این شورولت کوروت که مشاهده میکنید اگرچه در سال ۱۹۵۶ خط تولید را با رنگ قرمز و سقف نرم هیدرولیکی ترک کرده اما برند یاد شده تغییرات زیادی در آن اعمال نموده تا محصولی نمایشی و ویژه تولید کند. جدیدترین تکنولوژی بکار رفته در آن نیز سیستم تزریق سوخت رم جت روچستر میباشد.
اما شورولت کوروت یاد شده فقط از یک پیشرانه جدید استفاده نکرده و دارای رنگ بدنه سفید، نوار آبی برای گرامی داشت خودروهای مسابقهای سبرینگ همان سال و برخی قطعات آئرودینامیکی است. این محصول هماکنون شورولت کوروت سوپر اسپورت ۱۹۵۷ نام داشته و اولین خودرو در تاریخ این برند است که نام آن در بسیاری از خودروهای پرفورمنس بکار رفته است.
این خودرو پس از برگزاری یک تور در آمریکا به شورلی ویلسی همکار شورولت در میشیگان فروخته شده است. سپس خودرو چندین بار بین نمایندگیها دستبهدست شده و نهایتاً در دهه ۶۰ میلادی به یک خریدار شخصی فروخته شده است. متأسفانه این خودرو در مسابقات خیابانی شرکت و تصادف کرده است.
برای چندین سال این خودرو خریدوفروش شد اما خبری از بازسازی نبود تا اینکه در سال ۱۹۹۷ به آنچه لیاقتش را داشت رسید. کوروت سوپر اسپورت موردبحث اکثر قطعات اورجینال نصب شده توسط جنرال موتورز در سال ۱۹۵۷ را حفظ کرد و پیشرانه آن نیز کارکرد حدود ۷ هزار کیلومتری را ثبت کرده بود.
به این ترتیب پیشرانه یاد شده همان انژکتور سوخت ۴۳۶۰ اصلی را حفظ کرده و از لولههای توزیع سوخت دوبل اسپایدر اورجینال و… سود میبرد. همچنین کف صندوقعقب نیز دارای کفپوش آبی اصلی و جک و آچار و زاپاس اورجینال و… میباشد. مالک حتی لاستیکهای اصلی خودرو را نگه داشته و روی دیوارههای آنها پرچمهای ویژه کوروت دیده میشود. گفته میشود این لاستیکها تنها یک دست از پنج دست لاستیک تولیدی بوده و تنها نمونههایی هستند که وجود دارند.
کوروت سوپر اسپورت بازسازی شده جایزه میراث انجمن کوروت های ملی و همچنین جایزه خودروهای خاص سال ۲۰۱۷ را دریافت کرده است. این خودرو هماکنون توسط فردی که اولین بار بازسازیاش کرده بود فروخته شده است. به خاطر وضعیت خاص و دریافت جوایز گوناگون، تخمین زده شده این کوروت سوپر اسپورت میتواند به قیمت ۲ میلیون دلار فروخته شود.
GT
۱۶ دی ۱۴۰۰چقدر با شکوه و لوکسه
فورد
۱۷ دی ۱۴۰۰اگه این اثر هنری نیست پس چیه
Nima
۱۶ دی ۱۴۰۰انژکتور😊
۲ میلیون دلار😊
شروع نام SS😊
بله
Alireza
۱۶ دی ۱۴۰۰خوشا بحال خریدارش، فقط از رو عکساش دارم حالی به حولی میشم
امیرعلی
۱۶ دی ۱۴۰۰واقعا جواهر نایاب ه برازنده است براش
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ دی ۱۴۰۰یکی داشت میگفت کوروت 500 هزار دلاری رو کسی نمیخره
Hamid
۱۶ دی ۱۴۰۰سلطان این ماشین کلکسیونیه
بله هنوزم میگم کسی واسه کوروت سی 8 هیچوقت 500 هزار دلار نمیپردازه …
و گرنه نسل های قدیمی کوروت واقعا کلکسیونی هستن … دیگه اینو همه میدونن!
این نسخه هم که دیگه خیلی خیلی خاصه!
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ دی ۱۴۰۰یکی واسه پسر خاله توضیح بده
هر چقدر از یه چیزی بیشتر ساخته بشه قیمتش پایین تر میاد
و اینکه قیمت بیشتر به معنی بهتر بودن نیست
Hamid
۱۶ دی ۱۴۰۰خیر …
بحث ، بحث مقایسه با پورشه بود …
اینکه پورشه 911 با قیمت چند برابری کوروت خوب فروش میکنه ولی همون قیمت روی کوروت کاملا باعث میشه تبدیل به یه محصول ناموفق بشه چون شورولت یه برند “سطح پایین” هست … (که البته اصلا به معنی بد بودنش نیست … ولی خب دیگه در حد پورشه نیست … اگه مدیران شورولت خودشون رو در حد پورشه میدونستن قطعا قیمت 200 هزار دلاری روی این ماشین میزاشتن ولی میدونستن ارزش نداره … و ضرر میدن … والا نسل 6 پولاستیکی بود!!! اگرچه خودم عاشقشم ولی غیر قابل انکاره … دیگه کور نیستن ملت که!!! )
ولییییییییییییییی
اوکب هر چی تو بگی … یه دنیا نتونستن نظرت رو تغییر بدن منم روش … اگه تغییر کردنی بودی تا حالا تغییر میکردین شماها!
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ دی ۱۴۰۰تو بازار امریکا پورشه 911 اندازه یک سوم کوروت میفروشه
سال 2021 پورشه 9 هزار تا فروخته با 4 الی 5 تا مدل 911
کوروت فقط با یک مدل پایه 33 هزار تا فروخته
718 که هم قیمت کوروت 3800 تا فروخته کلا
اگه قرار بود کوروت اندازه 911 تولید بشه قیمتش از 911 بیشتر میشد
Aboalfazl demon
۱۶ دی ۱۴۰۰قدیمی ترین سوپر اسپرت دنیا
۸ نسل اصالت
یه نکته درمورد اصالت ظاهری کوروت c8
شاید فکر کنید چراغ های c8 درست نیست اما دقت کنید
اگه چراغ های کوروت c6 رو زوایاش رو تیز کنی
میشه چراغ های کوروت c8
مانی
۲۰ دی ۱۴۰۰300SL=first supercar
mm-yarlou
۱۶ دی ۱۴۰۰کلکسیون خالص
Lee
۱۷ دی ۱۴۰۰واقعا یه تیکه جواهر . آدم نگاهش میکنه حال آدم خوب میشه محشره . بی نهایت زیباست امیدوارم مثل جواهر نگه ش دارند . این حیف سوارش بشی باید فقط نگاهش کرد .
در مورد مقایسه پورشه و کوروت اون دوستم مطلب درستی رو اشاره کردند که قیمت بر اساس تعداد و عرضه و تقاضا تنظیم میشه کاملا درسته . من شخصا هم عاشق پورشه هستم و هم کوروت .قبلا کامنت گفتم ماشینای اروپایی و پورشه در پیچ ها یا به عبارتی هندلینگ بهتری دارند نسبت به ماشبنهای امریکایی که اون هم بر میگرده نگاه کمپانیها شرایط کشورها در امریکا چون مسیرها طولانی و مستقیم بیشتر پس نگاه سازنده این که در مسیرهای طولانی و مسیر مستقیم در نظر بیشتر میگیره ودر اروپا بیشتر پیچ و خم جاده ای . این در مورد اینکه چرا هندلینگ اروپایی ها بهتره . و اما در مقایسه پورشه کوروت . علت ارزونتر بودن نه به دلیل بی کیفیتی بلکه دقیقا برعکس فلسفه کارشون این بود که ما میتونیم همون ماشین شما اروپایی ها رو با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و قدرت بیشتر ارایه بدیم و این نشونه تکنولوژی ماست . مثل خیلی کالاهای دیگه مثلا هواوی تلفنی داده که خیلی تکنولوژی های قویتری نسبت به اپل داره و اپل گرونتره . بقیه مال مارکتینگ و اسم برند . وارد بحثش نمیشم . موفق باشید دوستان .
ولی این کوروت واقعا محشره
در ضمن اگر بخوام انتخاب کنم کدوم رو بخرم بدون شک کوروت Z6-Z7-Z8 میخرم نه بلکه تمام توانایی پورشه ارایه میده بلکه کیفیتش هم بهتره و قیمتش که دیگه هیچی اصلا قابل قیاس نیست .
Ali
۱۷ دی ۱۴۰۰عشق