این نسخهٔ Z06 از کوروت استینگری C7 است که بهعنوان خودروی عضلانی سال ۲۰۱۴ تاپ گیر انتخاب شده است.
Z06 کد درونی شورولت برای مشخص کردن کوروتی است که شامل آپگریدهای قابلتوجهی از هر لحاظ برای حصول عملکرد بهتر از مدل پایه است. همانند نسل قبلی کوروت، Z06 به معنای ارتقای قابل توجه پیشرانه، ترمزها، تایرهای بهتر و… است.
خوب یا بد؟
خوب است. خیلی خوب! مهندسان شورولت، بجای اینکه – طبق روال گذشتهٔZ06 – فقط نسخهای تازه نفس از C7 عرضه کنند، ZR1 قبلی را به عنوان محک برای این محصول جدید استفاده کردهاند. در نتیجه این خودرو فقط کمی از مدل قدیمی آن بهتر نیست، بلکه در کلاس کاملاً متفاوتی جای میگیرد.
بیایید با موتور شروع کنیم. بلوک این موتور با همانند آن در موتور LT1 مشترک است اما بقیه قطعات در این موتور ۶.۲ لیتری LT4 جدید اند؛ شامل یک سوپرشارژر – برای بهبود پاسخگویی پدال گاز – که کمی کوچکتر است اما چرخش آن ۲۵ درصد از ZR1 سریعتر میباشد. حداکثر قدرت ۶۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۸۸۱ نیوتن متر اندازهگیری شده است. یعنی تقریباً ۲۰۰ اسب بخار و ۲۷۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر از مدل پایه C7.
در مورد شاسی اوضاع چگونه است؟
چیزهای زیادی برای عشق ورزیدن در اینجا هم به چشم میخورد. برای انتقال هرچه بهتر قدرت، زیر Z06، لاستیکهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نصب شده است. بدین ترتیب جلو و عقب خودرو به ترتیب ۵۶ و ۸۰ میلیمتر پهنتر شدهاند و ارتفاع آن بسیار پایین به نظر میآید. چیزی که به این ویژگی، قوت میبخشد، لوازم آئرودینامیکی هستند که شامل اسپلیتر جلو، دریچه بزرگتر روی کاپوت و اسپویلر عقب میشود. ترمزها نیز از نوع برمبو فولادی هستند.
چه گزینه هایی قابل انتخاب است؟
Z06 با سه سطح متفاوت از آئرودینامیک عرضه میشود. سطح ۱ شامل یک پکیج آئرودینامیک اختیاری است. سطح ۲ علاوه بر آن از فیبر کربن برای همه قطعات آئرودینامیکی شامل اسپویلر عقب بزرگتر و بالچههای جلویی بهره میبرد. پس از آن مدل فول یعنی پکیج Z07 قرار دارد که از بالچههای بزرگتر و اسپویلر عقب قابل تنظیم بهره میبرد. در کنار اینها، Z07 همچنین شامل پکیج ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیکهای تقریباً بدون آج اسپرت مسابقهای میباشد.
رانندگی با آن چه حسی دارد؟
همانقدر که مدل پایه C7 یک دنیا بهتر از C6 احساس میشود، Z06 نیز احساس چنین بهبود عظیمی را نسبت به مدل پایه C7 به شما میدهد. سرعتی که شما میتوانید در پیست به آن دست بیابید باورنکردنی است. در قسمتی از پیست Road Atlanta جایی نسبتاً مستقیم و بدون پیچخوردگی در دسترس است که آنجا با مدل پایه C7 میتوانید به بیش از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت برسید. با Z06 میتوانید به بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنید در حالی که هنوز هم زمان قابلتوجهی برای ترمز کردن تا رسیدن به پیچ دارید.
آیا از پورشه، فراری یا مک لارن بهتر است؟
منصفانه است بگوییم Z06 قابلیت درهم شکستن هر چیزی پایینتر از ۹۱۸، P1 و لافراری را دارد. این ترکیب قدرت بیرحمانه، شاسی محکم – با همهٔ تکنولوژی هوشمندانه بکار گرفته در آن که با شما همکاری میکند – و ترمزهای عظیم در یکجا بینظیر است؛ و این نه فقط در پیست که در جاده هم به همین اندازه لذتبخش است. گیربکسهای ۸ سرعتهٔ اتوماتیک که شتاب صفر تا صد کیلومتر ۲.۹۵ ثانیهای را برایتان به ارمغان میآورد و ۷ سرعتهٔ دستی که حاصل آن شتاب ۳.۲ ثانیهای است در دسترساند.
من نیز یکی بخرم؟
با توجه به این که قیمت آن از ۷۸,۰۰۰$ برای مدل پایه Z06و تا کمی بیش از ۱۰۰,۰۰۰$ برای مدل Z07 فول متغیر است، این خودرو مقرون به صرفهترین خودروی سوپر اسپرت سال ۲۰۱۵ است و همین نیز دلیل فروش خوب آن تا به حال است. اگر قصد دارید برای سال ۲۰۱۶ ثبتنام کنید، پیشنهاد ما این است که همین الآن این کار را بکنید.
منبع: تاپ گیر
"Amir"
۲۸ آذر ۱۳۹۳خداییش ماشین خوبیه و ازش نباید انتظار ی مکلارن یا لافراری رو ازش داشته باشیم،،،،،تخته گازم ک اصن بهترین منبع برای مقایسه ی خودروهاس هیچ عیبی از بررسیشون نمیشه گرفت
جی تی ار
۲۸ آذر ۱۳۹۳بااین قیمت اصلا نظیر نداره.طراحیش هم واقعا فوق العاده است…
ASTON MARTin
۲۸ آذر ۱۳۹۳چرا دوستان جی تی آر یه حرفایی برا گفتن داره
جی تی ار
۲ دی ۱۳۹۳موافقم.خیلی هم دوستش دارم.
ولی یکم قدیمی شده.
اما به هر حال هنوز هم به معنای حقیقی کلمه سلطانه…
MAFIA
۲۸ آذر ۱۳۹۳ماشین باحالیه ولی نه در حد 911 و 458 و اس کلاس و بنتلی و رولزرویس
"Amir"
۲۸ آذر ۱۳۹۳مافیا دادا چیزی مونده ک از قلم انداخته باشی؟!!!
صادق
۲۸ آذر ۱۳۹۳هویت مافیا رو النی کردم دیگه :D
overclock
۲۹ آذر ۱۳۹۳بنتلی و رولزرویس تو یه کلاس دیگه هستنااا
ASTON MARTin
۲۸ آذر ۱۳۹۳شورلوت به اوج برگشته
تسلیت به مخالفین امریکا،شورلوت ،دوست داران فوردو دادج
Camaro 1978
۲۹ آذر ۱۳۹۳درود بر شرفت آستون جان!
h.s.7
۲۸ آذر ۱۳۹۳صفر تا صدش فقط 0.05 ثانیه از آونتادور کمتره !!!!!! O_o
واقعا عالیــــــــــه…آفرین به شورولت
ASTON MARTin
۲۸ آذر ۱۳۹۳راستی کسی میدونه چرا گیربکس اتومات اینجا شتاب بهتری داره نصبت به دستی؟
معمولا برعکسه که!!!!!!!
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳چون این گیربکس که اسمش P1 هست دقیقترین و تیز ترین گیربکس ساخته
شده تا به امروزه . تعداد دنده ها و تیزی بیش از حد باعث شده عکس
العمل خود گیربکس از عکس العمل انسان هم سریعتر بشـه . بهمین راحتی :-)
ASTON MARTin
۲۸ آذر ۱۳۹۳wow ربطی به مکلارن داره گیربکسه؟
راستی دیگه چه ماشیانیی ازین گیرباکس بهره میبرن ؟
فریا
۲۹ آذر ۱۳۹۳شرمنده یه اشتباه تایپی پیش اومد . اسمش F1
هست که طراحی و ساخت جنرال موتورزه . روی انواع کوروت
C7 و دو مدل جدید کادیلاک (CT6 و CTS-V) که توی نمایشگاه
دیترویت نزدیک یه ماه دیگه معرفی میشن نصب میشه. بقیه
مدل ها رو اطلاع ندارم .
a
۵ دی ۱۳۹۳چون فاصله زمان بین تعویض دنده ها کاهش پیدا میکنه
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳فریا دیدی متن از امریکا کم شده خودت رفتی تو کار!!!
اره؟؟؟؟
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳ماشین خوبیه،منتها تکنولوژیش واقعا بالاست،طوریکه جرمی کلارکسون هم اظهار کرد که:مانیتورش واقعا جهان سومی هستش.
مانیتورشو دیدید؟
مثل تبلت دیمو میمونه!!!
ولی در اصل ماشین خوبیه البته با قیمتی کم
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳آره :-D ببینم خبر آمریکایی نمیاد افسردگی میگیرم . خیلی چیزا برای ترجمه
هست ولی برای همینم از وقت درس هام زدم …
راستی کجا ایردا از مانیتورش گرفته شده من ندیدم ؟؟؟
من که عیبی توش نمیبینم . این ماشین که نباید
مانیتورش مثل بنز و کادیلاک و … باشه . سوپراسپرت
باید سبک باشه ;-)
شروین
۲۸ آذر ۱۳۹۳فریا جان کلی حال کردم با نوشته ات. دمت گرم.
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳خواهش می کنم شروین جان ؛ خوشحالم که خوشت اومده ♥
M Power///
۲۸ آذر ۱۳۹۳گودزیلای آمریکایی، کوروت z06. ولی همچنان من از کوروت خوشم نمیاد. ( تمام کوروت ها ).
امیر
۲۸ آذر ۱۳۹۳درسته ماشین خوبیه ولی به جز لافرارى مک لارن p1 و پورشه 918 بازم ماشین هایی هست که نتونه شکست بده مثل هلکت اونتادور amg gts و…ّّّ البته این نظر بنده است
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳تو شتاب که که 0.05 ثانیه عقبه که با توجه به مصرف سوخت 3 لیتر کمتر قابل توجیهه .
قیمت : 1/4 اونتادوره .
ترمز گیری از 100 تا 0 : به اندازه ی 1.5 متر برتری با کوروت ـه .
هندلینگ : باید تست اسلالوم بشه . شتاب جانبی کوروت Z06 برابر 1.14g هست
در مقابل اون اونتادور 1g ـه که بازم برتری با کوروت ـه .
هلکت هم هیچ حرفی برا گفتن در برابر این نداره
. AMG GT هم رقیب مدل پایه ی کوروت C7 هست نه Z06
ماسل کار
۲۹ آذر ۱۳۹۳همه حرفات به غیر از ششمین جملت لایک داره و واقعا شورولت قدرتشو نشون داد و حریف میطلبه
خیلی عالیه با این قیمت حداقل ماشینایی که میتونن با این رقابت کنن 1. هوراکان 2. 458 italia هستن که قیمتشون خدا تومنه ولی خوب کوروت تو peformance حرفی برای گفتن داره نه تو امکانات.
و حالا چرا جمله ششمت ؟؟
خیلی سادس هیچوقت یه ماسل کار قدرت رقابت با این جور ماشینارو نداره به خاطر:
1. آیرودینامیک ضعیفتر
2. وزن زیاد
و…
Just Muscle Cars
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۹ آذر ۱۳۹۳نمیدونم چرا هر وقت مقایسش میکنین با فراری و لامبو اول میری سراغ قیمتش.
دوست عزیز لامبو وفراری پول برند و خاص بودنشونو میگیرن
ا1سال دیگه به اندازه کل تولیدات فراری z06تولید میشه
من نمیگم شورلت بده ولی ماشین خاص پول خاص میخواد
فریا
۲۹ آذر ۱۳۹۳ماسل کار جان هلکت عشق منم هست . ولی ایشون میگن که Z06 نمیتونه
هلکت رو شکست بــده . جالبه بدونی که سایت CarAndDriver کوروت
Z06 رو جزو ماسل ها طبقه بنده کرده !
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳اقای مافیا اخه اس کلاس و رولزرویس که سدان لوکس هستن چه ربطی به کوروت دارند که کانورتیبله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳sls amg blackseries=لایک
corvet z06=دیس لایک
سپهر
۲۸ آذر ۱۳۹۳خوبه من از این سبک ماشینا خیلی خوشم میاد به نظرم خوش مدل تر از بنتلی هم هست.
حميد
۲۸ آذر ۱۳۹۳اون بالا نوشته همین الان ثبت نام کنید، یکی بگه اخه چجوری.
