شورلت

کامارو 1LE با موتورهای 6 و 8 سیلندر

اینکه چه گزینه‌های پیشرانه‌ای در اختیار قرار بگیرد، اهمیت چندانی ندارد؛ هواداران خودروهای عضلانی همواره V-8 را انتخاب می‌کنند. اگر یک موتور V-6 و یا بدتر از آن، یک موتور چهار سیلندر با توربوشارژر بخواهد برای ایجاد چنین هیجانی مورد استفاده قرار گیرد، بیشتر حالت طعنه‌آمیز پیدا می‌کند. ولی در هر حال، هنوز کوپه‌های اسپورت و دیفرانسیل عقبی در دنیای خودرو وجود دارند که فارغ از چیزی که در زیر کاپوت آنها پنهان است، عملکرد مناسبی ارائه می‌دهند. فراتر از معیارهای عینی مانند شتاب صفر تا ۱۰۰ و مسافت یک‌چهارم مایل، فاصله بین موتورهای کم‌حجم و موتورهای بزرگتر در مدل‌هایی مانند فورد موستانگ و شورولت کامارو، روز به روز در حال کاهش است؛ فاصله‌ای که با معرفی پکیج پیست 1LE جدید برای شورولت کامارو، بیش از پیش کاسته شده است.

2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
پکیج 1LE قبلاً در نسل قبلی (پنجم) کامارو ارائه شده بود و اینک، پس از بیش از ۱۰ سال، دوباره با یک تنظیم سیستم تعلیق مخصوص پیست، چرخ‌های پهن‌تر و تایرهای چسبان تابستانی، تغییرات متعادل در زمینه آئرودینامیک و خنک‌کنندگی بیشتر برای موتور و سیستم پیشرانه معرفی شده است. این در حالی است که قبلاً تنها امکان استفاده از آن در مدل SS با پیشرانه V-8 وجود داشته است. امّا پکیج 1LE جدید، دامنه بیشتری پیدا کرده و می‌تواند به عنوان یک آپشن برای مدل‌های V-6 کامارو نیز استفاده شود. در مورد اینکه کاماروی آینده با موتور توربوی چهار سیلندر نیز بتواند از امکانات پکیج 1LE بهره‌مند شود، گفته می‌شود که شورولت چنین موضوعی را نیز مدّنظر قرار داده است. البته از نقطه‌نظر فنی باید گفت که دو کیت 1LE برای موتورهای V-6 و V-8 درنظر گرفته می‌شود. در هر دو نوع پیشرانه، تنظیماتی برای بهبود عملکرد در پیست، با هزینه کمتر پیش‌بینی شده است.
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
برای V-6
پکیج‌های 1LE برای هر کدام از موتورها متفاوت هستند. برای موتورهای شش سیلندر، این پکیج در واقع، دارای یک سیستم تعلیق FE3 از مدل V-8 کامارو SS و اندکی تنظیمات دیگر، از جمله در دامپرها، پایه‌های ساب‌فریم عقب و محورهای ضدّ لغزش است.
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
سیستم تعلیق با صلبیت بیشتر با یک سری چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی در پوششی از تایرهای ران-فلت تابستانی گودیر ایگل F1 اِیسامتریک ۳ با ابعاد ۲۴۵/۴۰ در جلو و ۲۷۵/۳۵ در عقب همراه است. گفته می‌شود که کامارو با این تایرها می‌تواند چسبندگی جانبی به میزان ۰.۹۷ g داشته باشد. با این حال، بسته به شرایط سطح و شعاع پیچ در هنگام انجام تست، ممکن است عدد متفاوتی به‌دست آید. بنابراین، هنوز تا مقایسه با عملکرد مدل معمولی V-6 کامارو(۰.۹۱ g)، اندکی زود است. از دیگر بهینه‌سازی‌های مکانیکی در V-6 1LE می‌توان به مواردی چون افزایش توانمندی خنک‌کنندگی (موتور، گیربکس و روغن‌های دیفرانسیل)، کالیپرهای چهار پیستونه برای ترمزهای «برمبو» در جلو، یک دیفرانسیل لغزش محدود، اگزوز دوگانه (در کاماورهای معمولی به صورت آپشن ارائه می‌شود) و سیستم انتقال سوخت (مورد استفاده در مدل SS) اشاره کرد. همچنین یک اسپلیتر چانه‌ای، یک اسپویلر لبه در عقب، پوشش جیر برای غربیلک فرمان، از جمله تغییرات ظاهری در این پکیج هستند.
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
برای V-8
SS 1LE که بالاتر از خودش، هیچ مدل کاماروی دیگری را برای استفاده از قطعات آن نمی‌بیند، سیستم تعلیق جدید FE4 را معرفی می‌کند. البته شاید یک هم‌پوشانی نیز بین شاسی SS 1LE و مدل آینده سوپرشارژر کامارو ZL1 نیز وجود داشته باشد و انتظار استفاده از سیستم FE4 برای این مدل نیز باید داشت (همانند نسل قبلی). در همین حال، شورلت از یک «تنظیمات ویژه» برای دامپرهای سیال‌مغناطیسی و همین‌طور فنربندی‌ها و محورهای ضدّ لغزش خبر می‌دهد. مکمّل این تنظیمات برای مدل V-8، تایرهای تهاجمی‌تر «گودیر» به سبک کوروت هستند که با ابعاد ۲۸۵/۳۰ در جلو و ۳۰۵/۲۰ در عقب استفاده می‌شوند.
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
ترمزهای «برمبو» در جلو از رتورهای بزرگتر آلومینیومی و کالیپرهای مونو-بلاک ۶ پیستونه بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که در عقب، دیفرانسیل‌های لغزش‌محدود با کنترل الکترونیکی، مشابه آنچه در کوروت مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار گرفته می‌شود. مدل‌های استاندارد کامارو SS همین‌حالا نیز با خنک‌های کننده روغنی موتور، دیفرانسیل و گیربکس همراه هستند و در نتیجه، این آیتم‌ها مختلف پکیج 1LE نخواهند بود، ولی در هر صورت برای عملکرد خودرو بسیار مفید هستند. همچنین اگزوز با خروجی دوگانه، اسپلیتر جلو اسپویلر لبه عقب و پوشش جیر غربیک فرمان نیز از جمله تجهیزات SS 1LE به شمار می‌روند. در این مدل، صندلی‌های «ریکارو» با تکیه‌گاه مناسب نیز در دست قرار می‌گیرد؛ چیزی که برای V-6 1LE به صورت یک آپشن است.
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
علاوه بر اینها یک سیستم ضبط داده‌های عملکرد که در واقع، یک دوربین داشبورد به همراه یک نرم‌افزار تحلیلگر داده‌های دور مسابقه‌ است و اولین بار در «کوروت» ارائه شده، در هر دو نسخه 1LE به صورت یک آپشن در اختیار قرار می‌گیرد.

درباره قدرت
خوانندگان هشیار این مطلب، شاید تا به اینجا متوجه شده باشند که هیچ اشاره‌ای به خروجی اسب‌بخار یا گشتاور 1LE نشده است؛ مسلماً‌ این امر اتفاقی نبوده است. همان‌طور که در گذشته نیز مرسوم بوده، پکیج 1LE تنها به آپگرید شاسی مرتبط است و هیچ کاری در رابطه موتورهای ۶ و ۸ سیلندر کاماور انجام نخواهد داد. بنابراین، V-6 1LE دارای همان خروجی قدرت ۳۳۵ اسب‌بخاری موتوری شش سیلندر کاماروی دیگر است و این در حالی است که SS 1LE نیز از همان موتور آشنای ۶/۲ لیتری V-8 با قدرت ۴۵۵ اسب‌بخار استفاده می‌کند. در همین حال، استفاده از پکیج 1LE باعث می‌شود که انتخاب سیستم انتقال قدرت مشتری به گیربکس ۶ دنده دستی محدود گردد. در تست‌های انجام‌شده، کامارو V-6 با گیربکس دستی در زمان ۵/۴ ثانیه سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده و این زمان برای کامارو V-8 با گیربکس اتوماتیک به ۳/۹ ثانیه رسیده است.

2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE
این پکیج‌ها که در مدل‌های شش سیلندر 1LT و 2LT و همین‌طور مدل 1SS V-8 در دسترس قرار می‌گیرند، احتمالاً‌ قیمت بسیار مناسبی خواهند داشت. آخرین کیت کامارو، قیمتی به میزان ۳۵۰۰ دلار داشته و کامارو SS را در پیست، تبدیل به یک «موشک» کرده است. اکنون که این پکیج برای مدل 1LT V-6 (با شروع قیمت ۲۶ هزار و ۶۹۵ دلار) ارائه شده، شاید امکان داشتن یک 1LE با هزینه‌ای در حدود ۳۰ هزار دلار وجود داشته باشد.
2017 Chevrolet Camaro 1LE
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro 1LE

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من بین ماسل کارها اول کامارو بعد چلنجر اخر سرهم ماستانگ رو دوس دارم

    راستی تیونینگ شرکت القندی امارات
    چطوره ؟؟؟

    http://uupload.ir/files/v9is_56488526809172673085.jpg

    http://uupload.ir/files/r1y_61212941959681849718.jpg

    1. سامان اذری

      ۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      هنوز پلاک نشده بود
      ببینید به چه روزی افتاد :(

      http://uupload.ir/files/71pl_59240771336158325400.jpg

      http://uupload.ir/files/b7am_gal124.jpg

      ولی بازم بردند درستش کردند مثل اولش شده

    2. Ashkan

      ۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اتفاقآ من بر خلاف شما
      اول چلنجر
      دوم به طور مشترک کامارو و موستانگ

  2. سهیل

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    واااااای عاشق مدل v8کاماروهستم.شتابش دیوانه واره .این ماشین واقعا وحشیه جرات میخواد پاتو بذاری روی پدال گاز صدای اگزوزش گوشامو لرزوند.به امید اینکه این تحریما برداشته شده مجوز واردات این هیولاهایی روهم بدن ما به موتور4سیلندر توربوش هم راضی هستیم

  3. tv

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    جزء زیباترین خودرو های جهانه … فقط حیف جنرال موتورز نمیخواد از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده کنه … فقطم بخاطر سلیقه ی امریکایی ها … وگرنه با داشتن یه موتور وی 8 سوپرچارج … میلنگ و شاتون فورج … اینترکولر … و سیستم چهارچرخ متحرک و چند قلم چیز دیگه، هیچ ماشینی یارای مقابله با اینو نداشت … حتی روندن مدل های قدیمیش تو ایران معرکه است … فقط امیدوارم دوستانی که می خوان منفی بدن ی حتی شده یه بار پشت مدل های قدیمیش توایران نشسته باشن …

  4. moein

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یکی از رو یاهای زندیگیمه ماسل سواری

  5. Mohammad

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اون V8 که شبیه هیولا شده لعنتی…..

  6. احمد باقری

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشینهاست. برای طراحی این ماشین، زحمت زیادی کشیده شده و از نظر تکنولوژی هم چیزی کم نداره.

    1. Archi KHAN

      ۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      چی چی میگی احمِدجون !
      از نظر تکنولوژی چیزی کم نداره ؟!!!!
      عزیزم به اعصاب خودت مسلط باش …. :-)

  7. بینام

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (377 ديدگاه)

    واقعا شرکت شورلت با طراحیه کاماروی جدید چیرو میخاد ثابت کنه

  8. یاسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جدیدا به این نتیجه رسیدم که هرکی و هر چیزی که بهش علاقه مند میشم!به طرز فجیعی نابود میشه!مِن جمله علاقه من به این خودروها از جمله پونتیاک بود که درش تخته شد!آخر من نفهمیدم لوگوی پونتیاک تو زمینه قرمزش اون مثبت سفید چی بوده از چی الهام گرفته!؟آدم خبره ای هست ما رو راهنمایی کنه!؟

    1. tv

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      اولین بار سال 1906 از اسم پونیاک استفاده شده….از سال 1909 تا سال 1956 ارم پونیاک (پونتیاک تلفظ فارسیشه) یه سرخ پوست بوده … شرکت جنرال موتورزم این ارم و اسم رو بخاطر یکی از روئسای قبلیه های سرخ پوست انتخاب میکنه که علیه بریتانیا قیام کرده بوده … (داستانش طولانیه از حوصله جمع خارجه) تا سال 1956 که ارمش تبدیل میشه به سر کمان سرخ پوست ها که به رنگ سرخ رنگ میشده وبه تمام سرخ پوست ها اشاره میکنه … اون ستاره بالاشم تقریبا کسی نمیدونه دقیقا مربوط به چی میشه … گاهی میگن نشانه خورشیده گاهی نشانه ی ماهه یا ستاره
      است …درکل باید اشاره ای باشه به قبایل سرخ پوستا
      اینم یه لینک که داستانشو کوتاه توضیح داده …
      http://logoshistory.blogspot.com/2010/09/pontiac-logo.html

      1. یاسین

        ۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (46 ديدگاه)

        ممنون از مطلبی که گذاشتید میگم چرا بعضی مدل هاش اسمِ بومیانِ آمریکا رو یدک بشه.متشکرم!روز خوبی داشته باشین!

  9. 1A1

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    چه بود چه شد.کامارو یک مقدار ملاحظه کن اینجا ما بیمار ماسلی داریم حالا با این 1lE ام آزارشون نده.
    حالا تو راهرو رو ببین zl1.z28
    دیگه، همیشه دلپسند باش کامارو

  10. کیوان

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کاماروv8خیلی خفن عضلانی مخصوصا”رنگ مشکی خدا قسمت کنه پشتش بشینم گازبدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا