باور کنید یا نه، شورولت کامارو ZL1 ششصد و چهل اسب بخاری جنبهی خشونتآمیز نسل ششم خانوادهی کامارو را ارائه نمیدهد.حتی با پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژدار متعلق به کوروت Z06 و لاستیکهای غولآسا و ترمزهای برمبوی قدرتمند، ZL1 بهاندازهای که از آن انتظار داشتیم روی Z/28 نسل آینده تمرکز نکرده است.
این کامارو یک خودروی کاملاً برانگیزاننده نیست، زیرا باوجود Z/28 که در صدر خانواده قرار دارد،ZL1 باید در “لیست وحشت” کامارو ها مقامی برای خود دستوپا کند چراکه از قدرتی چشمگیر و نمایی جالب برخوردار است. صحبت سر لذت است نه دلاوری محض در پیست، مخصوصاً حالا که پای گونهی کانورتیبل در میان است. هر دو فرم کوپه و کانورتیبل از ورودیهای هوا و اسپلیترهای جلو، بالهای عقب و رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی بزرگ سود میبرند. با سقفی که پایینتر آمده،ZL1 کانورتیبل حتی طویلتر و کم ارتفاعتر به نظر میآید. کمربندهای ایمنی به رنگ قرمز هستند و سرعت زیاد را مجسم میکنند. زیر پوست خودرو همبستگی نشاطانگیزی با گونهی کوپه و بهمنظور کمک به حفظ ساختار و پایداری خودرو برقرار است.
البته که همهچیز ظاهر خودرو نیست. پیشرانهی هیولایی در زیر کاپوت خفته است. کاپوت برآمدهی ZL1 سوپر شارژهای یکسان با پیشرانهی ZL1 کوپه را مخفی ساخته (همچنین مشابه با کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V) و همان ۶۴۰ اسب بخار گونهی کوپه در این خودرو هم یافت میشود.ZL1 کانورتیبل ۱۱ مبدل را برای حفظ خنکی، ورودی هوا، روغن پیشرانه، گیربکس و دمای دیفرانسیل را به همراه دارد. گفتهشده که همهچیز از سیستم تعلیق گرفته تا ترمزهای برمبو برای پیست آماده شدهاند اما ما شک داریم که بسیاری از خریداران همهی ۶۴۰ اسب بخار را به کف پیست بریزند. بهجای آن ما انتظار داریم که خریداران از مزیتهای این قدرت عظیم در دنیای واقعی بهرهمند شوند و همهی رقبا را در پشت چراغقرمز ویران کنند!
همانند گونهی کوپه، دامپرهای تطبیق شوندهی مگنوترولوجیکال به همراه گیربکس ۶ سرعته ی دستی، لاستیکهای گودیر Eagle F1، دیفرانسیل لغزش محدود، صندلیهای ریکارو و موارد دیگر در این خودرو بهصورت استاندارد وجود دارند. همچنین گیربکس ۱۰ سرعته ی خودکار و ضبط کنندهی دادههای کاربردی شورولت بهصورت آپشن قابل سفارش هستند. انتظار میرود که کامارو ZL1 چند هزار دلار گرانتر باشد. ممکن است که این خودرو در سلسلهمراتب زیر Z/28 قرار گیرد، اما اگر شما انتخابتان را با لوکس بودن برابر فرض کنید،ZL1 شاید لوکسترین کامارو باشد. میخواهید سقف را بازکنید یا چکش را رها کنید؟! انتخاب با شماست!
تنها خودرویی که اینقدر جذاب و خوب تفاوت بین تیپ های مختلفش همرا با قیمت خوب احساس میشه ، قطعا این کامارو جدید با شاسی لتوس و ارتقا پیشرانه و طراحی عالی که داره نظر خیلی ها رو به سمت خودش میکشونه
احتمالا شما مشکل قلبی دارین هیجان زیاد براتون بده. بله در این صورت این ماشین بدرد نخوره چون میتونه باعث سکته بشه. به نظر من شما باید ون های شورولت رو سوار شی نه کامارو . راستی مگه شاسی کامارو مال GMC نبود؟
بهنام
۸ فروردین ۱۳۹۵تنها خودرویی که اینقدر جذاب و خوب تفاوت بین تیپ های مختلفش همرا با قیمت خوب احساس میشه ، قطعا این کامارو جدید با شاسی لتوس و ارتقا پیشرانه و طراحی عالی که داره نظر خیلی ها رو به سمت خودش میکشونه
AHMADREZA
۸ فروردین ۱۳۹۵سقفش مثل نسل قبل پارچه ای یانه
بهنام طیبی
۸ فروردین ۱۳۹۵خودروهای شورولت خیلی شیک و لوکس تولید میشن
sina
۸ فروردین ۱۳۹۵من نفهمیدم منظورش چیه میگه این لذت رانندگیش کم تره یا با Z.28 نمیدونم انتظار براورده نکرده
sina
۸ فروردین ۱۳۹۵یعنی لذت رانندگی zl1 کمتر از z.28 ?
asa
۹ فروردین ۱۳۹۵احتمالا شما مشکل قلبی دارین هیجان زیاد براتون بده. بله در این صورت این ماشین بدرد نخوره چون میتونه باعث سکته بشه. به نظر من شما باید ون های شورولت رو سوار شی نه کامارو . راستی مگه شاسی کامارو مال GMC نبود؟
احمد باقری
۹ فروردین ۱۳۹۵عجب طراحی پر ابهت و زیبایی داره.
aav
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام قربان ممنون میشم جواب سوالمو بدید قربان اول اینکه کدوم مدل ار فورد موستانگ تولیدش قراره متوقف بشه یاشده در ضمن درسته قراره تولید شورلت کامارو متوقف بشه ممنون میشم جوابمو بدید مرسی