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳اگر قصد دارید برای سال 2016 ثبت نام کنید ، …
ما ایرانی ها استثناییم .ما که اصلا قصد نداریم برای 3016 هم ثبت نام کنیم :-|
S s
۲۸ آذر ۱۳۹۳دوستان این برنامه های تاپ گیرو انالوژیو خلاصه هرچی مرتبط با ماشینه رو کجا میشه فارسی یا حدعقل با زیرنویس گیر اورد؟
پدرم دراومد
یکی بگه جان جدش
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳بفــرمایید
http://top-gear.ir
AMG GT
۲۸ آذر ۱۳۹۳آورین! آورین! خوشمان آمد…
شلبى
۲۸ آذر ۱۳۹۳ممنون فریا جان مطلب خیلى خوبى بود،با یه جاى این مطلب خیلى حال کردم:
(منصفانه است که بگوییم z06 قابلیت در هم شکستن هر چیز پایین تر از918 و p1 و لافرارى را دارد)
تازه فاصله و اختلافش با این ماشینا هم زیاد نیست و خیلى کمه با توجه به اینکه اونا تا هفت هشت برابر قیمت کوروت رو دارن!!
فریا
۲۹ آذر ۱۳۹۳متشکرم شلبــی جان . همونطور که فرمودید بله اختلاف چندانی هم با 918 نداره
با اون دو تای دیگه هم تا حالا جایی مقایسه نشــده . ارادت
bse7en
۲۸ آذر ۱۳۹۳من این ماشینو تو نمایشگاه تبریز از نزدیک دیدم
فوق العادس!
سعید
۲۸ آذر ۱۳۹۳“…
اگر قصد دارید برای سال 2016 ثبتنام کنید، پیشنهاد ما این است که همین الآن این کار را بکنید.
…
”
حالا اینحاهاش هم لازم نبود ترجمه کنید یعنی چی همین الان این کار رو بکنید …
داریم مردم ایران ؛ داریم واقعا …!!!!؟
مجتبی
۲۹ آذر ۱۳۹۳کسی میدونه چرا یک چرخش کوچکتره؟
لاستیکهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب نصب شده است
مجتبی
۳۰ آذر ۱۳۹۳چرا منفی میدید؟ تو متن اومده لاستیک جلو کوچکتره کسی دلیلشو میدونه؟
Ashkan
۲۹ آذر ۱۳۹۳یعنی اینقدر خریدار داره که الان واسه سال ۲۰۱۶ باید صبر کنیم؟
Viper +
Corvette-
حسین
۲۹ آذر ۱۳۹۳دوستان لطف کنن یه BMW با این توانایی ها معرفی کنن ممنون میشم.
E 36
۲۹ آذر ۱۳۹۳بسیار عالی
Mohammad
۲۹ آذر ۱۳۹۳آقا واقعا حرف نداره!!!!!
خاوری
۲۹ آذر ۱۳۹۳اگه تو این رده میخریدم فقط انتخابم 911 بود که بی نظیره
4MATIC
۲۹ آذر ۱۳۹۳کوروت تو نمایشگاه تبریز نبود چی می گی اخه؟؟؟؟؟
Ehsan
۲۹ آذر ۱۳۹۳همه چیزش عالیه ، مخصوصا که من از طراحی داشبوردهای کوروت و چلنجر خیلی خوشم میاد
پیکان جوانان
۳۰ آذر ۱۳۹۳مصرف سوختش چقدره
نوید (6*6)
۳۰ آذر ۱۳۹۳از نزدیک ببینیش خوف میکنی
من یه کروت معمولی 2014 قرمز رو از نزدیک دیدم خشکم زد
البته بار اول
گذر موقت تو شیراز
MjM
۳۰ آذر ۱۳۹۳کروت تو نسل جدیدش یه جهش بزرگ پیدا کرده…البته بقیه هموطناشم همینطور مثل موستانگ و وایپر…نسل های جدیدشون حرف ندارن و پیشرفت زیادی کردن
امیر محمد
۱ دی ۱۳۹۳خدایا یه دونه از اینا برام از اسمون بنداز پایین قول میدم خیلی تند نرم
Agera
۲۰ شهریور ۱۳۹۵بی زحمت بیا نصفش کنیم منم میخوام
تواتارا
۲۶ دی ۱۳۹۳بی ام و مدل ام 25 هم بزنه بازم ول معطله جلوی این