شورولت کامارو ۱۹۶۹ یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای عضلانی آمریکاست و به تازگی نمونههای جذاب از آن نظر ما را جلب کرده است. قرار دادن یک پیشرانه مدرن در خودرویی کلاسیک شاید باعث تولید محصولی به اصطلاح رستومود شود اما پکیجی کامل نخواهد بود. برای رسیدن به بالاترین سطح باید بیشتر پیش بروید و این همان اتفاقی است که برای این شورولت کامارو رخ میدهد. پیشرانه LSX توئین توربوی زیر کاپوت این خودرو تنها بخشی از پکیج باورنکردنیای است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.
فروشنده این خودرو میگوید پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کامارو قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را در چرخ های عقب ارائه میکند که دلیل آن وجود دو توربو و اینترکولر هوا به هواست. این پیشرانه قدرت خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی شرکت ترمک به چرخ ها میفرستد. برای توقف این خودرو نیز سیستم ترمز ویلوود وجود دارد که از کالیپرهای شش پیستوه در جلو و روتورهای سوراخدار در هر چهار گوشه سود میبرد.
به گزارش پدال، این شورولت کامارو ۱۹۶۹ در سیستم تعلیق رایدتک و رینگهای فورج کاری شده و سهتکه COR استفاده میکند. به این موارد باید لاستیکهای میشلین پایلوت سوپر اسپرت را نیز اضافه کرد. بخش اعظم بدنه تغییر نکرده اما برخی اصلاحات در آن صورت گرفتهاند که شامل کاپوت فیبر کربنی، چراغهای LED جلو و عقب و اسپویلرهای جلو و عقب است. رنگ بدنه خاکستری شارک نیز ترکیبی عالی با رینگهای دو رنگ به وجود آورده است.
تغییرات رخ داده در کابین کمی برجستهتر هستند. دیگر خبری از کابین استوک نیست و صندلیهای جلو و عقب بهروز شدهاند. این صندلیها با وینیل قرمز و عناصر مشکی پوشانده شدهاند. تریم داشبورد و دربها نیز هماهنگی بسیار خوبی با صندلیها دارند. کفپوشهای قرمز رنگ نیز باعث جلبتوجه میشوند. کامارو ۱۹۶۹ موردبحث از نظر تکنولوژی مدرن نیز کمبودی ندارد زیرا کنترل سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی آلپاین با اپل کارپلی و… وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک خودرو نیز مواردی همچون سرعت، دور پیشرانه، دمای مایع خنککننده، فشار روغن، میزان سوخت و ولتاژ باتری را نشان میدهند. اگرچه مشخصات تست داینوی این خودروی عضلانی منتشر نشده اما فروشنده میگوید کامارو عضلانی یاد شده قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را در چرخ ها ارائه میکند. البته اگر مالک از اتانول استفاده کند این پیشرانه میتواند قدرت بیشتری تولید کند.
امیرحسین
۳ مهر ۱۴۰۱نوه اش مدل ۲۰۱۲
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۳ مهر ۱۴۰۱مرسدست یعنی مرس دست بنز ماشینی ساخته که آئودی هم از اون دزدی کرده
https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/9b3b8be4-b87e-4012-81c5-e6db226d8f2e/article_637693141835713299_thumb_960_542.jpg
چرا اینو نمیگی ولی هی لکسس رو میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرض داری یا مغز خر خوردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱هیولای v8. متاسفانه دیگه صدای این موتور های افسانه ایی رو نمیشویم. 😔😔😔
soulsmaster
۳ مهر ۱۴۰۱فوق العاده زیبا
شاعر
۳ مهر ۱۴۰۱شنیدین که میگن حرفی که از دل بر آمده به دل میشنه؟
فقط حرف نیست کاری که دلی انجام بشه هم به دل میشینه
مثل بازسازی همین کامارو
نیم ساعت نشستم به عکساش خیره شدم و لذت میبرم از تک تک اجزاش ازظرافتی که به خرج داده از ریزه کاری هایی که با دقت انجام شدن
صادق
۳ مهر ۱۴۰۱بسیار با اصالت
حامد
۳ مهر ۱۴۰۱سلام یکی توضیح بده رینگهای فورج کاری شده یعنی چی
سپاس
مازیار
۳ مهر ۱۴۰۱قطعات فلزی یا به روش ریخته گری ساخته میشن یا ماشین کاری (همون CNC) که در تمام قطعات کاربرد نداره و یا فورج کاری (همون چکش کاری)
تو ریخته گری فلز مذاب و روان درون قالب ریخته میشه و تو فورج کاری فلز گداخته یا نیمه جامد بوسیله ضربات پرس به شکل دلخواه در میاد
مشخصه که روش فورج از ریخته گری پیشرفته تره و هرچی توان پرسکاری بالاتر باشه نیاز به دمای کمتری برای قطعه هست و کیفیت کار بهتر میشه
حامد
۴ مهر ۱۴۰۱سپاس از توضیح کاملنت
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳شاهکار شده
hitman
۳ مهر ۱۴۰۱ابهت
زیبایی
جذابیت
قدرت
همشون ۲۰
Hadi
۳ مهر ۱۴۰۱عجب شاهکاری شده واقعا معرکس 😍
گرگ درنده آمریکایی 🇺🇸
ابهت قدرت پرستیژ 👌🏼
R@min
۳ مهر ۱۴۰۱بنظرم اگر کامارو تو نسل جدید دوباره یه سر به گذشته میزد حتما استقبال بیشتری می شد.
Royal Driver UK 70
۴ مهر ۱۴۰۱عجب چیزیه اما همیشه ساده یک چیزه دیگست.
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱خیلی خیلی زیبا و با اصالت و زیبا شده
Ali
۲۴ تیر ۱۴۰۲شورلت کامارو ۱۹۶۹بهتره یا دوج چلنجر قدیمی؟