شورلتفورد

۵۰ سال رقابت موستانگ و کامارو در زمینه فروش

وقتی فورد در آوریل ۱۹۶۴ از مدل موستانگ رونمایی کرد، بی آنکه بداند، اولین جرقه‌های جنگ «پونی کار» را شعله‌ور کرد. در طرف مقابل، جنرال‌موتورز، جواب آتش فورد را با شورولت کامارو در سپتامبر ۱۹۶۶ داد. کاماروی مدل ۱۹۶۷ از نظر عملکرد، ظاهر و هندلینگ با موستانگ برابری می‌کرد، ولی با این حال، حکومت در بازار باز هم در اختیار فورد بود و این روند برای یک دهه ادامه داشت.

Camaro-vs-Mustang-sales-lead
در حالی که خودروها با حیله و نیرنگ قصد داشتند در طول سال‌ها از یکدیگر پیشی بگیرند، برندگان واقعی این عرصه، علاقه‌مندان دنیای خودرو بودند که از این رقابت و ارتقای کیفیت، بهره‌مند می‌شدند. این خودروها در حال حاضر دارای سطحی از عملکرد و قدرت هستند که در ۵۰ سال قبل از این کسی نمی‌توانست آن را تصور کند.

50 Years of Camaro vs. Mustang Sales Numbers
Camaro vs. Mustang Sales Numbers
البته باید درنظر داشته باشید که اعداد موجود در تصویر شامل آمار شلبی در امریکا نمی‌شوند. این آمار از قرار زیر است:

۱۹۶۵ Shelby GT350: 562
۱۹۶۶ Shelby Mustang: 2378
۱۹۶۷ Shelby Mustang GT350/GT500: 3225
۱۹۶۸ Shelby Mustang GT350/GT500/GT500KR: 4451
۱۹۶۹–۷۰ GT350/GT500: 3153

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. K.MAK.MISEL

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    دقیقا اون چلنجر هلکت توی عکس های اخر اونجا چیکار میکنه؟

    1. فورد

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (892 ديدگاه)

      و اینک 30 سال رقابت ایران خودرو و سایپا برای کیسه کردن پول مردم رقابت پراید و پیکان ولی موستانگ تو نمودار جلو تره

    2. سامورایی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      من که میگم موستانگ

    3. b.s

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      دقیقأ اون چلنجر هلکت الان داره پادشاهی میکنه!

  2. K.MAK.MISEL

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    عاشق چلنجرم،هنوز اون اصالت ماسل کاری شو نگه داشته
    ولی کامارو و موستانگ یه جوری دیگه دارن مدرنیزه میشن و سوسول
    حالا الان یه عده میان هوار هوار دیسلایک میزنن

  3. ELDORADO

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به این میگن رقابت. به این میگن اوج مهندسی. به این میگن قدرت.
    مایه ماشین داریم مال سی سال پیشه روش صدتا ماشین دیگه مونتاژ کردیم چالشمون اینه چجوری ماهی یبار یچیزشو ازش کم کنیم بعد یواشکی گرونش کنیم بندازیم به مردم اونوقت اینا دغدغه شون اینه که چجوری قیمتاشونو واسه رقابت کم کنن. به داشتهاش اضافه کنن بعد باهزارتا تخفیف و شرایط اسون بدن مردم
    انحصار=فساد

  4. محمد20

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    کسی که بازی نوستالژیک Midtown Madness رو بازی کرده باشه قطعا با اون موستانگ سبز رنگ خاطره داره!!!

    1. امیر

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (95 ديدگاه)

      آخ گفتی…
      یادش بخیر

      1. ماسل کار

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (211 ديدگاه)

        اره
        با اون صداش
        عجب غرشی داش
        وانت f350 ام عالی بود

    2. فرهاد

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      یعنی گل گفتی!

