شورلت

بریستر 1969، کوروت عجیبی که تاکنون ندیده‌اید!

احتمالاً تاکنون نام کوروت بریستر (Barrister) را نشنیده‌اید اما حالا یک نمونه از این خودرو عجیب به‌زودی به حراج گذاشته خواهد شد. این خودرو زاییدهٔ ذهن سفارشی‌ساز مشهور خودرو «جورج بریس» بود. وی بیشتر به خاطر ساخت بت‌موبیل ۱۹۶۶ شناخته می‌شود اما این کوروت عجیب را هم در کارنامه دارد. این خودرو زندگی خود را مثل هر کوروت دیگری در سال ۱۹۶۹ آغاز کرد اما بریس سرنوشت کاملاً متفاوتی برای آن رقم زد.

بیایید بررسی را از جلوی خودرو آغاز کنیم. بریس در اینجا به طول شاسی کوروت اضافه و کاپوت بسیار کشیده‌ای را ایجاد کرده است. علاوه بر این، سپر جلو، جلوپنجره و چراغ‌های جلو همگی جای خود را به قطعات جدیدی داده‌اند که فرمی مربع شکل دارند. قاب V شکل شیشهٔ جلو نیز به‌طور اختصاصی برای این مدل ساخته شده است. کوروت بریستر در نمای جانبی با لوله اگزوزهای جانبی و رینگ‌های سیمی، بیشتر شبیه یک کادیلاک به نظر می‌رسد تا شورلت. این نمونهٔ خاص همچنین طرح دورنگی دارد که شامل بخش بالایی آبی‌رنگ و بخش پایینی سفیدرنگ می‌شود. بخش عقبی این خودرو هم با چراغ‌ها، سپر و دیگر قطعات منحصربه‌فرد، نمای کاملاً متفاوتی نسبت به کوروت ۱۹۶۹ دارد.

زیر کاپوت این کوروت یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 قرار گرفته که به یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. این ماشین همچنین از سیستم تعلیق مستقل و ترمزهای دیسکی خنک شونده در هر چهارچرخ هم بهره می‌برد. گفته می‌شود جورج بریس تنها هفت دستگاه از کوروت بریستر ساخته است که این نمونهٔ دوم است. فعلاً میزان کارکرد این خودرو و قیمت تخمینی آن اعلام نشده است ولی با نگاهی به حراجی‌های قبلی می‌توان دید که در آوریل ۲۰۱۹ یک نمونهٔ مشکی و طلایی از کوروت بریستر با قیمت ۵۱ هزار دلار فروخته شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    جان اگروز ها

    موافقم 10
    مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    زشته، بدرد فیلم های با تم کلاسیک مثل گتسبی بزرگ یا همین سبک همین فیلم ها میخوره. یک پولدار که ماشین متفاوتی با بقیه سوار میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 21
  3. iman

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    نمای جانبی و عقبش خیلی خوب شده ولی جلوش اصلا بهش نمیاد.کوروت استاندارد ۱۹۶۹ جلوش بهتر و هماهنگ تره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. کافر مقدس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این اگزوز های جانبی چزا خز شد در تاریخ؟

    https://bringatrailer.com/2016/06/04/l36-4274-speed-w-sidepipes-1969-chevrolet-corvette-stingray/

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. Philipp

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      این مدلی که شما فرستادی احتمال آسیب بهش خیلی زیادتر از اگزوز های معمولی ویا استایل اگزوز وایپر و والکانه

      اما جذابیت خیلی خوبی دارن به شرطی که روی ماشین مناسبی نصب بشن

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. hummer

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چون حداقل 5 اسب بخار رو کم می کنه (البته فکنم) چون یادمه پدال مطلبی درمورد وایپر گذاشته بود که برای قرار گیری اگزوز 10 اسب بخار کم شده بود

  5. مسعود

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    زشت و ناهماهنگ بید

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. Philipp

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    نمای عقبش خوبه

    ولی نمای جلوش سم خالصه
    من که به هیچ وجه خوشم نیومد

    مخصوصا که نسل دوم کوروت کوروت موردعلاقه منه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا