دو پیکاپ آفرودی جدید تویوتا و شورلت در مسیرهای خارج جاده و روی آسفالت رقابت جالبی باهم داشتهاند اما کدامیک از این دو پیروز مبارزه خواهد بود؟
وقتی حرف از پیکاپهای آفرودی میشود، اولین نامهایی که به ذهن میآیند فورد رپتور R و رم TRX هستند. این هیولاها با سوپرشارژرهایی که هوا را میبلعند، بهاندازهای توجهات را به خود جلب میکنند که شاید باعث شود خیلیها دیگر پیکاپهای آفرودی کارخانهای بازار را فراموش کنند. این وانتها ممکن است حتی نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار هم قدرت نداشته باشند اما بااینحال، برای خارج جاده ارتقاء پیدا کردهاند و همچنین بسیار ارزانتر هستند. با دو نمونه از این پیکاپها آشنا شوید: شورلت سیلورادو ZR2 و تویوتا تاندرا TRD Pro.
اینها با افزایش ارتفاع و ارتقاء سیستم تعلیق، لاستیکهای آفرودی و قفلهای دیفرانسیل، سرسختترین و خشنترین نسخه در خانوادهٔ خود هستند. البته قدرت هیچکدام از این دو به ۵۰۰ اسب بخار نمیرسد و تویوتا زیر کاپوت خود حتی موتور V8 هم ندارد. قیمت پایهٔ این وانتها حدود ۷۰ هزار دلار است که رقم بالایی محسوب میشود اما هنوز هم بسیار از TRX با قیمت پایهٔ ۸۶ هزار دلاری و رپتور R با ۱۰۹ هزار دلار ارزانتر هستند. برای مقایسه، حتی قیمت رپتور معمولی ۴۵۰ اسب بخاری هم از ۷۸,۶۷۰ دلار آغاز میشود.
همانطور که قیمت این دو پیکاپ ارزانتر از مدلهای قویتر است، تجهیزات آفرودی آنها هم تا حدودی کمتر است. سیلورادو ZR2 به قفل دیفرانسیل جلو و عقب، سیستم تعلیق ویژه با فاصلهٔ بیشتر از زمین و کمکفنرهای مالتیمتیک DSSV، صفحات محافظ و لاستیکهای ۳۳ اینچی گودیر مجهز است. این نسخه همچنین از قویترین موتور سیلورادو یعنی ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت هم بهره میبرد که غیر از ZR2 فقط در تیپ لوکس هایکانتری ارائه میشود. درواقع، ZR2 اساساً همان هایکانتری با قطعات آفرودی است.
این یعنی پیکاپ آفرودی شورلت به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی (آپشن جدیدی که در فیسلیفت بسیار موردنیاز سیلورادو برای مدل ۲۰۲۲ ارائه شد)، نمایشگر لمسی مرکزی ۱۳.۴ اینچی، سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو، صندلیهای چرمی، گرمکن صندلیها (در جلو با تهویه)، گرمکن غربیلک فرمان، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، شارژر بیسیم گوشی و… مجهز است. قیمت سیلورادو ZR2 از ۷۳,۷۴۰ دلار آغاز میشود که در نمونهٔ آزمایشی ما به ۷۹,۵۹۵ دلار رسیده است.
قیمت پایهٔ تاندرا TRD کمتر بوده و از ۷۱,۲۱۵ دلار آغاز میشود اما بهمراتب ارزانتر از سیلورادو احساس میشود. یکی از دلایل این موضوع کابین نسبتاً ساده خصوصاً در طرح تمام مشکی نمونهٔ آزمایشی ما با کیفیت ساخت بسیار ضعیفتر از سیلورادو است. در کابین تاندرا هر جا را که نگاه کنید پلاستیکهای خشک به چشم میخورند. همچنین TRD Pro در مهارتهای آفرود هم در پس رقیب آمریکایی قرار میگیرد. پیکاپ تویوتا فقط یک قفل دیفرانسیل در محور عقب دارد که با سیستم کنترل کشش مالتی تراین، صفحات محافظ زیرین و لاستیکهای آل ترین فالکن همراه شده است.
پیکاپ آفرودی تویوتا ۲۲۹ میلیمتر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب ۲۶.۲ و ۲۴.۲ درجه هستند درحالیکه ZR2 با فاصله ۲۸۴ میلیمتری از زمین و زاویهٔ حملهٔ ۳۱.۸ درجهای رقیب را مغلوب میکند هرچند که در زاویهٔ فرار با ۲۳.۳ درجه در پس تویوتا قرار میگیرد. عرض هردو خودرو مشابه پیکاپهای فول سایز معمولی است و بنابراین میتوانند در مسیرهایی حرکت کنند که ممکن است گلگیرهای پهن رپتور یا TRX را خراش دهد.
آفرود
ما این دو پیکاپ را در مسیرهای آفرودی استلانتیس در آریزونا آزمایش کردیم یعنی مکان دشواری که برای به چالش کشیدن رانگلرها و دیگر خودروهای آفرودی این شرکت طراحی شده است. در همهٔ قسمتهای چالشبرانگیز این مسیر آفرودی، سیلورادو با آرامش از تاندرا دور شد. سنگهای صخرهای شیبدار؟ مشکلی نیست. مسیرهای سنگلاخی پلهای؟ مسئلهای نیست. فاصلهٔ قابلتوجه سیلورادو از زمین و قفل دیفرانسیلهای جلو و عقب باعث میشود پیکاپ مسیر را شخم زده و به جلو برود حتی زمانی که یک یا دو چرخ آن از زمین فاصله گرفته است. جالبتر اینکه سیلورادو به لطف کمکفنرهای سوپاپدار مالتیمتیک DSSV سختترین مسیرها را با آرامش کامل و بدون هیچ تنشی طی میکند.
البته تاندرا هم موفق شد از همان مسیر عبور کند و در هیچ نقطهای گیر نکرد اما این کار را بهآسانی انجام نداد زیرا زمانی که یکی از چرخهای جلو از زمین بلند شود، فقدان قفل دیفرانسیل جلو کارایی این محور را از بین میبرد. به همین دلیل، هرچند قفل دیفرانسیل عقب وظیفهٔ خود را بهخوبی انجام میدهد اما اگر چرخهای عقب کشش خود را از دست بدهند، تاندرا متوقف میشود مگر اینکه با سرعتی بالاتر از حد مناسب حرکت کنید و خطر آسیب دیدن رکابها در برخورد با موانع را به جان بخرید.
علاوه بر این، رانندگان از دشوار بودن فرایند درگیر کردن قفل دیفرانسیل عقب TRD هم گلایه داشتند درحالیکه حتی گاهی مشخص نبود اصلاً قفل دیفرانسیل درگیر شده است یا نه. همچنین امکان فعال کردن این قفل فقط در حالت چهارچرخ سنگین وجود دارد که کارایی آن را بشدت در شرایطی غیر از هنگام خزیدن روی صخرهها با سرعت پایین محدود میکند. در همین حال، تویوتا کنترلهای مختلف مربوط به آفرود را بهصورت پراکنده در مکانهای متعددی روی داشبورد قرار داده است درحالیکه ZR2 از این لحاظ نظم بیشتری دارد. در شورلت قفل دیفرانسیل عقب هم با فشردن یک دکمه فعال میشود.
هیچکدام از این دو پیکاپ برای رقابت با رپتور یا TRX در آفرودهای سرعت بالا طراحی نشدهاند اما تاندرا TRD Pro بدون امکان فعال کردن قفل دیفرانسیل عقب در حالت محرک عقب یا چهارچرخ محرک سبک، در شن و ماسه بشدت درمانده میشود درحالیکه استحکام کلی آنهم نسبت به شورلت کمتر است. سیلورادو اما به خاطر کمکفنرهای سفتتر ولی با مدیریت خوب، حس بهتری دارد. بااینحال، اگر به دنبال جهشها و پرشهای سرعت بالا هستید باید سری به نمایندگیهای فورد یا رم بزنید.
روی جاده
تا این جای کار، تاندرا در برابر سیلورادو حرفی برای گفتن نداشته و روی جاده هم شرایط خیلی تفاوتی ندارد زیرا پیکاپ تویوتا در اینجا هم از هیچ لحاظی نتوانست برتری خود را به رقیب دیکته کند. البته تاندرا با وجود ۱۷۳ کیلوگرم وزن بیشتر، شتاب سریعتری دارد و در آزمایش ما ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که ۰.۴ ثانیه با ZR2 اختلاف داشت. این عملکرد به لطف موتور V6 توئین توربوی هیبریدی تویوتا فراهم شده که ۱۷ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور V8 شورلت دارد. موتور الکتریکی تاندرا که در گیربکس ادغام شده هرگونه تأخیر توربوشارژرهای موتور ۳.۵ لیتری را از بین میبرد و در هنگام آغاز حرکت پاسخگویی بیدرنگی را فراهم میکند اما گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک اصلاً عملکرد جالبی ندارد و دندهها را بهکندی تعویض میکند.
از سوی دیگر، سیلورادو ZR2 هرچند سرعت تاندرا را ندارد اما با موتور ۶.۲ لیتری V8 خود اکثر خریداران را خوشحال خواهد کرد. برخلاف صدای مصنوعی موتور که در تاندرا از طریق بلندگوها در داخل پخش میشود، صدای V8 شورلت واقعی است و پاسخ پدال گاز آن تیز و دقیق است. همچنین بهسختی میتوان متوجه وجود یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک پشت موتور V8 شد زیرا این گیربکس همیشه دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که شما میخواهید و از دندههایی که بهخوبی انتخاب میکند کاملاً سریع و نرم به دندهٔ دیگری میرود.
هنگام رانندگی در بزرگراهها و خیابانهای شهری شاید هرگز متوجه نشوید که ZR2 برای آفرود طراحی شده است زیرا کمکفنرهای مالتیمتیک برخلاف تاندرا که رفتار سرکش و شلختهای از خود نشان میدهد، با از بین بردن بادیرول و شیرجه زدن، خیلی خوب حرکات بدنه را کنترل میکنند و درعینحال سواری باکیفیتی را فراهم میکنند. پدال ترمز سیلورادو نیز حالت اطمینان بخشی دارد. البته هیچکدام از این برتریهای سیلورادو در اعداد آزمایشی خود را نشان نمیدهند زیرا ZR2 در چسبندگی جانبی، تایم پیست Figure-8 و مسافت توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در پس TRD Pro قرار میگیرد اما در دنیای واقعی، شورلت هنگام پیچیدن و توقف شریک بسیار بهتری احساس میشود.
بهطورکلی، TRD Pro بهاندازهٔ ZR2 برای خارج جاده ارتقاء پیدا نکرده است. همچنین صرفنظر از آفرود، تاندرا درمجموع پیکاپ خیلی خوبی نیست. تویوتا بیش از ۱۴ سال صبر کرد تا یک تاندرای کاملاً جدید را ارائه کند اما بااینحال، به دلایلی مثل نمایشگر لمسی بیشازحد ساده، کابین سطح پایین و رفتار ناخوشایند در هنگام یدک کشی، احساس میشود چند سال از عمر این پیکاپ جدید گذشته است. سیلورادو ZR2 اما با کابین مجلل، نمایشگر لمسی جدید و فوقالعاده، عملکرد بسیار خوبی دارد. این پیکاپ حتی هنگام اتصال یک تریلر هم رانندگی مطمئن و بیسروصدایی دارد؛ بنابراین، بدون در نظر گرفتن پیکاپهای پرچمدار فورد و رم، شورلت سیلورادو ZR2 بهترین پیکاپ فول سایز آفرودی حال حاضر بازار محسوب میشود.
مقام دوم: تویوتا تاندرا TRD Pro
نقاط قوت: پیشرانهٔ V6 هیبریدی توانمند، کابین جادار، دید رو به بیرون خوب
نقاط ضعف: کیفیت ساخت وحشتناک برای یک تویوتا، سواری ناراحت، فقدان تجهیزات آفرودی کافی
چکیده: یک پیکاپ آفرودی کاملاً جدید با احساس قدیمی
مقام اول: شورلت سیلورادو ZR2
نقاط قوت: قوای محرکهٔ نرم و روان، سیستم تعلیق راحت، کابین لوکس و سطح بالا
نقاط ضعف: سفارش آپشنها قیمت را وارد قلمروی رپتور میکند، برآمدگی کاپوت مانع دید مناسب رو به جلو است
چکیده: بهترین پیکاپ آفرودی فول سایز بازار پس از دایناسورهای صحرا
مقایسه مشخصات فنی
شورلت سیلورادو ZR2 | تویوتا تاندرا TRD Pro | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۷۹۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۵,۸۰۰ rpm | ۵,۸۰۰ rpm |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
نسبت وزن به قدرت | ۶.۲ کیلوگرم/اسب بخار | ۷.۲ کیلوگرم/اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۳,۷۴۶ میلیمتر | ۳,۷۰۱ میلیمتر |
طول | ۵,۹۱۳ میلیمتر | ۵,۹۳۳ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۶۲ میلیمتر | ۲,۰۷۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۹۹ میلیمتر | ۱,۹۸۱ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۷۴ میلیمتر | ۲۷۷ میلیمتر |
زاویه حمله و فرار | ۳۸.۱ و ۲۳.۳ درجه | ۲۶.۲ و ۲۴.۲ درجه |
دایرهٔ چرخش | ۱۴.۸ متر | ۱۵.۲ متر |
وزن خالص | ۲۶۲۶ کیلوگرم | ۲۸۰۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب |
ظرفیت بار | ۵۹۵ کیلوگرم | ۷۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۴۰۴۰ کیلوگرم | ۵۰۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۶ ثانیه | ۱۴.۴ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۴۰.۲ متر | ۳۸.۱ متر |
پیست Figure-8 | ۲۹.۲ ثانیه | ۲۸.۸ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۶۸ جی | ۰.۷۰ جی |
ظرفیت باک | ۹۱ لیتر | ۱۲۲ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۷۳,۷۴۰ دلار | ۷۱,۲۱۵ دلار |
قیمت تستشده | ۷۹,۵۹۵ دلار | ۷۱,۹۳۰ دلار |
Reza Waffen SS
۳ اسفند ۱۴۰۱تویوتا تاندرا TRD : 👍
شورلت سیلورادو ZR2 : 👎
(Ali(chevynova
۳ اسفند ۱۴۰۱شوی رو انتخاب میکنم با 100سال تجربه وانت سازی
بنظرم شورولت روی سیلورادو بصورت سفارشی انجین lsx454 رو نصب کنه راحت میتونه با فورد رپتور و دوج رم تیرکس رقابت کنه
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱سلطان تویوتا و دیگر هیچ !
رامین
۳ اسفند ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣
ایوب
۳ اسفند ۱۴۰۱وانت پیکاپ فقط آمریکا وتمام.
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱دوستان
کاری نه به این مقاله دارم نه به این دو پیکاپ از آمریکا و ژاپن !
فرض را بر این میگیریم فردا قراره دلار بشه ۱۰۰۰ تومن ، نمایندگیها هم تحویل فوری یک روزه دارند و من میرم تا یه پیکاپ انتخاب کنم تا ۵ سال حالش را ببرم ، مطمئناً انتخابم جمس سیرا هست !
اما فرض را هم میگیریم تنها حق انتخاب یک خودرو را داریم جهت نگهداری ۱۰ تا ۲۰ و ۳۰ ساله ، مطمئناً هر عاقل و غیر عاقلی چشم بسته انتخابش تویوتاست !
من اگر آمریکا بودم بیدرنگ تمام پیکاپهای آمریکایی ژاپنی را میخریدم و همه برایم باارزش بود اما دوج در این چند ساله پیشرفت کیفیتی بهتری نسبت به دیگر پیکاپسازها داشته ولی باز این تویوتاست که قابل اعتماد هست و بس !
RENAULT5
۳ اسفند ۱۴۰۱یک عده کره فن نیان بگن اقا نوید بی تلبیته به پیام اول پاسخ میده
ایشون هشت هزار کامنت دادن هیچ کسی چنین تعداد کامنتی رو در پدال نداره
پس ایشون قطعا اطلاعاتش بیشتره وحق پاسخ به پیام اولو داره وما باید از ایشون تشکر کنیم.
راستی از پیکاپای کره ای چخبر
Iman1199
۳ اسفند ۱۴۰۱نه خیلی بیشتر از اینم کامنت داشتیم بالای ۱۱ هزار تایی هم داشتیم شایدم بیشتر اگه هنوز ادامه میداد الان خیلی بیشتر هم میشدن ولی مسئله اینه که
اتفاقا از قدیمی ها انتظار احترام و ادب میره و اینکه تعصب بیخود نداشته باشن که متاسفانه بعضیا هنوز اینطور نیستن
الان منم میتونم بگم سلطان اروپا و امریکا بنز و فورد و فراری و … و دیگر هیچ که از هر لحاظ در هر چیز بهترین و اول هستن انتخاب ۱۰۰ ساله هر خودرویی فقط همینها بادوامدترین ها و بهترین ها
ولی هیچوقت سرخود از این حرفا نمیزنم
ولی یه عده هستن هنوز از این حرفا میزنن
و مدام هم کامنت اولو ریپلای میزنن و این عادت زشتو هنوز ترک نکردن
پس گاهی اوقات ما هم برای اینکه تلنگری زده باشیم به این روش جوابشو میدیم
MehdiTurbo
۳ اسفند ۱۴۰۱نوید و رنو چقدر کامنتاتون پیاماتون بچه گونه است اصلا همه چی توش هست جز فضای خودرویی
اگه بالای بیست سال سن دارید واقعا یه فکری برای خودتان و دقدقه هاتون بکنید
اگرم زیر بیست حق دارید اقتضای سنتان ولی هر چی زودتر بزرگ شید بهتر
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۴۰۱مهدی توربوی عزیز
این دنیا نیاز به عاقل نداره ، هرچی عاقلتر باشی رنج و درد بیشتری به جان میخری ، توقع مردم هم نسبت به خودت بالا میبری !
پس من ترجیح میدم دیوانه و بچه باشم تا عاقلی که شما باهاش حال کنید و بزرگ بپنداریدش 👋🏻 !
سلطان تویوتا عشقست تا برسد به اونی که باید برسد از فشار سلطان سلطان گفتنها !
Iman1199
۵ اسفند ۱۴۰۱سلطان اروپا و امریکا رو عشقست تا برسد به اونی که باید برسد از فشار سلطان سلطان گفتنها !
درستش همینه و چیزی که درسته رو میگیم
پس اگه واقعیت رو در نظر بگیریم خداییش سلطان و پادشاه و پرچمدار و شماره یک ۱ و بهترین و یکه تاز و سردمدار و بهترین در هرچیزی اروپا و امریکا هستن برتر هایی مثل مرسدس بنز و فورد و فراری و … که پادشاه و پدر و مادر و سلطان و شماره ۱ یک و پرچمدار و سردمدار و یکه تازه و بهترین در هرچیزی و در همه چیز اروپا و امریکا هستن خداییش و کسی یا چیزی به گرد پاشونم نمیرسه کلا
مثلا تو همین پیکاپ تراک ها الان تو این مقایسه برتری واضح و همه جانبه شورلت امریکایی رو دیدیم و میبینیم و یا تو سوپراسپرت ها برتری واضح و همه جانبه با سوپر اسپرت های اروپایی هست تو همه هرچیزی همینطوره سطح بالا
MehdiTurbo
۵ اسفند ۱۴۰۱نوید عزیز
بچه بودن خوبه حرفتم درسته دیوانه بودن بچه بودن بهتر از عاقلیه که هزار تا رنج میکشه
منتها اگه بچه بودی اتفاقا کامنتت این نبود بچه بچگی میکنی یه بچه نمیاد به اسباب بازی خودش افتخار کنه اسباب بازی بقیه را مسخره کنه فقط با اسباب بازی خودش و دوستاش بازی میکنه عشق میکنه کاری نداره این خوبه اون بد اصلا تو دنیای بچه ها این نیس از من خوبه از تو بد حالا تازه اینت که تو ایرانم نیست بچه همه چی خوب میبینه
اون بچگی تفاوت داره،این لقت من گفتم مودبانه باشه بخوای بچگی به کار نبری میشه تعصب تعصب این خوبه اون بده که پشتشم کمبود عقده است یه خاطره توت کمبود عقده ایجاد کرده خودت باید پیداش کنی
فقطم درباره خودرو نیست تو فوتبالش هست رونالدو مسیش هست مذهبش هست کشور و نژادش هست
فقطم تو نیستی یه نعدادی هستین فرق نداره ژاپن باشه یا هر کشور دیگه ولی خب هر جا بحث من اسم تو رو میبینم شاید واسه همین بیشتر تو چشم میای و اکثر مواقع شروع کننده ای
Iman1199
۵ اسفند ۱۴۰۱درست گفتی مهدی توربو
من قبلا بارها به هر روشی بهش گوشزد کردم
تا الان فعلا این شکلی بهش گوشزد میکنم کاری هم به خودش ندارم
ممکنه ما تو دنیای واقعی باهم رفیق باشیم
ولی اینجا تو جایی که عمومی هست هرکسی هم نظری داره واسه خودش
دیگه بحث فرق میکنه
ممکنه یکی یه حرفی بزنه باعث گمراهی دیگری شه
پس ما هم وقتی جوابی می فقط منظورمون اینه که بگیم که داری اشتباه میکنی و یکی دیگه پیدا میشه که عکس اون حرفو بزنه و حرفشو رد کنه
البته خودشم نمیخواد متوجه شه که داره اشتباه میکنه چون تعصب اشتباهش بهش اجازه نمیده
ولی درکل ما اگه جوابی میدیم هدفمون درستی و اصلاحه برای اینکه کلا دوست داریم بجای این حرفا نظرات مفید و بدرد بخور باشه
Amiro
۳ اسفند ۱۴۰۱با اینکه تویوتا رو دوست دارم ولی اگه بخوام از بین این دو برای آفرود یکی رو انتخاب کنم شورلت چون سپرش کوتاه تره و احتمال گیر کردنش خیلی کم تره
تاندرا بیشتر شبیه پیکاپ های خیابونی آمریکایی شده تا یه ماشین آفرود
🤍💙🧡🤍
net
۳ اسفند ۱۴۰۱هر دو جلوپنجره بزرگ و بدی دارند.چراغ جلو توندرا که زیرش دندانه دارد خیلی بد و مسخره هست.دو ستون سقف شیشه جلو توندرا که مثل ماشینهای رنجروور متضاد مشکی هست بد شده.خط سفید استیل زیر چراغ جلو سیلورادو بد هست.طراحی داخلی سیلورادو لوکستر و زیباتر هست.ماشینهای تویوتا اکثرا قشر متوسط و ضعیف میخرند و قشر ثروتمند لکسوس میخرند
net
۳ اسفند ۱۴۰۱هر دو جلوپنجره بزرگ و بدی دارند.چراغ جلو توندرا که زیرش دندانه دارد خیلی بد و مسخره هست.دو ستون سقف شیشه جلو توندرا که مثل ستون سقف ماشینهای رنجروور متضاد مشکی هست بد هست.خط استیل سفید زیر چراغ جلو سیلورادو بد هست.طراحی داخلی سیلورادو لوکستر و زیباتر هست
علی
۳ اسفند ۱۴۰۱تویوتا انتخابمه . جون سخت تره . طول عمرش بالاتره
Iman1199
۴ اسفند ۱۴۰۱انتخاب شما سرجاش مناسبه ولی اینجورم نیست فاصله زیادی باهم داشته باشن این نکته هم در نظر بگیر بادوام واسه شورلت کاری نداره که همین پیکاپ خودش رو خیلی جون سخت تر و با طول عمر خیلی بالاتر بسازه یعنی مطمئن باش اگه خواسته باشه کار راحتیه واسش که خیلی از اینم خیلی بادوامتر و با طول عمر بیشتر و قابل اعتماد ترین بسازه ولی الان داره تناسب بین طول عمر و دوام بیشتر رو در عین امکانات و تکنولوژی و کارایی بالاتر ارائه میکنه یعنی الان داره کلا کابین بهتر و تکنولوژی ها و امکانات بیشتر و قابلیت ها و کارایی بالاتری رو ارائه میده در عین حال هم بازم بسیار بادوام و باکیفیته که همینها رو اگه تویتا انجام بده دوام و طول عمرش کمتر از خود شورلت میشه الان همین مقایسه رو ببینید راحت میشه متوجه شد که شورلت چقدر بهتره هم عملکردش و آفرودش هم امکانات و قابلیت هاش خیلی بهتره که از قبل هم میدونستیم اینها رو در عین حال قیمت رقابتی هم داره اینها با توجه به عملکرد بهتر و کابین و امکانتات و تکنولوژی های سطح بالا برای شورلت طبیعیه
علی
۳ اسفند ۱۴۰۱توجه کنید به تفاوت قیمت پایه و تست شده هردو ، تویوتا فرقی ندارد اما قیمت شورولت تست شده نزدیک به ۷ هزار دلار گرونتر از پایه است!!! این میتونه گویای این مقاله به شدت طرفدار شورولت باشه
shetab-car
۴ اسفند ۱۴۰۱مطمئنی مقاله رو خوندی؟
R@min
۳ اسفند ۱۴۰۱تبلیغات و بریز بپاش تویوتا تموم شد تازه بعد دو سال نظر واقعیشونو میگن. همین سایت گفته بود TRDPRO رقیب مستقیم رپتور و هزار تا جفنگ دیگه حالا که کمپین تبلیغاتی تویوتا خوابید حتی از ضعیف ترین پیکاپ فول سایز بازار هم ضعیف تره.
SH
۳ اسفند ۱۴۰۱با توجه به مشخصات و بررسی مجلات دیگه بنظر میاد شورولت اینجا ریخت و پاش کرده تا وانتی که ۱۵ ساله فریم و موتورش یکیه فقط ظاهری آبدیت شده و بهتر از رقباش نشون بده
دیگه فقدان امکانات آفرود برا تویوتا خنده داره وقتی کراول کنترل از پس ۹۵ درصد مسیرا بر میاد. !!!
Car love
۳ اسفند ۱۴۰۱نکنه انتظار داشتی پیکاپ ژاپنی بهتر از امریکایی باشه!! دیگه همه دنیا میدونن این کلاس با اختلاف برای آمریکاس!
اینجا هم مشخص شد تاندرا کلی ایراد داره و فقط ظاهر رو دست کشیده!
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱از نظر فروش شاید ولی وقتی تاندرا تو امریکا با مهندسین امریکایی تولید میشه طراحیشم تو امریکا انجام شده مطمئنن خیلی فرقی با بقیه نداره از فضا که نیومدن بقیه
R@min
۳ اسفند ۱۴۰۱من معیارم مجلات جیره خور نیست رفیق میرم راجب چیزی که میخوام تحقیق می کنم. نظرات مالکین واقعی رو دنبال می کنم. اینجا هم تبلیغ سیلورادو هست که این هم دروغ و بزرگ نمایی راجب این ماشین هست و در همه موارد ضعیف تر از تریم رپتور و حتی ترمور هست.
راجب سیستم کرال هم بنظر چیز خاصی نمی دونین که فکر می کنی سه تن آهنو فقط به یه سیستم الکترونیکی میسپرن.
در کل هدفم از این کامنت ها این هست که تناقض هارو نشون بدم.
sina
۳ اسفند ۱۴۰۱چرا تویوتا دوم شد 🤔
همه مشخصاتش بهتره که
corvette
۳ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز کل مطلب رو میخوندی . ماشین فقط عدد نیست
کارشناسان تو این مطلب گفتن .
هم تو آفرود سیلورادو بهتره
هم تو جاده
و اینکه تاندرا کیفیت ساخت خوبی نداره
ولی از سیلورادو ایراد خاصی نگرفت
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۱اگه با جدول تعیین میشد که چرا تست؟
Ferrari
۳ اسفند ۱۴۰۱مقاله به این کاملی رو نخوندی بعد
میای و میگی چرا ، تویوتا دوم شد!
عجب !
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱افرود به گروه خونی تاندار نمیخوره بیشتر مثل سری اف فورد هست تا رپتور نسبت وزن به قدرت خیلی تاثیر داره
اینجا بحث سر توان یادک کشی نیست
از نظر طراحی هم که صدرصد شولت بهتره
البته داخلش رو خیلی عجیب بیان کرده نکنه انتظار داشتن تویوتا بیاد داخل ماشین چرم گاومیش و پر قو بزاره تویوتاس تا جایی که چشم کار میکنه پلاستیکه
تویوتا اگر میخواد با رپتور بجنگه باید نسل جدید فور رانر رو با یه تریم قوی بده بیرون
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱وانت نیست راستی فور رانر شما بخونید تاکوما
پویا
۳ اسفند ۱۴۰۱4 دقیقه وقت بزار مطلب رو بخون
ARMAN سابق
۳ اسفند ۱۴۰۱به دلیل اینکه تو پیکاپ سازی رو دست آمریکا نبوده نیست و نخواهد بود
علی
۳ اسفند ۱۴۰۱باید دید کی تستش کرده و کی این نظرات را داده ؟! اینجا لابد مدیر بازاریابی شورولت!!!
رامین
۳ اسفند ۱۴۰۱یه موقع کم نیارید 😶😶
ممد ژانگولر
۳ اسفند ۱۴۰۱کیفیت ساخت فاکتور خیلی مهمیه که متاسفانه طبق گفته مقاله به شدت پایین بوده و حتی مانیتور بزرگ و طراحی زیبای قشنگ قشنگش هم نتونسته به دادش برسه ولی تویوتاست دیگه قدیس تمام خودروهای بشر !!!!
رامین
۳ اسفند ۱۴۰۱نه عزیز جان اینطوری نیست که میفرمایید تا شوی و فورد و کادی و بنز و بی ام دبلیو و خیلیای دیگه هستن که حق وارد شدن به این خرابه رو ندارن همون حکایت هفتر کشی قورباغه در خلوت شهر ماست
بهنام
۳ اسفند ۱۴۰۱مقاله های کاملاً جانبدارانه زیاد شده اخیراً.
پویا
۳ اسفند ۱۴۰۱مثلا کجاش جانبدارانه بود
TESLA
۳ اسفند ۱۴۰۱انتخاب خیلی سختیه ولی با تمام احترامی که برای توندرا قائلم ، انتخابم سیلورادو هست لامصب رخ آمریکایی بد جوری حس قدرت میده به آدم 😎😎🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪💪💪
TESLA
۳ اسفند ۱۴۰۱آمریکا : مهد پیکاپ های تنومند 😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪💪
Car love
۳ اسفند ۱۴۰۱اختلافشون از زمین تا آسمون هفتم بود،تاندرا طرق متن حرفی برای گفتن نداشت اصلا!
خودم فکر نمیکردم اینقدر اختلاف باشه بینشون
حسین
۳ اسفند ۱۴۰۱مطلب اشتباهی اومدی برو زیر مطلب انواع یاتا، قان و ایموبلایزر و شرکت های بیمه نظر بده
Behnam1012
۳ اسفند ۱۴۰۱وقتی میگن همه چیز اعداد و ارقام نیست یعنی این (برتری سیلورادو نسبت به تاندرا در دنیای واقعی و حسی که از یک خودرو میگیری)
با این که برند تویوتا رو خیلی دوست دارم ولی تو زمینه پیکاپ های فول سایز حریف آمریکایی ها نمیشه، تاندرا فقط تو نسخه های پایه قابلیت رقابت داره
علیرضایاوری
۳ اسفند ۱۴۰۱معلومهکهشورولتتویوتادرمقابلشفرغونهاصلابرایچی ایناروباهممقایسهکردین
رامین
۳ اسفند ۱۴۰۱حتی خودشرکت تویوتا هم قبول کنه که ضعیفتره عده ای سهامدار قبول ندارن واقعا آدم از این همه یوبسی خنده اش میگیره بخدا
فری
۳ اسفند ۱۴۰۱بجز شورلت مگه میشه انتخاب دیگه ایی داشت
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۱همون تویوتا هم با اینکه برند ژاپنیه ولی اکثر محصولاتش رو امریکا طراحی میکنه و میسازه
Nima
۴ اسفند ۱۴۰۱در مقابل هر برندی توی جمع پیکاپ ها من قطعا تویوتا رو برمیدارم
مرتضی
۹ اسفند ۱۴۰۱مارا مسخره گرفتید؟
چه نظری؟
حالا شورلت یا تویوتا؟
اخه این ملت که تو خرید پرایدش موندن . .
رامین
۱۰ اسفند ۱۴۰۱👌👌👌👌👌 شیر مادر حلالت. اینو باید به یه عده تعصبی کم سن و سال بگی که فقط از پدرانشون شنیدن آی تویوتا خیلی خوبه سگ جونه و کم مصرفه تاسف واسه مردمی که میتونستن با هشت و دوازده سیلندرهای آمریکایی و اروپایی حال کنن ولی چسبیدن به ژیان و سوبارو و رنو ۵ و اوج ماجرا تویوتا کرولا و بعد پراید
محسن
۱۳ اسفند ۱۴۰۱به اشغال وانتای توی ایران میگید پیکاپ به این معجزات میکید وانت؟