نزدیک به یک دهه از زمانی که شورلت نسل دوم پیکاپ میان سایز کلرادو را در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۳ معرفی کرد میگذرد و از آن زمان این پیکاپها بسیار مدرنتر، توانمندتر و زیباتر شدهاند. به همین دلیل، حالا شورلت رسماً از نسل جدید کلرادو پردهبرداری کرده تا توانایی رقابت خود را در این بخش که طی سالهای اخیر توسط خودروسازان مختلفی موردتوجه قرار گرفته حفظ کند.
نسل جدید کلرادو در طراحی مقداری از DNA سیلورادو را قرض گرفته اما این زیاد نیست و پیکاپ میان سایز شورلت همچنان هویت خاص خود را دارد. چراغهای جلوی باریک، جلوپنجرهای متمایز، کاپوت برآمده و طراحی مدرن قسمت عقب با پلههایی در طرفین سپر از ویژگیهای ظاهری این پیکاپ جدید هستند. نسل جدید کلرادو از اتاق باری ۱۵۷ سانتیمتری بهره میبرد که در آن شیارهای برای قرار دادن موتورسیکلت یا دوچرخه و یک خروجی برقی ۱۱۰ ولتی تعبیه شده است.
در قسمتی داخلی نیمهٔ پایینی درب قسمت بار خودرو نیز محفظهای ایمن و ضدآب برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است؛ اما علیرغم این ویژگیهای مثبت، تنوع نسخههای نسل جدید کلرادو کاهش پیدا کرده است زیرا این پیکاپ حالا فقط بهصورت دو کابین و با اتاق بار کوتاه به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسل قبلی در نسخهٔ یکونیم کابین و همینطور دو کابین با اتاق بار کوتاه و کشیده تولید میشد.
کابین کلرادو مدل ۲۰۲۳ مثل دیگر محصولات جدید شورلت بسیار مدرنتر و شیکتر از قبل شده است و حالا بهصورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۳ اینچی ارائه میشود. گذشته از این نمایشگرها، خریداران پیکاپ جدید شورلت از داشبوردی مدرن با دریچههای تهویهٔ دایرهای هم بهرهمند خواهند شد که یادآور مدلهای بلیزر و کامارو هستند.
کلرادوی جدید در تیپهای مختلفی شامل WT، LT، Z71، ZR2 و تریل باس به بازار عرضه میشود که حتی تیپ پایه هم از سیستم ورود بدون کلید و سیستم صوتی با شش بلندگو بهره میبرد. در تیپهای بالایی یعنی Z71 و ZR2 صندلیهای پارچهای و چرمی با گرمکن و تنظیم برقی هشت جهته برای راننده ارائه میشود و آپشنهای مختلفی مثل شارژر بیسیم گوشی، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و برای اولین بار سانروف هم قابل سفارش خواهند بود.
شورلت در نسل جدید کلرادو لیست پیشرانهها را هم ساده کرده و حالا فقط یک موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید را جایگزین سه موتور چهار سیلندر، شش سیلندر و دیزلی قبلی کرده است. البته این موتور جدید که از سیلورادو گرفته شده است، با سه خروجی مختلف ارائه خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این موتور که زیر کاپوت تیپهای WT و LT قرار میگیرد، ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
نسخهٔ میانی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور، بهصورت استاندارد در تیپهای Z71 و تریل باس ارائه میشود و برای تیپهای LT و WT هم قابل سفارش است؛ و نهایتاً بالاترین نسخهٔ موتور ۲.۷ لیتری هم فقط مختص تیپ آفرودی ZR2 است و همان ۳۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور بیشتر ۵۸۲ نیوتن متری ارائه میکند. این پیشرانهٔ جدید بلوک و میللنگ مستحکمتری دارد. انتقال نیروی هر سه نسخهٔ پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که تعویض دندههای نرمتر و سریعتری خواهد داشت.
کلرادو مدل ۲۰۲۳ روی پلتفرم جدیدی ساخته شده که فاصلهٔ محوری را ۷۹ میلیمتر افزایش داده است. مهندسان همچنین چرخها را هم به جلو کشیدهاند که باعث کوتاهتر شدن اوورهنگ و بهبود زاویهٔ حمله میشود. شورلت در نسل جدید کلرادو روی افزایش تواناییهای آفرود تمرکز کرده و نسخهٔ جدید تریل باس را با افزایش ۵۱ میلیمتری فاصله از زمین، سامانهٔ چهارچرخ محرک، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخها، دیفرانسیل لغزش محدود و رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۳۲ اینچی آل ترین ارائه کرده است. زوایای حمله، فرار و شکست این نسخه با ۲۴۱ میلیمتر فاصله از زمین به ترتیب ۳۰.۵ درجه، ۲۲.۴ درجه و ۲۱ درجه هستند.
اما کسانی که تواناییهایی بیش از این میخواهند میتوانند سراغ نسخهٔ ZR2 بروند که از افزایش ارتفاع ۷۶ میلیمتری، کمکفنرهای مالتیمتیک DSSV و لاستیکهای ۳۳ اینچی بهره میبرد. در این نسخه همچنین به لطف فاصلهٔ ۲۷۲ میلیمتری از زمین و سپرهای منحصربهفرد، زوایای آفرودی مذکور به ۳۸.۳ درجه، ۲۵.۱ درجه و ۲۴.۶ درجه رسیده است. کلرادو ZR2 در ظاهر با جلوپنجرهٔ منحصربهفرد و لوگوی توخالی شورلت از دیگر نسخهها متمایز شده و به ۱۰ دوربین مختلف مجهز شده که حتی میتوانند زیر خودرو را هم برای جلوگیری از برخورد با موانع نشان دهند.
در کلرادوی جدید بسته به تیپ حداکثر پنج حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، یدک کشی، آفرود، تراین و باجا ارائه خواهد شد که آخری برای حرکتهای پرسرعت در صحرا طراحی شده است. این پیکاپ میان سایز جدید با پیشرانهٔ پایه میتواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد که این رقم با نسخههای میانی و بالایی موتور به ۳۵۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا میکند. در بخش ایمنی هم حتی تیپ پایهٔ کلرادو به ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار مجهز است درحالیکه موارد پیشرفتهتری مثل کروز کنترل تطبیقی و دستیار نقاط کور هم قابل سفارش خواهند بود.
نسل جدید شورلت کلرادو در میسوری ساخته میشود و در نیمهٔ اول سال آینده راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
AMANTE
۷ مرداد ۱۴۰۱وقتی اولین بار عکس اش رو دیدم گفتم تویوتا است بعد دیدم آرم شورلت داره یک لحضه مغزم ارور داد.
ترکیبی از کلرادو و تاکوما با کمی چاشنی فوررانر هست، طراحی زیبایی داره ولی اون حسی که با نگاه اول فکر میکنی تویوتاست رو دوست ندارم.
phonix
۷ مرداد ۱۴۰۱دقیقا شبی تویوتاس
ولی ابعادش بزرگ تره از جلو شبیه
مزدا
۷ مرداد ۱۴۰۱عجب پیزی ساخته
Nima
۷ مرداد ۱۴۰۱من متاسفانه ندیدم صحبتى از گیربکسش بشه.
اما احتمال زیاد اون ۶ سرعته قدیمى رو گذاشتن کنار.
بزرگترین ایراد نسل قدیمیش همین گیربکس بود. که حل شده باشه عالى میشه.
احتمالا ۱۰ سرعته مشترک با فورد رو استفاده کردن.
ولى من از این نسل جدید خیلى خوشم اومد.
البته به قول دوستمون طراحى جلوش، بخصىوص چراغا شبیه ۴ رانر شده.
Nima
۷ مرداد ۱۴۰۱شرمنده توى متن الان دیدم نوشته ۸ سرعته.
پس قطعا از اون ۶ سرعته بهتره
Alan.r
۷ مرداد ۱۴۰۱خیییلی شبیه محصولات تویوتاست مخصوصا چراغاش
Hadi
۷ مرداد ۱۴۰۱واقعا خیلی بهتر از اون کلرادو قبلی شده 👌🏼
اگه قیمتش مناسب باشه موفقیت بزرگی بدست میاره…
خیلی عالیه برا پیکاپ سایز متوسط 👌🏼…
Reza Waffen SS
۷ مرداد ۱۴۰۱بشدت زیباس
Mohammad
۷ مرداد ۱۴۰۱عالیه کلا جنرال موتور داره خیلی تلاش میکنه تو طراحی های جدید
AmirAli
۷ مرداد ۱۴۰۱نگا استیل گنگو 🗿
JDM lover
۷ مرداد ۱۴۰۱من که خوشم اومد
هم طراحیش هم کابینش عالیه
موتورشم بنظرم خوبه و به عنوان پبکاپ میان سایز انتخاب مناسبیه
behnam-84
۷ مرداد ۱۴۰۱طراحیش خوبه.البته وقتی با دقت به جلوی ماشین نگاه کردم،چراغاش منو یاد فوررانر انداخت که خوبه ولی ایکاش اینجوری نبود.کابین ماشین هم نسبت به نسل قبل خیلی بهتر شده و لوکستر شده.از نظر فنی ایکاش تنوع بیشتری بود اینکه فقط یک موتور برای سفارش باشه خوب نیست.من مدل zr2 رو خیلی دوست دارم.مخصوصا رنگ آبیشو.در کل نسبت به نسل قبل کاملاً تغییر کرده البته امیدوارم شورولت تنوع موتور کلرادو رو زیاد کنه.
مهدی
۸ مرداد ۱۴۰۱نسل های قبلی این وانت توسط ایسوزو تولید می شدند و با هر دو برند شورلت و ایسوزو عرضه می شدند.
iranarmy25789
۱۳ مرداد ۱۴۰۱سلام، همچین تیتر خبر گفته توانمندتر و قدرتمندتر فکر کردم اینم مثل دوج trx یا فورد موتورحداقل700 اسبی داره، درصورتی که قویترین نسخش 310 اسب قدرت داره که بازم میشه گفت این بهتره ولی دیگه زیر300 واقعا برای یه وانت نسبتأ غول، با مشخصات بروز و افرودی ارزش نداره، البته خب فقط قدرت یه خودرو روی اینکه بگیم هرچی قدرت اسب بخارش بیشتر باشه یعنی قویتره نیستش،(نه اینکه اصلا هم تأثیرنداشته باشه) به نوع گیربکس، دیفرانسل و…… بستگی داره،
بهرام
۱۳ مهر ۱۴۰۱چقدر خوشتیپ و متناسب. تمام تواناییهای لازم برای یک وانت میانرده رو داره. ظاهرش هم برداشتهایی از سیلورادوی جدید داره