اخیراً رقابت هیجانانگیزی بین خودروهای اسپرت سالهای نه چندان دور یعنی شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۰۴ و هوندا S2000 برگزار شده است.
برخی افراد منحصراً به خودروهای ژاپنی اسپرت با ابعاد نه چندان بزرگ علاقه دارند اما برخی نیز دوست دارند پشت فرمان خودروهای آمریکایی بزرگ با پیشرانههای ۸ سیلندر حجیم بنشینند. البته به نظر میرسد با هجوم خودروهای برقی به بازار دوران هر دو دسته از این خودروها به پایان برسد اما موضوع مطلب ما این نیست. این روزها مسابقات درگ از هر نوع و شکلی برگزار میشود اما بسیاری از آنها مضحک و غیرعلمی هستند.
ما قبلاً هم به چنین موضوعی اشاره کردهایم و از تکرار آن ابایی نداریم اما دیدن شاخبهشاخ شدن دو خودروی مشهور در پیست داستان متفاوتی دارد مخصوصاً اینکه هر دو خودرو از دنیای متفاوتی هستند. یکی از همین چالشها که در پیست چاک والا برگزار شده را میخواهیم برای شما عزیزان شرح دهیم. طول پیست یاد شده به ۴.۳۱ کیلومتر میرسد و در مجموع ۱۷ پیچ دارد.
برای اطلاع از چند و چون شرایط این پیست بهتر است رکورد برخی خودروها را در آن بررسی کنیم. تویوتا سوپرا ۲۰۲۲ یک دور پیست را در ۲ دقیقه و ۸ ثانیه طی کرده درحالیکه آکورا NSX مدرن رکورد زیر ۲ دقیقه دارد. همچنین خودروی 240SX مجهز به پیشرانه 2JZ با ۶۰۰ اسب بخار قدرت ۵ ثانیه سریعتر از آکورا بوده است. البته شورولت کوروت مجهز به پیشرانه LS7 تیون شده توسط لینگن فلتر ۳ ثانیه سریعتر از نیسان عمل کرده و این Z06 که مشاهده میکنید تقریباً به اندازه همان کوروت احساسبرانگیز است.
شورولت کوروت C5 مدل ۲۰۰۴ موردبحث ما از تیونینگ ملایمتری برخوردار است و اکثراً روی بهبود هندلینگ تمرکز دارد. این خودرو سال قبل با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار در دسترس بوده اما مدلهای گرانتر آن با بهای ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار خرید و فروش میشوند. در طرف دیگر ماجرا هوندا S2000 قرار دارد که چند ده کیلوگرمی سبکتر از کوروت است اما از پیشرانه کوچکتر با قدرت و گشتاور کمتر استفاده میکند. همین اختلافها باعث جذابتر شدن رقابت دو خودرو خواهد شد. آیا مهارت راننده میتواند دراینباره تعیین کننده باشد؟
از نظر قیمتی باید گفت S2000 هم با قیمت ۲۷ تا ۴۰ هزار دلار خرید و فروش میشود و اینجا احتمالاً سلیقه خریدار برای انتخاب یکی از این دو خودرو تعیین کننده خواهد بود. البته نباید تحت تأثیر برخی فاکتورها قرار گرفت چراکه نتیجه نهایی به دست آمده شاید باعث تعجب شود. تماشای ویدئوی هیجانانگیز رقابت کوروت و S2000 را از دست ندهید.
ممد ژانگولر
۲ اسفند ۱۴۰۲ماشالله هوندا با وزن و جسه کوچکتر و سبکتر شورلت کوروت افسانه ایی قورت داد و از گود مسابقه خارج کرد و عرق شرمندگی رو هوادارهای این ماشین الکی گنده گذاشت .
