اگر از یک دیدگاه «ترانسفورمرزی» و فانتزی به کامارو ۲۰۱۶ نگاه کنیم، این خودرو به اندازه کافی جذابیت دارد. ولی وقتی در داخل کابین آن مینشینیم، به یکباره یک اتاق خفهکننده با سقف پایین و پنجرههای کوچک روبرو میشویم که بیشتر شبیه به یک نسخه مدرن از کامارو ۱۹۶۹ است؛ ولی این بار توسط یک طراح انیمه دیگر طراحی شده است.
وقتی از یکی از طراحان شورولت کامارو ۲۰۱۶ در زمینه اقداماتی که برای بهبود شرایط دید از داخل کابین برای مدل جدید انجام شده میپرسیم، مضمون جواب وی حول این نکته میچرخد:
مالکان کامارو احساس نکردهاند که چیزی در این زمینه نیاز به ارتقا دارد و بنابراین چیزی به ما نگفتهاند. آنها استایل خودرو را دوست داشتهاند.
ما از قبل میدانستیم که کاماروی جدید سبکتر شده است؛ چرا که بر روی نسخهای از پلتفرم «آلفا» حرکت خواهد کرد که قابلیتهای خود را در کادیلاک برای مدلهای ATS و CTS نشان داده است. همچنین مطمئناً میدانستیم که این مدل از موتور قدرتمند ۶/۲ لیتری LT1 V-8 به کار رفته در کوروت استینگری در نسخههای SS استفاده خواهد کرد. ولی چیزی که در ذهن ما با علامت سؤال روبرو میشد، نحوه عملکرد این عناصر در کنار یکدیگر برای تشکیل یک کوپه اسپورت سرسخت بود. حالا با دیدن این کوپه اسپورت و عملکرد سطح بالای آن، آنقدر این مدل برای ما جذابیت دارد که شاید استفاده کمپانی از بدنهای به سبک مالیبو مکس قدیمی، چندان اهمیتی نداشته باشد.
ولی اگر بخواهیم واقعیت را درنظر بگیریم، این طراحی با شکافهای کوچک کناری برای پنجرهها، ستونهای ضخیم در عقب و شیشه عقب کوتاه، هیچ کاری برای بهبود شرایط دید از داخل خودروی جدید انجام نداده است. در همین حال شاید باید خود را با شرایط این کابین تطبیق دهیم. مثلاً قبل از عوض کردن خط در خیابان، به اندازه کافی شتاب بگیریم تا فضای مناسبی برای مانور ایجاد شود. همچنین آینههای بغل را باید با دقت تنظیم کنیم. شاید اگر بخواهیم کابین فورد موستانگ را با این فضا مقایسه کنیم، کابین موستانگ بسیار جادار به نظر بیاید.
این ساختار تانکمانند، در همین حال، باعث میشود که نور چندانی به داخل کابین وارد نشود؛ چیزی که حتی در خودروی تستی که در اینجا با طراحی داخلی قرمز روشن مورد استفاده قرار گرفته، موجب میشود هر گونه رانندگی شبیه به یک ماجراجویی در یک غار تاریک بهنظر برسد. البته نکات مثبتی هم در مورد کابین کاماروی جدید وجود دارند. صندلیهای مورد استفاده در مدل SS تستشده کیفیت بسیار خوبی دارند و با استفاده از مقدار مناسبی از بالشتکها، تکیهگاه مناسبی را ایجاد کردهاند. طراحی غربیلک فرمان بسیار مناسب است و انگار که برای دستان ما آن را ساختهاند. ترکیب مواد به کار رفته در طراحی داخلی نیز با اینکه چیزی در حدّ «مرسدس» نیست، ولی بهبود قابلتوجهی را نسبت به مدل قبل نشان میدهد. در عین حال، حاشیه نمایشگر اطلاعات و سرگرمی و تریم قطبنما حالتی خشک و شکننده دارند، ولی سؤال اینجاست که چقدر این قسمتها در طراحی اهمیت پیدا میکنند؟ از دیگر اشکالات ارگونومیک میتوان به دریچههای وسط سیستم کولر HVAC اشاره کرد که آنقدر در ارتفاع پایین قرار گرفتهاند که باد را مستقیماً به دستهدنده میزنند. همچنین بیهودهترین جای وسایل دنیا در پنل درها و یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی را به صورت شیبدار به طرف کف خودرو و با انعکاس نور اطرافش، نباید فراموش کرد. البته خوشبختانه حرکت در سیستم اطلاعات و سرگرمی با استفاده از نمایشگر لمسی ۸ اینچی بسیار ساده است. در خودرو تستشده، سیستم روشنایی داخلی میتواند به ۲۴ رنگ مختلف تنظیم شود که ۶ تای آنها، انواع مختلفی از صورتی هستند. در مورد صندلیهای عقب، باید گفت که بهتر است آنها را به عنوان «صندلی» درنظر نگیریم؛ چرا که همانند پورشه ۹۱۱، بیشتر به صورت نیمکتهایی با بالشتک هستند. ولی این را هم باید درنظر بگیرید که این یک سدان خانوادگی نیست؛ بلکه یک خودروی پرفورمنس است. در مدل SS تستشده در اینجا، گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک جنرالموتورز (آپشن ۱۴۹۵ دلاری) به کار رفته است و به شتاب ۳/۹ ثانیه تا سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، کمک زیادی میکند؛ زمانی که به میزان قابلتوجه نیم ثانیه از مدل کنونی موستانگ GT جلوتر است. همچنین این خودرو مسیر یکچهارم مایل را در مدت ۱۲/۳ ثانیه طی میکند و نزدیک به یک ثانیه از موستانگ GT سریعتر است. موتور ۶/۲ لیتری کامارو SS قدرتی به میزان ۴۵۵ اسببخار و گشتاور حداکثری به میزان ۶۱۶/۹ نیوتنمتر تولید میکند که در مقایسه با موتور ۵ لیتری موستانگ GT به ترتیب، به اندازه ۲۰ اسببخار و ۷۴ نیوتنمتر بیشتر است. خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار با یک آپشن اگزوز دوگانه ۸۹۵ دلاری همراه است که البته تأثیری بر افزایش قدرت موتور ندارد، ولی یک صدای خشونتآمیز و وحشیانه برای کامارو SS به همراه داشته است. در عین حال، اگر این حالت را با صدای نسبتاً متین موستانگ GT مقایسه کنیم، اندکی یک رفتار ضدّ اجتماعی برای کامارو به نظر میآید. تنظیمات سیستم گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته بسیار خوب پرداخته شدهاند و در مقایسه با یک گیربکس دستی، چیزی کم ندارد؛ این سیستم حتی از عکسالعملهای بسیار سریع و خوبی نسبت به ورودی پدلشیفترها برخوردار است.
در سالهای گذشته کاماروهای سریع و پر سر و صدایی به بازار معرفی شدهاند، ولی چیزی که این بار کمتر از آن انتظار رفته، سطح دقت بالایی است که در حرکات کاماروی جدید مشاهده میشود. این خودرو با وزن کلی ۱۷۰۵ کیلوگرم، حدود ۴۵ کیلوگرم از یک مدل نسل پنجم با تجهیزات مشابه سبکتر است. کاماروی جدید نسبت به قبل جمعوجورتر است و فاصله محوری و طول کلی آن به اندازه ۲ اینچ و عرض آن نیز به میزان یک اینچ کاهش داشتهاند. این مدل همچنین از لینکهای آلومینیومی برای تعلیق جلو استفاده میکند و این در حالی است که لینکهای عقب فولادی هستند. با این حال، ساختار کامارو، احساس سبکی چندانی ایجاد نمیکند و با توجه به نمایی که از داخل در اختیار قرار میدهد، بیشتر به یک تانک سرسخت شبیه است. ولی هنگامی که کامارو به راه میافتد، تأثیرگذاری خاص خود را دارد. واکنش سریع سیستم دستایر فرمان و چسبندگی بینظیر در جلو، به این معناست که می توانید با شدت هر چه تمامتر، کامارو را به داخل پیچ هدایت کنید. نیازی به هیچگونه ورودی غیرعادی از طرف فرمان نیست؛ چرا که کامارو به راحتی، مسیر و همینطور حرکات بدنه را کنترل میکند. چهار تنظیم مختلف میتوان برای رانندگی کامارو انتخاب کرد که شامل تورینگ، اسپورت، پیست (Track) و شرایط جوّی (Weather) میشوند. این تنظیمات شرایط وزن سیستم فرمان، سختی دامپرها، سطح نرمی سیستم کنترل پایداری و نحوه انتقال قدرت را تحتتأثیر قرار میدهند. در هر حال، به نظر میرسد که شرایط «تورینگ» از همه آنها بهتر باشد؛ چرا که فرمان سبکتری نسبت به حالتهای اسپورتیتر دارد.
کامارو SS در عین حال که از تایرهای با پروفیل کوچک، ران-فلت با ابعاد ۲۴۵/40ZR-20 در جلو و ۲۷۵/35ZR-20 در عقب استفاده میکند، ولی هنوز هم میتواند به نرمی از روی ناهمواریهای سطح جاده عبور کند. البته مطمئناً آپشن ۱۶۹۵ دلاری دامپرهای سیال مغناطیسی در خودروی تست، در این زمینه بیتأثیر نبودهاند. در هر حال، این تایرهای گودیر ایگل F1 به کامارو کمک کردهاند تا چسبندگی جانبی ۰.۹۸ g در تست لغزش در پیچ را داشته باشد. همچنین، با همراهی کالیپرهای ۴ پیستونه «برمبو» برای ترمزهای جلو و عقب، کامارو میتواند در فاصله ۴۴/۸ متر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت کاملاً متوقف شود؛ فاصلهای حداقل ۵ متر از مدل کنونی پورشه ۹۱۱ کمتر است.
در مجموع، به لطف المانهای داخلی خودرو و بهخصوص کارهای انجامشده در مورد پلتفرم آلفا، نسل ششم کامارو نهتنها شرایطی تازهتر نسبت به ظاهرش دارد، بلکه در کلاس خود، سطح جدیدی از دقت رانندگی را به نمایش گذاشته است. شاید طراحی ظاهری این کامارو، تنها میخواهد به ما یادآوری کند که این خودرو هنوز در کلاس خودروهای «پونیکار» قرار دارد.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب ، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
باید گفت البته به نظر من هم طراحی فرمان هم جاسازی باطری ماشین و هم هواکشهای وسط پنل جلو که مستقیم به دست برخورد میکنه متناسب با طراحی کلی ماشین نیست و ی جورائی متناقصه …
خودرویی فوق العاده زیبا موتور فوق العاده چراغ های دلربا ارزش خرید فراوان شتاب 3/9 ثانیه هیبت یک ماسل کار( کسایی که از نزدیک این ماشینو دیدن میفهمن چی میگم)
خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار یک غول زیبا،پرقدرت،ایمن و امریکایی به قیمت یک جنسیس کوپه
اینکه یه ماشین خوبیه حرفی نیست ولی توایران و با این حجم ترافیک که دید باز نسبت به اطراف ضروری احساس میشه، این ماشین ضعف داره. تو آمریکا شاید ضرورتی نداشته باشه ولی تو ایران باید سنسورهای هشدار. ویا دوربینهایی برای دید360 درجه نصب بشه
نمیشه همه چیز با هم داشت .موتور 8سیلندر قدرتمند بخوای اونوقت کیفیت بنز بخوای بعد بخوای از 26000هزار دلار قیمت ماشینت شروع بشه امکانش فعلا موجود نمیباشدہ(منظور نسخه پایه کامارو بود)ولی من به شخصه دوج چلنجر بیشتر دوست دارم
خخخ چه مزخرفه دریچه کولر کجاس یه دهاتی هم باشه خندش میگیره مانیتور وسط یه پنل معمولی برداشته که ارزون بشه اونوقت سرشو آورده پایین نور توش نیوفته در کل ماشین آمریکایی به خاطر قیمت کم و حجم موتور و قدرت بالاش طرفدار داره نه ترمز خوبی داره(چون ماشین به شدت سنگین و موتور بزرگ بی مصرف داره)نه مصرف خوبی داره نه شتاب خوبی داره کلا تو درگا بازندس(کسی منکر اینه بگه بیا اینم سندش تا منم رو کنم)نه نیروی جی خوبی(سطح ماشین از زمین بالاست )کلا من مدار انژکتور و کاربراتور های ماشین آمریکایی که بررسی و مقایسه میکنم یه نسل عقبه مثلا اکثر کاربراتور های آمریکایی یا شایدم همشون تا جایی که یادم مونده ژیگلور برقی ندارن یه نقص کامله شاید احتیاج نبوده نمیدونم والا ولی قیمت خیلی خوبه که اینم طبیعیه
مرسی نظر لطفته ولی من ماشین آمریکایی سوارم البته تو پیست با بچه ها کل موتور یه شورولت هم باز کردم دیدم بچه ها جنسیس کوپه میارن بی ام و میارن نه جدید همون 2002 نمیدونم به خدا شما راست میگی من هیچی از ماشین نمیدونم
کامارو های منطقه ازاد حالا تو ارس بیشترشون مدل های پاین و خیلیاشم دست دومن که عربا روندن انداختن اونور و همشونم مونتاژ کره هستن تا اونجا که میدونم شما هم قشنگ میدونید بیشتر واسه چی میخرن و حتی راننده هاشم هیچی بلد نیستن همون طور که یه بارم دیدید X6 چطوری حال کامارو رو گرفت من از ماشین امریکایی وقتی پاش باز شد اینجا و دیدم چیا میخرن افتادم ولی وقتی نزدیک 2 ماه پیش خارج سوار شدم کاماروZL1 دیدم خداشم با اینا یکی نیس و مخاطبای خواص خودشو داره نه اینکه یه سوسول بره بخره شبم بره فروغی دور بزنه و همینا باعث شد منطقه ازاد خز بشه
جناب ali ayat،اگه یه بار متن رو با دقت بخونی میبینی ترمزش از پورشه هم قوی تره،یعنی همچین پرت حرف زدی که انگار کینه پدری داری از شرکت های امریکایی،پر فروش ترین کوپه منطقه ازاد ارس همین کامارو داداش
تو برو منطقه آزاد یه پورشه سالم بردار با یه کامارو سالم با دوتا راننده مطمعن عین خودت اصلا همین مدلو بردار با باکستر که از همش ارزون تره ترمز بگیر اونوقت ببین نتیجه عین رو کاغذه یا نه بازم حرف من پرته این نوشته تو امتحان کن بعد البته هر ماشینی یه لذتی داره من نیومدم اسم ماشین آمریکایی رو خراب کنم ولی فقط اینو یه شاهکار نمیدونم که از همه بهتر یه ماشین عالی با عملکرد عالی ولی نه بهترین که میان بعضی ها با پورشه یا بی ام و مقایسه میکنن
دوست عزیز ( ali ayat ) صرف سوار شدن و حتی روندن یه ماشین توسط شخصی که نه اعتبار بین المللی داره و تخصص ـش بررسی های مو شکافانه ، هیچ مطلبی رو تایید و رد نمیکنه .. شما اومدی تجربه یا حتی برداشت های خودت رو از این ماشین نوشتی .. ایرادی نداره .. شاید نظر شما اینه … ولی مطمئن باش اگه واقعا یه جای کار میلنگید ، پرفروش ترین کوپه بازار آزاد ( و فکر کنم آمریکا ) نمیشد من قبول دارم که شاید تکنولوژی ساخت خودرو های آلمانی بالاتره اما دیگه وقتی یه نفر غیر متخصص و آماتور هم مثل بنده هم کامنت اولی شما رو میخونه ، به نظر دوست و استاد عزیزم آقا شروین میرسه !!!
ولی تو تست موتور ترند کادیلاک ATS-V با موتور کم حجم تر و تعداد سیلندر کم تر همه جوره مرسدس C63 S رو شکست داد.(قدرت به وزنشم کم تر بود) (موتورشم تو تاپ گیر دور کم تری نسبت به بنز میزنه) مصرف سوخت،ترمز گیری ، شتاب ، رکورد پیست و… بله بعضی از ماشینای آمریکایی ترمزشون خیلی ضعیف هست.
اینجور نظر دادن در جایی که بحث تخصصیه یه جور توهینه به اذهان حساب میشه..آقای علی لطفا با دید بازتری به مسایل نگاه کنید و از درج مطالب سطحی خودداری کنید.چون همونطور که میبینی مطلب به دل نمیشینه و همه موضع میگیرن
دوستان بین این مدل و موستانگ کدومو انتخاب میکنید؟!چرا اینقدر فروش موستانگ از این مدل بالاتره؟! موستانگ لایک کاما رو دیس لایک راستی شاید من یه چیزی گفته باشم راجب ماشین آمریکایی ولی خوبی های زیادی هم داره منکر نمیشم ولی خدایی جلو اون دسته آدمو که الان میان زارررت اینو با کره ای ها مقایسه میکنن یا اینو با یه ماشین چهار در مقایسه میکنن آخرم یهو چهار دره بهتر میشه خدایی اونا دیگه واشر سر سیلندر سوزوندن
بسته رونق اقتصادی از راه رسید انگار ملت فقط مشکل خرید ماشین را داشتند???? 25میلیون وام 16 درصد برای خرید اتومبیل کهماهیانه باید 466هزارتومان طی هفت سال پرداخت شود یعنی به عبارتی 15میلون تومان سود وبه عبارت دیگر ماشینی کهالان چندبرابر به ملت میدهند با پرداخت وام همه را وسوسه میکنند که 15 میلیون بیشتر هم بپردازند از مردم فهیم تقاضا دارم سنجیده عمل کنید و فریب نخورید. چون در طول چند ماه اتاق فکری که خودرو سازان تشکیل دادند برای وادار کردن مردم به خرید ماشین بهنظر میاد با همکاری دولت میخواهند کمپین نخریدن ارابه مرگ را شکست بدهند☝???? از مردم فهیم ایران تقاضا دارم مانند ماهای قبل از خریدن خودرو خودداری کنند تا اتاق فکر مشترک خودرو سازان و دولت به شکست منتهی شود✌????
برای ما آمریکایی باز ها چلنجر و ماستنگ و کامارو بیشتر اوقات ارزششون یکیه. حالا نمی دونم شما رو چه حسابی چنین میفرمایی! آن چنان کامارو رو بی اصالت معرفی میکنین که آدم فکر میکنه دانگ فنگ چین تولیدش کرده! ظاهراً معنای اصالت یه دو سه سالی میشه تغییر پیدا کرده لطفاً بنده رو هم در جریان مفهومش بذارید!
نظر دستمون رو بیشتر در مورد خودروهای ده 70 آمریکا قبول دارم نه خودروهای الان اونم تا حدودی :مثلا واقعا ترمز های خوبی نداشتن هندلینگ خوبی نداشتن .ولی بهترین انجین ها رو داشتن واقعا سرعت و شتابش عالی داشتند درضمن بهترین درگ استر های دنیا آمریکای هستن یه کامارو که اسمش یادم نیست چهارصد متر رو تو 8 ثانیه میرفت و هنوز رو دستش نیست ضمنا بهترین کاربراتور های دنیا روهم آمریکا میزنه مثل روچستر کارتر آدل برو ک ک قیمت های سرسام آوری هم دارن اینم بگم اولین انژکتور دنیا روی کادیلاک سویل ده 70 بود بازم دارم بگه حوصله نوشتن ندارم
اسم اون کامارو هم بلادوین موشن هست که موتور 454 روش هست از سال 1967-1974 سفارشى تولید شد کاربرات ها هم بله الان شاید تا 1000 دلار هم باشن شایدم بیشتر براى برند معروف و ریس هولى کادیلاک سویل هم بله جز اولین ماشیناى انژکتور بود ولى اولیش کوروت 1960 هست که 280 اسب بخار بوده اون زمان با شتاب 8.5 ثانیه که عالیه
دوستان واقعا شرمنده درسته اولین ماشین انژکتورى بنز هست و یدونه هم فرح دیبا داشته که این مدل فقققققط 53 تا ساخته شده و مخصوص افراد خاص بوده و مدل معمولى اون کاربرات بوده ولى همچنان کوروت ماشین انژکتورى بود که تولید انبوه داشت و همه میتونستن داشته باشن .پایه ریزى اون هم سال 1957 صورت گرفت و سال 1960 تولید انبوه شد. و راستى قیمت اون بنز همسر شاه هم 6.5 میلیارد هست
متفاوت بودن برای بسیاری از طراحان یک اصل مهم هست و گاه عملکرد و منطق رو فدایی خاص بودن یک طراحی میکنن نکته عجیب اینست که هنوز بعضی دوستان فکر میکنن که دنیا خودرو دنیا شبیه به ایران هست و فرضاً پژو پرشیا یا ماکسیما و…ماشینهایی یگانه هستن.نه برادر من،شما ممکن هست دو عدد دوج چلنجر داشته باشین که تفاوت شون از زمین تا آسمان باشه چه از نظر موتور و قدرت،سیستم تعلیق،گیربکس…. و فقط ظاهر یکسانی داشته باشند بارها بعضی دوستان میگن با جنسیس کوپه تونستن از پس کامارو یا چلنجر بر بیان بدون اینکه متوجه باشند این ماشینها چندین موتور مختلف دارن
ممنون آقای انیس حسینی.خیلی خوشحالمون کردی. :D عالیه.به نسبت قیمتش کارایی زیادی داره طوری که خیلی از ویژگی هاش از اسپرت های بالای 60 یا 70 هزار دلار بهتره. تازه این اول کاره بذارید ZL1 معرفی بشه دیگه کولاک میکنه. اگر دوستان کم لطفی نکنن فکر نمی کنم ایراد خاصی داشته باشه. همین تنگی فضا و حس تانک مانند کامارو هست که جذابش میکنه به نظرم کسی هم که کامارو،911 و…میخره دیگه توجهی به فضای صندلی عقب نداره. کامارو بیش از حدی که در این رنج قیمت میشه به نمایش گذاشت داره عمل میکنه. حرفی باقی نذاشته. خدمت داداش شروین،سجاد و فریای عزیز هم ارادت داریم. ;)
من همیشه عاشق کامارو بودم و هستم. اما ماستنگ 2015 خیلی ظاهرش زیبا، خشن و با ابهته. ضمنا کامارو با 1.2 لیتر حجم موتور بیشتر فقط 20 اسب بیشتر نیرو تولید میکنه که اصلن قابل قبول نیست.
اووووف یه ماسل کار با 455 اسب شتاب 3.9 عالیه. ای خدا این لامصبا چرا انقد ارزونن. امریکاییا چجوری بین این سه تا غول انتخاب میکنن واقعا سخته. چلنجر هلکت 707 اسبی هم که اصن محوش میشی
قیمت کمش خودش نشون دهنده کیفیت پایین این ماشینه دیگه … فقط 73 اسب بخار برای هر لیتر … مصرف سوخت بالا ، کیفیت ساخت پایین ، تکنولوژی سوخته و عقب مانده مربوط به عصر کابویی
من ماشین باز زیاد معروفی نیستم ولی از وقتی که شکل و شمایل شرولت کامارو ss رو دیدم عاشقشم شدم zl1 هم دوست دارم و لحظه شماری میکنم برای اومدن نمایندگی جنرال موتورز به ایران
Richard
۲۷ مهر ۱۳۹۴فرمونش زیاد جالب نیست
علي
۲۷ مهر ۱۳۹۴باید گفت البته به نظر من هم طراحی فرمان هم جاسازی باطری ماشین و هم هواکشهای وسط پنل جلو که مستقیم به دست برخورد میکنه متناسب با طراحی کلی ماشین نیست و ی جورائی متناقصه …
Salfa22xxx
۲۷ مهر ۱۳۹۴خودرویی فوق العاده زیبا
موتور فوق العاده
چراغ های دلربا
ارزش خرید فراوان
شتاب 3/9 ثانیه
هیبت یک ماسل کار( کسایی که از نزدیک این ماشینو دیدن میفهمن چی میگم)
فورد
۲۷ مهر ۱۳۹۴در کل عالیه شتابش هم فوق العادهست با یک سوم قیمت پورشه ظاهر ماشین هم سلیقه ای بعضی ها هاچ بک دوست دارن بعضی ها سدان بعضی ها هم مثل من دیونه ماسل کارن
Hitler
۲۷ مهر ۱۳۹۴خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار
خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار
خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار
خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار
خودروی تست با قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۸۰ دلار
یک غول زیبا،پرقدرت،ایمن و امریکایی به قیمت یک جنسیس کوپه
امیر.عارف
۲۷ مهر ۱۳۹۴اینکه یه ماشین خوبیه حرفی نیست ولی توایران و با این حجم ترافیک که دید باز نسبت به اطراف ضروری احساس میشه، این ماشین ضعف داره. تو آمریکا شاید ضرورتی نداشته باشه ولی تو ایران باید سنسورهای هشدار. ویا دوربینهایی برای دید360 درجه نصب بشه
جواد
۲۷ مهر ۱۳۹۴نمیشه همه چیز با هم داشت .موتور 8سیلندر قدرتمند بخوای اونوقت کیفیت بنز بخوای بعد بخوای از 26000هزار دلار قیمت ماشینت شروع بشه امکانش فعلا موجود نمیباشدہ(منظور نسخه پایه کامارو بود)ولی من به شخصه دوج چلنجر بیشتر دوست دارم
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴خخخ چه مزخرفه دریچه کولر کجاس یه دهاتی هم باشه خندش میگیره مانیتور وسط یه پنل معمولی برداشته که ارزون بشه اونوقت سرشو آورده پایین نور توش نیوفته در کل ماشین آمریکایی به خاطر قیمت کم و حجم موتور و قدرت بالاش طرفدار داره نه ترمز خوبی داره(چون ماشین به شدت سنگین و موتور بزرگ بی مصرف داره)نه مصرف خوبی داره نه شتاب خوبی داره کلا تو درگا بازندس(کسی منکر اینه بگه بیا اینم سندش تا منم رو کنم)نه نیروی جی خوبی(سطح ماشین از زمین بالاست )کلا من مدار انژکتور و کاربراتور های ماشین آمریکایی که بررسی و مقایسه میکنم یه نسل عقبه مثلا اکثر کاربراتور های آمریکایی یا شایدم همشون تا جایی که یادم مونده ژیگلور برقی ندارن یه نقص کامله شاید احتیاج نبوده نمیدونم والا ولی قیمت خیلی خوبه که اینم طبیعیه
شروین
۲۷ مهر ۱۳۹۴جناب ali ayat فقط میتونم بگم شما هیچی از ماشین نمیدونی. هیچی. موفق باشی.
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴مرسی نظر لطفته ولی من ماشین آمریکایی سوارم البته تو پیست با بچه ها کل موتور یه شورولت هم باز کردم دیدم بچه ها جنسیس کوپه میارن بی ام و میارن نه جدید همون 2002 نمیدونم به خدا شما راست میگی من هیچی از ماشین نمیدونم
mohsen
۲۷ مهر ۱۳۹۴کامارو های منطقه ازاد حالا تو ارس بیشترشون مدل های پاین و خیلیاشم دست دومن که عربا روندن انداختن اونور و همشونم مونتاژ کره هستن تا اونجا که میدونم شما هم قشنگ میدونید بیشتر واسه چی میخرن و حتی راننده هاشم هیچی بلد نیستن همون طور که یه بارم دیدید X6 چطوری حال کامارو رو گرفت من از ماشین امریکایی وقتی پاش باز شد اینجا و دیدم چیا میخرن افتادم ولی وقتی نزدیک 2 ماه پیش خارج سوار شدم کاماروZL1 دیدم خداشم با اینا یکی نیس و مخاطبای خواص خودشو داره نه اینکه یه سوسول بره بخره شبم بره فروغی دور بزنه و همینا باعث شد منطقه ازاد خز بشه
اشکان
۲۷ مهر ۱۳۹۴جناب ali ayat،اگه یه بار متن رو با دقت بخونی میبینی ترمزش از پورشه هم قوی تره،یعنی همچین پرت حرف زدی که انگار کینه پدری داری از شرکت های امریکایی،پر فروش ترین کوپه منطقه ازاد ارس همین کامارو داداش
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴خب ارزونه منم باشم میخرم
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴تو برو منطقه آزاد یه پورشه سالم بردار با یه کامارو سالم با دوتا راننده مطمعن عین خودت اصلا همین مدلو بردار با باکستر که از همش ارزون تره ترمز بگیر اونوقت ببین نتیجه عین رو کاغذه یا نه بازم حرف من پرته این نوشته تو امتحان کن بعد
البته هر ماشینی یه لذتی داره من نیومدم اسم ماشین آمریکایی رو خراب کنم ولی فقط اینو یه شاهکار نمیدونم که از همه بهتر یه ماشین عالی با عملکرد عالی ولی نه بهترین که میان بعضی ها با پورشه یا بی ام و مقایسه میکنن
سجاد
۲۷ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز ( ali ayat ) صرف سوار شدن و حتی روندن یه ماشین توسط شخصی که نه اعتبار بین المللی داره و تخصص ـش بررسی های مو شکافانه ، هیچ مطلبی رو تایید و رد نمیکنه ..
شما اومدی تجربه یا حتی برداشت های خودت رو از این ماشین نوشتی .. ایرادی نداره .. شاید نظر شما اینه …
ولی مطمئن باش اگه واقعا یه جای کار میلنگید ، پرفروش ترین کوپه بازار آزاد ( و فکر کنم آمریکا ) نمیشد
من قبول دارم که شاید تکنولوژی ساخت خودرو های آلمانی بالاتره اما دیگه وقتی یه نفر غیر متخصص و آماتور هم مثل بنده هم کامنت اولی شما رو میخونه ، به نظر دوست و استاد عزیزم آقا شروین میرسه !!!
شروین
۲۷ مهر ۱۳۹۴ارادتمندم سجاد عزیز
شروین
۲۷ مهر ۱۳۹۴اتفاقا همین شورلت کامارو (مدل z28) تو پیست از خجالت پورشه 911 توربو اس در اومده و شکستش داده. اینم لینکش.
http://www.porscheboost.com/content.php?4544-German-Japanese-and-American-battle-royale-2014-Nissan-GT-R-Track-Edition-vs-Porsche-911-Turbo-S-vs-Camaro-Z-28
http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1403_chevrolet_camaro_z28_porsche_911_turbo_s_nissan_gt_r_comparison/viewall.html
میلاد
۲۷ مهر ۱۳۹۴ولی تو تست موتور ترند کادیلاک ATS-V با موتور کم حجم تر و تعداد سیلندر کم تر همه جوره مرسدس C63 S رو شکست داد.(قدرت به وزنشم کم تر بود) (موتورشم تو تاپ گیر دور کم تری نسبت به بنز میزنه)
مصرف سوخت،ترمز گیری ، شتاب ، رکورد پیست و…
بله بعضی از ماشینای آمریکایی ترمزشون خیلی ضعیف هست.
Mohammadreza
۲۷ مهر ۱۳۹۴دریچه کولرش مگه چشه؟ یه وانت مزدا داریم ما هم که دریچش همونجاس. مشکلش چیه؟
سینا
۲۷ مهر ۱۳۹۴قیمت مدل تست: ۳۷۲۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۷۴۸۰ دلار
شهریار
۲۷ مهر ۱۳۹۴اینجور نظر دادن در جایی که بحث تخصصیه یه جور توهینه به اذهان حساب میشه..آقای علی لطفا با دید بازتری به مسایل نگاه کنید و از درج مطالب سطحی خودداری کنید.چون همونطور که میبینی مطلب به دل نمیشینه و همه موضع میگیرن
احمد باقری
۲۷ مهر ۱۳۹۴یک ماشین ماسل کار تمام عیار.
امین آریامن
۲۷ مهر ۱۳۹۴این جذاب ترین چیزی هست که من تا حالا دیدم…محوش میشم و بعد فقط این جمله به ذهنم میاد:
یه غول آمریکایی شاهکار و اصیل و ماندگار…
Adolf
۲۷ مهر ۱۳۹۴ای خداااا تا کی این مقاله هارو فقط بخونیم پس واقعی ش چیمیشه؟انشااله اون دنیا
mehdii
۵ مهر ۱۳۹۵میشه نگران نباش
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴دوستان بین این مدل و موستانگ کدومو انتخاب میکنید؟!چرا اینقدر فروش موستانگ از این مدل بالاتره؟!
موستانگ لایک
کاما رو دیس لایک
راستی شاید من یه چیزی گفته باشم راجب ماشین آمریکایی ولی خوبی های زیادی هم داره منکر نمیشم ولی خدایی جلو اون دسته آدمو که الان میان زارررت اینو با کره ای ها مقایسه میکنن یا اینو با یه ماشین چهار در مقایسه میکنن آخرم یهو چهار دره بهتر میشه خدایی اونا دیگه واشر سر سیلندر سوزوندن
نوید جهرمی
۲۷ مهر ۱۳۹۴برا من یکی ک انتخاب بین ماسل کارا از همه انتخابی سخت تره. چ کامارو چه ماستانگ و چ چلنجر.
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴بسته رونق اقتصادی از راه رسید
انگار ملت فقط مشکل خرید ماشین را داشتند????
25میلیون وام 16 درصد برای خرید اتومبیل کهماهیانه باید 466هزارتومان طی هفت سال پرداخت شود
یعنی به عبارتی 15میلون تومان سود
وبه عبارت دیگر ماشینی کهالان چندبرابر به ملت میدهند با پرداخت وام همه را وسوسه میکنند که 15 میلیون بیشتر هم بپردازند
از مردم فهیم تقاضا دارم سنجیده عمل کنید و فریب نخورید. چون در طول چند ماه اتاق فکری که خودرو سازان تشکیل دادند برای وادار کردن مردم به خرید ماشین بهنظر میاد با همکاری دولت میخواهند کمپین نخریدن ارابه مرگ را شکست بدهند☝????
از مردم فهیم ایران تقاضا دارم مانند ماهای قبل از خریدن خودرو خودداری کنند تا اتاق فکر مشترک خودرو سازان و دولت به شکست منتهی شود✌????
Ti
۲۷ مهر ۱۳۹۴خوب ولی در مقابل چلنجر و ماستنگ حرفی برا گفتن نداره
Dodge
۲۷ مهر ۱۳۹۴موافقم.هیچوقت چلنجرو نمیذارم برم اینو بگیرم.حس چلنجر و ابهت واصالتش کجا و این کجا
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ مهر ۱۳۹۴برای ما آمریکایی باز ها چلنجر و ماستنگ و کامارو بیشتر اوقات ارزششون یکیه.
حالا نمی دونم شما رو چه حسابی چنین میفرمایی! آن چنان کامارو رو بی اصالت معرفی میکنین که آدم فکر میکنه دانگ فنگ چین تولیدش کرده!
ظاهراً معنای اصالت یه دو سه سالی میشه تغییر پیدا کرده لطفاً بنده رو هم در جریان مفهومش بذارید!
فریا
۲۷ مهر ۱۳۹۴ملت به نتایج تست Caranddriver میگن “روی کاغذ” :|
سهراب سپهری نظری نداشت ؟ گویا قایقش ترمز بریده !
احسان
۲۷ مهر ۱۳۹۴نظر دستمون رو بیشتر در مورد خودروهای ده 70 آمریکا قبول دارم نه خودروهای الان اونم تا حدودی :مثلا واقعا ترمز های خوبی نداشتن هندلینگ خوبی نداشتن .ولی بهترین انجین ها رو داشتن واقعا سرعت و شتابش عالی داشتند درضمن بهترین درگ استر های دنیا آمریکای هستن یه کامارو که اسمش یادم نیست چهارصد متر رو تو 8 ثانیه میرفت و هنوز رو دستش نیست ضمنا بهترین کاربراتور های دنیا روهم آمریکا میزنه مثل روچستر کارتر آدل برو ک ک قیمت های سرسام آوری هم دارن اینم بگم اولین انژکتور دنیا روی کادیلاک سویل ده 70 بود بازم دارم بگه حوصله نوشتن ندارم
نيما
۲۷ مهر ۱۳۹۴نه نه
اولین انژکتور دنیا مال کوروت سال 1960 هست
اسم اون کامارو هم بلادوین موشن هست که موتور 454 روش هست از سال 1967-1974 سفارشى تولید شد
کاربرات ها هم بله الان شاید تا 1000 دلار هم باشن شایدم بیشتر براى برند معروف و ریس هولى
کادیلاک سویل هم بله جز اولین ماشیناى انژکتور بود ولى اولیش کوروت 1960 هست که 280 اسب بخار بوده اون زمان با شتاب 8.5 ثانیه که عالیه
احسان
۲۷ مهر ۱۳۹۴ممنون نیما بابت اطلاعاتت
کیارش
۲۸ مهر ۱۳۹۴اولین ماشین انژکتوری
بنز w196 مدل 1954 بود
Fuel injection – Wikipedia, the free encyclopedia
ali ayat
۲۸ مهر ۱۳۹۴آلفا رومو هم سال 1340 زده اولین نبوده قبلشم بنز زده که گفته شد
نيما
۲۸ مهر ۱۳۹۴دوستان واقعا شرمنده درسته اولین ماشین انژکتورى بنز هست و یدونه هم فرح دیبا داشته که این مدل فقققققط 53 تا ساخته شده و مخصوص افراد خاص بوده و مدل معمولى اون کاربرات بوده
ولى همچنان کوروت ماشین انژکتورى بود که تولید انبوه داشت و همه میتونستن داشته باشن .پایه ریزى اون هم سال 1957 صورت گرفت و سال 1960 تولید انبوه شد.
و راستى قیمت اون بنز همسر شاه هم 6.5 میلیارد هست
امیرحسین
۲۷ مهر ۱۳۹۴متفاوت بودن برای بسیاری از طراحان یک اصل مهم هست و گاه عملکرد و منطق رو فدایی خاص بودن یک طراحی میکنن
نکته عجیب اینست که هنوز بعضی دوستان فکر میکنن که دنیا خودرو دنیا شبیه به ایران هست و فرضاً پژو پرشیا یا ماکسیما و…ماشینهایی یگانه هستن.نه برادر من،شما ممکن هست دو عدد دوج چلنجر داشته باشین که تفاوت شون از زمین تا آسمان باشه چه از نظر موتور و قدرت،سیستم تعلیق،گیربکس…. و فقط ظاهر یکسانی داشته باشند
بارها بعضی دوستان میگن با جنسیس کوپه تونستن از پس کامارو یا چلنجر بر بیان بدون اینکه متوجه باشند این ماشینها چندین موتور مختلف دارن
mohsen
۲۷ مهر ۱۳۹۴انصافا توی این که جذاب تر از ماستنگه و روح ماسلش از ماستنگ بیشتره طراحیش خیلی عضلانی تر از ماستنگ هستش و از همه مهمتر شتابش ….
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ مهر ۱۳۹۴ممنون آقای انیس حسینی.خیلی خوشحالمون کردی. :D
عالیه.به نسبت قیمتش کارایی زیادی داره طوری که خیلی از ویژگی هاش از اسپرت های بالای 60 یا 70 هزار دلار بهتره.
تازه این اول کاره بذارید ZL1 معرفی بشه دیگه کولاک میکنه.
اگر دوستان کم لطفی نکنن فکر نمی کنم ایراد خاصی داشته باشه.
همین تنگی فضا و حس تانک مانند کامارو هست که جذابش میکنه به نظرم کسی هم که کامارو،911 و…میخره دیگه توجهی به فضای صندلی عقب نداره.
کامارو بیش از حدی که در این رنج قیمت میشه به نمایش گذاشت داره عمل میکنه.
حرفی باقی نذاشته.
خدمت داداش شروین،سجاد و فریای عزیز هم ارادت داریم. ;)
فریا
۲۷ مهر ۱۳۹۴خیــلی مخلصیم قــربان
saeid
۲۷ مهر ۱۳۹۴دوستان لطفا بخاطر زیبایی چشم نوازی که این ماشین داره یه دقیقه سکوت کنید.
حمید
۲۷ مهر ۱۳۹۴من همیشه عاشق کامارو بودم و هستم. اما ماستنگ 2015 خیلی ظاهرش زیبا، خشن و با ابهته. ضمنا کامارو با 1.2 لیتر حجم موتور بیشتر فقط 20 اسب بیشتر نیرو تولید میکنه که اصلن قابل قبول نیست.
حمید
۲۸ مهر ۱۳۹۴اووووف یه ماسل کار با 455 اسب شتاب 3.9 عالیه. ای خدا این لامصبا چرا انقد ارزونن. امریکاییا چجوری بین این سه تا غول انتخاب میکنن واقعا سخته. چلنجر هلکت 707 اسبی هم که اصن محوش میشی
1A1
۲۸ مهر ۱۳۹۴تشکر از اقا مسعود عالی ارادت.و یه مرسی ام به شروین جان بابت کامنتای زیباش و به دلم نشست عالی اقا شروین تایپت طلا.100 Like For American Cars >Muscle
PETROLHEAD
۲۸ مهر ۱۳۹۴ارزش خرید این ماشین به شدت بالاس به نظرم کسی نمیتونه منکر این مسئله بشه ولی این اسب بخار در برابر اون حجم موتور واقعا ناچیزه.
ali
۲۸ مهر ۱۳۹۴لامصب چی شده
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۴به نظرم طراحی کلی کامارو تو سال های اخیر بهتر از ماستنگ بوده.مخصوصا طراحی عقب با چراغ های باریک و جذابش.
ALiHidden
۲۸ مهر ۱۳۹۴قطعا به موستانگ ترجیحش میدم…
موستانگ چیزی نداره که این نداشته باشه…
ولی خب به هر حال من به نظرها و عقاید دوستان احترام میزارم….
ولی اینو قبول دارم که موستانگ اصن پایه گذار ماسل کار ها بوده….
اما خب لزوما قدیمی ترین بهترین هم نیست!
shahab
۲۸ مهر ۱۳۹۴واقعا تانکه
مسافت ترمز از پورشه911 کمتر
0تا100 3.9 ثانیه
چراغای خشن و عصبانی
حامد
۱۶ دی ۱۳۹۴قیمت کمش خودش نشون دهنده کیفیت پایین این ماشینه دیگه … فقط 73 اسب بخار برای هر لیتر … مصرف سوخت بالا ، کیفیت ساخت پایین ، تکنولوژی سوخته و عقب مانده مربوط به عصر کابویی
mehdii
۵ مهر ۱۳۹۵من ماشین باز زیاد معروفی نیستم ولی از وقتی که شکل و شمایل شرولت کامارو ss رو دیدم عاشقشم شدم zl1 هم دوست دارم و لحظه شماری میکنم برای اومدن نمایندگی جنرال موتورز به ایران
علیرضا
۸ بهمن ۱۳۹۵پولش با نرخ ایران چقده
سید
۲۸ مرداد ۱۳۹۸کلا به نظرم شورلت کامارو به لوتی ها زحمت کشایی که پولدار شدن میاد و پورشه به یک سری دیگه
فیصل سیوشانی...
۲۱ اسفند ۱۴۰۱سلام منم دارم یکی خوبه بد نیست تازه خریدم دوستش دارم…