شورلت

ابرخودروهایی که از کوروت ZR1 جدید در درگ 400 متر شکست می‌خورند

کوروت ZR1 جدید به گفتهٔ شورلت، در کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند و بنابراین باید در درگ بتواند خودروهای زیر را مغلوب کند.

کوروت ZR1 جدید نه‌تنها قوی‌ترین مدل در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود بلکه خط و نشانی از سوی شورلت برای سازندگان مشهور سوپراسپرت در جهان هم به‌حساب می‌آید. جذاب‌ترین ویژگی ZR1 جدید پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت LT7 است که هرچند بر پایه موتور LT6 کوروت Z06 ساخته شده اما یک تفاوت مهم دارد که تجهیز به دو توربوشارژر ۷۶ میلی‌متری است. به لطف این ویژگی و تغییرات دیگر، موتور LT7 توئین توربو ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و ZR1 را قادر می‌سازد تا در کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند. این یعنی کوروت می‌تواند در مسابقه درگ از چندین سوپراسپرت رده‌بالا و حتی چند هایپرکار سریع‌تر باشد.

فورد GT

۴۰۰ متر: ۱۰.۸ ثانیه

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار
گشتاور ۷۴۵ نیوتن متر
قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار

فورد GT یکی از نمادین‌ترین نام‌ها در تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود. هرچند پیشینیان این خودرو از پیشرانه‌های V8 پرسروصدا استفاده می‌کردند اما نسل سوم فورد GT به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست مجهز است که در سال ۲۰۲۰ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت و قدرت آن به ۶۶۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. بااین‌حال، GT هنوز هم بسیار از ZR1 ضعیف‌تر است و بنابراین تعجبی ندارد که برای پیمودن ۴۰۰ متر به حدود یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

پاگانی هوآیرا BC رودستر

۴۰۰ متر: ۱۰.۴ ثانیه

پیشرانه ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر
قیمت ۳.۴ میلیون دلار

هوآیرا BC رودستر که فقط در ۴۰ دستگاه ساخته می‌شود، یکی از چشمگیرترین ساخته‌های تاریخ پاگانی به‌حساب می‌آید. مثل همهٔ خودروهای پاگانی، این ماشین هم بیشتر یک اثر هنری است ولی با پیشرانهٔ V12 توئین توربوی ساخت مرسدس و تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن، از لحاظ پرفورمنس هم چیزی کم و کسر ندارد. در هوآیرا هم مثل کوروت، همه‌چیز در پیشرانهٔ بنزینی با دو توربوشارژر خلاصه می‌شود که تمام نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد و خبری از سیستم‌های هیبریدی نیست.

لامبورگینی اونتادور SVJ

۴۰۰ متر: ۱۰.۳ ثانیه

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۷۷۰ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر
قیمت ۵۱۷,۷۷۰ دلار

SVJ نقطهٔ اوج خانوادهٔ اونتادور بود که توانست با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ را بشکند. این ماشین مطمئناً بکی از خوش‌صداترین ساخته‌های تاریخ لامبورگینی به‌حساب می‌آید. این سمفونی زیبا توسط یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 نواخته می‌شود که از بند توربوشارژرها رها است. اونتادور SVJ ظاهر بسیار تهاجمی و جذابی هم دارد که حتی با وجود معرفی روئلتو، هنوز هم چشمگیر به نظر می‌رسد ولی بااین‌وجود، در ۴۰۰ متر باید نظاره‌گر چراغ‌های عقب کوروت ZR1 باشد.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

۴۰۰ متر: ۱۰.۳ ثانیه

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
قیمت ۲۹۴,۴۵۰ دلار

هرچند شهرت پورشه به ساخت خودروهای اسپرت سریع است ولی کمتر خودروی جاده‌ای در تاریخ این شرکت پیدا می‌شود که به‌اندازهٔ ۹۱۱ GT2 RS نسل ۹۹۱ وحشی و افراطی باشد. این خودرو که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تاریخ ۹۱۱ محسوب می‌شد. برخلاف توربو S، در GT2 RS تمام نیروی موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته کوروت ZR1 برای رقابت واقعی باید منتظر معرفی نسل جدید GT2 RS باشد که انتظار می‌رود از پیشرانهٔ هیبریدی بهره ببرد.

کونیگزگ آگرا R

۴۰۰ متر: ۱۰.۳ ثانیه

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۱۴۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۰۰ نیوتن متر
قیمت ۱.۵ میلیون دلار

آگرا R در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ رونمایی شد و توانایی‌های کونیگزگ را بیش‌ازپیش به جهانیان نشان داد. در سینهٔ این خودرو همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی آگرای معمولی قرار دارد که با بنزین معمولی ۹۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این رقم به ۱۱۴۰ اسب بخار می‌رسد که حتی از کوروت ZR1 هم بیشتر است. بااین‌حال، در ۴۰۰ متر این سوپراسپرت آمریکایی‌ها خواهد بود که زودتر به خط پایان خواهد رسید هرچند که در ادامه، آگرا R با توانایی دستیابی به سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، ZR1 را محو خواهد کرد.

مرسدس AMG One

۴۰۰ متر: ۱۰.۲ ثانیه

پیشرانه ۱.۶ لیتری V6 توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۶۳ اسب بخار
گشتاور ؟ نیوتن متر
قیمت ۲.۸ میلیون دلار

AMG One هرچند یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شود اما بیشتر به خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک شباهت دارد زیرا پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ آن از فرمول یک آمده است. این پیشرانه همراه با چهار موتور الکتریکی، ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که فقط یک اسب بخار از کوروت ZR1 کمتر است. AMG One در حال حاضر با زمان ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸ ثانیه، سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود ولی در ۴۰۰ متر حریف سوپرکار آمریکایی نخواهد شد.

مک‌لارن سنا

۴۰۰ متر: ۱۰.۱ ثانیه

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
قیمت ۱ میلیون دلار

مک‌لارن سنا که خودرویی تولید محدود و دست‌ساز بود و به‌افتخار رانندهٔ افسانه‌ای فرمول یک، آیرتون سنا نام‌گذاری شد، خیلی زود به یکی از نمادین‌ترین سوپرکارهای نه‌فقط سبد محصولات مک‌لارن بلکه در بین همۀ ابرخوردهای مدرن تبدیل شد. سنا سبک‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن بود و به قوی‌ترین پیشرانهٔ جاده‌ای این شرکت مجهز شد تا افراطی‌ترین ساختهٔ شرکت بریتانیایی لقب گیرد. این ماشین با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن، رکورد بسیاری از پیست‌های جهان را شکست.

بوگاتی ویرون

۴۰۰ متر: ۱۰.۱ ثانیه

پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر
قیمت ۱.۶۵ میلیون دلار

بوگاتی ویرون بدون شک یکی از برجسته‌ترین خودروهای اواخر دههٔ ۲۰۰۰ بود. این خودرویی بود که مفهوم هایپرکار را متداول کرد. ویرون همچنین یکی از اولین خودروهای تولیدی جاده‌ای بود که قدرت چهاررقمی را ارائه کرد. این ماشین رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را هم شکست و به اولین خودرویی تبدیل شد که از سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت. با وجود همهٔ این افتخارات، امروز بوگاتی ویرون با نیروگاه فوق‌العادهٔ ۱۶ سیلندرش، در ۴۰۰ متر مغلوب کوروت ZR1 خواهد شد.

فراری لافراری

۴۰۰ متر: ۹.۸ ثانیه

پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۹۶۳ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
قیمت ۱.۴۲ میلیون دلار

یکی از اضلاع تثلیث مقدس، فراری لافراری است که هرچند بیش از یک دهه پیش معرفی شد اما هنوز هم پیر نشده است. این اولین فراری جاده‌ای هیبریدی بود که از سیستم KERS برگرفته از فرمول یک در کنار یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد. نتیجهٔ تلاش این دو قلب تپندهٔ منحصربه‌فرد، ۹۶۳ اسب بخار قدرت بود که فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. این یعنی لافراری سال ۲۰۱۳ تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به جدیدترین نسخهٔ کوروت دارد و برخلاف دیگر خودروهای این لیست، احتمالاً در ۴۰۰ متر هم می‌تواند شانه‌به‌شانهٔ ZR1 پیش برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Puriya

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    ماشینای امریکایی هیچ وقت به رقم اعلامیشون نمیرسن
    اینو دیگه همه میدونن همه

    موافقم 88
    مخالفم 61
    1. corvette

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      من از این مقاله خوشم نمیاد
      چون کوروت c8 zr1 هنوز لاستیکاش به آسفالت نخورده
      و نمیشه عملکردش رو قضاوت کرد
      ولی در جواب شما پوریای عزیز . کوروت c8
      به تمامی تعده های خودش در موتور اسپرت و نسخه های شهری
      عمل کرده . و تمام اعداد و ارقامش توسط مجلات رسما تایید شدن

      موافقم 70
      مخالفم 7
      1. amir

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        کنکجاوم بدونم میتونه اس اف ۹۰ رو بزنه یا نه حداقل ۲۹۶ رو

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. SMS

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          کل تاریخ خودرو سازی و سوپر اسپورت ها براساس اینهاست

          موافقم 14
          مخالفم 2
        2. Reza Waffen SS

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          اصلا و ابدا قابل قیاس نیستن. احترام کوروت محفوضه ولی فراری رو نمیتونین با هر چهارچرخی مقایسه کنین

          موافقم 15
          مخالفم 18
    2. JaMsHiD_R1988

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2754 ديدگاه)

      کوروت شاید بتونه فورد GT رو بزنه
      ولی این کجا و آن کجا

      موافقم 26
      مخالفم 10
    3. سوشیانت

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      اینو آلمانی فن های متعصب میگن✅

      موافقم 18
      مخالفم 25
      1. car lover

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        اینو امریکن فنهای متعصب میگن✅

        موافقم 18
        مخالفم 14
        1. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          طبق معمول آلمانی فن های متعصب هیچ مدرکی ندارن✅

          موافقم 9
          مخالفم 16
    4. amirkhanzadeh

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      متاسفانه عادت بدی که دارند بر می گرده به سال های 1950 و 1960

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. سوشیانت

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        هیچی دیگه سطح اساتید به قدری پیشرفت کرده که دارن از دهه های اوج آمریکایی ها هم ایراد میگیرن

        موافقم 11
        مخالفم 15
    5. وی

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      این چیز عادی هست که ماشینای جدید تر ولی ارزان تر هایپرکار و سوپر کار ها رو بزنن مثلا 296gtb و 911 turbo s میتونن همه اعضای این لیست رو بزنن
      سوال اینجاست که نویسنده های اینجور مقاله ها دنبال هیجان تو سایتن یا کامنتایی از فرمت ماشالا که چنین چیز هایی میذارن

      موافقم 16
      مخالفم 5
    6. حسین

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      اتفاقا الان داشتم تاریخچه شورلت کامارو رو میخوندم
      قوی ترین نسخه ss نسل ششم زمانی که رونمایی شد دقیقا شتابش و قدرتش حتی فراتر از چیزایی بود که گفته شد طوری که از نسل شش کامارو خودش رو از سه تفنگدار جدا کرد و حتی از آلمانی ها هم رد شد
      شورلت کامارو zl1 1le ترسناک هم تونست سال 2017 اگر اشتباه نکنم رکورد ۷ دقیقه و ۱۶ ثانیه رو ثبت کنه و خیلی ها اعم از پورشه رو در گرد و خاکش محو کرد

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. حسین

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        جالبه بدونید این رکورد رو با گیربکس دستی ۶ سرعته به ثبت رسوند.
        با قیمت ۶۰ هزار دلار
        سال ۲۰۱۷ کامارو جزو برترین خودرو های سال شمرده می شد.

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. حسین

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        انقدر پتانسیل این ماشین بالا بود
        مهندس ارشدش توی سال های بعد تو فکر ثبت تایم ۷ دقیقه هم بود.
        نسخه zl1 به راحتی قدرت های ۱۰۰۰ اسب هم هندل میکرد که هیچ ماشینی با اون قیمت نمیتونست انجامش بده و حتی قیمت های بالاتر هم امکانش رو نداشتند

        اگر اغراق نکنم کامارو نسل شش
        بهترین نقطه ماسل کار ها بود تو زمان خودش

        در تکمیل کامنت های قبلم اینو بگم تو سال های اولی که zl1 1le پا به وجود گزاشت
        اصلا موستانگ و دوج رو بیخیال شید
        لرزه ای به تن اسطوره های آلمانی انداخت که کسی تصورش هم نمیکرد
        و واقعا حیرت همه گان رو بر انگیخت

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. mori

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام …
          من اطلاعات زیادی درباره ی شورلت ندارم میتونی منو راهنمایی کنی …اینکه نسل ششم چه سالی ساخته شد

    7. Bmw

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      اگرم بتونه کار شاخی انجام نداده کار شاخو پورشه انجام میده که با توربو اس ۶۴۰ اسبی پا به پای ۱۰۰۰ اسبیا میره

      وقتشه پورشه یه هایپر کار معرفی و دهنه همرو ببنده مخصوصا این وانت سازای کپی کارو ….. همون کاری که سال ۲۰۱۳ با ۹۱۸ انجام داد

      موافقم 15
      مخالفم 24
      1. سوشیانت

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        همون دوج دهن پورشه و بقیه آلمانی ها رو بست شورولت هم که با مدل سی ۷، جی تی ۲ آر اس رو شکست داد با اومدن c8 فعلا پورشه باید نگران خودش باشه

        موافقم 12
        مخالفم 10
      2. محمد

        ۱۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بین همه میدونن که المانی یعنی هزینه نگهداری،ماشبنای المانی فقط بدرد ویترین میخورن نه بیشتر نه کمتر.
        .
        .
        .
        راستی درباره پورشه ای که گفتی باید یه نگاه به قیمتش بندازی تا ببینی با اون بودجه تونستن مهندسی بیشتر بکار ببرن
        راستی پورشه اصلا صدا داره اصلا میتونه برسه به ۶ هزار دور:Rev limiter قهقه کنان جواب میدهد

  2. ehsan

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    همیشه برام سوال بوده بوگاتی ویرون بدون اون چهار توربو چند اسب بخار تولید میکنه، اون انجین ۱۶ سیلندر

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. hosen

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (633 ديدگاه)

      احتمالا بوست توربو هاش کم باشن

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. امین

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (464 ديدگاه)

      چند سال قبل از معرفی ویرون دقیقا همین موتور روی یک سوپر اسپرت آئودی مفهومی ارایه شد که هیچگاه به تولید نرسید. این موتور از اون آئودی برای ویرون به ارث موند. در اون زمان این موتور بدون توربو و تنفس طبیعی حدود 650 اسب بخار تولید میکرد

  3. پادشاه مک‌لارن 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    از کجا معلوم که از ZR1 شکست بخورن

    موافقم 26
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      چون اینو اعداد و ارقام میگه

      موافقم 10
      مخالفم 19
      1. car lover

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        اعداد و ارقام رو کاغذ بدرد هیچکس نمیخوره گفتم که رو کاغذ تیگو رو هم گفتن 250 اسب قدرت داره اما در واقعیت عمل(داینو) 200 اسب هم حتی کمتره. این یه چیز بدیهیه که قبولش سخته نه فقط توی خودرو بلکه تو همه چیز! دانشجوی جراحی که فقط از رو کتاب یه چیزی رو خونده و نمره اش هم بالا بوده باز هم نمیتونه در حد یه دکتر با سابقه و تجربه دار ظاهر بشه.

        موافقم 14
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          شما برو با سمند و پارس تیگو خوش باش چون وقتی فکر میکنی اونا از لحاظ اعتبار با آمریکایی ها برابری میکنن یعنی چیزی از ماشین نمیدونی

          موافقم 10
          مخالفم 14
        2. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          ما با سمند و تیگو خوشیم. تویی که هنوز دستگیره در پیکان رو لمس نکردی و GTA بازی میکنی چی؟
          امریکاییها وقتی هم سهامدارشون و پلتفرمهاشون چینیه پس طبیعی هم هست با اونا مقایسه بشن👊

          موافقم 15
          مخالفم 10
        3. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          شما تونستی پول برای خرید بستنی جمع کنی؟ راستی از آلمانی های چینی چه خبر که هم طراحیشیون هم موتور و پلتفرمشون چینیه

          موافقم 7
          مخالفم 7
        4. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          فشار نخور بستنی بخور😂

          موافقم 7
          مخالفم 6
        5. سوشیانت

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          فشار یعنی اینکه بحث رو از آمریکایی و اروپایی بکشونی سمت ماشین چینی و ایرانی روش جدیدی برای فرار پیدا کردی😄

  4. آرین

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    انصافا کوروت در برابر اینا عددی نیست

    موافقم 41
    مخالفم 31
  5. R

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    تمام اینایی که نام بردی قدرتشون کمتر از کوروته برای مقایسه باید قدرتشون برابر باشه
    واقعا مطلب ندارید برای جذب کامنت این کارارو میکنید

    موافقم 17
    مخالفم 31
    1. R

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      و نکته جالب هم تمام این خودروها حداکثر سرعتشون از کوروت بیشتره

      موافقم 21
      مخالفم 10
      1. سوشیانت

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        مکلارن که با موتور ریکاردو حداکثر سرعتش کمتره و پورشه هم همینطور، کونیگزگ و بوگاتی هم که ابر خودرو هستن پس طبیعیه که سرعتشون بیشتر باشه لافراری و بنز هم هیبریدن فقط یه پاگانی با موتور بنز و یه اونتادور حداکثر سرعت بیشتری دارن و فورد پس نتیجه میگیریم که شورولت اصلا از لحاظ حداکثر سرعت کم کاری نکرده

        موافقم 8
        مخالفم 15
        1. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          کوروت هم به کمک فراری موتور ساخته
          چه اشکالی داره مکلارن هم با کمک ریکاردو موتور بسازه؟

          موافقم 12
          مخالفم 10
        2. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          بله کوروت با کمک فراری موتور ساخته اینو کی گفته؟ خود کار لاور

          موافقم 6
          مخالفم 9
        3. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/ منبع: پدال
          هر دفعه هم منبع معتبر میفرستم و ضایعت میکنم ولی بازم از رو نمیری😂😂😂

          موافقم 8
          مخالفم 5
        4. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          به این میگن بنچمارک یعنی محک زدن ربطی به کمک گرفتن و تقلب و… نداره ریکاردو اومده موتور طراحی کرده شورولت فقط رقبا رو بررسی کرده مثل پورشه فراری و مکلارن اینکه فقط فراری رو میبینید مشکل از اطلاعات پایین شماست
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.thedrive.com/news/44539/chevy-corvette-z06-engineers-bought-a-ferrari-458-engine-on-ebay-to-learn-its-secrets&ved=2ahUKEwj3i6HBjp2IAxVa8LsIHUUcJlsQFnoECB8QAQ&usg=AOvVaw1E3lAZrdkvMIJnJRqs8Voe

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          تو بهش بگو بنچمارک من بهش میگم کپی😂😂 حالا هی تو بیا اسمش رو تغییر بده و ماله بکش ولی توی اصل داستان نمیتونی تغییری بدی
          ریکاردو یه شرکت انگلیسیه پس قابل درکه که بیاد برای یه کمپانی انگلیسی موتور بسازه! برخلاف فراری که اروپاییه و شورلت امریکاییه و یه دنیا باهم فرق دارن
          دیگه چیکار میخواستی بکنن؟ از فراری مهندس بیارن بگن براشون موتور بسازه

          موافقم 4
          مخالفم 5
        6. سوشیانت

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          نظر متخصصین مهمه که گفتن این محک زدن و بررسی موتور رقبا محسوب میشه حتی تو همون لینکی که فرستادی اسمی از کمک گرفتن هم نبود🤦‍♂️😁 همونطور که گفتم اگر به این میگی کپی پس از اونجایی که کوروت ۷۰ سال قدمت داره منم میتونم بگم که ایتالیایی ها و اروپایی ها از شورولت کپی کردن که به اینجا رسیدن

          موافقم 2
          مخالفم 2
        7. حمیدرضا

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (286 ديدگاه)

          سوشی جون اگه این LT136 نبود نمیدونم از چی میخواستی بالا بری😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. car lover

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      داداش اونقدرا هم تفاوت ندارن. مثلا با AMG یک اسب بخار اختلاف دارن

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. Ali

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        عمو AMG ONE یک موتور ۱.۶ V6 با چهار تا موتور الکتریکی داره که مجموع قدرت همشون شده ۱۰۵۰ اسب بخار ولی کوروت به تنهایی از موتور کاملا بنزینی و با بنزین معمولی ۱۰۶۴ اسب بخار تولید میکنه ، اگه یه سرچ کنی می بینی که LT7 چه چیزی هست و همه بهش میگن شاهکار مهندسی شورولت . البته اون موتور ۱.۶ V6 هم شاهکار AMG هست چرا چون با حجم فقط ۱.۶ دهم اونم با یک توربوشارژ برقی و البته با پیشرانه ۶ سیلندر تونسته قدرت یک پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی رو بگیره که معادل ۵۶۶ اسب بخار است ، اینم واقعا شاهکاره ، ای کاش روزی برسه که حداقل شاهد همچین خودرو هایی از آمریکا و آلمان تو ایران باشیم .

    3. مازیار

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      البته مسئله فقط قدرت نیست
      اما مقاله با عجله‌ منتشر شد موافقم
      بزار بیاد دوتا لانچ کنه ببینیم چجوریاست
      آیا اون رسم همیشگی فاصله امریکایی ها با اعداد اعلامی‌شون شکسته میشه یا نه؟
      من شخصا بهش امیدوارم یا دستکم بیشتر از امریکایی های دیگه بهش امیدوارم

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        چیزی که وجود نداره قراره شکسته بشه؟! امان از توهم!

        موافقم 7
        مخالفم 12
    4. JaMsHiD_R1988

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2754 ديدگاه)

      یه چیز جالب :
      تایم پورشه ۷۵۰ اسبی از کوروت ۱۰۰۰ اسبی توی پیست بهتره

      موافقم 17
      مخالفم 15
  6. بهزاد

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    پدال یه گزارش از نیسان اقتصادی ۷ هزار دلاری بدون رادیو و قالپاق هم تهیه کن ، ماشین جالبیه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. حمیدرضا

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (286 ديدگاه)

    اگه با این قدرت از ماشینای ۶۶۰ و ۷۰۰ و ۷۷۰ و ۸۰۰ اسبی بخوره که جای تعجب داره. نویسنده مقاله چشم بسته غیب گفته

    موافقم 14
    مخالفم 6
  8. Kiarash

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    کوروت عشقه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. sinasvj

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    همبرگر هیچ وقت با استیک بریانی قابل مقایسه نیست

    موافقم 17
    مخالفم 22
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    انتظار حضور خیلی هارو نداشتم خصوصا amg one!

    موافقم 13
    مخالفم 2
  11. mosafer

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بجای 400 متر در 800 متر مسابقه بدن کوروت آخره….درگ کلا چیز خیلی مهمی در صنعت خودروسازی نیست

    موافقم 13
    مخالفم 17
  12. شیرون ☠️ بچه اش توربیون☣️☠️

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    لافراری از همه قویتره چرا شیرون نیست؟

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Bentley

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (562 ديدگاه)

      داداش شیرون ۹.۲ هم زده چرا باید اینجا باشه؟

      موافقم 15
      1. حسین

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        شیرون کجا ۹.۲ زده
        من ۹.۷ دیدم ازش

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. R

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          شیرون معمولی ۹.۴
          پیور اسپرت ۹.۳
          سوپراسپرت ۹.۱
          حسین وقتی از بوگاتی چیزی نمیدونی هیت نده

          موافقم 5
          مخالفم 1
  13. amirboss

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    از اونجایی که خودرو ها رو میشه از خیلی پارامتر ها باهم مقایسه کرد،این مقایسه به هیچ عنوان دلیل برتری کوروت به این خودرو ها نیست.
    درسته برای عرضه کوروت لحظه شماری میکنم اما این مقایسه تنها یه نقطه خیلی کوچک تو عملکرد و قابلیت های این خودرو هاست.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  14. MasouD

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    معیار یه سوپر اسپرت باید تایم زنی پیست باشه
    اینجاست که ارزش ها معلوم میشه،تنطیم بودن شاسی و تعلیق،همزمان با موتوری که باید همش نیرو رو قطع و وصل کنه
    و خیلی چیزای دیگه
    مهندسی و شاهکار بودن اینجاست،که میبینیم خیلی از هایپرکار ها یا نمیرن یا تایمشون رو نمیگن
    چون به احتمال زیاد از مثلا پورشه GT3 RS میخورن
    اما این رو هم باید همزمان در نطر داشت که قیمت نسبت به پرفورمنس بسیار مهمه که کوروت همیشه عالی بوده

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. mmd@

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    ویرون نگاه کنید حالشو ببرید☠️

    موافقم 3
    مخالفم 4
  16. JDM سابق

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    یکی از رفقا گفت درباره موتور LT7 توضیح بدم خواستم ازین فرصت استفاده کنم، امیدوارم دوست داشته باشید،

    خب اول از همه GM در موتور LT6 تمام تدارک رو فراهم کرده که LT7 با تغییرات کمتری توسعه داده بشه،
    تغییرات شامل دو تا توربو میشه که به صورت مونو اسکرول در نظر گرفته شدن با اینکه تویین اسکرول برای لگ مناسب تر هستن مونو اسکرول رو انتخاب کردن چون مونو اسکرول در دور های بالا و قدرت های بالا توان بیشتری ارائه می‌کنه مثلاً فراری در موتور F154 SF90 از تویین اسکرول استفاده کرده و در موتور F163 که متعلق به 296gtb هست برای بوست بیشتر به مونو اسکرول رو اورده،
    همچنین GM برای کمتر شده توربو لگ منیفولد دود و قسمت حلزونی داغ توربو ها رو یک پارچه کرده با این کار هم آببندی بهتر بین منیفولد و قسمت داغ توربو انجام میشه هم انقد توربو به منیفولد نزدیک میشه تا لگ به حداقل برسه، لازم به ذکره توربو ها هم ساخت شرکت Borg Warner هستن و حلزونی ورودیشون هم پورت و پولیش خورده تا از تلاطم هوا در دور های بالا جلوگیری بشه،بجای بوش برنجی از بلبرینگ استفاده کردن تا لگ باز هم کمتر بشه
    دلیل اینکه از سوپرشارژر استفاده نکردن این بود وزن رو میلنگ می افتاد و موتور دور بالا نمیزد
    همچنین باعث بیشتر شدن پاپ بندی منیفولد هوا میشه که با خمش بیشتر پایپ ها باعث تأخیر سرعت دریچه گاز میشد
    مخزن روغن هم مشابه LT6 سمت چپ موتور قرار گرفته که هفت و نیم لیتر روغن میگیره
    پیستون ها از حالت dome ( تخم مرغی) به حالت dish ( فرو رفته) در اومده
    این امر در کاهش نسبت تراکم کمک میکنه همچنین محفظه اتاقک احتراق هم بزرگتر کردن تا موتور ناک نزنه،
    شاتون ها بزرگ تر شدن گژنپین ها هم بزرگتر شدن.
    میلنگ همونه ولی لنگ هاش تراشکاری شده ان،
    سیستم پاشش از دایرکت اینجکشن به دو پورت تغییر پیدا کرده
    پاشش درون مانیفولد برای دور دور کردن و حالت سلو انجام میشه رو حالت های پرفورمنس دایرکت اینجکشن هم شروع به کار میکنه،
    اینتیک و تراتل بادی هم نسبت به LT6 تغییر پیدا کرده و تبدیل به دوقلو، هر یه قلو برای یک بانک سیلندر اختصاص داده شده، هر بانک سیلندر یه اینتیک قطر 67 میلی داره این عدد برای LT6 78 بود
    (طبیعیه چون LT6 تنفس طبیعی بود مجبور بودن رو ایرفلو کار کنن)رانر های اینتیک بلند تر شدن که بتونن دور بالا رو خوب تغذیه کنن،
    دو تا نکته فوق‌العاده تو این موتور بود
    چند روز پیش داشتم یه عکس از LT7 می‌دیدم
    دیدم ورودی های آب تو موتور زیادن دقیق که نگاه کردم دیدم به جای اینترکولر از Air to water کولر استفاده کردن که بین سوپرکار های حال حاضر همچین چیزی رو ندیدم صرفاً یسری از ماشین ها مثل V12 های AMG استفاده میکنن، این سیستم خیلی کارآمد تر و خنک تر از اینترکولر های امروزیه،
    مورد بعدی سیستم روغنکاری موتور بود
    که باید بگم تو F154 فراری
    یک پمپ روغن اصلی پنج تا پمپ کمکی سیستم کارتل خشک داریم
    تو موتورهای LT6 و F163 فراری یک پمپ روغن اصلی و شیش تا کمکی
    و حالا تو LT7 ما یک پمپ روغن اصلی و هفتا پمپ کمکی روغن داریم!!!!!( چه خبرتونه)))
    جردن لی گفته بود LT6 رو جوری طراحی کردیم که ۹۵ درصد روغن تو مخزن بمونه( یعنی انقدر سرعت روغن کاری بالاست که بخش اعظمی از روغن سریع جایگزین میشه) این مورد تو LT4 ۶۸ درصد بود
    فکر میکنم واسه LT7 هم خواستن همون ۹۵ درصد اعمال کنم، اون پمپ کمکی اضافه هم برای روغن کاری توربو ها گذاشته ان،
    خلاصه جای دینام و کمپرسور کولر و مخزن روغن تسمه سفت کن و ریل سوخت و انژکتور ها پمپ بنزین جای خنک کن روغن تو کارتل و… هم مشابه LT6 هست،
    ریل سوخت نزدیک منیفولد دود قرار دادن که احتراق بهتر صورت بگیره، خنک کن روغن تو موتورهای امروزی معمولاً بین سیلندر ها میذارن ولی تو LT6 و LT7 زیره موتور قرار گرفته تا روغن خنک تری به یاتاقان ها و بلبرینگ های توربو برسه
    یه مورد خیلی خوب دیگه اینکه این موتور برعکس LT6 و سوپرکار های امروزی از AFM(سیستم خاموش کردن سیلندر) و VVT هم استفاده می‌کنه که باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخش میشه،
    خواستن Hot v بذارن ولی بازم دوتا مشکل داشتن
    اولاً منیفولد اگزوز رو به پایین بود دوما چون رانر های اینتیک بلند بود توربو ها هم بزرگ بودن جا نمی‌شد،
    سعی کردم خلاصه کنم شرمنده اگه طولانی شد🙏

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      اطلاعات و کامنت شما می ارزه به کل کامنتهای مسخره و کل کلی و تعصبانه 99 درصد کاربران.
      ازتون خواهش میکنم از این سبک کامنتهای فنی بیشتر بذارید تا هم ما فیض ببریم و یه چیزی به علممون اضافه بشه
      و هم دیگر دوستان بفهمن کامنت درست یعنی چی

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. JDM سابق

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        شما لطف دارید
        چشم حتماً،
        اینو برای دوستمون کابر corvette نوشتم که خواسته بودن، هر موردی دوستان و رفقا بگن دربارش کامنت میذارم🙏

        موافقم 10
        1. mori

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام …اطلاعات میخوام برای خرید ماشین …چطوری میتونم به شما وصل بشم و صحبت کنیم

      2. سوشیانت

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        این رو کسی میگه خودش همش داره بحث میکنه و میگه لینکلن چینیه بعد بگی بنز چینیه میگه نه چون من میگم چینی نیست😂 نصف ترول ها فقط مربوط به استاد کار لاور هست🤣

        موافقم 4
        مخالفم 10
        1. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          سوشیانت میبینم که بهت برخورده میگن حرفو بنداز زمین صاحبش برمیداره. چون خودت میدونی ترولی و کامنتهات فاقد ارزشن. اینارو گفتم یکم خودتو اصلاح کنی و یاد بگیری

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          من اصن برام مهم نیست که تو کی رو داری میگی اینکه خودت داری فضای سایت رو بهم میزنی بعد اون وقت اعتراض میکنی برام خنده دار بود😂

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. R@min

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2050 ديدگاه)

      LT6 هم تراتل بادی دوبل داره و اصلا واژه جمینی به معنی دو تایی هست و کد پروژه نسخه Z06 همین بود و ZR1 هم با کد blue devil که رنگ آبی سر موتور هم به همین دلیله (این کد پروژه C6 ZR1 هم بود).

      تلاش خیلی زیادی برای خنک نگه داشتن موتور کردن و اصلا بیشتر پروژه صرف خنک سازی بوده. بزرگترین نقطه قوت این موتور ارائه ۸۰ درصد گشتاور تو سه هزار دوره که خودش تقریبا ۸۰۰ نیوتن میشه و در مقایسه با تمام میل لنگ تخت های موجود برتری بسیار مهمیه طوری که تمام رقبا این حجم گشتاور تازه در بالای ۷۰۰۰ هزار دور می تونن ارائه بدن !

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. JDM سابق

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        ذکر نکردم LT6 هم تراتل دو قلو بود!!؟🤔
        اون جمینی و نماد راکت ها رو توربو ها هم هستن،

        یه نکته ای که یادم رفت بگم تو نمودار داینو که موتور ترند از LT7 ارائه داده،
        تدوام hp و گشتاور تو LT7 مشابه LT6 بود
        حتی قبل از دوره ۳۰۰۰ LT6 یه مقدار نمودارش رو به پایین میزد و کاهشی میشد اما تو LT7 همون میزان کاهش هم وجود نداشت، بعد از سه هزار تداوم قدرت و گشتاور همچنان مثل LT6 برقرار بود، این نشون میده چقدر رو توربو لگ کار کردن،
        حجم ۵.۵ لیتری اینجا بکار میاد که از ابتدا گشتاور در دسترسشون هست با استفاده از توربو و بهبود ایرفلو تونستن این میزان قدرت و در دور های بالاتر هم یکنواخت نگه دارن،
        خیلی موارد دیگه هم بود، سعی کردم به بحث فنیش بیشتر بپردازم

        1. R@min

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2050 ديدگاه)

          روی وزن هم باید کار کرده باشن هر چند قطعا زیر ۲۳۰ کیلو نیست‌.

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. JDM سابق

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        وزنش خدا کیلوئه 😆
        هرچی خرت و پرت بود بهش اضافه کردن
        دوتا توربو، پایپ بندی، یه اویل پمپ و یه ردیف انژکتور اضافی، دوتا ایر تو واتر کولر، شاتون گنده تر بوش سیلندر ضخیم تر، فکر کنم فقط تراتل بادیش نسبت بهLT6 سبک‌تر شده که اونم شک دارم 😅

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. corvette

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      Jdm سابق . من ازتون درخواست کرده بودم راجب lt7
      دست شما درد نکنه . فوق العاده بود .
      بسیار استفاده کردم
      ممنون از اینکه وقت گذاشتید

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        خواهش میکنم دوست عزیز 🙏

        موافقم 4
        مخالفم 1
    4. hosen

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (633 ديدگاه)

      Jdm سابق دوست عزیز واقعا لذت بردم از کامنت فنی تون. میشه اگه زحمتی نیست یه همچین اطلاعاتی رو هم راجب موتور های فرمول 1 امروزی برامون بزاری.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        لطف دارید، چشم حتماً
        فرصت بشه میذارم

        موافقم 1
        مخالفم 1
    5. JaMsHiD_R1988

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2754 ديدگاه)

      خیلی مطلب مفیدی بود . ای کاش از این مطالب بازم میذاشتید

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        اگه دوستان خوششون بیاد حتماً بیشتر میذارم
        قبلاً هم چندباری گذاشتم

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. car lover

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          دوست گرامی گفتی اگه درخواستی داشتیم بگیم:
          اگه میشه راجب موتورهای هلکت یه توضیح جامع بدید
          موتور پردتور و کایوت موستانگ ها
          موتور LT4 که روی کادیلاک ها هست
          موتور وایپر
          موتور نیسان GTR
          موتور هنسی ونوم

          این ها درخواست و پیشنهاد بود برای تاپیک های بعدی، میتونید توی فواصل زمانی مختلف هرکدوم که خودتون خواستین رو توضیح بدید تا هم بنده هم دیگر دوستان یاد بگیریم. ممنون از شما دوست گرامی

        2. JDM سابق

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (707 ديدگاه)

          car lover
          چشم
          به ترتیب میذارم
          یکی از دوستان هم گفتن درباره موتورهای F1 مطلب بذارم که اگر شد از F1 هم میذارم

        3. car lover

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          راستی اینم یادم رفت بگم، اگه امکانش هست در کنار موتورهاشون درباره گیربکس هاشون هم یه توضیحی بدید. مثلا چه نوع گیربکسی ان، ساخت کجان، سرعت تعویض دندشون و…
          با تشکر فراوان

        4. JDM سابق

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (707 ديدگاه)

          سرعت تعویض دنده یه چیزه تبلیغاتی هست که هیچوقت اندازه گیری نمیشه ولی باشه مشخصات گیربکس ها هم میذارم

    6. Taha Ayoobi

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      من موندم اون یه دونه دیس لایک رو کی داده.

      واقعا لذت بردم از توضیحات، من که دهنم باز موند خیلی عالی بود.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    7. nima.jdm

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (304 ديدگاه)

      توضیحات عالی بود ممنون جی دی ام سابق

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        خواهش میکنم رفیق 🙏

  17. hosen

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    مطمئنم این c8 zr1 جدید غوغا به پا میکنه
    ولی درست نیست هنوز لاستیکاش به آسفالت نخورده اینجوری مقایسه کنیم.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  18. راستگو

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    جالبه ارزشه همشون از کوروت بیشتره😂
    لافراری و پاکانی در ازای کوروت با تعصبه یا بیماری😂

    موافقم 5
    مخالفم 2
  19. BlackWing

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    شورولت گفته زیر ۹.۷ ثانیه میزنه ، اگر این عدد درست باشه یعنی فراری ۲۹۶ ، SF90 ، روئلتو ، مکلارن ۷۶۵LT و ۹۱۱ توربو S رو هم میزنه ، همه این ماشینا اعداد ثبت شدشون بالای ۹.۷ هست.

    یه چیزی بین اینا و لوسید سافایر ثبت میشه!

    امیدوارم دوستان ناراحت نشن ولی خیلی خوبه یه کمپانی بتونه به چیزی که گفته عمل کنه ، امریکاییا خیلی وقته حریف قدری برای اروپایی‌ها نساختن ( بجز فورد GT و چندتا هایپرکار تولید محدود )
    اما این کوروت میتونه بازی رو تغییر بده

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. NGU

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (120 ديدگاه)

      SF90 تایم 9.5 رو ثبت کرده

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. مازیار

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      بستیم رو ۷۶۵؟😁

      1. BlackWing

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1301 ديدگاه)

        بیندیم مگه ؟ 😄

        1. مازیار

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          بیندیم؟
          اشتباه تایپی شد؟

      2. BlackWing

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1301 ديدگاه)

        گفتی بستیم رو ۷۶۵ ، گفتم ببندیم روش ؟ 😆🫱🏼‍🫲🏽

        1. مازیار

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          Ok

  20. سوشیانت

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    شورولت نیومده داره حرص یه عده ای رو در میاره آمریکایی ها اینطورین🔥

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. car lover

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      دم اروپایی ها و مخصوصا ایتالیایی هم گرم که الهام بخش شورلت بودن🔥

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. سوشیانت

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        خودت داری میگی الهام اون وقت معنیش رو نمیدونی😂 اگر اینطوری پس دم آمریکایی ها گرم که تمامی اروپایی ها برای استفاده از استارت برقی و پدال ماشین از اونا الهام گرفتن🔥

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          اگه میخوای فلش بک بزنی که بازم پس دم اروپایی ها و مرسدس گرم که از اول خودرو رو اختراع کردن👊🔥

          موافقم 9
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          فلش بک بخوام بزنم باز هم میبینم ربطی به بنز نداره این یک، دوم من منظورم اصن بحث اختراع نبود فکر میکردم متوجه میشی ولی مثل اینکه توقع زیادی ازت داشتم کل صنعت خودرو بر اساس الهام گرفتن پیش میره (البته جالبه یه جا میگی الهام یه جا میگی کمک گرفته یه جا میگی تقلید و… حداقل اول با خودت کنار بیا بعد کامنت بده) الهام گرفتن یعنی بررسی رقبا هر کسی که میخواد ماشینی بسازه که توانایی رقابت داشته باشه باید رقبا رو محک بزنه پس از اونجایی که کوروت قدمت زیادی داره پس میتونیم بگیم که خود اروپایی ها و ایتالیا از کوروت الهام گرفتن که به اینجا رسیدن🔥💪

          موافقم 7
          مخالفم 7
        3. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          میبینم که دیگه اونقدر کم اوردی که رو اوردی به چرت و پرت گفتن و خرعبل
          مدرکت کو؟ لینکت کو؟ کاغذت کو؟
          امان از تعصب😂

          موافقم 6
          مخالفم 6
        4. سوشیانت

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          کسی که خودشو بزنه به نابینایی و از ذهنش استفاده نکنه فکر میکنه مشکل از بقیه هست بار ها اسم کسی که ماشین رو اختراع کرده و سال تولید و منبع رو هم گفتم معنی الهام گرفتن هم گفتم برو بخون یاد بگیر

          موافقم 4
          مخالفم 3
        5. حمیدرضا

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (286 ديدگاه)

          اروپایی ها از کوروت الهام گرفتن؟؟😂😂 زمانی که فراری و آلفارومئو ماشین اسپرت میساختن کوروت توی ساقه درخت موز بوده چی میگی برای خودت عموجان؟؟😂😂 اینقدر فشاری نشو سکته میکنی بخاطر چارتا آهن پاره😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 8
        6. car lover

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          استفاده از ذهن و نابینایی فقط اونکه هزار بار راجب شتاب دیمن به طور علمی توضیح دادم و نفهمیدی
          اونجا که فرق دیفرانسیل رو توضیح و لینک هم فرستادم اما نفهمیدی
          اینجا معلوم میشه کی از ذهنش استفاده نمیکنه و خودشو زده به نابینایی و تعصب چشماشو کور کرده

          موافقم 4
          مخالفم 7
        7. سوشیانت

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          علمی یعنی اینکه دو سه تا سایت پیدا کنی که حرفت رو تایید کنه ولی هیچ کسی به شتاب دیمون اعتراض نکرده اون لینکی هم که فرستادی به جز تیترش که فقط گفته بود درگ و هیچ توضیحی راجب چسبندگی پیست درگ نداده بود فقط گفته بود اینا فلان درصد قدرتشون رو از دست میدن همین اون وقت شما از تخیلاتت استفاده کردی و گفتی ای به پیست درگ ربط داره! برو با همون لینک هات که نهایتا بتونی بچه ده ساله رو گول بزنی خوش باش

          در ضمن آلفارومئو و فراری هم آهن پاره ای بیش نیستن اینو یادت نره که تسلا قدمت زیادی نداره ولی فراری ماشین های اون رو بررسی میکنه😆 پس قطعا یکی مثل کوروت که ۷۰ سال قدمت داره و معروف به قاتل سوپر اسپرت های اروپایی بوده مخصوصا با مدل c2 که پادشاه خودرو های پرفورمنس دهه ۶۰ بوده فراری و آلفا اون رو محک زدن که به اینجا رسیدن🇺🇲🔥

          موافقم 2
          مخالفم 4
        8. حمیدرضا

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (286 ديدگاه)

          اره برای خرید اهن پاره میرن توی مزایده شرکت میکنن و میلیون ها دلار پول میدن بابتشون😂😂 کلا همه حرفات برعکسه همیشه😂 اونسری هم گفتی ماشین گرون فروختن اسونه همه قواعد بازار رو تغییر دادی با حرفت😂 در ضمن اون مقاله پدال هنوز موجوده که عاقایون جی ام موتور فراری رو خریده بودن بسته بودن روی پونتیاک😂 عملا کارشون از کپی کاری گذشته بوده مستقیم رفته بودن سراغ اصل جنس😂 راستی از LT136 چخبر؟ حال لوتوس چطوره؟ این دفعه براتون موتور نساخت مجبور شدین برین سراغ فراری؟😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. car lover

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چه فشاری داری میخوری نکن سکته میکنی خون به مغزت نمیرسه دیگه زدی تو جاده خاکی
      کمتر خزعبل سر هم کن

      موافقم 2
      مخالفم 2
  21. JDM سابق

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    ازون مقاله های جنجال به پا کن!!😀
    خودروهای لیست خودروهای کامل محترمی هستن
    همچنین کوروت اتاق جدید هم واقعا خوش درخشیده
    در باب چیزی که هنوز تجربه نشده قضاوت زوده‌
    باید بیاد تا ببینیم جریان از چه قراره

    موافقم 10
  22. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط می‌دونم سریعترین جنبندهای ساخت دست بشر درگ استرهای آمریکایی با وی۸ پوشراد هستند حالا هی بزنید تو سر خودتون یه وی۸ و ۱۵۰۰۰ اسب بخار

    موافقم 9
    مخالفم 14
  23. حسن

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2082 ديدگاه)

    خیلی عالی و زیبا
    رسمه که خودروهای جدید را با خودروهای قلدر قبلی مقایسه کنن

    اما مهم هیجان و زیبایی هایی است که به دنیا اضافه میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. حسن

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2082 ديدگاه)

    الان کوروت ای ری 400 متر را در 10.4 میزنه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  25. مهردادکمال

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    با وجود قیمت عالی و عملکرد خیره کننده کوروت که قابل احترام هست ولی شک ندارم کوروت از اکثر ماشینای این لیست 400 متر رو که ادعا کرده در شرایط برابر شکست خواهد خورد

    موافقم 3
    مخالفم 5
  26. 🏆Lamborghini🏆

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    لامسب این اونتادور SVJ نمیخواد قدیمی شه 🔥🔥🔥

    1. car lover

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      همیشه گفتم، بزرگترین مشکل اونتادور گیربکسشه. اگه این ماشین یه گیربکس دوکلاچه داشت حتی از اینی که بود هم بهتر میشد

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. R

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        تو اونو مشکل میبینی ولی تو زمان خودش جز سریعترین گیربکسا بود که تو میلی ثانیه دنده عوض میکرد اون تقه زدن هم خودشون گذاشتن تا هبجان رو منتقل کنه
        هنوزم که هنوزه جز سریعترین خودروهاست و هرچی میسازن رو میارن باهاش مقایسه میکنن

        موافقم 4
        مخالفم 1
  27. اردوان

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بالاخره یه پست که از دوج ۱۷۰ چیزی نگفتند😂

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا