شورلت

کوروت ZR1 فورد GT را ضربه‌فنی کرد!

رقابت بین فورد و جنرال موتورز در طول تاریخ این دو شرکت همواره جریان داشته است و حالا این رقابت به جذاب‌ترین نقطهٔ خود یعنی نبرد شورلت کوروت ZR1 و فورد GT رسیده است. چندی پیش فورد GT یک دور پیست بین‌المللی ویرجینیا (به‌صورت مخفف VIR) را در ۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه طی کرده و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در این پیست را بنام خود ثبت نمود؛ اما دوران حکمرانی فورد GT در این پیست چندان دوام نیاورد چراکه حالا شورلت کوروت ZR1 جدید هم به VIR رفته و با ثبت زمان ۲ دقیقه ۳۷ ثانیه، رقیب هم‌وطنش را ضربه‌فنی کرده و رسماً سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست بین‌المللی ویرجینیا لقب گرفت.

این رکورد توسط یک کوروت ZR1 کوپه با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج عملکردی ۲۹۹۵ دلاری ZTK به ثبت رسیده است. این ماشین همچنین به اسپلیتر جلوی منحصربه‌فرد، بال عقب فیبر کربنی قابل تنظیم، سیستم کنترل سواری مغناطیسی بازتنظیم‌شده و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ هم مجهز بوده است. شورلت می‌گوید این رکورد در جریان آزمایش‌های روزمره در اوایل ماه جاری به ثبت رسیده است. معاون اجرایی جنرال موتورز در بیانیه‌ای که به مناسبت ثبت این رکورد اعلام شده گفته است:

«رکورد کوروت ZR1 در VIR که مسلماً چالش‌برانگیزترین مسیر جاده‌ای ایالات‌متحده محسوب می‌شود، نشان‌دهندهٔ توانایی‌های این سوپراسپرت است. کوروت ZR1 جدید در پیست مسابقه می‌تواند با هر سوپراسپرتی با هر قیمتی رقابت کند».

فروش نسل جدید شورلت کوروت ZR1 از بهار امسال با قیمت پایهٔ ۱۲۰ هزار دلار آغاز خواهد شد که بیش از دو برابر قیمت یک کوروت پایه است؛ اما ZR1 به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم، سوپراسپرت دیترویتی را قادر می‌سازد حداکثر سرعتی بیش از ۳۳۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    شورلت کوروت افسانه ای کارشو بلده

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7371 ديدگاه)

      کامران جان
      دادا واقعا درست گفتى
      کوروت افسانه اى کارش رو بلده
      اما توى متن چندتا نکته بود گه دوباره مىذارم
      ((رقابت بین فورد و جنرال موتورز در طول تاریخ این دو شرکت همواره جریان داشته است))
      ((ZR1 به یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که 755 اسب بخار قدرت و 970 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم، سوپراسپرت دیترویتی را قادر می‌سازد حداکثر سرعتی بیش از 335 کیلومتر در ساعت را تجربه کند.))

    2. الف.ی

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      اصلا علاقه ای به استفاده از جملات کلیشه ای و حماسی ندارم ولی کم کم ترس داره وجودم رو فرا میگیره فورد جی تی جدید – کوروت ZR1 – نسخه جدیدتر کامارو – دیمون – موستانگ شلبی جدید – احیا شدن لینکلن
      انگار دوباره این آمریکایی ها دارن به روزای اوجشون بر میگردند و دوباره تبدیل به یه حریف فوق العاده سخت برای آلمانی ها که من طرفداراشون هستم میشن
      ولی ما آمریکایی ها رو هم دوست داریم اما چه کنیم که دل بیشتر میره به سمت آلمان و ستاره سه پرش
      در هر صورت تبریک به رفقای آمریکایی باز به خاطر این پیشرفت ها

      1. achtung

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (423 ديدگاه)

        ژاپنی ھا با آشغالای پلاستیکی ارزون شون باعث شدن خودروسازی آمریکا منحرف بشه امیدوارم راهشون رو دوباره پیدا کنن ولی مهمترین چالش دستمزدهای خیلی بالا تو آمریکا حتی نسبت به اروپاست که کار رو براشون سخت کرده ولی میتونن با مدیریت قویشون این مشکل رو حل کنند امیدوارم مردم دنیا دیگه مجبور نباشن به خاطر قیمت و هزینه خودروی آسیایی سوار بشن

        1. حمید فورد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (78 ديدگاه)

          اشغالای پلاستیکی ارزون اولا که ارزون تر از ماشینایی امریکایی پیدا نمیکنی دوم اینکه همه ماشینا دیگه اشغال و پلاستیکی شدن سوم اینکه امریکایی ها مگه بچه ان مگه سایپاس که منحرف بشه چهارم اینکه بیخیال عشق است کوروت

  2. امین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    گیربکس کوروت ZR1 نمونه ی 10 سرعته اس که شورولت و فورد باهم توسعه دادند

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7371 ديدگاه)

      درسته امىن
      جنرال موتورز و فورد حدود 2 سال پىش با همکارى بىن هم گىربکس 10 سرعته اى رو تولىد کردن و قرار شد در کامارو. کوروت و موستانگ استفاده بشه
      من عاشق اىن همکارى و دوستى بىن جنرال موتورز. فورد و کراىسلر هستم

    2. حسین دهمرد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      این رکورد توسط یک کوروت ZR1 کوپه با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج عملکردی 2995 دلاری ZTK به ثبت رسیده است.
      عزیز 8 سرعته هست

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (7371 ديدگاه)

        حسىن جان
        داداش من منظورم گىربکس استفاده شده در اىن کوروتى که رکورد زده نىستش
        منظور من کلى بود
        2 سال پىش فورد و جى ام با هم در تولىد گىربکس 10 سرعته همکارى خوبى داشتن
        من صحبت امىن رو تاىىد کردم فقط
        ىا حق

  3. F۲۲RAPTOR

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    تایم خیلی خوبی زده

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7371 ديدگاه)

      F22
      دادا تبرىک مىگم بهت بابت اىن خبر
      به تمام رفقاى امرىکن بازم تبرىک مىگم
      منتظر جواب کوبنده فورد به شورولت هم هستم

      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        منم همینطور داداش
        امیدوارم این بهتریم تایم نباشه.

  4. PaRHaM

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    خیلی عالیه??❤
    ازش توقع همچین کاری رو داشتم??
    ?????

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7371 ديدگاه)

      پرهام جان
      دادا کم پىداى؟؟؟
      خودت مىدونى دوست دارم همىشه کامنتات رو ببىنم

      1. PaRHaM

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        علی جان خیلی عذر میخوام ،
        ولی یکم درگیرم
        خیلی وقت نمیکنم بیام ، وگرنه خودمم دوس دارم بیشتر باشم.

        منم خیلی دوس دارم کامنت هاتون رو ببینم ؛
        همیشه کلی ب اطلاعاتم اضافه کردین با کامنت هاتون
        .
        .
        راستی علی آقا ،
        یکی از دوستان ی سوالی کردن ازتون ک منم یادم افتاد میخواستم بپرسم ؛
        میشه در مورد انجین 1005هر وقت وقت کردید توضیحی بدید؟?
        ممنون میشم?

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7371 ديدگاه)

          دادا چرا عذر خواهى مىکنى اشکال نداره
          والا من موتور 1005 رو تا حالا ازش نشنىده بودم براى همىن رفتم از ساىت بسىار معتبر(( hot rod)) و در موردش ىه سرى اطلاعات خىلى تخصصى پىدا کردم که بدرد رفقا نمىخوره
          من سعى مىکنم تا چند روز اىنده در موردش اطلاعاتى بهتون بدم
          البته قدرت اىن موتور رو (((2150 اسب)) تخمىن زدن که در ((8000rmp)) بدست مىاد
          چىز بسىار باارزشى که داره اىن موتور اونکه کاربراتورى هم هست و 8 دهنه کاربرات داره
          به اىن موتور لقب پدرخوانده بىگ بلاک ها رو دادن

        2. (Ali (Chevy nova

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7371 ديدگاه)

