شورلت

معرفی رسمی شورلت کوروت Z06 جدید با قوی‌ترین V8 تنفس طبیعی دنیا

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، شورلت رسماً از کوروت Z06 جدید پرده‌برداری کرده است. این سوپراسپرت جدید اولین نسخهٔ پرفورمنس بالا از کوروت C8 و اولین Z06 موتور وسط در تاریخ شورلت محسوب می‌شود. رئیس جنرال موتورز در مراسم رونمایی Z06 در موزهٔ خودروی پترسون گفته است:

کوروت Z06 جدید سوپراسپرت آمریکایی را از نو تعریف می‌کند. این خودرو طراحی متمایز و دینامیک پیشرفتهٔ کوروت موتور وسط را ارتقاء می‌دهد تا توانایی‌های پیست فوق‌العاده را با پرفورمنسی در سطح جهانی ارائه کند

اصلی‌ترین ویژگی Z06 جدید، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت آن است که با نام LT6 شناخته می‌شود. این موتور ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد و قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی تولیدی دنیا محسوب می‌شود. پیشرانهٔ LT6 که ردلاین آن به دور فوق‌العادهٔ ۸,۶۰۰ rpm می‌رسد، برخلاف پیشرانه‌های سنتی آمریکایی از طرح سوپاپ DOHC استفاده می‌کند و پاسخگویی و توانایی در پیست اولویت‌های اصلی آن است. به همین دلیل، شورلت که نمی‌خواست واکنش این موتور را کُند نماید، از سیستم پرخوران صرف‌نظر کرده و حتی میل‌لنگ سبک و حجم کمتر را برای آن در نظر گرفته است.

برای اینکه پیشرانهٔ LT6 برای استفاده در پیست آماده باشد، در آن سیستم روغن‌کاری کارتل خشک به سبک مسابقه‌ای استفاده شده است. علاوه بر این، این پیشرانه از طریق کوروت مسابقه‌ای C8.R در پیست‌های مسابقهٔ سراسر جهان آزمایش شده و در فصل ۲۰۲۰ مسابقات IMSA شش پیروزی کسب کرده است. این پیشرانه تماماً از آلومینیوم ساخته شده و برای وزن کمتر و استحکام بیشتر نیز به پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و شاتون‌های تیتانیومی مجهز شده است.

به لطف این موتور و همین‌طور گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه، کوروت Z06 ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما قدرت بیشتر به هوای بیشتری هم برای خنک شدن نیاز دارد و به همین دلیل، دماغهٔ خودرو با الهام از C8.R مسابقه‌ای از نو طراحی شده است. در اینجا، ورودی‌های هوا بزرگ‌تر شده‌اند و حالا هوای بیشتری را به سمت مبدل حرارتی مرکزی هدایت می‌کنند تا پیشرانه، ترمزها و گیربکس بهتر خنک شوند. با این کار، همهٔ این قطعات برای مدت طولانی‌تری بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند.

مهم‌ترین تغییر در بخش عقبی خودرو اما چهار سر اگزوز در وسط دیفیوزر است. مهندسان شورلت دو سال را صرف تنظیم دقیق این لوله‌های اگزوز کرده‌اند تا صدای آن‌ها متفاوت از تمام کوروت‌های قبلی باشد. در همین حال، گلگیرهای خودرو هم عریض‌تر شده و عرض کلی کوروت ۹.۴ سانتی‌متر افزایش یافته است. این عرض بیشتر امکان استفاده از بزرگ‌ترین رینگ‌ها در تاریخ کوروت را فراهم کرده است که در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی هستند. این رینگ‌ها که در هفت طرح مختلف قابل انتخاب خواهند بود، با لاستیک‌های میشلن پوشیده می‌شوند که در جلو ۲۷۵ و در عقب ۳۴۵ هستند.

سیستم تعلیق Z06 از کالیبراسیون خاصی بهره می‌برد که با استینگری متفاوت است اما بااین‌حال راننده امکان انتخاب از بین تنظیمات زیادی را چه برای پیست و چه برای رانندگی‌های روزانه خواهد داشت. برای متوقف کردن این سوپرکار سرکش هم ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های ۱۴.۶ اینچی در جلو و ۱۵ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب هم برای آن قابل سفارش هستند. ساختار Z06 نیز آن‌قدر مستحکم است که نسخهٔ کانورتیبل آن به هیچ‌گونه تقویتی نیاز نداشته است.

در بخش آئرودینامیک، کوروت Z06 به‌صورت استاندارد با یک اسپلیتر جلو و یک بال عقب معمولی ارائه می‌شود اما کسانی که خواهان داون‌فورس بیشتر هستند بهتر است پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی را سفارش دهند که ظاهر Z06 را به برادر مسابقه‌ای آن شبیه می‌کند. این پکیج شامل اسپلیتر بزرگ‌تر جلو، باله‌های طرفین سپر جلو و بال بزرگ‌تری در عقب می‌شود.

