به تازگی یکی از شاخصترین نمونههای بازتولیدی شورولت کامارو 1971 مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 برای فروش آماده شده است و میخواهیم نگاهی به این خودروی هیجانانگیز داشته باشیم.
دومین نسل شورولت کامارو خودروی خاصی به شمار میرود. اگرچه این نسل کامارو را نمیتوان پر سر و صداترین نسل آن دانست اما واقعاً جزو شاخصترین خودروهای عضلانی دوران خود به شمار میرود و هنوز هم میتوان از آن لذت برد. البته این نسل کامارو به خاطر بهبود هندلینگ و چسبندگی خود در مقایسه با نسل اول شناخته میشود و شورولت برای مدل سال ۱۹۷۱ آن برخی تغییرات ظاهری و داخلی را تدارک دیده بود.
البته از نظر فنی تغییرات بیشتری وجود داشت زیرا جنرال موتورز میخواست کامارو با بنزین تولیدی آن دوران همخوانی داشته باشد. همچنین میزان قدرت تولیدی پیشرانهها نیز کاهش یافت و باقی داستان را نیز به خوبی میدانید. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی شرکتها و افراد دست روی دومین نسل کامارو گذاشتهاند تا با معرفی نسخههای رستومود یا بازتولید خاطرات آن دوران را زنده کنند.
این شورولت کامارو ۱۹۷۱ که مشاهده میکنید تغییرات زیادی را تجربه کرده و با نام مستعار Split Decision شناخته میشود. همچنین باید گفت خودروی موردبحث در سال ۲۰۱۹ تونست جایزه گودگایز بیلدر را نیز به خود اختصاص دهد. بدنه آبی متالیک با نوارها و عناصر نقرهای رنگ کاملاً به چشم میآیند و کاپوت سفارشی و اسپلیتر جلو جزو تغییرات ظاهری کامارو هستند. جلوپنجره یکپارچه خودرو نیز مشابه نسخه ZL1 است. سپرهای متفاوت، قوس چرخهای جدید، دستگیرههای درب جدید، چراغهای عقب مشابه کامارو ۱۹۶۹، چراغهای جلوی سفارشی، چهار خروجی اگزوز و رینگهای متفاوت و لاستیکهای پهن جزو دیگر تغییرات خودروی عضلانی موردبحث هستند.
کامارو ۱۹۷۱ بازتولید همچنین از سیستم تعلیق سفارشی با بازوهای کنترلی لولهای، ساب فریم جدید، فرمان هیدرولیک و کالیپرهای ترمز ویلوود سود میبرد. کابین خودرو نیز به اندازه بدنه آن خاص است و در داخل کامارو میتوانیم صندلیهای اسپرت، سیستم کنترل تهویه مطبوع کلاسیک، کنسول مرکزی سفارشی، شیفتر دنده لوکار، شیشههای برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی پایونیر با نمایشگر لمسی و فرمان سه پره را مشاهده کنیم. یکی از مهمترین بخشهای کامارو ۱۹۷۱ به قلب تپنده آن مربوط میشود که از نوع ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 است و تغییرات زیادی در آن رخ داده است. این نیروگاه آهنین از دو توربو سود میبرد و هماکنون ۶۸۱ اسب بخار قدرت تولید میکند. بد نیست بدانید نسخه استوک و جعبهای پیشرانه LS3 با قدرت ۴۳۰ اسب بخار در دسترس است. البته از اینکه پیشرانه یاد شده ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید نمیکند سورپرایز شدیم اما حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت نیز برای لذت بردن از کامارو کفایت خواهد کرد، اینطور نیست؟
amir
۲۸ شهریور ۱۴۰۲اووووووففففففففف
.Amir.
۲۸ شهریور ۱۴۰۲توربو با ماسل کار ((در اصل پونی کار)) در تضاد هستش نمیدونم چرا.
اصل وقتی اسم توربو رو روی ماسل کار میشنوم واقعا برام عجیبه.
ولی چه ورقی شده خییییییلی خوشگله.
مازیار
۲۸ شهریور ۱۴۰۲خیلی خوبه
فقط کاش نمای عقبش بدون تغییر بود
چراغهای عقب نواری کامارو کلاسیک عالیه
(Ali(chevynova
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ماشالاه ۷۱
هرچند اگه با انجین ۴۵۴ فابریک خودش هم بود میتونست ۳۷۰ اسب قدرت در حالت استاندارد داشته باشه در سال ۷۱
((۴۵۴ وقتی سال۱۹۷۰ معرفی شد ۴۳۰ اسب قدرت داشت))
JDM سابق
۲۸ شهریور ۱۴۰۲البته LS6 چهاصدو سی اسب داشت
LS6 سیصد و خورده ای
عجب موتوره غولی هم بود
۴۲۷ و ۴۵۴ و ۳۵۰ بهترین موتور های اولدسکول جنرالموتورزن
blackwing
۲۸ شهریور ۱۴۰۲کاش چراغ های عقب به اون قشنگی رو دست نمیزدن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ شهریور ۱۴۰۲بَهبَه
بنازم
چه عشقی
چه نفسی
چه جوووونی
هرچی هم الان بهترینو لاکچرینو لوکسترینو لِوِلترینو تَر تَرینو بسازند از آمریکاشو ژاپنشو آلمانشو ایتالیاشو …… باززززززز روح خودرو برای قبل از سال ۲۰۰۰ هست به پائین !
وقتی میگم روح خودرو ، دقیقاً منظورم همین ماشینه که گویی زندست جون داره و میتونه با صاحبش حرف بزنه !!!
این چیزی نیست که فنهای بیسوادِ کره چینی بفهمند و درکش کنند !!!
رضا
۲۸ شهریور ۱۴۰۲به به عجب ماشینی! بندازی کف بزرگراه آلمان
Enzo Ferrari 2008
۲۸ شهریور ۱۴۰۲چه رخی داره
Siyavash
۲۸ شهریور ۱۴۰۲بنازم چقدر زیبا..
تویه این سبک از ماشین به نظرم قدرت باید ۴۵۰ تا نهایتا ۶۰۰ اسب باشه بخاطر امنیت و کنترل ماشین میگم بیشتر از ۶۰۰ اسب یا مثلا بعضی تیونینگ کار ها میان ۹۰۰ اسب یا ۱۰۰۰ یا حتی بیشتر اسب قدرت برایه این دلبر ها انتخاب میکنن که به نظرم اصلا جالب نیست چون شاسی و بقیه اجزای این ماشین قدرت و کشش این قدرت هایه عظیم رو ندارن….میگم ۴۵۰ اسب تا ۶۰۰ اسب به نظرم برایه تیونینگ این سبک ماشین عالی هست هست…البته با سوپرشارژ نه توئین توربو…..
کاشکی ماهم شرایط این رو داشتیم که میتونستیم همچین ماشین و همچین کارایی انجام بدیم نه این که فقط عکس اینارو ببینیم و آه حسرت بکشیم….امیدوارم همه بچه هایه پدال و هرکی که عاشق ماشین هست به اون ماشینی که علاقه دارن برسن….
خودم که از این دنیا یه نیسان gtr..یه لکسس lfa.. وایپر Acr..یه ۹۱۱..و فراری 458 میخوام…
😁😁😁 میدونم یه کوچلو زیاد میخوام…ولی میخاااام
Viper
۲۹ شهریور ۱۴۰۲وایپر گفتی داغ دلمو تازه کردی 😔
Abbas
۳۱ شهریور ۱۴۰۲سبحان الله
چنتا ازینا ساخته شده؟