وقتی فورد در آوریل ۱۹۶۴ از مدل موستانگ رونمایی کرد، بی آنکه بداند، اولین جرقههای جنگ «پونی کار» را شعلهور کرد. در طرف مقابل، جنرالموتورز، جواب آتش فورد را با شورولت کامارو در سپتامبر ۱۹۶۶ داد. کاماروی مدل ۱۹۶۷ از نظر عملکرد، ظاهر و هندلینگ با موستانگ برابری میکرد، ولی با این حال، حکومت در بازار باز هم در اختیار فورد بود و این روند برای یک دهه ادامه داشت.
در حالی که خودروها با حیله و نیرنگ قصد داشتند در طول سالها از یکدیگر پیشی بگیرند، برندگان واقعی این عرصه، علاقهمندان دنیای خودرو بودند که از این رقابت و ارتقای کیفیت، بهرهمند میشدند. این خودروها در حال حاضر دارای سطحی از عملکرد و قدرت هستند که در ۵۰ سال قبل از این کسی نمیتوانست آن را تصور کند.
۱۹۶۵ Shelby GT350: 562
۱۹۶۶ Shelby Mustang: 2378
۱۹۶۷ Shelby Mustang GT350/GT500: 3225
۱۹۶۸ Shelby Mustang GT350/GT500/GT500KR: 4451
۱۹۶۹–۷۰ GT350/GT500: 3153
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴دقیقا اون چلنجر هلکت توی عکس های اخر اونجا چیکار میکنه؟
فورد
۸ خرداد ۱۳۹۴و اینک 30 سال رقابت ایران خودرو و سایپا برای کیسه کردن پول مردم رقابت پراید و پیکان ولی موستانگ تو نمودار جلو تره
سامورایی
۸ خرداد ۱۳۹۴من که میگم موستانگ
b.s
۹ خرداد ۱۳۹۴دقیقأ اون چلنجر هلکت الان داره پادشاهی میکنه!
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴عاشق چلنجرم،هنوز اون اصالت ماسل کاری شو نگه داشته
ولی کامارو و موستانگ یه جوری دیگه دارن مدرنیزه میشن و سوسول
حالا الان یه عده میان هوار هوار دیسلایک میزنن
ELDORADO
۸ خرداد ۱۳۹۴به این میگن رقابت. به این میگن اوج مهندسی. به این میگن قدرت.
مایه ماشین داریم مال سی سال پیشه روش صدتا ماشین دیگه مونتاژ کردیم چالشمون اینه چجوری ماهی یبار یچیزشو ازش کم کنیم بعد یواشکی گرونش کنیم بندازیم به مردم اونوقت اینا دغدغه شون اینه که چجوری قیمتاشونو واسه رقابت کم کنن. به داشتهاش اضافه کنن بعد باهزارتا تخفیف و شرایط اسون بدن مردم
انحصار=فساد
محمد20
۸ خرداد ۱۳۹۴کسی که بازی نوستالژیک Midtown Madness رو بازی کرده باشه قطعا با اون موستانگ سبز رنگ خاطره داره!!!
امیر
۸ خرداد ۱۳۹۴آخ گفتی…
یادش بخیر
ماسل کار
۸ خرداد ۱۳۹۴اره
با اون صداش
عجب غرشی داش
وانت f350 ام عالی بود
فرهاد
۸ خرداد ۱۳۹۴یعنی گل گفتی!
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴فقط نسل اول و این دو نسل اخر خیلی خوب بودن از نظر من
نسل های وسطی مثل یه ماشین معمولی هستن
BMW4ever
۸ خرداد ۱۳۹۴ولی اون موقع چارجر خیلی خفن تربود
شلبى
۸ خرداد ۱۳۹۴سواى نسل هاى جدید این ماشینا که واقعا فوق العادن نسل طلاییه موستانگ نسل دومش بود که در سال 1967 تولید شد و سریه افسانه ایه موستانگ هم موستانکshelby gt 500 مدل 1968 بود
کامارو هم مدل افسانه ایش که بسیار محدود هم تولید شد مدل 1969 بود که نسخه خاصى از کامارو بود و از سرى موتورهاى L-88 جنرال موتورز استفاده میکرد که در کوروت هاى اون زمان استفاده میشد و 560 اسب بخار قدرت داشت که در زمان خودش واقعا جالب و عجیب بوده
milad
۸ خرداد ۱۳۹۴3تاشون خفن هستن…..ilove us cars
maysam..laferrari
۸ خرداد ۱۳۹۴ماستنگ رو بیشتر میپسندم
کافر مقدس
۸ خرداد ۱۳۹۴الان کامارو از لحاظ توان و خروجی بهتره از ماستانگ
در کل این رقابته که ظرافت مییاره!
رضا
۸ خرداد ۱۳۹۴عکس ردیف دوم از بالا
قطعا زشت ترین ماستنگ تاریخ و یه لکه ننگ در تاریخ ماستنگه
البته این سبک جعبه ای و قوطی کبریتی سبک قالب اون دوران بود ولی بهرحال خیلی زشته
احمدرضا
۸ خرداد ۱۳۹۴این ماستانگ جدیده واقعا عالیه امسال فورد خیلی خوب بوده
ali
۸ خرداد ۱۳۹۴فقط فورد
احسان(احسان سابق)
۸ خرداد ۱۳۹۴دهه 60 واقعا امریکایی ها موستانگ رو دوست داشتن
هادی
۸ خرداد ۱۳۹۴سلام بین این ها کدوم بهتره؟
چارجر 70
ماستنگ 67
شول 70
کامارو 69
نیما امیری
۹ خرداد ۱۳۹۴اگر پولش مهم نباشه، من چارجر رو با هیچ کدوم عوض نمی کنم!
ashkan
۸ خرداد ۱۳۹۴یعنی هر جوره حساب کنی موستانگ برتر بوده
ولی اگه من بودم تو این دوتا حتی با عرضه مدل جدید کامارو بازم موستانگ بر میداشتم خیلی جذاب شده
ولی اگه بخوام ماسل وردارم فقط یه چلنجر (واقعآ استایل مدل 1970 TA تو این مدل هست دیگه هلکت هم باشه عالیه همین طور مدل 1968 چارجر ( وین دیزل تو TF&F داره )
علی
۸ خرداد ۱۳۹۴فقط کامارو.مدل 2016 کامارو ماستنگ رو واقعا پشت سر میذاره.بعدشم فورد میاد طراحی داخلی ماستنگ رو از رو کامارو تقلید میکنه حالا ببینید
سعید
۸ خرداد ۱۳۹۴نسل اول هر دوتاشون فوق العاده عالی و باابهت بودن
BMW7
۸ خرداد ۱۳۹۴خیلی جالب و زیبا بود واستفاده کردیم و از نگارنده تشکر میکنم بل اخص او عکسهای اخر ک مراحل رشد رو به خوبی نشون میده
علی
۹ خرداد ۱۳۹۴امریکا اخرشه
american and japan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴باید منتظر2016 باشیم …انقلاب کردند واقعا با طراحی جدیدشون.من که نمیتوتنم از بینشون انتخاب کنم.
رضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز رقیب ماسل کاری مثل چارجر شول از شورلت و گرن تورینو از فورد هستش و رقیب چالنجر کامارو و موستانگه که رده پانی کار ها هستن. البته مقایسشون اشکال نداره ولی مثلا چلنجر با موتور 440 از چارجر با موتور 440 سبکتر و سریعتر بوده. دلیل بوجود امدن رده پانی کارها هم اصولا همین بوده یعنی یه موتور پرقدرت رو یه بدنه کوچکتر و سبکتر
Xman
۱۷ شهریور ۱۳۹۵عاشق موستانگ نسل اولم!