Restomod یک واژه نسبتاً جدید در صنعت خودرو محسوب میشود. این واژه ترکیبی از دو عبارت بازسازی و ارتقا است. بهطور خلاصه باید گفت Restomod بخشی از تیونینگ با فلسفه حفظ ظاهر اصلی خودرو و ترکیب آن با قوای محرکه، تکنولوژی و متریال مدرن خواهد بود. به این ترتیب خودرو طراحی کلاسیکی دارد اما مشخصات سواری قابلمقایسه با خودروهای مدرن را ارائه میکند.
یکی از شناختهشدهترین بازیگران در این بخش شرکت آمریکایی رترو دیزاین است که در کارولینای شمالی حضور دارد. مسئول این شرکت دنیل والواک نام دارد و اخیراً یک پروژه تک ساخت با قیمت ۳۵۰ هزار دلاری را به نمایش گذاشته است. این خودرو بر اساس شورولت بل ایر ۱۹۵۴ شکل میگیرد و از هر جنبهای که به آن نگاه کنید یک پدیده استثنایی را خواهید دید.
البته دیدن پروژه احیای بل ایر ۱۹۵۴ کمی سورپرایز کننده است زیرا اکثر تیونرهای بل ایر مدل ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷ را برای این کار انتخاب میکنند؛ اما مدیر رترو دیزاین میگوید به دنبال احیای نسل اول بل ایر کوپه بوده و به همین خاطر این مدل ۱۹۵۴ را انتخاب کردهاند. هدف هم حفظ طراحی اصلی به همراه بازمهندسی ملایم و احیای تیز و جذاب بوده است.
البته ما از واژه ملایم برای تغییرات زیر پوست خودرو استفاده نمیکنیم زیرا این بل ایر آبی رنگ از پیشرانه ۸ سیلندر LT4 مدرن با قدرت ۶۴۰ اسب بخار استفاده میکند. نیروگاه آهنین یاد شده از سیستم ورودی هوای سفارشی و پولیهای جدید سود میبرد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جنرال موتورز نیز وظیفه تعویض نرم دندهها را بر عهده دارد. قدرت توقف این خودرو توسط چهار دیسک ترمز فراهم میشود، دیسکهایی که پشت رینگهای جدید پنهان هستند.
شاسی بل ایر موردبحث با سیستم تعلیق بادی به منظور ارائه ارتفاع کمتر همراه میشود. به تمامی این موارد باید سیستم اگزوز سفارشی با خروجیهای گرد و صدای پرطنین را اضافه کرد.
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱پدربزرگم روحش شاد یک بل ایر ۴ در داشت
عجب روزگاری بود هییییی
مهردادکمال
۸ خرداد ۱۴۰۱داشبردش از داشبرد تسلا مدرن تره
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱تیکه ی سنگینی بود😂😂
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا انقدر طراحی داخلیش برام خاص و زیباست
Avan
۸ خرداد ۱۴۰۱کلا طراحی این خودرو ها خاص و ویژه است. طراحان اون زمان بخشی از روح خودشون را در کالبد این خودروها می دمیدند
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱بله حرفتون درسته ولی متاسفانه الان دیگه اونطوری نیست
TML BN
۹ خرداد ۱۴۰۱الان مخصوصا کارخونه های چینی آقا بدو ۴۸ ساعت واسه طراحی وقت داریم سریع بریم ویکی پدیا ببینیم چی مونده واسه کپی
SLR _ 722
۸ خرداد ۱۴۰۱این حرکت restomod رو من خیلی دوست دارم . کاش استقبال ازش بیشتر باشه و بازارش بهتر بشه تا با هزینه کم افراد علاقه مند بتوانند ماشین های مورد علاقشون رو سوار بشن ( مثلا بنز با اتاق w116 با تکنولوژی نزدیک s کلاس و با قیمت یک e کلاس )
بهنام
۸ خرداد ۱۴۰۱هر طوری حساب کنین چنین بازسازی ای برای بنز W116 با تکنولوژی S کلاس نمیتونه قیمت کم تری نسبت E کلاس داشته باشه
هر چقدر هم تیراژ تولید بالا باشه
بازسازی هم زمان بیشتری میبره هم این که بخوای تکنولوژی روز رو با یک خودروی قدیمی ارائه بدی نیاز به تغییرات و دوباره کاری های زیاد داره که اینا همه هزینه دربر داره و هرگز ارزان نیست
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱اینا اتفاقا گرون تر از ماشین عادی هم هست و اصلا ارزون تر نیست
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱درسته این ماشین کار قشنگی هست افرین دمشم گرم ولی من ماشین با اصالت با انجین فابریک رو بیشتر میپسندم . یعنی انجین قدیمی باشه . حالا همون انجین قدیمی تقویت بشه
اینجوری به نظر من کلاسیک تره . هر چند از همش کلاسیک تر . تمام فابریک بودنه
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱عجب چیزیه پسر
فقط کابینشو ببین!!! چقدر زیباست
یوسف
۸ خرداد ۱۴۰۱لعنت بر تمام ماشین ها و طراحان مدرن
Alan.r
۸ خرداد ۱۴۰۱این ماشین واقعا شاهکاره مخصوصا طراحی داخلیش با این موتور هم که دیگه فوقالعاده شده