corvette
۲ اسفند ۱۴۰۲عزیز جان اول اینکه از این ۲ شاهکار لذت ببر
نکته دوم جفت این ماشینا قدیمی شدن و تیون شدن و راننده های مختلف دارن . پس زیاد نمیشه قیاس کرد
نکته سوم . زمانی که C5.R در لمانز و دیتونا . یک و دو میکرد
شما کجا بودی؟
phonix
۲ اسفند ۱۴۰۲زمانی که مزدا لمانز گرفت شولت کجا بود ؟
فقط جهت پاسخ به اون بخش پایانی کامنتتون
corvette
۲ اسفند ۱۴۰۲مزدا با s2000 لمانز گرفت؟؟؟؟
اصن s2000 رو لمانز راه میدادن؟؟؟؟
مزدا با ماشین فوق العاده 787 لمانز گرفت
ولی اینجا قیاس s2000 و کوروته
که کوروت تو این نسل ۳ لمانز گرفت
blackwing
۲ اسفند ۱۴۰۲فونیکس تمومش کن 🥲
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۲این ماشین هیچ وقت جهت این عمر طراحی نشد نمیدونم والا چرا یهو هوس کردین اسم از این واقعه تاریخی بیارید ؟
حرفتون درست ولی عملتون غلط …
سوشیانت
۲ اسفند ۱۴۰۲شورولت کوروت c7 zr1 نه تنها هوندا بلکه کل خودروهای کوچک رو قورت میده
مازیار
۲ اسفند ۱۴۰۲خودروهای کوچک برندهای دیگه چطور؟
مثلا پراید یا مینی
اونها رو هم قورت میده؟
سوشیانت
۲ اسفند ۱۴۰۲در برابر آمریکایی ها همه کوچیکن و همه رو قورت میده😎
مازیار
۲ اسفند ۱۴۰۲واسه همین برام سوال شد که چرا گفتی خودروهای کوچک رو قورت میده
احتمالا منظورت برای پیش غذا بوده
سوشیانت
۳ اسفند ۱۴۰۲بله دیگه انقدر کوچک و ضعیفن که در حد پیش غذان برای آمریکایی ها
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۲درست نیست اینطوری خودروهای امریکایی رو دست می گیری سوشی
اونها هم حرمت دارن و براشون زحمت کشیده شده کارت واقعا درست نیست
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۴۰۲عمو سوشی شما فعلا برو گنده تون رو از زیر دست و پای فراری بکش بیرون چیزی ازش نموند دیگه 🤣
سوشیانت
۳ اسفند ۱۴۰۲خوبه حتی تو متن هم نوشته بود که دوج آزمایش شده مشکل داشت و مسابقه هم تو پیست درگ انجام نشده بود البته خب بعضی ها هستن که سواد خواندن ندارن
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۴۰۲سوشی کجای متن گفته جوج مشکل داره؟ اگه مشکل داره بیجا کردن گذاشتنش کنار ی ماشینی که درصورت مشکل نداشتن هم حریفش نمیشه😂 در ضمن به عروس میگن برقص میگه زمین کجه. شده حکایت ماشینای مورد علاقه تو. باور کن بقیه هم روی همون اسفالت معمولی و با سوخت معمولی و ایسیو معمولی و لاستیک معمولی اون تایم هارو میزنن 😂😂
Jeferson
۲ اسفند ۱۴۰۲بیشتر عمرشون گذشته ، تیون شدن اونم خیلی متفاوت از هم با راننده های متفاوت و این فاصله زمانی . بحث زیاده ولی به جای بحث بهتر نیس شُل کنی و از همچین ویدیویی لذت ببری ؟
NAVID@@98
۲ اسفند ۱۴۰۲ببینید دوستان
مطمئناً اینه چه انتخابی کنید که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!
چون بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!
چون چنان برتری و آشوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند و بهترین حرفها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروفتره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
از یاد نبرید که در اون سالها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند ماشینهایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهری هست بر برتری و اعتبار شرکتهای اروپایی و آمریکایی که همیشه سالها با این خودرو ها و استقامت پیشرانه هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ سالههای این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اونها را ندارند چرا؟ چون، فقط بزرگان خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز اروپایی آمریکایی هستند
🏆🥇👑 !!!!!!!🇪🇺🇩🇪🇷🇺🇨🇦🇺🇸👑🥇🏆
علاوه بر این بلکه در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرتها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
یک کلام خودروی اسپرت موتور وسط مناسب مثل پورشه کایمن یا شورلت کوروت بگیرید قطعاً همینها راه رستگاری را میروند و عشق و لذت را نشان میدهند💯🔥
همین الان پارکینگی که من اختصاص دادم برای خودم یک دستگاه پورشه کایمن و شورولت کوروت افسانه ای و اسطوره ای هستند هر روز با یک کدام از اینها عشق میکنم باشد که به یادگار یاد باد این روزگاران جاوید جاودان باد💯👍
JaMsHiD
۳ اسفند ۱۴۰۲ایمان سابق ، با احترام تمامی که برای پدال قائلم ، خیلی چرت و پرت نوشتی . خیلی خیلی .
اولا فرمول یک آمریکا سر پیازه یا ته پیاز؟ دو اینکه موتور سری ال اس بکشیش پنج هزار اسب قدرت بده . در بهترین حالت ! چهار تا توربو با دوتا سوپر شارژر شش لیتری سفارشی ! بعدا چطور طبق حرف شما راحت ده هزار اسب بخار قدرت میده؟
یا شما معنی این حجم از اسب بخار رو نمیدونی ، یا زیادی خیال پردازی کردی . بعدشم ، خودرو های اروپایی رو با آمریکایی یکسان نکن چون فقط داری کلاس خودرو های اروپایی رو پایین میکشی ! مخصوصا ایتالیایی . هر کدوم جای خودشو داره .
جالبه که مسابقات استقامتی یا برنده پورشس یا فراری . تویوتا هم ورود کرده اونم سنگین تا حالا بالای پنج برد داشته فکر کنم . و لطفا بازم تاکید میکنم نام بزرگوار استاد خودرو ساز فراری رو کنار فورد نیار چون هیچ ربطی به هم ندارن . مثل مقایسه خورشت قیمه و خاویاره !
اون فرمول مخفی هم که میگی برا آلیاژ ، دستور درست کردن نوشابه کوکاکولا نیست که هیچکی نتونه مثل اونو درست کنه یا حتی دستورالعمل رو پیدا کنه . الان ما جی تی آر داریم تیونینگ شده 3500 اسب بخار قدرت داره .
NAVID@@98
۳ اسفند ۱۴۰۲نه اتفاقاً ساده نباشید بلکه چِشم بصیرت باز گنید تا از اشتباهات بیرون بیایید و پی به حقایق جهان هستی ببرید بعد تازه به حقایقی که گفتم میرسید👻
Q
۲ اسفند ۱۴۰۲تو ثبت لپ تایم پارامترای مختلفی دخیله . اما به دفعات دیدم تاثیر کاهش وزن در ثبت تایم بهتر ، بیشتر از افزایش قدرته .
جالب اینجاست اون کوروت از پکیج هندلینگ هم استفاده میکرد .
Siyavash
۲ اسفند ۱۴۰۲انتخابم هوندا هست..اینو میگن تست.نه مت واتسون دیوانه که اکثرا جانب داری میکنه..💯💯💯
کاشکی این کانال رویه ماشین هایه استاندار کمپانی تمرکز کنه و تایم هایه اونارو هم بزار مخصوصا فراری پیستا .مکلارن ۷۶۵ .پورشه gt2.لامبورگیتی پرفورمانتیه و svj .به نظرم خیلی جالبتر بشه..💯💯💯
۲ اسفند ۱۴۰۲من عاشق ماشینای دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ هستم 🤩🤩🤩🤩🤩
BMW
۲ اسفند ۱۴۰۲چه بگویم از این مطلب زیبا🥲🔥
حسن
۳ اسفند ۱۴۰۲عالی بود رقابت جذابی داشتن
مدل اس هوندا چون موتور 2000 سی سی داشت s2000 نامگذاری شد
این خودرو شاهکار هوندا در سال 1999 بود و یک دهه در اوج بود
پیشرانه 247 اسب بخار . وزن 1260 کیلوگرم
مهدی
۴ اسفند ۱۴۰۲این همه دوستان کامنت گذاشتن ولی هیچ کدوم متوجه نشدن اونی که داره حرف میزنه تیشرت سفیده کلاه به سر
ایرانی تباره
پرچمه ایرانی بالا🙌
JDM
۴ اسفند ۱۴۰۲منکه یکی از ارزوهام به عنوان jdmفن همین اس۲۰۰۰ هستش ولی اگه بهم بگن از بین تمام برند های آمریکایی کدومو انتخاب میکنی همین شورولت هست برام مهم نیست دوج سریعتره یا فورد فقط کامارو و کوروت که روح اروپایی داره مثل بنیانگذارش که سوئیسی بود
ابوالفضل
۵ اسفند ۱۴۰۲فقط کوروت