نمایشگاه CES امسال به مکانی موردعلاقه خودروسازان تبدیل شده و این نشانهای از همگرایی بیشتر دنیای خودرو با الکترونیک است. شورولت نیز از همین فرصت برای رونمایی از مدل نهایی خودروی هاچبک تمام الکتریکی بولت استفاده نموده است.
شورولت بولت الکتریکی را باید پاسخی به خودروهایی چون بامو i3 و نیسان لیف دانست. هرچند پیش از این نیز تجربه موفق شورولت ولت بهعنوان یک سدان جمعوجور الکتریکی در کارنامه این شرکت وجود دارد. برچسب قیمت ۳۰ هزار دلاری این خودرو نیز یکی از جذابیتهای آن است که دسترسپذیری آن را برای طیف گستردهتری از مشتریان ممکن میسازد. البته قیمت واقعی این خودرو ۳۷ هزار دلار است که با احتساب ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی دولت فدرال به زیر ۳۰ هزار دلار خواهد رسید. شورولت بولت که پیش از این به شکل یک خودروی کانسپت معرفی شده بود، اکنون در قامت نسخه نهایی با تغییرات بسیاری همراه شده است. برای بهبود فضای داخل کابین، ابعاد خودرو بیشتر شده و چراغها و جلوپنجره آن با طرحی مرسومتر و کمتر تهاجمی جایگزین شدهاند. به گفته جنرالموتورز، این خودرو قادر است با هر بار شارژ باتریها تا مسافت ۳۲۰ کیلومتر را طی کند که آن را برای مسافرتهای درونشهری مناسب میسازد. این میزان بُرد مسافت تقریباً دو برابر یک نیسان لیف است و البته قابلمقایسه با خودروهای پرچمداری چون تسلا هم نیست. اطلاعات فنی دقیق این خودرو هنوز اعلام نشدهاند اما میدانیم که باتریهای لیتیوم یون ساخت LG در کف خودرو جاسازی شدهاند. فاصله بین دو محور خودرو به ۲۶۰ سانتیمتر میرسد که ۷.۵ سانتیمتر از شورولت سونیک و ۲۲.۶ سانتیمتر از شورلت اسپارک الکتریکی، طویلتر است. فضای بار پشت صندلی عقب نیز به رقم جالب ۴۷۸ لیتر و در صورت تاکردن صندلیهای عقب به ۱۶۰۳ لیتر میرسد. از دیگر ویژگیهای بولت، نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰.۲ اینچی با سیستم رابط کاربری مشابه فلیپ بورد و قابل شخصیسازی، دوربین دید عقب HD با زاویه دید وسیع، سیستم چشمانداز محیطی ۳۶۰ درجه برای اسکن اطراف خودرو و پارک خودکار و رانندگی ایمن در سرعتهای پایین، سازگاری با سیستمهای کارپلی اپل و آندروید اتوی گوگل، سیستم ناوبری با تشخیص و نمایش نزدیکترین شارژرهای مسیر، شارژر بیسیم تلفن همراه و تجهیزات و امکانات وسیع دیگر را میتوان نام برد. یک ویژگی جالب دیگر، نوعی سرگرمی و بازی است که شما میتوانید با مدیریت صحیح عملکرد و رانندگی خود در برابر انرژی مصرفی به کسب امتیاز پرداخته و با سایر دارندگان این خودرو رقابت نمایید.۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
mostafa
۱۷ دی ۱۳۹۴فقط میتونم بگم :
بازگشت رویایی شورلت به روزهای اوج
.
.
.
.
یا شاید هم در کل باید گفت :
بازگشت رویایی خودروسازی آمریکا به روزهای اوج
Nima
۱۷ دی ۱۳۹۴دوباره داره میشه اوایل دهه ۷۰ با اون ماشیناى باشکوه
یکیشونم که عکس پروفایلمه
لامصب اصلا قدیمى نمیشه
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴چند سال پیش مجری اخبار میگفت با این رکود در امریکا صنعت خودرو سازی امریکا داره ورشکست میشه
امیر.عارف
۱۷ دی ۱۳۹۴با این بلایی که سر ریال آوردن هر وسیله که وارد کشور میشه قیمتش نجومی میشه . ما که یادمون نیست ولی یادش بخیر دلار 7تومنی
Nima
۱۷ دی ۱۳۹۴تازه یه زمانى دلار ممیز دار پول ایران بوده
۱ دلار میشده مثلا 74.0 تومن
یعنى ارزش بالاتر ریال نسبت به تومن. و این عالى بوده
Nima
۱۷ دی ۱۳۹۴تازه یه زمانى دلار ممیز دار پول ایران بوده
۱ دلار میشده مثلا 74.0 تومن
یعنى ارزش بالاتر ریال نسبت به دلار. و این عالى بوده
امیر
۱۷ دی ۱۳۹۴یعنی زیبان طراحی شورولت عالی شده در سواریاش همه چراغا افقی جلو خشن وبا اهت بدنه عضلانی داخلیم شیک کروت کامارو کروز ایمپالا مالیبو و….فوق العادس طراحی های شورولت دمشون گرم
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۴ماشین خوبیه، ولی اگه هم در ایران عرضه بشه، قیمتش به گونه ای هست که نمیشه کاری کرد.