این روزها بازسازی یا رستوماد خودروهای کلاسیک رونق زیادی دارد و برخی از آنها واقعاً خیرهکننده هستند. این شورلت بلیر مدل ۱۹۵۶ یکی از همان خودروها است که میتوان آن را یک اثر هنری متحرک دانست. این خودرو طی فرایند بازسازی، ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. رنگ نقرهای اسپرت شورلت با تزئینات و سپرهای مات، رینگهای آلیاژی و چراغهای LED از ویژگیهای بیرونی این بلیر هستند درحالیکه در داخل آنهم شاهد تودوزی چرمی شرابی، آمپرهای دیجیتالی، کنسول مرکزی و آستر سقف سفارشی، سیستم صوتی جدید با رادیویی به سبک قدیمی و دستهدندهٔ جدیدی بجای نمونهٔ فابریک روی ستون فرمان هستیم.
اما مثل همهٔ رستومادها، قلب تپندهٔ این خودرو هم تقویت شده است و حالا در سینهٔ آن یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری هشت سیلندر LS1 قرار گرفته است. هرچند قدرت این موتور اعلام نشده اما پیشرانهٔ LS1 بهصورت استاندارد حداقل ۳۰۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته این موتور در اینجا اصلاحاتی را تجربه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به تجهیز به هدرزهای سرامیکی، رادیاتور آلومینیومی و دو فن خنککنندهٔ برقی اشاره کرد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. این بلیر همچنین به فرمان و پنجرههای برقی هم مجهز شده است.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای فنی این شورلت کلاسیک میتوان به سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع در هر چهارچرخ، ترمزهای دیسکی جدید با کالیپرهای CPP و دیسکهای سوراخدار و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب اشاره کرد. لاستیکهایی که روی این رینگها قرار گرفتهاند نیز به ترتیب ۵۵ و ۷۵ میلیمتر از نمونههای استاندارد بلیر پهنتر هستند. این کلاسیک رستوماد شدهٔ جذاب آمریکایی اما هرگز خودروی ارزانی نبوده و با قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته شده است.
JDM lover
۴ مرداد ۱۴۰۱خیلی زیبا و دلنشینه
طراحیش بعد از نزدیک ۷۰ سال هنوزم قدیمی نشده
Hm
۴ مرداد ۱۴۰۱شاید اینکه احساس نمیکنی که طراحیش قدیمیه بخاطر پس زمینشه
Si
۴ مرداد ۱۴۰۱فقط 200 هزار! این باید میلیونی فروش بره چون یک اثر هنری هست
ایرانی.
۶ مرداد ۱۴۰۱با ۲۰۰هزار تو آمریکا میشه ۳تا لندکروز با مارک لکزوز خرید.
امیرشایان فرازی
۴ مرداد ۱۴۰۱بشدت میارزه
Black Ferrari
۴ مرداد ۱۴۰۱دویست هزار دلار برای یه ماشین به این زیبایی کم هم هست
sayadi
۴ مرداد ۱۴۰۱از این ماشین خوشم میاد اما این یکی خیلی جالب نشده
sayadi
۴ مرداد ۱۴۰۱دوتا مطلب هست که از نویسندگان پدال خواهشمندم اونهارو ترجمه کنند:۱-درگ مایباخ۶۲،رولزرویس فانتوم۷،و سنچوری
۲-مقایسه نسل جدید با نسل قبل هوندا سیویک تایپ ار در تصویر هر دو از سایت موتور وان هست ممنوم
imperial
۴ مرداد ۱۴۰۱این عکس هارو از ونگوارد موتور برداشتید و احتمالا مطلب هم از وبسایتش ترجمه کردید. بزرگترین مرکز فروش خودروها کلاسیک رستونماد و بازسازی شده تو آمریکا. Vanguard motor sales سرچ کنید برید وبسایتش ببینید. اکثرا قیمت ها گرونه ولی کاملا ارزش داره از نظر من.قسطی هم میشه خرید که عالیه. ماشین های بروز هم میفروشن بیشتر ماسل کار
به شخصه تو آمریکا بودم قطعا یه ماشین بروز حالا یه گرند چروکی یا اکسپلورر حدود50هزار دلار میخردیم یا پول کمتر حدود35هزاردلار راوافوری یا هایلندری چیزی برای انجام کارهای روزمره خرید سرکار رفتن میخریدم و بعد یه مدت پس انداز میکردم یه 60الی 70هزار دلار یه کلاسیک رستونماد میخریدم برای آخر هفته.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مرداد ۱۴۰۱خیلی زیبا شده
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳خلاقانه
شاهین
۴ مرداد ۱۴۰۱این همونه که توی بازی درایور 2 شهر هوِنا بود
Asy
۵ مرداد ۱۴۰۱منظورت هاوانا دیگه
مهدی
۴ مرداد ۱۴۰۱۲۰۰ که نه ولی به نظرم ۶۰-۷۰ هزارتا شاید منطقی باشه
SLR _ 722
۴ مرداد ۱۴۰۱خیلی عالی
اگه رینگ ها یکم طرح کلاسیک می داشت و بدنه هم مثل کلاسیک ها دو رنگ بود بنظرم قشنگ تر میشد ( کلاسیک تر )
شایدم این ها رو برای افزودن به حس مدرنیته اضافه شده به این خودرو کلاسیک انجام ندادن
AmirAli
۴ مرداد ۱۴۰۱یک میلیون کمشه
مهدی
۴ مرداد ۱۴۰۱من ده سالی رو تو سایت های مثل سوپرشوی و هاتراد مگزین و سایتهای خرید مثل کلاسیک اینداستریز و سامیت و جگز و یا اوراقی های معتبر آمریکا گذروندم بنا به نیازهام تقریبا سیر تا پیاز هزینه ها رو میدونم. در مورد هزینه خرید لوازم افترمارکت و بازسازی یه دستگاه بل ایر مشابه چیزی که تو تصویر میبینیم باید بگم یک بل ایر ۵۶ کوپه که بیس کاملا سالم داشته باشه حدودا ۷ تا ۱۰ هزار دلار قیمت میخوره. هزینه خرید موتور گیربکس LS1 با لوازم افترمارکت و کیتهای پولی آلومینیومی حرفه ای و دینام و استارت و کمپرسور و …که مثلا ۵۰۰ اسب داشته باشه حدودا ۱۰ هزار دلار قیمت میخوره . هزینه خرید بهترین سیستم تعلیق بروز ایندیپندنت همراه کمک فنرها و تمامی بوشها و لینک ها برای جلو و عقب چیزی حدود ۳ هزار دلار . رینگ هایی که میبینم دست کامل هزار دلار. ی سیستم ترمز مدرن ویلوود همراه پمپ و بوستری که تو عکس میبینم در بهترین نوع خودش ۲ هزار دلار. یه سری لوازم فنی مثل جعبه فرمون و براکت های انجین و رادیاتور آلومینیومی و تلسکوپی فرمون افترمارکت و…در بهترین کیفیت ممکن نهایتا ۳ تا ۴ هزار دلار. یه سری لوازم تزیینی مثل چراغ های افترمارکت و سپرهای افترمارکت و لوازم کروم تزیینی بدنه و… در بالاترین حالت ممکن ۳ هزار دلار . کیت کامل لاستیک های آبگیر دور درب ها و صندوق عقب و لچکی به همراه نوارهای لاستیک آبگیر و … هزار دلار . سیم کشی کامل برق خودرو حدودا هزار دلار . هزینه یه نقاشی کاملا حرفه ای با متریال های کاستوم برای خودرویی تو سایز بل ایر حدودا ۷ هزار دلار . سیستم اگزوز از هدرزهای سرامیکی تا خرید لوله های استیل و ایکس پایپ و دوتا مافلر درجه یک در بهترین حالت ۲ هزار دلار . خرید لوازم تزیینی داخل کابین به فرض اینکه آینه ای .. دستگیره ای.. قاب صندلی با همچین چیزی کم و کسر باشه بهترین قربیلک فرمون ممکن بیشتر از ۱۵۰۰ دلار نمیشه در هیچ حالتی . خرید یه سری لوازم برقی برای داخل کابین مثل کیلومتر شمارهای کاستوم با گیج های دیجیتالی و لامپ ها و چراغ مطالعه و… حدودا هزار دلار . یه سری قطعه هایی مخصوص کاستوم کردن خودرو که تو عکس میبینیم زیر کاپوت مثل اینرفندرها و فایروال صاف و خرید لولا کاپوت های حرفه ای بیشتر از ۲ هزارتا نخواهد شد. میمونه خرید متریال تودوزی کابین که اطلاعی ندارم و مهمتر از همه که میشه گفت عمده هزینه بابت این موضوع به کار میره و اونم دستمزد هست! تو کشورهای توسعه یافته لوازم ارزونه اما دستمزد به شدت بالاست برای همینه که شما عملا صافکار به معنای چیزی که تو ایران هست اونجا نمیبینی چون اصلا ارزش نداره شما مثلا گلگیر ۳۰۰ دلاری نو رو نخری و هزار دلار پول دستمزد صافکاری یه گلگیر بدی!
imperial
۴ مرداد ۱۴۰۱@مهدی
درود جناب مهدی. چندتا سوال سوال داشتم.
https://www.vanguardmotorsales.com/inventory/4536/1933-ford-roadster-factory-five-hot-rod
آیا ماشین هات رود مثل این☝اجازه تردد قانونی در جاده (در آمریکا)رو دارن؟یا نه هات رود فقط تو درگ میشه رفت. اینم یه هات رود دیگس👇این چی؟
https://www.vanguardmotorsales.com/inventory/1663/1940-ford-street-rod-hot-rod
تو گوگل سرچ زدم چیزی پیدا نکردم شما چون گفتید 10 ساله سایت های مختلف مثل سوپرشوی و هاتراد مگزین و…رفتید و همچنین قدیم گفته بودید آمریکایی سوار بودید احتمالا بدونید. ممنون میشم بگید. بعد مصرف سوخت هات رودها چطوری هست مثلا همون هات رود سبزه لینک اولی عکس همه جزئیاتش هست. مصرفشون هیولایی هست؟
سوال2= درخصوص کامنتی که نوشتید باید بگم شما قیمت هارو گفتید من یه جمع بندی کردم میشه حدود 50هزار دلار. البته گفتید اطلاعی از تودوزی ندارید. ولی در کل یعنی میشه با 50الی55 هزار دلار یه همچین بل ایری جمع کرد؟موتور قوی تر هم میشه گذاشت مثلا همی ؟
یه سوال دیگه هم داشتم مربوز به ایران هست. الان بیوک اسکای لارک پوکیده حدود 80 تومنه ولی من 3 آگهی بیوک اسکای لارک دیدم فوق العاده تمیز هم بیرون هم داخل یعنی بسیار عالی بازسازی شده بودن یکیش 210تومن بود یکیش 225تومن یکیش هم 200تومن البته من این آگهی رو تو دیوار تقریبا آذر و دی 1400 دیدم یعنی 6 الی 7 ماه پیش. سوالم اینجاس با 100 تومن (3هزار دلار) چه انجین هایی جعبه میشه خرید و روی اسکای لارک سوار کرد. قدرت حدودی 400 اسب. یا اگه انجین جدید نخواهم چه قدر هزینه برمیداره همون موتور قدیمی بیوک رو ارتقا بدم حدود 350 اسب قدرت بگیریم. برای انجام اینکار شاسی هم باید ارتقا داد یا شاسی اسکای لارک میتونه 350 اسب تحمل کنه؟ البته گمرکی هم هست الان نمیدونم داستان چطوری هست برای قطعات.
و آیا ارزش داره 350 الی 380 میلیون بیوک اسکای لارک بازسازی و تقویت سوار شد برای استفاده روزانه یا همون پارس سقف حلبی 1401 قبمت 400میلیون ارزش بالاتری داره؟!
چون شما ماشین آمریکایی داشتید میپرسم ممنون میشم جواب بدید. حالا اگه شد پیام شخصی بدید یا همین جا بدید دوستان دیگه هم شاید سوالشون باشه. ممنون میشم جواب بدید
viper2
۵ مرداد ۱۴۰۱میدونم از من سوال نکردید . ولی خب با ۱۰۰ میلیون موتور ls1 شورلت رو میشه از دبی اورد بدون گمرکی و از این حرفا و توی کلانشهر ها هم راحت جاهایی هستن که نصب کنن ولی اخه بیوک ls1 برای استفاده شهری؟ ls1 یه موتور به شدت قدرتمند هست و قطعا باید شاسی تقویت بشه و اینکه بدرد تو شهر هم نمیخوره چون خیلی هار و وحشی میشه ولی بدرد درگ میخوره . اما بیوک فابریک . تمیز تمیز تمیزش حدود ۵۰۰ تومن هست و مدلای تمیزش که بشه تو شهر ازش استفاده کرد حدود ۳۲۰ هست. و من خودم بیوک فابریک رو برای شهر ترجیح میدم . در ضمن موتور ls1 توی کلانشهر ها هم گیر میاد مثلا میتونید بخرید و همونجا نصب کنید . اما نیاز به تقویت شاسی و ترمز و .. داره .
imperial
۵ مرداد ۱۴۰۱(اما بیوک فابریک . تمیز تمیز تمیزش حدود ۵۰۰ تومن هست و مدلای تمیزش که بشه تو شهر ازش استفاده کرد حدود ۳۲۰ هست. و من خودم بیوک فابریک رو برای شهر ترجیح میدم)
با 500 تومن سویل بازسازی میدن.بازسازی شده بیوک اسکای لارک B3 بین 230 تا 240 تومن هست. الان تو مرداد 1401.
اونایی که قیمت های تخیلی میزارن عشقی برای خودشون مبزارن وگرنه شورلت نوا فوق العاده تمیز نهایت170تومن ارزش داره بیوک اسکای لارک فوق تمیز B3 نهایت 240تومن و B5 وارداتی نهایت 280 تومن سویل هم بازسازی کامل کم کار تمیز نهایت550تومن. این قیمت ها دیگه تهش هست هرکی بالاتر از این بگه برا خودش قیمت گذاشته. اینقدر آگهی فروش بیوک اسکای لارک شورلت نوا کادیلاک سویل تمیز و بازسازی شده دیدم که تقریبا قیمت دستم هست. البته هر 2 الی 3 روزی تو دیوار قیمت خودروهای مختلف رو چک میکنم تقریبا قیمت اکثرا ماشینای ایران دستم هست هم کاکرده هم صفر. در آخر باید بگم تو خود آمریکا هم همین 3 ماشین که گفتم بازسازی شده هاشون نهایت 4 الی 5 هزار دلار ارزش دارن. آگهی فروش ها که اینو میگه.
viper2
۵ مرداد ۱۴۰۱بله درسته توی امریکا اینا ارزشی ندارن اصلا . همین کادیلاک هم اصلا ارزشی نداره (سویل رو میگم) بیشتر مدلای دهه شصت و ماسل ها گرون هستن . اما اونایی که شما تو دیوار میبینی درست ۵۰۰ تومنی توش نیست چون اونایی که دارن ۵۰۰ میفروشن توی دیوار اگهی نمیکنن جناب . بعدشم ۵۰۰ خیلی تمیزه . من خودم باشم ۵۰۰ نمیدم . ۲۷۰ تا ۳۲۰ میدم که دلم بیاد تو شهر دور بزنم
SLR _ 722
۴ مرداد ۱۴۰۱سلام
کلیت صحبت شما صحیح است و این کار ها حاشیه سود وحشتناکی برای خودشون درنظر می گیرند
البته قیمت هایی که دادید فکر کنم کاملا درست نباشند
من اخیرا توی donut media دیدم یک موتور ls رو سی هزار دلار خریدند ( میخواستن یک نیسان 350z رو موتورش رو عوض کنند )
Mamad
۴ مرداد ۱۴۰۱تو خوبی داداش
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۱در مورد جواب دوستمون SLR و انجین ۳۰ هزار دلاری LS باید بگم ممکنه باشه اما چه قدرتی و چه متریالی! ما در مورد یه انجین LS1 با قدرت ۵۰۰ اسب حرف زدیم . ولی خاطرنشان کنم شما با ۳۰ هزارتا میتونید انجین فراری ۴۵۸ رو هم بگیرید.
در جواب imperial عزیز باید بگم از نظر من تو این بازار با این هزینه ها دیگه جمع کردن ماشین هایی مثل بیوک و نوا بیهودست! چون شما همون هزینه صافکاری که جای یه مثلا چارجر میدی رو جای نوا هم باید بدی . هزینه نقاشی همینطور هزینه تودوزی همینطور . انجین هم همینطور ولی در آخر ارزش این کجا و آن کجا! در مورد یه هزینه ۱۰۰ میلیونی بابت خرید انجین از اونور باید بگم ارزش نداره چون با این پول شما بعیده بتونید یه انجین لوازم از با سرسیلندر آلومینیوم بخرید و هزینه شیپینگ یدونه کریت انجین از آمریکا تا دوبی هم کف ۱۲۵۰ دلار هست که باید به اون هزینه اضافه کنید پس اگر خیلی علاقه دارید حتما یه موتور اولداسکول سبک قدیم قوی جمع کنید منطقی تره که یه موتور اسمال بلاک یا بیگ بلاک از همینجا تهیه کنید و متناسب با همون سرسیلندر های چدنی و مقداری پورت پولیش یه سری لوازم مثل میل سوپاپ و اینتک و هدرز و کاربرات بگیرید که باز به نظر من به دردسر و بدبختی هاش ارزش نداره و کار عقلانی با ۱۰۰ میلیون تومن پول خرید یدونه LS1 فابریک خیلی تمیزه هست که با هر بار خاموش کردن تن و بدنت نلرزه که روشن نشه 😁
viper2
۵ مرداد ۱۴۰۱اقا ما میخوایم تو این چن وقت یه موتور ls1 روی یه وانت نصب کنیم برای حرکات نمایشی و برنوت و اشپل . به نظر شما کدوم وانت خوب هست و اینکه موتور ls1 فابریک شما الان موجود دارید که نصب کنیم؟ یا جایی تو شیراز (جز افکاری) میشناسید که اونجا بخریم و نصب کنیم؟؟؟
بین شورلت کاستوم و پاترول وانت لندکروز وانت و… انتخاب شما کدوم هست برای حرکت نمایشی؟
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۱تو شیراز چندتایی هستن هم خود علی افکاری هم آقای نیلی و دو سه نفر دیگه هم هستن اما ترجیح من اینه که خرید و ستاپ رو یکجا انجام بدین اونم باز توصیه من کارگاه علی کمالی و بهرام هست که تجربه ستاپ دارن. برای حرکات نمایشی هم فکر نکنید یه LS1 فابریک تو اتاق وانت شورلت خیلی هم جوابگو باشه! در حد اینکه یه قدرت معقول شهری با یه موتور بی دردسر داشته باشید وگرنه وانت اگر دو دف باشه که اصلا صحبت از شتاب نکنید اگر هم تک دف باشه باز ضریب رینگ و پنیون دیفرانسیل وانت مناسب این کارا نیست در کنار اینکه کلا وانت اتاق سنگینی داره
imperial
۵ مرداد ۱۴۰۱ممنون اقای مهدی
پس در کل الان از نظر مالی منطقی نیست اونم برای بیوک…
راستی جواب سوال اولم رو ندادید. هات رود ها اجازه تردد در شهر (آمریکا) رو دارن؟
همون هات رود لینک اولی رنگ سبزه. منظورم اونه
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۱آره دارن ولی اینکه بگید هات راد یا رتراد واسه درگ باش اصلا همچین چیزی نیست … درگ استر بودن یا نبودن رو ستاپ موتور و گیربکس و دیفرانسیل و غیره مشخص میکنه نه استایل ماشین