علاوه بر این، برای Z06 پکیج سفارشی دیگری بنام Z07 هم ارائه می‌شود که همهٔ ارتقاءهای آئرودینامیکی قبلی را به‌علاوهٔ چند مورد دیگر مثل لاستیک‌های بسیار چسبندهٔ میشلن اسپرت کاپ ۲ R ZP را به همراه دارد. این لاستیک‌ها به‌طور خاص برای Z06 جدید توسعه پیدا کرده‌اند. همچنین برای این ماشین رینگ‌های فیبر کربنی هم قابل سفارش است که وزن غیر فنر سوار را ۱۸ کیلوگرم کاهش می‌دهد. با این رینگ‌ها و پکیج Z07، وزن خودرو به ۱۵۶۰ کیلوگرم می‌رسد. به گفتهٔ شورلت، به لطف همهٔ این اقدامات، کوروت Z06 جدید می‌تواند ۱.۲۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند و در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۶۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید نماید.

اما علاوه بر بهبودهای فنی فراوان، شورلت برای اینکه از رقبا عقب نماند، داخل کوروت Z06 جدید را هم با متریال سبک‌وزن اما لوکس و باکیفیت بهبود داده است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا، فیبر کربن است که در قسمت‌های مختلفی مثل غربیلک فرمان، پدال‌های تعویض دنده و کنسول میانی به چشم می‌خورد. علاوه بر این، تریم قرمزرنگ جدیدی بنام آدرنالین هم برای این خودرو قابل سفارش است. همچنین به لطف هفت رنگ داخلی مختلف، سه نوع صندلی، شش رنگ مختلف برای کمربندهای ایمنی، دو پکیج فیبر کربنی و یک پکیج آلومینیومی، خریداران می‌توانند کوروت خود را منحصربه‌فرد کنند.

تولید کوروت Z06 جدید از تابستان آینده در کنتاکی آغاز خواهد شد. به گفتهٔ شورلت، مردم سراسر جهان می‌توانند جذابیت‌های این خودرو را تجربه کنند زیرا این مدل هم مثل استینگری در هردو نسخهٔ فرمان چپ و فرمان راست تولید می‌شود. قیمت Z06 جدید هم در زمانی نزدیک به آغاز فروش آن اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    وای خدا 😍 چقدر جذابه، بالاخره بعد این همه وقت ایشون تونست رکورد SLS را بزنه

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. عشق ب ام و

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      من موندم این آمریکایی ها اگه کوروت و فورد GT و وایپر ( افسانه ای که فوت کرده ولی هنوزم که هنوزه بهش مینازن 😂😂😂😂) رو نداشتن ؛ با چی میخواستن جلوی غول های ایتالیایی و آلمانی و انگلیسی عرض اندام کنن ؟😂😂
      اها یادم اومد ؛ با تسلاشون …

      موافقم 10
      مخالفم 31
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1444 ديدگاه)

        به چی بنازیم ؟
        به چلنجر و چارجر و ماستنگ و کامارو
        به کوروت فورد جی تی و وایپر
        به شلبی و هنسی
        به ونوم اف پنج و توتارا سالین s7 و czinger 21c
        به بلک وینگ ها و هلکت ها
        به اینکه مهد 8 سیلندر های دنیاست به اینکه قوی ترین هشت سیلندر هایی
        که میشه خرید رو میسازه به موتور های هلفنت و ZZ632 شورلت
        به اسکالید و نوگیتور گرند واگنیر
        به اینکه دنیای پیکاپ هاست از 4 سیلندر تا 8 سیلندر 700 اسبی
        به suv های واقعی که میشه خرید به سابربن
        به برانکو و رانگلر به دنیای افرودی که جیپ ساخته
        به اینکه همیشه سریع ترین خودر های تولیدی 400 متر امریکایی ها میسازن
        به درگستر ها با موتور چند هزار اسب بخاری شون
        به ناسکار و ایندی کار
        اره تسلا هم امریکایی هستش تسلایی که شده فقط 1 ترلیون دلار ارزشش
        در مقابل این تنوع و عظمت فقط میشه یات اق ان زد و سایز جلوپنجره عوض کرد

        موافقم 23
        مخالفم 5
        1. Aboaldazl demon

          ۱۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          آقا ایول فقط خط آخر

  2. PN

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بسیار عالی غول وارد میشود…..

    موافقم 8
    مخالفم 3
  3. Ninja

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    عالی شده
    عاشق نسخه کروکش شدم
    و عاشق کابینش

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. Ninja

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اها بچه ها یه سوال
      فرق اسپایدر کروک و رودستر کانورتیبل …. دقیقا در چیه
      معادل فارسی همشونم میشه روباز
      ولی انگار کانورتیبل معمولا برا ماشینهای لوکس تر استفاده میشه اسپایدر رودستر برای ماشین ها اسپرت و کروک هم ….

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        اسپایدر و رودستر در واقع به ماشینای سقف باز با دو صندلی گفته میشه و فقط فرقشون بخاطر اصطلاحاطشونه مثل ۹۱۸ اسپایدر و حتی مزدا میاتا ، کانورتبیل و کبریولت به خودروهای سقف باز چهار صندلی گفته میشه و اکثرا ماشینای کبریولت یا کانورتبیل گرند تورر لوکس و شیک هستن و نه اسپرت مثل سری ۴ و e کلاس که گرند تورر های لوکس هستن ‌، اسپیدستر هم به ماشینای کروک بدون سقف میگن که در اکثر مواقع دو نفرن و بعضی وقتاا شیشه جلو ندارن

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. Ninja

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. Reza Waffen SS

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (5344 ديدگاه)

          مفید بود ممنون

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2727 ديدگاه)

          اسپیدستر مثل فراری مونزا و وریتاس rs3

          موافقم 6
          مخالفم 5
      2. مهدی موتور

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1241 ديدگاه)

        سلم رودستر یا اسپایدر ۲ نفرس
        کانورتیبل ۴ نفرس فکر کنم

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      بسیار زیبا و دوست داشتنی

    3. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (489 ديدگاه)

      ایکاش فورد به هم به جای اینکه اخر کاری گند یزنه به ابهت موستانگ مثل شورلت یه V8 شایسته برای موستانگ طراحی میکرد

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. OMID

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        ماستنگ سه تا V8 شایسته داره چهارمی هم داره اضافه میشه
        کایوتی و وودو و پردیتور

        موافقم 12
        مخالفم 1
  4. Silent

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    قیمت حدودی ماشین چیزی حدود 90K$ خواهد بود! یکچیزی حدود 2.4 میلیارد با جیب دلاری تازه :))

    همچین پکیجی توو هیج جا جز corvette نمی تونه باشه ! کیفیت کابین هم بشدت بهبود یافته… یعنی ارزون تر از هر سدان پرفورمنسی حالا سوپراسپورت بکنار

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. Ninja

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      با اینکه با هیچ کدوم از حرفات موافق نیستم با این حرفت هستم

      موافقم 15
      مخالفم 6
    2. Amard

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (841 ديدگاه)

      سوپر اسپرت با این قیمت نیست در حدش امااسپرت مثل اعودی rs6 و بی ام وی m5 هستند که هم قیمت هستند و پرفورمنس در حد همین دارند

      موافقم 4
      مخالفم 10
    3. Mad.z.Max

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1856 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی!
      این ماشین یه جواهر بی رقیبه! انجین رویایی با ردلاین 8600، قدرتمندترین در نوع خودش، تحمل شتاب جانبی 1.22 جی که درواقع هیولای پیچ زدن هست، کروزر جاده ای و ماشین پیستی…
      اتاقشم فوووق العادس، متریالشم همینطور.
      طراحیشم خیلی زیباس
      این ماشین رقیبی نداره! الان باز دوستان البته ممکنه بگن فلان ماشین 500 هزار دلاری بهتره از این، که باید در جوابشون بگم قیمت کوروت خییییلی پایینتر از این حرفاس. باقی شرکتا هم اگه میتونستن، مطمئن باشید تا حد امکان قیمت رو رقابتی میکردن…

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. محمد امین

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2184 ديدگاه)

        خب کورت میدونه حداقل ۶۰ هزار تا از این ماشین میفروشه ، و سودش رو پایین میاره ، ولی یه شرکتی مثل مکلارن یا لامبورگینی، ۳۰۰۰ تا میفروشن
        پس اگر فقط سود فروش رو هم بخوایم حساب کنیم ، باید قطعا قیمتشون بیشتر باشه تا سود برابری بدن

        موافقم 6
        مخالفم 10
        1. Mad.z.Max

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1856 ديدگاه)

          به هرحال توی این بازه قیمتی که هیچ، تا دوبرابر قیمتش هم رقیبی نداره، دیگه چرا و چگونگیش بحثش جداس

          موافقم 12
          مخالفم 1
  5. Erfan

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    ماشین زیباییه، جلوی یه V8 تنفس طبیعی هم که نمیشه مقاومت کرد 👌

    موافقم 23
    مخالفم 2
  6. ایران

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (337 ديدگاه)

    واقعا عالی و محشره یک تنفس طبیعی اونم با این شتاب هرکی بخره لذت بینظیری با این ماشین خواهد برد

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. Alireza

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (642 ديدگاه)

    دیگه هیچ ایرادی بهش وارد نیست، طراحی پخته تر شده و پرفورمنس داره به حد اعلا میرسه به حدی که از zr1 قبلی سریعتره
    خیلی ببخشید ولی کسایی ک هنوزم با موتوروسط شدنش مخالفن باید کم کم بیان پایین سرمون درد نگیره😂

    موافقم 11
    مخالفم 6
  8. nikzad

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ۶۷۰ اسب قدرت رو توی دور ۸۴۰۰ در اختیار راننده میذاره یعنی اوج هیجان.

    بارها به صدای جذاب z06 اشاره شده که همراه با گیربکس ۸ سرعته و ترمز برمبو کربن سرامیکی ۶ پیستونه و تعلیق مگنتیک راید کنترل ۴.۰ یک شاهکار محسوب میشه.
    من شخصا پکیج فیبرکربن و z07 رو بیشتر دوست دارم خصوصا به خاطر لاستیک میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R

    امیدوارم توی پیست ها و درگ به خوبی خودشو نشون بده👌

    موافقم 15
    مخالفم 3
  9. porsche 919 hybrid evo

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالیه
    بی نظیره
    ویدئویی دیدم که این خودرو کات آف می‌کرد و صدای فوق العاده جذابی داشت
    بی نظیر بود
    توی این نسل از کورت فقط و فقط همین Z06 رو دوست دارم
    هیچ نقصی نداره با اون V8 همه‌چی تموم…

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. shayan demon

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ۶۷۰ اسب بخار از موتور ۵.۵ لیتری اتمسفر دور موتور ۱۰ هزار شتاب ۲.۶ قیمت فقط ۶۰ هزار دلار دیگه اروپای گرون فروش و متقلب باید برن تو لونشون وقتی این هست دیگه کسی نمیاد ۲۰۰ هزار تا واسه پورشه و مکلارن گرون فروش بده این اوله راهه تازه کوروت های زورا و ای رای و ZR1 که رونمایی بشه ماشینای الکی گرون اروپایی باید توو کارخونه خاک بخورن

    موافقم 11
    مخالفم 27
    1. محمد امین

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2184 ديدگاه)

      ۶۰ هزار دلار که نسخه ی استینگری هست
      این حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلاره

      موافقم 14
      مخالفم 4
    2. Sina10

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      مشکل بزرگ همه کوروت ها در واقع افزایش قیمتش تو اروپاست بهش مالیات و … میچسبونن و قیمتش میره بالا
      اما تو امریکا فوق العاده میارزه باید دید این مدل Z06 قیمتش چجور میشه که احتمالا ارزون باشه

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. OMID

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      نسلای قبلی کوروت هم ارزون بود ولی همچین اتفاقی نیوفتاد
      این چیزا فقط تو توهمات شما امکان پذیره

      موافقم 15
      مخالفم 10
      1. RezaRs

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1609 ديدگاه)

        دنیای جالبی داره جنسشو می خوام

        موافقم 7
        مخالفم 5
  11. امیر

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    2.6 ثانیه خیلی معرکه است. ظاهر عالی ، کابین عالی ، موتور محشر

    موافقم 11
    مخالفم 3
  12. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (332 ديدگاه)

    یعنی این کروت از همون نسل اولش تا به الان یک شاهکار به تمام معنا بوده واقعا😘🥰🤩👌

    موافقم 17
    مخالفم 3
  13. محمد امین

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    خیلی بهتر از اون چیزی که تصور می‌کردم شد
    از نظر بصری با اینکه تغیرات کمی داشته ، اما جذابیتش دوچندان شده مخصوصا با این رنگ ها
    و واقعا اعداد خوبی رو داره ارائه میده ، و یه سطح جدید از پرفورمنس برای کوروت، ماشینی که میتونه توی پیست با 911 gt3 رقابت کنه و توی خیابون هم با هوراکان کل کل کنه .‌‌در صورتی که قطعا قیمت خیلی کمتری دراه
    صداش خیلی جالب شده ، شبیه v8 آمریکا نیست و شبیه شده به 458 که به خاطر شباهت ساختار موتور هاشون هست که بر اساس‌ موتور میلنگ تخت فراری توسعه داده‌ شده
    شتاب ۲.۶ عالی …
    خیلی منتظر هستم تا تایم نوربرگ و ۴۰۰ مترش رو ببینم
    تصور ایکه zr1 چه قدر خوب باشه واقعا سخته
    این کار کوروت واقعا تحسین برانگیز هست ، اگر می‌خواست راه کوروت های قبلی مثل c6 و c7 رو ادامه بده ، الان نهایتأ می‌تونست لاستیک دود کنه و عقبش سر بخوره و چها متر هم کاپوت داشته باشه …
    ولی الان با الگو برداری از صنعت سوپر کارهای اروپا و توسعه ی این تکنولوژی هاشون و ارزون کردن این تکنولوژی ها ، میتونه به معنای واقعی یک سوپر کار باشه
    شاید دیگه یه آمریکایی اصیل نباشه.. ولی یه خودرو قابل احترام هست

    موافقم 23
    مخالفم 11
    1. محمد امین

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2184 ديدگاه)

      در اخر فقط یه نکته ای بگم
      اون ادمه که گفته دو سال داشتیم روی سیستم اگزوز کار می‌کردم، مثل س..گ دورغ میگه ، چرا باید دوسال کار کنن تا کورت صدای ۴۵۸ بده…؟
      من دیشب کاملا سیستم اگزاست این ماشین رو برسی کردم دقیقا از شیپ ها ی سیستم اگزاست ۴۵۸ استفاده کردن ، یعنی میلیمتر به میلیمتر رو که چک کردم یکسان بود
      فقط تفاوت‌ اینجاست که ، خروجی شماروی ۱ و ۳ اگزوز ۴۵۸ دقیقا با خروجی شماره ی ۱ و ۴ این ماشین یکسان هست ، کاملا ، و خروجی شمار ی ۲ اگزوز فراری ۴۵۸ ، رو دو بار استفاده کردن و به همین دلیل ۴ اگزوز داره این ماشین که هم به سنت کوروت بر میگرده و هم به اینکه خب موتورش بزرک تر از ۴۵۸ هست باید خروجی های بیشتری هم داشته باشه

      موافقم 7
      مخالفم 16
    2. یانکی

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      ای جان چه فشاری داره بهت وارد میشه.دوست داری وی8 تنفس طبیعی اونم قویترین در تاریخ.بشین تا فراری پورشه بنز بیمر برات بسازن.انقدر لجت گرفته از عظمت آمریکایی به هزیان گویی افتادی.ببینم حتمن پورشه سیستم موتور وسط رو اختراع کرده یادت نیست بیس پورسه همون فولکس بیتل هست.زمانی که کوروت بنا نهاده شد توسط آمریکاییهای بزرگ البته بعد من پورشه در فکر این بود کاش بیشتر سلاح کشتار جمعی میساختم.اینو بدون اگر آمریکاییها نبودن دنیا همچنان همون سه چرخه کارل بنز رو باید سوار میشد.شایدم ویران خودرو وانتش رو میساخت.مقل اینه که بگم انجین وی8 وی12 وی 16 هر کی میسازه از کدیلاک لینکلن پاکارد تقلید کرده.آمریکاییها همیشه برا سبک مردم خودشون ماشین میسازن ولی اگر اراده کنن برا کل دنیا بسازن میشه موستانگ کوروت.

      موافقم 16
      مخالفم 27
      1. Karl Benz

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        ۱.اگه کوروت تازه شده قویترین v8 تنفس طبیعی جهان ، ۷،۸ سال قبل مرسدس این عنوان رو به دست آورد 🙂
        ۲. اگه همون کارل بنز نبود ، نه بنز بود ، نه ماشین آمریکایی بود ، نه چیز دیگه . پس بدون آمریکا جلو آلمان بزرگ چیز خاصی برا گفتن نداره 😂
        به قول انزو فراری که ایتالیایی بود :( فورد ، تو بهتره بری همون ماشین کوچولو های خودتو بسازی .)
        البته فورد فقط نه ، بلکه کل آمریکایی ها 🙂

        موافقم 16
        مخالفم 21
        1. Karl Benz

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1948 ديدگاه)

          🙁 دیگه چیه اون وسط

          موافقم 2
          مخالفم 8
      2. porsche 919 hybrid evo

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        دوباره😑😑😑
        عزیزم بهترین انجین سازان دنیارو تو تحقیر میکنی ؟
        مهندسی اینه که چند سال پیش از یه موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر بتونی ۸۰۰ اسب بکشی بیرون
        کاری که ب ام و تو سال ۲۰۰۰ و این حدودا کرد اگه اشتباه نکنم

        موافقم 9
        مخالفم 13
      3. محمد امین

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2184 ديدگاه)

        اصلا من چرا باید بهم فشار بیاد …..
        طرف داره میگه که دو سال داشتیم روی صدای اگزوز کار می‌کردم …
        ولی در صورتی که سیستم اگزاست این ماشین دقیقا با ۴۵۸ یکی هست ، اصلا خودتون برو نگاه کن
        حتی خود سازنده هم گفته که این موتور یه نسخه ی حجیم شده از موتور ۴۵۸ هست ، و ساختار و تکنولوژی هاشون کاملا یکسانه، حتی از دیدگاه بصری هم یکی هستن
        فقط به خاطر اینکه ارزون تر بشه ، متریال ارزون تر درش به کار بردن و چونکه تولید هم بیشتر هست پس ارزون تر در میاد

        موافقم 9
        مخالفم 14
        1. یانکی

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2345 ديدگاه)

          خلاصه که یه فکری بکن چجوری با این همه فشار کنار بیای.از این به بعد فقط باید شاهد دلبری کوروت باشی.

          موافقم 9
          مخالفم 14
      4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        یادت نره که نزدیک ده سال این رکورد دست بنز بود ، در ضمن اگه هرکی ماشین با ۱۶ سیلندر تولید کرده شده لینکلن پاکارد هر کی هم ماشین ۱۰ سیلندر تولید کرده از لامبورگینی گالاردو کپی کرده ، چه ربطی به تعداد سیلندرا داره ، اما با این حالا من عاشق این نسخه کوروت شدم فقط ایکاش یه درگستر نباشه

        موافقم 6
        مخالفم 8
    3. R@m!n

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      بنظرم دیگه حد نهایی سوپراسپرتای موتور جلو رو تو مرسدس و فراری و وایپر دیدیم. تصمیم کوروت درست بود و یه الگو برداری درست و منطقی و ارتقای اون منجر به تولید یه سوپراسپرت رویایی شد. بی صبرانه منتظر رکورداشم.

      این ماشین منو یاد ZR1 2013 میندازه. یه سوپراسپرت مسابقه ای کفه خیابون 😍😍

      موافقم 6
      مخالفم 5
    4. R@m!n

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      جالبه سایت ford authority هم از این ماشین تعریف کرده و گفته که فورد خیلی زود خبرای جدید راجب نسخه ارتقا یافته فورد GT میده.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Ninja

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        منتظرم فقط نسخه جدید فورد جی تی بیاد (البته بجز دانلود عکساش کاری نمیتونم بکنم)
        تازه میشه فورد جی تی اون موقع

        موافقم 6
        مخالفم 1
    5. Mad.z.Max

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1856 ديدگاه)

      خدایی یانکی راست میگه، چه فشاری روته :)) بابا بیخیال، لذت ببر از ماشین..
      این قابل لمس تره یا فراری؟ این بدست اوردنش واسه مردم دنیا به واقعیت نزدیکتره یا فراری؟
      فراری بینظیره، جایگاه خودشم داره
      کوروتم جایگاه خودشو
      بابا لذت ببر، بیا بیرون از این بحثا…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  14. M@M@DRZ

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    از ساعت ۷ که بیدار شدم تا الان که معرفی شد بیشتر از ۵ بار پدال رو چک کردم از بس که منتظرش بودم😂😂

    موافقم 16
    مخالفم 2
  15. M.K karimi

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    عجب دلبری شده 😍💕🤤

    تا دندوووون مسلح 💪💪🤛🤛

    اولین نسلش که معرفی شد هنوز شخصیت و هویت خودشو خوب پیدا نکرده بود اما هر چی جلوتر میریم داره با هویت تر و جذاب تر میشه .

    موافقم 2
    مخالفم 10
  16. محمد مختاری آذر

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کاملا بی نظیر هستش من خیلی پسندیدم موتور واقعا قدرتمند بدون استفاده سوپرشارژر شتاب واقعا عالی یکی از طراحی های کاملا زیبا هستش اون خطوط روی بدنه نسبت به نسخه اصلی زیبایی رو افزایش میده قیمت کاملا مناسب همه این ها خودرو رو تبدیل به هیولای زیبا میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  17. Milo

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مشخصاتش روحمو نوازش کرد
    دمت گرم شورلت…👍

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. Sina10

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    این دیگه چه هیولاییه!!
    پورشه ۹۱۱ توربو اماده باش!!
    قدرتشو!! شتابش!! و مهم تر از همه قیافه اش! کوروت استینگری برام جذاب نبود ولی این ماشین با رنگ نقره ای فوق العادس!
    رد لاینش رو!! کابینش با رنگ قرمز!!!
    یعنی حرف نداره ، قیمتش هم احتمالا حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار دلار در بیاد که مفته
    یکی از بهترین ماشین های امسال

    موافقم 11
    مخالفم 4
  19. میثم

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    هیچ
    هیچ
    هیچ
    هیچ حرفی برای گفتن نمی‌مونه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  20. امیرحسین

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (298 ديدگاه)

    عاشقشم
    عالی در حد
    یعنی با این پکیج با این قیمت کجا میتونی چنین ماشین اسپرت خوبی پیدا کنی
    تازه یه v8 طبیعی که بهترین هم هست جااااااااااااانم
    مخصوصاً اینکه رینگ های کربنی هم میتونی سفارش بدی چ شود ژوووووووووووووون
    بهتر از این نداریم
    عاشقشم میتونی صفر تا ۱۰۰ مث یه گاوچرون آمریکایی بتازی مستر

    موافقم 8
    مخالفم 3
  21. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2727 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا ، قشنگ ، مناسب ، خوش صدا و پرفورمنسیه ، یعنی عاشق اون موتور هشت سیلندرش شدم ، توی v8 های تنفس طبیعی دوتا موتور هستن که عشقن ، اونا هم موتور sls و همین کوروتن و فوق العادن ، بینهایت این ماشین دوست داشتنیه ، بینهایت ارزش خریدش بالاس خیلی بالاتر از امیرا ، کیمن و بقیه ماشینای اسپرت هم قیمتش ، فقط یکم با دیفیوزر جلو و ارتفاع نمای عقب مشکل دارم که زیاد مهم نیست ، در کل امیدوارم که ماشین درگ نباشه و توی پیست خیلی خوب باشه ، اینم به لیست ماشینای مورد علاقه غیر اروپاییم اضافه شد

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Carbonado Aventador

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      بحث موتور وی هشت بیاد وسط بعد شما موتور وی هشت تنفس طبیعی ۴۵۸ اسپشیاله رو از قلم بندازی؟!!
      حیف نبود؟

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        وای خداوکیلی راست میگی اون موتور اوج مهندسی بود

        موافقم 4
        مخالفم 8
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        اوه راستی ، اون انجینم که ته مهندسی ناب ایتالیایی بود

        موافقم 4
        مخالفم 5
    2. porsche

      ۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (746 ديدگاه)

      موتور v8 ۹۱۸ کشکه

      موافقم 1
      مخالفم 4
  22. Karl Benz

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    ماشینی که واقعا خوب باشه ، حرفی باقی نمیزاره . مثل همین کوروت

    موافقم 7
    مخالفم 2
  23. net

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3475 ديدگاه)

    دیوار بلند کنسول خیلی بد هست.چراغ جلو برای سال ۲۰۲۱ جالب نیست و قدیمی هست و نیاز به تغییر داره.۴ اگزوز که در وسط کنار هم هست جالب نیست اگر مثل نسل قبلی ۴ اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. حسین دهمرد

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2686 ديدگاه)

      با اینکه همیشه چرت و پرت میگی و از هر ماشینی چندتا عیب بنی اسرائیلی میگیری ایندفعه راجب طراحی اگزوزها باهات موافقم.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  24. RezaRs

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    همه جوره عالییی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  25. OMID

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی از مدل استینگری بهتر شده
    سپر جلو هم به خاطر حالت وی شکل کمی یاد آور هوندا ان اس ایکس هست
    کابینش از اول هم خوب بود الان بهترم شده
    کوروت بلاخره پکیج کامل پیست رو داره موتورهای پوشراد قبلیش چندان مناسب پیست نیستن
    نکته جالب هم اینجاست که رینگ های فیبر کربنی اون قدر زیاد و ارزون شدن که کم کم دارن روی ماشینای تولید انبوه مثل ماستنگ و کوروت میان

    موافقم 9
    مخالفم 7
  26. مهدی

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (550 ديدگاه)

    فقط بلند بگو عالی
    سال 1363 شمسی همسایمون یه شورولت کامارو آبی کاربنی داشت با تایرهای پهن توکوچه پارک میکرد لذت میبردیم اتفاقا یه روز تو پاییز چند تا برگ نارنجی و قرمز رو کاپوت وسقفش افتاده بود عالی شده بود
    با این مدل یاده اون افتادم

    موافقم 13
    مخالفم 4
  27. Arman

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    همه چی تمامه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  28. M.A.S

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (846 ديدگاه)

    خب طرفداران کوروت
    ZO6 جدید هم اومد
    منتظرم عملکردشو توی رینگ ببینم با این حجم داون فورس خیلی فشار بیاره بتونه رکورد وایپر ACR مدل 2010 رو رد کنه 2016پیشکش (البته خب حداقل انتظار اینه که رکورد وایپرو بشکنه)
    و برای یاد اوری شورولت کوروت C8 استینگری (فک کنم با پکیج Z51) تایم 7:29 رو در رینگ ثبت کرد
    کانال تراتل هاوس برخلاف ویدیو های درگ ریسینگش که معمولا خنده دار هستن (گاها خوبن) ویدیو های جالبی از لپ تایم ماشین های مختلف در پیست Dunnville autodrome ثبت میکنه که در این پیست شورولت کوروت ZR1(که مجهز به پکیج ترک هم بود) با قدرت و گشتاور بیشتر تایم 1:08 ثبت کرد و مغلوب داج وایپر ACR با تایم 1:07شد
    کوروت C8 Z51 در این پیست تایم 1:11 ثبت کرده
    مقایسه تایم شوی کوروت ZR1—— داج وایپر ACR

    پیست 8موتور ترند: 0:22.70——–0:22.30

    پیست لاگونا سکا : 1:32.46——-1:28.65

    پیست ویلو اسپرینگ:1:23.70——–1:21.24

    پیست نوربرگ رینگ :7:04(تایید نشده) ———7:01.30(تایم مجله)

    پیست Dunnville اتو دروم(تراتل هاوس) : 1:08:59——-1:07.55

    پیست بین المللی ویرجینیا:2:37.25———-2:40.02

    اگر شما به مسیر های پیست ها توجه کنید متوجه میشید در پیست هایی که بیشتر توانایی پیچیدن و هندلینگ خودرو به چالش کشیده میشه و پیچ های تند تری وجود داره اختلاف کوروتZR1 و وایپر بیشتر میشه که برتری ستاپ هندلینگ و سیستم تعلیق و شاسی وایپر رو میرسونه در برابر کوروت C7که رفتار غیرخطی شاسیش به شدت زبانزد بود
    و شاید کوروت در ویرجینیا از مزیت قدرت بیشتر در مسیر مستقیم استفاده کرده
    به این مساله هم توجه کنید که داون فورس وایپر به شدت بیشتر از کوروت هست و یکی از علل برتری کوروت در مسیر مستقیم هم همینه

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Alireza

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (642 ديدگاه)

      خوب حالا چیکار کنیم

    2. R@m!n

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      قیاس C7 ZR1 زیاد درست نیست چون مشکلات زیادی داشت که کلا باید رو یه پلتفرم جدید درست میشد اما این نسل همه چیز عوض شده و این کوروت حرفای خیلی زیادی برای گفتن داره.

      کاش داج هم وایپرو نگه می داشت.

      1. M.A.S

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (846 ديدگاه)

        درست میفرمایید اقا رامین
        اما مقایسه اعداد مربوط به شتاب جانبی و حداکثر داون فورس نشون میده با وجود اینکه جز کد Z06 تقریبا همه چیز توی این ماشین جدیده اما ماهیتش هنوز مثل همون Z06 قبلی هست که یه سوپرکار صرفا سرگرم کننده برای استفاده روی پیست و سایر استفاده هاست و هنوز نمیشه بهش لقب پیست محور رو داد اگر ZR1 وACR پیست محورن
        عدد مربوط به حداکثر شتاب جانبیش هنوز کمتر از وایپر با1.5Gهست و در زمینه حداکثر داون فورس هم بهتره مقایسه نکنیم با 1000کیلوگرم داون فورس وایپر در 285KM/H که عملا به معنی توانایی کمتر در پیچیدن با سرعت بالا برای کوروت هست
        و فرضا اگر بتونه بهتر از وایپر باشه به احتمال خیلی زیاد از مزیت شتاب گیریش خیلی خوب استفاده کرده
        با وجود بهبود های بسیار زیادی که در زمینه شاسی داشته اما امیدوارم خاطرات بدZ06قبلی و چرخش های 180درجه ای تکرار نشن
        تا ببینیم در ادامه کوروت جدید چی میشه…

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. R@m!n

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2236 ديدگاه)

          درسته سری Z06 همیشه یه ماشین شبه مسابقه ای بود و برای کسایی هست که یه سوپراسپرت سطح بالا اما راحت میخوان مثله SPECIALE F458 و 911 TURBO، حد نهایی همون ZR1 هست.

          دان فورس عجیب و غریب وایپر هم بخاطر اون اسپویلرهای بسیار بزرگ جلو و عقب بود که تنها راه برای چسبوندن یه سوپر اسپرت موتور جلو اونم از نوع 8.4 لیتری !!! کف پیست هست که هنوزم عدد فک اندازی هست.

          نکته خیلی خوبی هم که گفتی مزیت این کوروت بخاطر تقسیم وزن 60 40 باعث میشه شتاب اولیه و ثانویه عالی داشته باشه و گیربکس با ضریب توالی کوتاه و تعویض دنده های قدرتی کارو در میارن.

          اگر مسابقات لمانز کوروت های نسل 5 و 6 و 7 رو نگاه کرده باشی یه نکته خیلی ظریف و مشترک همشون دارن اونم هنگام ورود و خروج از پیست هست. زمان ورود به خاطر دان فورس پایین تر نسبت رقبا از همه ضعیف تر عمل می کنه و راننده بین 10 تا 30 کیلومتر کندتر میشه اما زمان خروج بخاطر شتاب گیری فوق العاده اون کسری رو بر طرف می کنه و از همه سریع تر خارج میشه و تو رولینگ به خاطر ماهیت سوپرشارژ و موتور پوشراد خیلی سریع تر عمل می کنه. این کوروت هم با اینکه موتور وسطه اما دقیقا مثله اجدادش رفتار می کنه.

      2. محمد امین

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2184 ديدگاه)

        راستی آقا رامین
        Zr1 بنزینی هست یا هیبرید؟
        و اینکه چرا انقدر دانفورس z06 جدید کمه یعنی عملا دانفورس نداره ، ۱۶۵ کیلوگرم برای یک ماشین پیست محور اونم توی سرعت ۳۰۰ ….. وایپر حدود یک تن دانفورس داشت …
        در مورد سوال دوم نظر خودم این هست که می‌خواستن با پایین آوردن دانفورس ، درگ خودرو رو کم کنن و شتاب ثانویه و تاپ اسپید بیشتر بشه

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2236 ديدگاه)

          ZR1 که بنزینی هست و با این موتور قطعا توئین توربو جایگزین سوپرشارژر میشه و زورا هیبرید.

          سوال دومتم که خودت جواب دادی :) اما این کلا استراتژی تیم مسابقه ای کوروت تو لمانز هست به دوستمون M.A.S هم گفتم.

          کلا کوروت ها دان فورس رو فدای شتاب ثانویه می کنن.

        2. M.A.S

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (846 ديدگاه)

          اقای محمد امین
          طبق یه فایلی که حدودا پارسال ادعا شد از داخل شورولت درز کرده ZR1 به نسخه تویین توربو از همین انجین فعلی (کد LT7)مجهز خواهد شد که قدرت حدود850اسبی و گشتاور فراتر از 1000NM و زورا که نسخه نهایی و هیبریدی کوروت هست قدرت فراتر از1000اسب خواهد داشت
          اقای رامین
          ممنون بابت توضیحتون

  29. یوسف

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    عالی شده😍😍😍

    موافقم 3
    مخالفم 2
  30. امیرعلی

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    منتظر اون عده دقلک ها هستم که بیان بگن امریکایی های همبرگر خور و یخچال ساز

    موافقم 10
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا