲۵ تیر ۱۳۹۸واقعا این نسل کوروت خیلی جذاب ، نسل جدید حتما عملکرد بهتری داره اما فکر نکنم به اندازه این زیبا باشه
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ تیر ۱۳۹۸به نظر من که کوروت موتور وسط نه تنها اون حالت عضلانی و آمریکایی رو خواهد داشت بلکه از کابین بهتر و بروز تر سود خواهد برد
و چون گیربکس دبل کلاچه و سیستم تعلیق بهتر و تقسیم وزن بهتری سود خواهد برد
عملکرد فنی بهتری هم به جا خواهد گذاشت
کوروت نسل هشت میاد تا دوباره اسم کوروت در تاریخ یه بار دیگه به عنوان بهترین ثبت کنه
موندگارت میشه این نسل
Me
۲۵ تیر ۱۳۹۸اروپاییا بیخود میکنن براش جوک بسازن.موستانگ و کامارو و چلنجر تو خیابون زیر پای بعضی مهاجرای (خاص)میبینن گوشی شون در میارن ازش عکس میگیرن.کوروت ببینن قفل میکنن
Amir.z
۲۵ تیر ۱۳۹۸در شکافهای بین پانلهای بدنهٔ آن میتوان یک فیل را جای داد؛
این اروپاییا ساینا رو ندیدن پس
JDM
۲۵ تیر ۱۳۹۸یه خبر خوش:
C8 تا دو روز رونمایی میشه?
یه خبر بد:
C7 داره از بینمون میره?
Alireza
۲۵ تیر ۱۳۹۸این ماشین رویای منه
اگه c8 از هایپرکارا هم بهتر بشه بازم من c7 zr1 رو برمیدارم
Elmiraj
۲۵ تیر ۱۳۹۸وقتی توان رقابت باهاشو ندارن و با سه برابر قیمت ازش شکست می خورن بزار واسش داستان سرایی کنن….!!!!
.
C7 ZR1 مدعیان زیادی را نشوند سر جاشون…
بی صبرانه منتظر C8 ZR1 هستم…..
مسعود
۲۵ تیر ۱۳۹۸واقعا باعث تاسفه که دیگه تو خیابونای شهرامون این زیبارو ! رو نمیبینیم :'(
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ تیر ۱۳۹۸دقیقا کیا رو نشوند سر جاشون ؟
فراری ۴۸۸ پیستا رو ؟
مکلارن ۷۲۰S رو ؟
پورشه ۹۱۱ GT2RS رو ؟
نه خدایی بگو کیا رو نشوند سر جاشون ؟؟؟؟؟
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ تیر ۱۳۹۸اگه میخوای بحث قیمت ، رو بیاری وسط باید بگم ک دیگه ساینا ۴ ساله از تبریزم میدونه ک از لحاظ کیفیت کابین و تکلونوژی و پیچیدگی ساخت کوروت در حد بزرگان اوروپایی نیست و نبوده
–
اروپا ایران نیست ک از جیب ملت پول حروم خالی کنن
مسعود
۲۶ تیر ۱۳۹۸این نسل کوروت رو ندیدم ولی نسل قبلش واقعا چیزی از جنسیس کوپه تو طراحی و ظاهر سر نبود.
این درحالیه که حتی پورش کیمن خودشو از دور به رخ میکشه، فراری و لامبورگینی که جای خود دارن.