کمپانی فاینال اسپید که در اوکلاهاما آمریکا مستقر است از شورولت کامارو ۱۹۶۹ مجهز به کیت بدنه فیبر کربنی که قدرت ۶۵۰ اسب بخار دارد رونمایی کرد.
فاینال اسپید به خاطر تولید دوج چارجر با بدنه فیبر کربنی شناخته شده و بر پایه موفقیت همان خودرو دست به تولید کامارو کلاسیک نیز زده است. استفاده از متریال فیبر کربن باعث میشود این خودروی عضلانی و کلاسیک وزن پایینی داشته باشد.شورولت کامارو 1969 فاینال اسپید با نام مستعار “وایرال” شناخته میشود و اولین کامارو ۱۹۶۹ دنیا با بدنه فیبر کربنی به شمار میرود. در کل بیش از ۳ هزار ساعت صرف تولید خودروی موردبحث شده و بدنه آن دارای مشخصات OE است. برای تولید قطعات بدنه از دستگاه اتوکلاو استفاده میشود تا حداکثر صرفهجویی در وزن تضمین شود و درعینحال استحکام و سختی آن دست نخورده باقی بماند. به منظور نمایش صنعت گری باورنکردنی فاینال اسپید و الگوی خاص موجود روی قطعات، بدنه کامارو ۱۹۶۹ موردبحث با پوشش شفاف BASF پوشانده شده است.
داخل کابین نیز رول بار چهار نقطهای سفارشی برای محافظت از سرنشینان وجود دارد. در بخش جلوی کابین صندلیهای چرمی VXR نصب شدهاند و کمربندهای ایمنی چهار نقطهای با آلکانترا نیز وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک باعث میشوند جذابیتهای کامارو دو چندان شود. سیستم تهویه مطبوع را نیز شرکت اولد ایر تأمین کرده است. در بخش سیستم صوتی شاهد استفاده از محصولات شرکت آلپین هستیم که شامل آمپلیفایر پنج کاناله، بلندگوهای فوکال و ساب ووفر است.
پیشرانه LT4 جنرال موتورز در سینه شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید میتپد و قدرت ۶۵۰ اسب بخار تولید میکند. پیشرانه از هدرز جدید با جنس فولاد ضدزنگ استفاده میکند و اگزوز سفارشی آن نیز دارای مافلرهای مگنافلو است. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی ترمک T-56 به چرخ ها فرستاده میشود. یکی از مزیتهای اصلی استفاده از بدنه فیبر کربنی مدرن در خودروی موردبحث استفاده از گزینههای متنوع برای سیستم تعلیق خواهد بود. در این مورد میتوانیم به ساب فریمهای اسپیدتک در جلو و عقب به همراه فنرهای پیچشی JRi اشاره کنیم که هندلینگ سطح بالایی را ارائه میکنند.
ترمزهای ویلوود با کالیپرهای بزرگ و روتورهای ۱۴ اینچی نیز باعث خواهند شد مالک کامارو ۱۹۶۹ نگرانی از بابت توقف خودروی خود نداشته باشد. ترمزهای یاد شده پشت رینگهای سهتکه VX3C-SL و لاستیکهای تویو R888R پنهان شدهاند. همانگونه که میدانید بازتولید خودروهای کلاسیک با قطعات بدنه فیبر کربنی در سالهای اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این دسته از خودروها دارای وزن کم و قدرت بالایی هستند و همراه ظاهر کلاسیک خود میتوانند تواناییهای در حد ابر خودروهای مدرن داشته باشند. سلبریتی هایی همچون کوین هارت که مالک دوج چارجر ۱۹۷۰ با بدنه فیبر کربنی است به افزایش محبوبیت چنین خودروهایی کمک کردهاند. حتی برخی خودروسازان همچون دوج نیز وارد میدان شدهاند. دوج از طریق بخش دایرکت کانکشن خود قطعات پرفورمنس را برای محصولاتش ارائه میکند.
پیام
۹ بهمن ۱۴۰۱تمااااام 😍😍😍
زیزیگولو
۹ بهمن ۱۴۰۱ماشینای عضلانی آمریکایی همیشه محبوب و مورد توجه بودن مخصوصاً تو دهه ۶۰ میلادی که حکم رانی تو دست ماشینای عضلانی بوده ….. ماشینای کلاسیک اسپرت با ماشینای کلاسیک دیگه خیلی تفاوت دارن چون این ماشینا تو سالهای دور و زمان خودشونم ماشینای باارزش و دست نیافتنی واسه عموم مردم بودن و حتی با گذشت زمان بیشتر از ماشینای کلاسیک دیگه به ارزششون اضافه شده
R/T
۹ بهمن ۱۴۰۱زیبای ناب❤️
محمد مختاری آذر
۹ بهمن ۱۴۰۱سلام دوستان یه سوال داشتم من به بی ام و 520I e34(سال 1992 2 لیتر 6 سیلندر 150 اسب بخار) کابین عالی دارای ساعت آنالوگ
پیدا کردم قیمتش هم 400 میلیون هست به نظرتون خوبه؟
یه سوال دیگه داشتم تو ایران از کجا میشه مدل خیلی محدود 525 و 535 e34 پیدا کرد؟ لطفا راهنماییم کنید
Arian
۹ بهمن ۱۴۰۱ماشین های خوبین فقط دیگه خوردن تو خرج تو این رنج بنز کپل انتخاب معقول تریه
MASOUD 0099
۹ بهمن ۱۴۰۱چه رخی داره 🔥🔥🔥
OM.01
۹ بهمن ۱۴۰۱ای کاش مینوشتید قیمتش 429هزار دلار هست و میشه گیربکس اتومات سفارش داد و رینگ فیبرکربنی که به ترتیب 7هزار دلار و 12هزار دلار قیمت داره. یه موتور LS3 با 1000 اسب هم میشه سفارش داد که قیمتش 12 هزار دلاره. رنگ کابین هم سلیقه ای هست و هر تریمی میشه سفارش داد.
قطعا تو خط مستقیم رولینگ تاپ اسپید هرچی سوپر خودرو و هایپرکار هست فیتیله پیچ میکنه
ولی انتخاب سختی هست یه کلاسیک رستوماد فول کاستوم بخری یا یه خودروی مدرن امروزی.
فرقی نداره چه بودجه،چه 100kچه 500k.
واقعا تصمیم سختی هست حداقل برای من.هرچند مالکان این خودروها هم اینارو دارن هم اونارو.
MAGNUM
۹ بهمن ۱۴۰۱خوبهافراموشنمیشوند…
MOHAMMAD.DEMON
۹ بهمن ۱۴۰۱با اینکه نمیتونم علاقم به داج رو منکر بشم ولی اگه قرار باشه یدونه حق انتخاب خودروی کلاسیک داشته باشم
قطعا کامارو 69 یا کامارو 72 انتخاب میکنم برای بازسازی
Amiro
۹ بهمن ۱۴۰۱فقط سالش 69
خوراک شیطنت 😜
Hadi
۹ بهمن ۱۴۰۱زیبا ترین نسل کامارو همینه 👌🏼
سال ۶۹ سال طلایی کلاسیک ها بود…
R@min
۹ بهمن ۱۴۰۱بنظرم زیباترین کامارو، ینکو 69 اونم نارنجی هست.
fordglx2008
۹ بهمن ۱۴۰۱احتمالا نسل بعدی ما در آینده آزرا و آریون یه چند سری آسیایی رو بازسازی کنه
M@M@DRZ911
۹ بهمن ۱۴۰۱عاشق اون چراغای مخفی هستم . خیلی ظاهر مخوفی به ماشین میده .
امیرحسین
۹ بهمن ۱۴۰۱خیلی قشنگه 💪🏻
Poria
۱۰ بهمن ۱۴۰۱زیبای خواستنی