          دوستان معذرت مىخوام اشتباهى بجاى rpm نوشتم rmp که مىنجا اصلاحش مىکنم
          چون امروز نتونستم به دوستان خوبم در مورد موتور 1005 اطلاعات خوبى بدم بجاش مىخوام براشون از موتور 350 اسمال بلاک شورولت بگم که البته 1 سال پىش در موردش حرف زدم اما خوب براى ىاداورى خوبه
          شورولت در سال 1954 و تحت نظارت مهندس(( اد کل)) به دستور جنرال موتورز نسل تازه اى از موتورهاى 8 سىلندر رو براى شورولت طراحى کرد
          موتور 8 سىلندر جدىد حجمى برابر با 283 اىنچ داشت و 283 اسب هم در بالاترىن نمونه قدرت داشت و جزو اولىن
          موتورهاى بود که به ازاى هر اىنچ مکعب 1 اسب قدرت تولىد مىکرد
          در سالهاب بعد ىعنى 1967 موتور 350 تولىد شد که سنگ بناى اون موتور 283 بود
          موتور 350 با قدرتهاى از 145 تا 370 اسب رو بطور تنفس طبىعى تولىد مىکرد
          موتور 350 از کپه 2 پىچ تا 4 پىچ رو شامل مىشد
          موتور 350 اىن پتانسىل رو داره که با کاربراتور و بصورت تنفس طبىعى تا 600 اسب رو هم تولىد کنه
          از موتور 350 تا الان 100/000/000عدد تولىد شده و جزو 10 موتور برتر قرن 20 لقب گرفته
          همىن الان هم مىشه اىن موتور رو بصورت صفر از جنرال موتورز خرىد
          موتور 350 از 2003 دىگه روى محصولات جى ام استفاده نشد

      2. PaRHaM

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        دستت درد نکنه علی جان بابت اطلاعات در مورد پدر خوانده بیگ بلاک ها???
        .
        و همینطور موتور ۳۵۰?
        یکی از باحال ترین موتور هاس این ۳۵۰??
        هزار جور تیونینگ دیدم روش??
        خریدشم همون طور ک گفتید میشه از خود شوی خرید
        ?????

    2. Hemichan

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      اوهوم مدتهاست که منتظرشیم

    3. ونوم اف ۵

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دادا پرهام همی گفته ام و گویمت بارها که اگه جی ام کوروت رو به صورت موتور وسط هم تولید کنه عملکردش در حد بالاترین سوپر اسپرتها و در حد هایپر کارها قرار میگیره البته موتور جلو هم برای علاقه منداش در دسترس باشه

      1. PaRHaM

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        همین الانش C7 ZR1 ک هم موتور جلوست
        هم دیفرانسیل عقب
        عملکردش شاهکاره!??❤
        چ برسه ب این ک بخواد موتور وسط بشه
        دیگه ب هیچی رحم نمیکنه!???
        اگه چهار چرخ متحرک هم بشه ک دیگه واویلاس??
        ولی اینم بگم
        ب احترام اسم ۶۵ ساله کوروت (از سال ۱۹۵۳)
        حتی اگه شوی برای پرفورمنس بهتر بیاد ب موتور وسط هم تبدیلش کنه ، بازم بهش احترام میزارم .(میزاریم هم اینجا درسته?)
        در واقع ۶۵ سال اسطوره بودنش احترام گذاشتن بهش رو واجب می کنه
        درست عین خیلی اسطوره های دیگه

  5. Mahdi CHEVROLET

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    مثل همیشه کار درست
    منتظر رکورد جهنم سبز هستم کوروت جون

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7371 ديدگاه)

      مهدى تو منتظر رکورد کوروت در جهنم سبزى
      من منتظر ماشىن خرىدن تو
      چه کردى اخر؟؟؟؟
      بخر کلکش رو بکن دىگه
      لازم نىست دنبال ىه ماشىن بى نقص بگردى برو ىه ماشىنى رو بخر روپا باشه و خرده کارى هم داشت من تا جاى که بتونم کمکت مىکنم

      1. Mahdi CHEVROLET

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        فعلا نمیتونم بخرم
        یه سری مشکلاتی پیش اومده
        ممکنه همین ماشینمم از دست بدم
        تا ببینم چی میشه
        من که خیلی دلم میخواد یه کاپریس یا کامارو حتی ۶ سیلندر بخرم اما مشکل زیاده
        فعلا دنبال یه کاری چیزیم هستم ۶ تومن بیاد دستم مشکلم حل میشه
        اما کار نیمه وقت برای دانشجو نیست که نیست
        دمت گرم علی جون برام دعا کن امیدوارم مشکل شما هم حل بشه زودتر سوار رخشت بشی و حالشو ببری

        1. PaRHaM

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          ان شاءالله هر چ زودتر هم ساعت نوای علی جان
          و هم شاهد کاپریس یا کامارو مهدی جان باشیم????