  5. K.MAK.MISEL

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    فقط نسل اول و این دو نسل اخر خیلی خوب بودن از نظر من
    نسل های وسطی مثل یه ماشین معمولی هستن

  6. BMW4ever

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    ولی اون موقع چارجر خیلی خفن تربود

  7. شلبى

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (705 ديدگاه)

    سواى نسل هاى جدید این ماشینا که واقعا فوق العادن نسل طلاییه موستانگ نسل دومش بود که در سال 1967 تولید شد و سریه افسانه ایه موستانگ هم موستانکshelby gt 500 مدل 1968 بود
    کامارو هم مدل افسانه ایش که بسیار محدود هم تولید شد مدل 1969 بود که نسخه خاصى از کامارو بود و از سرى موتورهاى L-88 جنرال موتورز استفاده میکرد که در کوروت هاى اون زمان استفاده میشد و 560 اسب بخار قدرت داشت که در زمان خودش واقعا جالب و عجیب بوده

  8. milad

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    3تاشون خفن هستن…..ilove us cars

  9. maysam..laferrari

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ماستنگ رو بیشتر میپسندم

  10. کافر مقدس

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    الان کامارو از لحاظ توان و خروجی بهتره از ماستانگ

    در کل این رقابته که ظرافت مییاره!

  11. رضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    عکس ردیف دوم از بالا
    قطعا زشت ترین ماستنگ تاریخ و یه لکه ننگ در تاریخ ماستنگه
    البته این سبک جعبه ای و قوطی کبریتی سبک قالب اون دوران بود ولی بهرحال خیلی زشته

  12. احمدرضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    این ماستانگ جدیده واقعا عالیه امسال فورد خیلی خوب بوده

  13. ali

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فقط فورد

  14. احسان(احسان سابق)

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    دهه 60 واقعا امریکایی ها موستانگ رو دوست داشتن

  15. هادی

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بین این ها کدوم بهتره؟
    چارجر 70
    ماستنگ 67
    شول 70
    کامارو 69

    1. نیما امیری

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اگر پولش مهم نباشه، من چارجر رو با هیچ کدوم عوض نمی کنم!

  16. ashkan

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    یعنی هر جوره حساب کنی موستانگ برتر بوده
    ولی اگه من بودم تو این دوتا حتی با عرضه مدل جدید کامارو بازم موستانگ بر میداشتم خیلی جذاب شده
    ولی اگه بخوام ماسل وردارم فقط یه چلنجر (واقعآ استایل مدل 1970 TA تو این مدل هست دیگه هلکت هم باشه عالیه همین طور مدل 1968 چارجر ( وین دیزل تو TF&F داره )

  17. علی

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فقط کامارو.مدل 2016 کامارو ماستنگ رو واقعا پشت سر میذاره.بعدشم فورد میاد طراحی داخلی ماستنگ رو از رو کامارو تقلید میکنه حالا ببینید

  18. سعید

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    نسل اول هر دوتاشون فوق العاده عالی و باابهت بودن

  19. BMW7

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خیلی جالب و زیبا بود واستفاده کردیم و از نگارنده تشکر میکنم بل اخص او عکسهای اخر ک مراحل رشد رو به خوبی نشون میده

  20. علی

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    امریکا اخرشه

  21. american and japan

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    باید منتظر2016 باشیم …انقلاب کردند واقعا با طراحی جدیدشون.من که نمیتوتنم از بینشون انتخاب کنم.

  22. رضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوست عزیز رقیب ماسل کاری مثل چارجر شول از شورلت و گرن تورینو از فورد هستش و رقیب چالنجر کامارو و موستانگه که رده پانی کار ها هستن. البته مقایسشون اشکال نداره ولی مثلا چلنجر با موتور 440 از چارجر با موتور 440 سبکتر و سریعتر بوده. دلیل بوجود امدن رده پانی کارها هم اصولا همین بوده یعنی یه موتور پرقدرت رو یه بدنه کوچکتر و سبکتر

  23. Xman

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    عاشق موستانگ نسل اولم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا