شورلت برای کامارو کوپو مسابقهای مدل ۲۰۲۳ پیشرانه عظیم ۱۰.۳ لیتری V8 را ارائه میکند که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
شورلت کامارو کوپو (COPO) برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ متولد شد و سپس در سال ۲۰۱۲ شورلت دوباره آن را احیا کرد. این نسخهای ارتقاءیافته از کامارو برای مسابقات است که بهصورت تولید انبوه و جادهای ارائه نمیشود. این کاماروی مخصوص پیست برای مدل ۲۰۲۳ در بخش پیشرانهها تغییر بزرگی را تجربه خواهد کرد. کوپو مدل ۲۰۲۳ با سه پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری خواهد بود و موتور ۹.۴ لیتری که اولین بار برای مدل ۲۰۲۲ ارائه شد از لیست انتخابها حذف خواهد شد.
اما جای نگرانی نیست زیرا بزرگترین و قویترین موتور جعبهای تاریخ شورلت برای اولین بار در سینهٔ کامارو کوپو مدل ۲۰۲۳ قرار میگیرد (موتور جعبهای به پیشرانهٔ کاملاً مونتاژ شدهای اطلاق میشود که بهطور کامل و آمادهٔ استفاده توسط سازنده به فروش میرسد). این یک نیروگاه عظیم ۱۰.۳ لیتری V8 بلوک بزرگ است که ZZ632 نام دارد. هرچند خروجی این موتور هنوز برای کامارو اعلام نشده است اما زمانی که موتور جعبهای ZZ632 در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی شد خروجی آن ۱۰۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۸ نیوتن متر گشتاور با بنزین اکتان ۹۳ ذکر شده بود؛ بنابراین انتظار میرود در کامارو کوپو هم شاهد اعدادی در همین حدود باشیم.
دو موتور دیگر قابل انتخاب برای کوپو مدل ۲۰۲۳ هم ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵.۷ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۸۰ اسب بخار قدرت هستند. مثل نمونههای قبلی کامارو کوپو، نسخهٔ سال ۲۰۲۳ هم خودرویی برای مسابقه است و امکان تردد در جادهها را ندارد. شورلت هماکنون پذیرش سفارشات خرید کامارو کوپو مدل ۲۰۲۳ را آغاز کرده اما هنوز حرفی در مورد قیمت و زمان تحویل آن نزده است.
Arshia m3csl
۳۰ آذر ۱۴۰۱چه موتور بزرگ و قوی ای پیشرانه ۱۰ لیتری وی ۸ نشنیده بودم تاحالا عجب چیزی بشه این کامارو خیلی کلکسیونر های زیادی میرن سراغشون حسابی تو درگ قراره به چالش بکشه سوپراسپرت هارو باید دید پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس که چند سال دیگه میاد چه جوری این کارارو رو میتونه به چالش بکشونه برای به چالش کشیدن این کامارو تو درگ فقط نسل جدید ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس کا چند سال دیگه میاد نیازه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ آذر ۱۴۰۱حیف از اینکه شورولت کامارو رو بی خیال شده.یه فیس لیفت مشتی و ارائه z28 دوباره بهش جون میده
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱بله بوده
انجین ۶۳۲ شورولت حجمش نزدیک ۱۰ لیتره
قدرتش بالای ۷۰۰ اسب و گشتاورش هم ویرانگره
البته بصورت کارباتوری هم عرضه میشه
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۱GT2RS که برای درگ نیست دوست عزیز اون متخصص پیسته
نسخه های دو دیفرانسیل پورشه برای درگ هستن
Arshia m3csl
۳۰ آذر ۱۴۰۱دقیقا دوست گل توربو اس متخصص درگه و تو مسیر مستقیم خیلی سریع ولی ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس هم تو مسیر مستقیم عملکردش فوق العادست و تو درگ هم میشه ازش استفاده کرد بخاطر سرعت و قدرت خوبی که داره و صفر تا صد رو هم تو مدت کمی طی میکنه
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱https://www.mecum.com/lots/FL0120-397310/1969-chevrolet-copo-camaro/
کامارو کوپو ۶۹ با قیمت ۲۵۰هزاردلاری
احمدرضا
۳۰ آذر ۱۴۰۱عجب موتوری
لامصب عکسش با روان آدم بازی میکنه دیگه فکر کن روشن بشه چه شود ؟!
یه پارکینگ ساکت داشته باشی
روشنش کنی رو دور درجا بذاری و بیای بشینی فقط به صداش گوش بدی
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱انجین های بیگ بلاگ امریکایی مثل همین بسیار خوش صدا هستن بخصوص ۴۵۵ پونتیاک که فوق العادست صداش
انجین ۴۴۰ دوج هم صدای نازی داره
البته که علاوه بر صدا گشتاورهای بالای ۴۰۰ نیوتنی دارن که شتابهای بالایی برای این ماشینهای ۲ تنی با ۵/۵ متر طول بوجود میارن
phonix
۳۰ آذر ۱۴۰۱احتمالا از نظر شما صدای خوبی امریکایی هست
چون فرق صدای انجین امریکایی با انجین اروپایی زمین تا اسمونه
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱انشالاه هر زمان از نزدیک و نه از پشت مانتیتور صداشون رو شنیدید متوجه فرقش با اروپاییها میشید،تفاوتشون مثل غرش ببر بنگال و میو میو کردن گربه خونگیه
phonix
۱ دی ۱۴۰۱بنده اهواز زندگی میکنم موستانگ معمولی جی تی و شلبی دیدم کروت هم دیدم چلنجر و چارجر هم دیدم :)
خوزستان یه جورای مهد ماشین امریکایی ایرانه
در پایان من همون اصالت و دقت و خوشنوایی میومیو رو به داد و بیداد ببر پیر ترجیح میدم سرمون رو بردن این ببرا
ali(chevynova)
۱ دی ۱۴۰۱دقت و ظرافت جالب بود خیلی
بخصوص ظرافت صدای خاور که ساخت آلمانه
phonix
۱ دی ۱۴۰۱نه اینکه ماک اواز میخونه
بردیا
۳۰ آذر ۱۴۰۱یا خود خدا
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱بازم دهن کجی آمریکاییها به قوانین زیست محیطی و آلایندگی
اول موتور ۷/۳ لیتری فورد
حالاهم انجین ۱۰ لیتری شوی
هیچی براشون تغییر نکرده دقیقا عینه دهه ۶۰ دارن عمل میکنن
هنوزم از صدقه سره آمریکاییها دنیای خودرو همچنان جذابه
فقط برای تکمیل این پروسه همچنان جای یه کاربراتور ۴ دهنه هولی یا ادلبراک براشون حس میشه که همه چی تکمیل بشه
در مورد کامارو کوپو هم بگم سال ۱۹۶۹ برای رقابت با موستانگ کبرا جت ساخته شد
نسل اولش انجین۴۲۷ تمام آلمینیومی دست ساز با ۴۳۰ اسب قدرت عرضه شد
کاربراتورش هم فابریک ۴ دهنه هولی بود
hamidreza
۳۰ آذر ۱۴۰۱از صدقه سر آمریکایی ها دنیای خودرو هنوزم جذابه…:////
اوکی…
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱واقعیته
توقع نداری که بنز چینی و بی ام و یاتاقانی جذابیت داشته باشن در دنیایی که موستانگ درش پرفروش ترین کوپه جهانه؟
Porsche 911
۱ دی ۱۴۰۱جذابیت خودت از همشون بیشتره…
ali(chevynova)
۱ دی ۱۴۰۱اون که صد البته
TESLA
۳۰ آذر ۱۴۰۱یا حضرت عباس !!!! موتور ۱۰ هزار سی سی با قدرت بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار !! این بار دیگه خودم ریختم پشمام موند 😂😂 یکی نیست به شورولت بگه : مگه جنگه 😂😂🙌🙌
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱بله جنگه البته یه جنگ قدیمی
جنگی که دهه ۵۰ شروع شد و در دهه ۶۰ و۷۰ به اوجش رسید
جنگی که فارغ از بحث مصرف سوخت و آلایندگی روی حجم بیشتر موتور و گشتاور بالا تاکید داشت تا جایی که سالهای دهه ۷۰ ماشینهایی امریکاییها ساختن که گشتاورهاشون ۶۹۰ نیوتن رسید مثل بیوک گراند اسپورت و قوی ترین ماشین دهه ۷۰ آمریکا لقب گرفت
یا انجین کوروت zr1 سال ۶۹ که قدرتش ۵۸۰ اسب بود و کلی رکورد ر مسابقات زد
Hos83
۳ دی ۱۴۰۱داش جنگم بود اینجور نمیساختن
امیر
۳۰ آذر ۱۴۰۱این شد ی چیزی
کاملا در شأن شوی!
مهردادکمال
۳۰ آذر ۱۴۰۱فکر کنم ارزش کلکسیونی عجیب و غریبی در آینده پیدا کنه عجب چیزیه لعنتی
مهردادکمال
۳۰ آذر ۱۴۰۱این موتور به تنهایی فک کنم نزدیک ۴۰هزار تا پولشه بعد اون قد الیاژ پیستون هاش عالی و مقاوم در برابر انفجار هست که راحت میشه اونو پرخوران کرد یا با سوخت نیترو اونو تقویت کرد خدایی صنعت امریکا تو بحث دوام و کارهای دیوانه وار بی نظیره
امیرحسین
۳۰ آذر ۱۴۰۱شورولت z28 رو ارائه بده زنده باد کوپو زنده باد z28 ✊✊✊
OM.01
۳۰ آذر ۱۴۰۱با توجه به قیمت 130k احتمالی و باتوجه به اینکه کابین کاملا لخت هست سواری هندلینگ تعطیله و فقط برای درگ و 400 متر 7.5ثانیه ساخته شده و VIN نداره و اجازه تردد در شهر نداره به شخصه ترجیح میدم یه کامارو معمولی استاندارد موتور LSX داشته باشم
موتورLSXدر حجم های مختلف قدرت های مختلف میده از از ۶.۰ تا ۸.۴ لیتر موجود هست.کم حجم ترین اتمسفرش 580 اسب و قوی ترینشون اتمسفر 790 اسب قدرت داره. اما اصل ماجرا اینکه با سوپرشارژر یا توین توربو نصب کنی و 1000الی 1500اسب قدرت بگیری. اوف…
امید
۳۰ آذر ۱۴۰۱ما با 110 اسب بخار سرمون گیج میره، چه برسه به 1000 اسب بخار، واویلاست
ایران
۳۰ آذر ۱۴۰۱هیولاست
TESLA
۳۰ آذر ۱۴۰۱نظرسنجی
چلنجر درگ پک : لایک
کامارو کوپو : دیسلایک
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۱شورولت هم باید کم کم به فکر تولید کامارو برقی باشه.
Hos83
۳ دی ۱۴۰۱دیگه همش برقی خسته کننده نیست
خداییش این ماشینو من به برقیا نمیدم
سلطانههههه
Amir
۳۰ آذر ۱۴۰۱دلم برای وایپر خیلی تنگ شده😔
Viper
۲۷ مهر ۱۴۰۲منم همینطور 😞
ممد
۱ دی ۱۴۰۱و بازهم کم لطفی به پراید و موتور ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی
Hos83
۳ دی ۱۴۰۱من که دیگه حرفی ندارم
ماشین آمریکایی قلدر
فورد عقب نمیکشه مطمئن باشید
Payfast
۴ دی ۱۴۰۱اینکه ۱۰۰۰ اسب (عرضه) میشه، منتظر یه ۱۲۰۰۰ اسبی ازش هستم
Farzad
۸ دی ۱۴۰۱صنعت خودرو آمریکا عالیه عاشقشم
Amir
۹ دی ۱۴۰۱اولاً جای شگفتیشهست که چطور یه موتور v8رو با ۱۰ لیتر حجم ساختن یعنی هر سیلندر 1250سی سی که تقریبا برابری میکنه با موتور tu3 206تیپ ۱،۲،۳ دومین مورد نسبت حجم به قدرت موتور هزار horse power نسبتا کمه .از هر لیتر حجم موتور ۱۰۰ اسب میگیره .هر ۱۰ سی سی یک horse power که برای ماشین شهری خوبه نه ماشین پیست.خود موتور tu5 که تا چند مدت پیش رکور بیشترین قدرت مال یه شخص برزیلی بود .بعدیه ایرانی با قدرت بیش تر از ۵۰۰ horse power رکورد زد.بعد یه شرکت تیونینگ ایرانی داخل نمایشگاه یه نمونه ۲۰۶ tu5 با قدرت بیش تر از 630 horse power معرفی کرد .یعنی به عظای هر سی سی ۲.۵ horse power
10سی سی 25 horse power (25برابر کامارو)
یا 2jz gt با حجم ۳ لیتر(3000سی سی) که قدرتی بیشتر از 3000 horse power داره..
اومید وارم در اینده با تیونینگ به قدرت های بالا تری برسه.
A.m.A
۲۶ دی ۱۴۰۱داداش لازم نیست هر دفعه بنویسی horse power شما اسب بخارم بگی ما قبولت داریم😂