شورلت

شورولت کامارو ZL1 کانورتیبل، پرچم‌دار 640 اسب بخاری

باور کنید یا نه، شورولت کامارو ZL1 ششصد و چهل اسب بخاری جنبه‌ی خشونت‌آمیز نسل ششم خانواده‌ی کامارو را ارائه نمی‌دهد.حتی با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژدار متعلق به کوروت Z06 و لاستیک‌های غول‌آسا و ترمزهای برمبوی قدرتمند، ZL1 به‌اندازه‌ای که از آن انتظار داشتیم روی Z/28 نسل آینده تمرکز نکرده است.

2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
این کامارو یک خودروی کاملاً برانگیزاننده نیست، زیرا باوجود Z/28 که در صدر خانواده قرار دارد،ZL1 باید در “لیست وحشت” کامارو ها مقامی برای خود دست‌وپا کند چراکه از قدرتی چشمگیر و نمایی جالب برخوردار است. صحبت سر لذت است نه دلاوری محض در پیست، مخصوصاً حالا که پای گونه‌ی کانورتیبل در میان است.
2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
هر دو فرم کوپه و کانورتیبل از ورودی‌های هوا و اسپلیترهای جلو، بال‌های عقب و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی بزرگ سود می‌برند. با سقفی که پایین‌تر آمده،ZL1 کانورتیبل حتی طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر به نظر می‌آید.
2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
۲۰۱۷ Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
کمربندهای ایمنی به رنگ قرمز هستند و سرعت زیاد را مجسم می‌کنند. زیر پوست خودرو همبستگی نشاط‌انگیزی با گونه‌ی کوپه و به‌منظور کمک به حفظ ساختار و پایداری خودرو برقرار است. البته که همه‌چیز ظاهر خودرو نیست. پیشرانه‌ی هیولایی در زیر کاپوت خفته است. کاپوت برآمده‌ی ZL1 سوپر شارژهای یکسان با پیشرانه‌ی ZL1 کوپه را مخفی ساخته (همچنین مشابه با کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V) و همان ۶۴۰ اسب بخار گونه‌ی کوپه در این خودرو هم یافت می‌شود.ZL1 کانورتیبل ۱۱ مبدل را برای حفظ خنکی، ورودی هوا، روغن پیشرانه، گیربکس و دمای دیفرانسیل را به همراه دارد. گفته‌شده که همه‌چیز از سیستم تعلیق گرفته تا ترمزهای برمبو برای پیست آماده ‌شده‌اند اما ما شک داریم که بسیاری از خریداران همه‌ی ۶۴۰ اسب بخار را به کف پیست بریزند. به‌جای آن ما انتظار داریم که خریداران از مزیت‌های این قدرت عظیم در دنیای واقعی بهره‌مند شوند و همه‌ی رقبا را در پشت چراغ‌قرمز ویران کنند! همانند گونه‌ی کوپه، دامپرهای تطبیق شونده‌ی مگنوترولوجیکال به همراه گیربکس ۶ سرعته ی دستی، لاستیک‌های گودیر Eagle F1، دیفرانسیل لغزش محدود، صندلی‌های ریکارو و موارد دیگر در این خودرو به‌صورت استاندارد وجود دارند. همچنین گیربکس ۱۰ سرعته ی خودکار و ضبط کننده‌ی داده‌های کاربردی شورولت به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند. انتظار می‌رود که کامارو ZL1 چند هزار دلار گران‌تر باشد. ممکن است که این خودرو در سلسله‌مراتب زیر Z/28 قرار گیرد، اما اگر شما انتخابتان را با لوکس بودن برابر فرض کنید،ZL1 شاید لوکس‌ترین کامارو باشد. می‌خواهید سقف را بازکنید یا چکش را رها کنید؟! انتخاب با شماست! منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (994 ديدگاه)

    تنها خودرویی که اینقدر جذاب و خوب تفاوت بین تیپ های مختلفش همرا با قیمت خوب احساس میشه ، قطعا این کامارو جدید با شاسی لتوس و ارتقا پیشرانه و طراحی عالی که داره نظر خیلی ها رو به سمت خودش میکشونه

  2. AHMADREZA

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    سقفش مثل نسل قبل پارچه ای یانه

  3. بهنام طیبی

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودروهای شورولت خیلی شیک و لوکس تولید میشن

  4. sina

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    من نفهمیدم منظورش چیه میگه این لذت رانندگیش کم تره یا با Z.28 نمیدونم انتظار براورده نکرده

  5. sina

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یعنی لذت رانندگی zl1 کمتر از z.28 ?

  6. asa

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    احتمالا شما مشکل قلبی دارین هیجان زیاد براتون بده. بله در این صورت این ماشین بدرد نخوره چون میتونه باعث سکته بشه. به نظر من شما باید ون های شورولت رو سوار شی نه کامارو . راستی مگه شاسی کامارو مال GMC نبود؟

  7. احمد باقری

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب طراحی پر ابهت و زیبایی داره.

  8. aav

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام قربان ممنون میشم جواب سوالمو بدید قربان اول اینکه کدوم مدل ار فورد موستانگ تولیدش قراره متوقف بشه یاشده در ضمن درسته قراره تولید شورلت کامارو متوقف بشه ممنون میشم جوابمو بدید مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا