اولین همکاری شرکتهای شورولت و Bose به سال ۱۹۸۴ و چهارمین نسل کوروت C4 مربوط میشود. این دو شرکت از آن زمان تاکنون روی بهبود سیستمهای صوتی و عرضهی نمونههایی قابلاعتنا برای دوستداران صدا و موسیقی کار کردهاند. Bose طیف گستردهای از سیستمهای صوتی را برای محصولات جنرال موتورز از جمله سیستم صوتی پانارای احساسبرانگیز کادیلاک CT6 ارائه کرده است. این سیستم صوتی در محصول کادیلاک از ۳۶ بلندگو استفاده میکند!
اما جدیدترین محصول Bose بهطور ویژه برای نسل جدید کوروت پیشرانه وسط مهندسی شده است. مهندسان این شرکت در کل ۱۴ بلندگو برای کوروت جدید در نظر گرفتهاند که بنا به گفتهی خود شرکت باعث ایجاد بلندترین و واضحترین صدا در یک خودروی دو نفره میشود. اخیراً ویدئویی کوتاه از نمایش همهی ۱۴ بلندگوی سیستم صوتی Bose در کوروت جدید منتشر شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.
این سیستم صوتی که به عنوان یک آپشن در تریم های 2LT و 3LT در دسترس میباشد شامل بلندگوهای دامنه گسترده و توئیتر در هر درب خودرو است. همچنین یک ووفر ۱۰ اینچی نیز برای ایجاد جذابیت صدایی بیشتر نصب شده است. در بخشهای بالایی و گوشهی داشبورد نیز دو بلندگوی دیگر قرار گرفته و یکی هم در مرکز وجود دارد که تعداد کل بلندگوها را به نه عدد میرساند. به منظور ایجاد تجربهی شنیداری ۳۶۰ درجه، Bose همچنین یک جفت بلندگو را در ستونهای B نصب کرده و بلندگوی آخری هم بین صندلیها و در سطح پشتسریهای صندلیها کار گذاشته شده است.
این بلندگوهای پنهان در واقع ووفرهای یاد شده هستند که به خاطر نبود فضای داخل کابین نسبتاً تنگ کوروت جدید پیکربندی bass عادی خود را از دست دادهاند. به جای آن از معماری درب به عنوان محفظه bass استفاده شده و سطوح پددار جایگزین تنظیمات سنتی بلندگوهای موجود در اکثر خودروها شده است.
سیستم صوتی سری پرفورمنس Bose که یک پله بالاتر از سیستم صوتی استاندارد کوروت با ۱۰ بلندگو قرار دارد در این خودرو هم به عنوان بلندگو و هم به عنوان بهبود دهندهی صدای پیشرانه عمل خواهد کرد. شورولت میگوید دلیل استفاده از این تکنیک به شرح زیر است:
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]هیچ صدایی شبیه صدای واقعی پیشرانه نیست. ما از نظر محتوای صدا روی خود پیشرانه تکیه کردهایم اما با توجه به قوانین و نیازهای موجود و حفرههای موجود بین خروجی اگزوز و راننده، برخی فرکانسها از دست رفته و باید آنها را دوباره ایجاد نمود.
Elmiraj
۱۶ مهر ۱۳۹۸یه همچین سیستمی در گرند تور های چند صد هزار دلاری هم به ندرت یافت میشه….!!!!
.
ارزشمند ترین ماشینی که تا حالا دیدم….
مزدا
۱۶ مهر ۱۳۹۸کدومشو انتخاب میکنید؟
لایک: Burmester
دیس لایک: Bose
امیر محمدپور
۳۱ فروردین ۱۴۰۱داداا قطعاً burmester دو سروگردن از Bose بالاتره چون 4بعدی صدارو پخش میکنه و بینهایت باکیفیت هست،، رتبه بندی متعلق به پیشکسوت آمریکایی ،، harman/kardon هست که از bose بهتره ، ولی به burmester و naim, n , meridian, REVEL, و sonus faber و bowers & Wilkins نمیرسه و همچنین Bespoke audio که روی رولزرویس نصبه
Khosrow
۱۶ مهر ۱۳۹۸Bose فوق العاده ست / 14 بلندگو تو یه ماشین 2 نفره / زیاده / اغراق و هزینه بر ..
net
۱۶ مهر ۱۳۹۸ماشینهای سوپر اسپرت گران مثل همین باید سیستمهای صوتی قوی و حرفه ای داشته باشند.این سیستم صوتی bose کورت c8 امپلی فایر هم داره؟
فریدون فرخ
۱۶ مهر ۱۳۹۸چقدر از کوروت خبر میزارید؟!
سیّدمحمّدزعفرانچی
۱۷ مهر ۱۳۹۸والّا به نظر خیلی ها محلّ مناسب بلندگوها داخل پشتسری ها است.
اینکه تلاش می کنند پاها بشنوند به نظر کمی عجیب می رسد.?
Farzad
۱۷ مهر ۱۳۹۸آخ آخ این میترکونه
Saeed
۱۷ مهر ۱۳۹۸واااااااااااااای
جون میده بندری بزاری تا ته زیادش کنی???
محمدهادی
۲۳ مهر ۱۳۹۸ناموسا تو یکی ازین خودروهای جهانی خبری میشنوی از اینکه سیستم صوتی فلان خودرو پاینیر یا کنووده؟
نه ناموسا تاحالا شما شنیدید؟لطفا رفرنس بدید
بابا چرا آخه از همه جای دنیا اینجا باید اسم این دوتا حال بهم زنو بشنویم؟من نمیدونم کدوم دلال گردن کلفتی حق امتیاز وارد کردن این دوتامارک اشغالو داره که ۳۰ساله حاضرنیست کوتاه بیاد تا مایکم چشممون به نازنین هایی مثل JBL MTX DLS یا اینفینیتی یا فوکال یا ارت کوییک و امثال این هیولاها باز بشه
لعنت به پاییونیر و کنوود خسته کننده ی بی کیفیت