حدود ۱۰۰ سال پیش شورولت مدل اسطورهای و یک تنی ۱۹۱۸ را ارائه کرد. این تراک الهامبخش مدلهای نمادین زیادی در تاریخ کمپانی بوده است.
اگرچه که بحث زیبایی و زیباشناسی در طول زمان تغییرات قابلتوجهی داشته اما یکچیز همیشه یکسان بوده و آن طراحی تراک های شورولت میباشد.
مدیر طراحی خارجی تراک های شورولت میگوید: “امروز استودیوی طراحی تراک شورولت روی طراحی هدفمندی تمرکز کرده که گزینههای شخصی و سفارشی را برای طیف وسیعی از مشتریان ایجاد میکند. با نگاه به طراحی تراک در یک قرن پیش من فهمیدم که طراحان شورولت از همان ابتدا روی اهداف مشابهی تمرکز داشتهاند.”
-
یک تن ۱۹۱۸
در این لیست ۱۰ تراک نمادین تاریخ شورولت را از نظر میگذرانیم و قطعاً باید لیست را با مدل یک تن ۱۹۱۸ شروع کنیم. این خودرو دارای شاسی غلطان با کابینی باز، پیشرانه ۴ سیلندر خطی و فریمی باز بود که اجازه شخصیسازی را به خریداران میداد. حتی شورولت میخواست نشانی زیبا برای این محصول داشته باشد.
-
سری اینترنشنال LD 1929
این خودرو اولین تراک تاریخ شورولت بود که کابینی بسته داشت و ظرفیتی را برای طراحی کابین ایجاد کرد. سری اینترنشنال LD زمانی که شورولت شروع به معرفی رنگ خودرو کرد وجود داشت.
-
نیم تن ۱۹۳۸
نیم تن اولین تراک طراحی شده توسط دپارتمان هنر و رنگ تازه تاسیس شورولت بود. این دپارتمان بعدها به عنوان مرکز طراحی شناخته شد. در این زمان بود که طراحان فهمیدند تراک ها باید نشانه بصری خاص خود را داشته باشند. اینگونه بود که نیم تن کم ارتفاع تر و طویلتر با گلگیرهای ظریف و جلوپنجره خاص متولد شد.
-
سری ۳۱۰۰ ۱۹۴۷
بنا به گفته مدیر شورولت، ۳۱۰۰ یکی از نمادینترین طراحیها در تاریخ صنعت خودرو را دارد. این تراک کلاسیک بزرگتر از نمونههای قبلی بود و از جلوپنجره افقی ۵ میلهای سود میبرد. این خودرو همچنین به لطف گلگیرهای یکپارچه و موقعیت چراغ خاص جلو حضور پررنگتری در جاده دارد.
-
سری ۳۱۲۱ Cameo Carrier 1955
این تراک که به عنوان تراک کاری نیز شناخته میشود اولین طراحی خاص موسوم به Fleetside را داشت. نمای خارجی این خودرو ظریفتر بود که دلیل اصلی آن به خاطر طراحی کابین و گلگیر بوده است.
-
۱۹۶۷ C10 Fleetside
مدیر طراحی خارجی تراک های شورولت میگوید اولین تراکی که واقعاً عاشقش بوده همین C10 است. او طراحی صیقلی و بچه گلگیرهای خودرو را دوست دارد. از جمله دیگر عناصر طراحی شاخص خودرو میتوان به خط شانههای قوی و میله شورولت در جلو اشاره کرد که ارتباط بین چراغها را برقرار کرده است. ذکر این نکته بد نیست که رنگ متالیک در همین دوره معرفی شد و به برجسته کردن خطوط بدنه کمک شایانی نمود.
-
یک تن Dually C30 1973
به عنوان اولین دو کابین بازار آمریکا، این تراک خودرویی ساده، سرسخت و هدفمند محسوب میشود. این خودرو همچنین ظرفیت بار بسیار بیشتری نسبت به قبل داشت که به مشتریان کمک میکرد از تراک برای کارهای خود نیز استفاده کنند.
-
۱۹۸۸ C/K 1500
این تراک برای زمان خودرو بسیار پیشرفته بود مخصوصاً اینکه در طراحی آن آئرودینامیک نیز در نظر گرفته شده بود. C/K 1500 همچنین دارای طراحی کابین جدید با پشت آمپرهای پایینتر و برخی دکمهها با ظاهر آیندهنگرانه بود. این خودرو امروزه هم قدیمی به نظر نمیرسد.
-
سیلورادو ۱۵۰۰ LT Z71 مدل ۱۹۹۹
این تراک برای اولین بار از نام سیلورادو و طراحی کنونی نمای جلوی شورولت استفاده کرد. سیلورادو ۱۵۰۰ گیراترین تراک ساخته شده کمپانی نیست اما عناصر طراحی مدرنی داشت که مدلهای قبلی در آرزوی آن بودند.
-
سیلورادو ۱۵۰۰ ۲۰۰۷
مدیر طراحی شورولت درباره این خودرو میگوید: ساده، مدرن و قدرتمند. این خودرو دارای قوسهای چرخ بزرگ و طراحی تر و تمیز بدنه بوده و با ابهتتر از نسل قبلی خود به نظر میرسد. از زمان تولید این خودرو زبان طراحی تراک های شورولت تغییرات قابلتوجهی داشته است.
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
100 سال تراک سازی
#اصالت
از مدل های قدیمیش هنوز هم گاهی دیده میشه .
خیلی سـگ جونن.
parsa
۲۱ مهر ۱۳۹۶تو شهر ما دوتاc10هست، دوتا پیرمردی میشینن پشتشون،. فک کنم از فابریکی دستشون بوده
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
من C30 رو خیلی زیاد دیدم.
MAHDI . CHEVROLET
۲۱ مهر ۱۳۹۶یک قرن تجربه وانت سازی باعث شده الان غولی مثل سیلورادو ساخته بشه
PaRHaM
۲۱ مهر ۱۳۹۶خیلی با ابهتن ?
تو مدل های کلاسیکشون برام جذابترین c30 دهه ۷۰ عه❤??????
واقعا خیلی غوله
ولی کل مدل هاش بی نظیرن
صد سال تراک
صد سال ابهت????
#ali.m#
۲۱ مهر ۱۳۹۶مهدی دااش اینو باید دیده باشی همیشه تو قدوسی پارکه .خیییلی بزرگه
http://uupload.ir/files/dof_img_20171013_150135.png
http://uupload.ir/files/q80_img_20171013_150204.png
عکسا رو خودم نگرفتم
Hemichan
۲۱ مهر ۱۳۹۶یکصدمین سالگردش مبارک
همه هم از دم عالین
ولی مدل 55 که به آپاچی هم معروفه خیلی خاصه و هنوز هم به شکل رپلیکا ساخته میشه
ونوم اف ۵
۲۱ مهر ۱۳۹۶این یک تن ۱۹۷۳ رو چند تا ازش دیدم که جرثقیل بودن و ماشین هارو تا پارکینگ میبردن خیلی هیولاس
حمیدرضا
۲۱ مهر ۱۳۹۶مدل ۱۹۴۷ خیلی از نظر طراحی چشمو گرفت هم شکیل هم ساده اون یک تن ۱۹۷۳ هم عجب غولیه ولی انصافا هر چی جلوتر میری کارایی و تکنولوژی داره بهش اضافه میشه نه تنها از کاراییش کم نمیکنه بهش اضافم میکنه
me84
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
c30 1973 واقعا عشقه.