        2. Mahdi CHEVROLET

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          دمت گرم ممنون پرهام

        3. PaRHaM

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          ???

        4. (Ali (Chevy nova

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7371 ديدگاه)

          مهدى چند وقته رفتم تو فکر بلىزر و جىپ گلادىاتور اما قطعى نشده

  6. Fk

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    البته دوستان امریکایی باز فورد جی تی هنوزم فورد جی تیه
    بهتره اینو قبول کنیم
    گرچه ب قول شوی نوا منتظر فورد هستیم
    ببینیم حرکتی چیه !؟؟؟
    راجب کوروت هم چیزی نگم
    همه چی معلومه همینقدر که داره موتور وسط میزنه
    رسما اعلان جنگ داده

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7371 ديدگاه)

      Fk
      از حدودا 1 سال پىش جنگ بىن دوج. فورد و شورولت خىلى بالا گرفته و همش هم تقصىر دوج هست با تولىد چلنجر دىمون
      دوج با تولىد چلنجر دىمون خىلى شورولت و فورد رو تحرىک کرد
      شورولت براى رقابت با دىمون مدل کوپو رو عرضه کرد که دسته کمى از دىمون نداره
      فورد اما بجاى اونکه کبرا جت رو که رقىب مستقىم کامارو کوپو و چلنجر دىمون هست رو تولىد کنه اومد با همکارى شلبى gt500 رو تولىد کرد
      الان هم که شورولت با کوروت اعلام جنگى دوباره با فورد کرد
      خدا بخىر کنه اخرش رو

      1. مبین پورمند

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (93 ديدگاه)

        بله حاجی ببین دیمون چی هست ک اشک همه رو درمیاره

        1. حسن

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2080 ديدگاه)

          دوج دیمون سریع‌ترین خودروی جاده‌ای و تولید انبوه جهان که در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در مسیر درگ ۴۰۰ متر هم سریعترین خودروی دنیا محسوب می‌شود؛ دیمون، پرقدرت‌ترین خودروی تولید انبوه با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل است. اما علاوه بر این رکوردها، دیمون اولین خودروی تولید انبوه است که، تک چرخ (دو چرخ) هم می‌زند! بدون شک مدیران بوگاتی، باید موارد جدیدی را در محصولات آینده‌ی خود در نظر بگیرند.(تاپ گیر)در تست دیمون، بدون حتی تعویض یک قطعه (البته به جز تایر)، ۵۵۰۰ بار استارت درگ انجام شد و هیچ مشکلی پیش نیامد. نیسان GT-R با حدود سه بار استارت درگ، با مشکل دیفرانسیل روبرو و مرخص شد.

  7. کارل شلبی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خبر خوشحال کننده ای بود ???
    عجب جمله ای گفت:کوروتzr1میتواند با هر خودرویی با هر قیمتی رقابت کند.

  8. کارل شلبی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    البته مسلما از ارزش Gtچچیزی کم نمیشه
    این ماشین هیولاست عاشق اون قسمتی هستم که وقتی ماشین رو روی حات مسابقه قرارمیدی ارتفاع ماشین کم میشه اسپویلر عقبم فعال میشه خیلی اون قسمت جذابه??

  9. حسن

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    خیلی عالیه کاری که ازش انتظار میرفت را به خوبی انجام داد یعنی دیگه باید به احترامشون ایستاده دست زد. ولی من برا فورد جی تی با 2و43 خیلی خوشحال شدم چون میدونستم کوروت رکوردا میزنه درست مثل وایپر و Z06 و حالا هم تبریک برای ZR1 خوشگل.

  10. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    امیدوارم کوروت موتور وسط هیچوقت واقعی نباشه چون اگه کاپوت کوروت کشیده نباشه دیگه کوروت نیست

    1. ونوم اف ۵

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      مهدی جون کوروت موتور وسط نیاد که شما کری خونی کنی که امریکایی ها ارزونیشون بی علت نیست و تو پیست یه مقدار مشکل دارن ولی خدا رو شکر میبینیم همین الان هم خیلی قدر قدرت هستن چه برسه به وقتی که موتور وسطش بیاد

  11. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    در مورد کوروت zr1 که فکر کنم موتورش با کد ls9 شناخته میشه جالبه بدونید مکانیزم کلی موتور تقریبا فرقی بارموتورهای بیگ بلاک یا اسمال بلاک دهه ۶۰ به بعد نداره. یعنی یه بلوک وی شکل داره که و فقط یک میل سوپاپ در وسط بلوک میخوره و سرسیلندرهای دو سوپاپ در هر سیلندر که مثل قدیم بادومکهای میل سوپاپ به واسطه لیفترها و پوشرادها و راکر سوپاپها رو باز و بست میکنن میشه گفت موتورهای تک میل سوپاپ نمودار گشتاورهای میدرنجی دارن نسبت به موتورهای چهار سوپاپ . تفاوت بلوک و سرسیلندر این موتور با موتورهای دهه شصت میشه گفت المینیومی شدن و اصلاح مجراهای خوراک و پسماند برای تامین خوراک موتور و اصلاح مجاری اب برای خنک نگه داشتن موتور هست وگرنه مکانیزم کلی هیچ تغییری نکرده که این مسئله خوبی ها و بدی هایی داره . میشه گفت مهمترین دلیل ارزون بودن ماشین های اسپرت امریکایی مثل کوروت نسبت به نمونه های اروپایی همین سادگی و قدیمی تر بودن تکنولوژی هست چون هزینه تحقیق و توسعه کمتری برای ساخت قطعات این موتورها شده طبیعتا قیمت تمام شده هم کمتره

    1. PaRHaM

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      شما حتی نمیدونی که LS9 موتور C6 بوده
      و LT5 موتور C7 ZR1
      دیگه صحت باقی حرفاتونم از همین نکته ریز مشخص میشه?

    2. مبین پورمند

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      داداچ با همین تکنولوژی به قول شما ضعیف(!) قدرت سوپر اسپرتا رو میده.همچی به گرون بودن نیست.حتی کروت اگه از قطعات تیتانیومی و پلاتینی استفاده کنه بالای هزار و پونصد تا قدرت از وی هشت درمیاره.هیچ وقت یه ماشین امریکایی رو تحدید نکن؛هیچوقت

      1. mehran911

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2113 ديدگاه)

        (((( حتی کروت اگه از قطعات تیتانیومی و پلاتینی استفاده کنه بالای هزار و پونصد تا قدرت از وی هشت درمیاره )))
        جدا تا حالا چنین چیزی نشنیده بودم میشه بیشتر توضیح بدی ؟

  12. حسن

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    یکی از امارا ایراد داره یا تو مطلب فورد جی تی یا اینجا رکورد فورد جی تی تو این دو تا مطلب متفاوته.

    1. سردبیر

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. ممنون از دقت نظر شما. اعداد درست هستند. بعد از رکوردی که کاراند درایور ثبت کرده، یک رکورد 2:38.62 هم توسط خود فورد زده شده که به سرعت توسط این مدل کوروت شکسته شده است.

  13. Hemichan

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    این رکورد زدنای کوروت دیگه به یه چیز عادی و روزمره تبدیل شده
    منتظر بعدیش میمونیم
    کارش حرف نداره

    1. مبین پورمند

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      حالا فرض کن هنسی تیونش کنه?

  14. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    بله پرهام درست گفت کد موتور نسل جدید فرق داره خودم هم شک داشتم واسه همین گفتم فکر کنم اما در کل باز هم مکانیزم همون هست و میتونید شماتیک کلی موتور رو تو نت ببینید

  15. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    در مورد صحبت ونوم عزیز. من صرفا چیزی که حس میکردم وجود داره رو گفته اصلا بحث کری خونی نیست بحث واقعیت موضوع هست که گاهی پیش اومده میگن چطور ممکنه کوروت با این تایمها همچین قیمتی داشته باشه من واضح روی این داستان گفتم و فکر هم نمیکنم غیر منطقی باشه. کوروت کیفبت ساخت بدی نداره حداقل خودم که کابین رو میبینم دست میزنم نسبت به نسل قبل تو هر قسمت کیفیت بهتر رو میشه حس کرد اما باز هم یه خودروی ارزون هست این هم به خاطر همون چیزی هست که گفتم. دلیلش هزینه تحقیقات کمتر برای ساخت و طراحی قطعات عموما فنی این ماشین هست چیزی نیست که قابل انکار باشه میتونید شماتیک انجین این ماشین رو با موتورهای قدیم مقایسه کنید این هم اصلا نمیگم بده! در واقع بازار فروش کوروا همین هست . شورلت نیازی نداره انرژی و هزینه بیشتر بزاره واسه کوروت وقتی با همین سبک فروش و طرفدار داره . یه ماشین خوش استیل قوی با قیمت کم و صدای زیبا و کیفیت مناسب اما با تکتولوژی نسبتا قدیمی

    1. M.us

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      تبریک به همه امریکایی باز ها بالاخره کوروته دیگ یه حرفی واسه گفتن نمیذاره البته خود کار اند درایو هم این رکوردو تو سایتش بیان کرد من منتظرم جهنم سبزو به اتیش بکشه البته مهمه برام ببینم رقابت بین کوروت و پورشه 911 جدید چی میشه .از امشب همه هزینه ها برای این (:

  16. Hamid.Hellcat

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    هردو واقعا عالی هستن. همینطور که دوستان گفتن کوروت اسطوره اسپرت های امریکاییه که هر ماشین گرونتر از خودشو به چالش میکشه. در این بین، نکته ای وجود داره. وقتی صحبت اختلاف یک ثانیه ای در رکوردگیری میشه خیلی مهمه که همه ی شرایط از جمله شرایط آب و هوایی، نوع لاستیک ها و راننده و عملکردش برای هر دو ماشین یکسان باشه. حدس من اینه که با توجه به قیمت بسیار کمتر کوروت نسبت به فورد جی تی، دست راننده کوروت برای رانندگی بی مهابا و جسورانه بازتر بوده و شاید راننده فورد برای پیشگیری از بروز حادثه برای ماشین نیم میلیون دلاری، ««کمی»» احتیاط به خرج داده باشه.

  17. مبین پورمند

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    قابل توجه بعضیا که میگن تکنولوژی کروت و امریکاییا کمه و مواد ساختنشون کم کیفیته:
    ببینید یه فرد امریکایی یا یه امریکایی باز هیچوقت نمیاد واسه اسپیکراش که از الماسه بنازه،از قدرت و صدای موتورش که وی ۸ عه مینازه.یه امریکایی باز دوست داره ماشینشو تا حد مرگ تیون کنه.نه اینکه بخواد تکون بخوره فلان بشه و از قیمتش کم بشه. همیشه دقت داشته باشید.

  18. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    بحث پیشگیری از تصادف نیست. من به شخصه اهمیتی به اینجور اختلافات نمیدم. معتقدم اگه به فرض محال تمام شرایط یکسان بوده باشن که مطمعنا اینطور نیست باید این رو در نظر بگیرین هیچوقت نمیتونید دوتا ماشین یکسان که در یک لحظه از درب کارخونه زده باشن رو پیدا کنید که قدرت یکسانی داشته باشم. کوروت که هیچ شما دوتا ۹۱۸ که باهم از درب کارخونه بیرون زده باشن رو اگه ببری رو داینو محاله قدرت رو چرخ یکسان باشن چه برسه ماشینی که چندین ماه گذشته معلوم نیست سرویسها چطور انجام شده معلوم نیست لاستیک در چه وضعیه و راننده ها هم که فرق داشته باشن که دیگه هیچ. یه راننده هرچند حرفه ای باشه ممکنه تایم امروزش با دو ساعت بعد فرق داشته باشه پس از نظر من حرف زدن در مورد این اختلاف زمانی ها بی معنیه

  19. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    امیدوارم اول کامنتها رو درست بخونید بعد نقد کنید! من گفتم کیفیت کوروت خوبه نگفتم بده! در ثانی منظورتون از جنس تیتانیومی و پلاتینی دقیقا چیه؟؟ متریال اینترنال موتور که به خودی خود باعث افزایش قدرت نمیشه که! از متریال قویتر استفاده میکنن که موتور بتونه کمپرس بیشتر رو تحمل کنه . به عنوان مثال پیستون های فورج یا سخت کاری شده سنگینتر از پیستون های معمولی هایپریوتکتیک هست اما برای قدرتهای بالا از پیستون فورج استفاده میکنن چون ساختار قویتری داره وگرنه شما بگو طلا هم که باشه که ربطی به قدرت نداره! اسپیکر الماس چیه دیگه!؟ خواهشم اینه که نقد هم اگه میکنید به درد بخور باشه نه احساسی

  20. Love Cars

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    zr1 سوپراسپورتی با عملکرد یک هایپرکار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا