شورلت سال گذشته نسخهٔ آفرودی سیلورادو ZR2 را معرفی کرد حالا با رونمایی از ZR2 بیسون پا را از این هم فراتر گذاشته است. این پیکاپ که با همکاری American Expedition Vehicles ساخته شده، بر پایهٔ موفقیت مدل کوچکتر کلرادو ZR2 بیسون شکل گرفته و بهگونهای طراحی شده است که حد نهایی پیکاپ نیم تنی برای ماجراجویی باشد. بدین منظور، سیلورادو ZR2 بیسون به کمکفنرهای هِوی دیوتی مجهز شده که از فولادی با ضخامت ۳ میلیمتر بهره میبرند.
علاوه بر این، روی سپرها قلابهای بکسل و جاپایی تعبیه شده و سپر جلو هم بهگونهای طراحی شده که امکان نصب وینچ را فراهم میکند. از کف این پیکاپ آفرودی هم با صفحات محافظ فولادی محافظت شده که سه و نیم برای قویتر از ورقهای فولادی با استحکام بالا هستند. ZR2 بیسون همچنین روی رینگهای ۱۸ اینچی AEV اختصاصی به رنگ مشکی براق قرار گرفته که با لاستیکهای ۳۳ اینچی گودیر رانگلر تریتوری پوشیده شدهاند. هرچند فاصلهٔ این سیلورادو از زمین نسبت به نسخهٔ ZR2 معمولی بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۲۸۴ میلیمتر است اما به لطف تغییرات در سپرها و تایرها انتظار میرود زوایای آفرودی آن کمی بهبود پیدا کند.
ZR1 بیسون علاوه بر این ارتقاءها، از همان کیت آفرود چشمگیر ZR1 معمولی هم بهره میبرد که شامل کمکفنرهای مالتیمتیک DSSV، فنرهایی با حداکثر تراول، قفل دیفرانسیلهای الکترونیکی جلو و عقب و حالت تراین که امکان خزش روی صخرهها با یک پدال را فراهم میکند میشود. زیر کاپوت خودرو هم همان پیشرانهٔ آشنای ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.
سیلورادو ZR1 بیسون در ظاهر نیز با نوارهای همرنگ بدنه در جلوپنجره، تریم مشکی مات روی درب پشتی و برچسبهای اختصاصی از نسخهٔ معمولی متمایز شده است درحالیکه خریداران از کابین درجهیک با نشان AEV روی پشتسریها و کفپوشهای چهارفصل هم بهرهمند خواهند شد. سیلورادو ZR2 بیسون اوایل سال آینده روی خط تولید میرود و قیمت آن از ۷۸,۴۹۰ دلار آغاز خواهد شد که حدود ۸ هزار دلار از سیلورادو ZR2 معمولی گرانتر است.
اما علاوه بر معرفی این نسخهٔ آفرودی جدید، برای مدل ۲۰۲۳ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل سیلورادو هم ارتقاء پیدا کرده است. این موتور حالا به پیستونهای فولادی جدید، تنظیم مجدد کمپرسور توربو، انژکتورهای جدید و بهبود کنترل دما مجهز شده است. به لطف این ویژگیها، خروجی پیشرانه به ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۸ اسب بخار و ۴۷ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش داشته است. این موتور دیزلی بروز شده تا پایان امسال برای تیپهای تریل باس، LT، RST، LTZ و های کانتری سیلورادو قابل سفارش خواهد بود.
Sina
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دلم خواست
هیچ چیز مثل یه ماشین تنومد آفرود با یه جاده جنگلیه بارون زده حس خوب بهم نمیده
ولی کلا کلرادو بیستون رو بیشتر دوست دارم جمع و جورتره
حالا که بحث آفروده یه سوال:
من با ماشین زیاد بی راهه و جاده خاکی میرم
عقب ماشینو میشه ارتفاع داد ولی جلو رو نه
کسی میدونه بهترین روش واسه ماشین های مثل پارس و سمندو.. چیه مثلا فقط کمک های جلو رو بادی کنم؟
من فقط میخوام جلوی ماشین برای بعضی مواقع از خالت عادی بیاد بالاتر نه مثل کمک بادی کف خواب بشه
لاستیک گنده ترهم به جلو بندی هندلینگ و فرمون تاثیر منفی میده
دوست داشتم کمک های فابریک خودش رو باشه مثلا یع چیز هیدرولیک یا پنوناتیک مانند کلیدشو بزنی فقط برای چند کیلومتر جلوی ماشینو بیاره بالا که کفش نگیره به سنگ و زمین نگیره بعد برگرده سر حالت عادیش
پ ن:خدا نگذره از اون بالایی ها که آروزی داشتن جیپ و لندرور و تویوتای مدل روز رو ازمون گرفتن
Kamy
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اگه میخای فابریک باشه و این قابلیت ها رو هم داشته باشه زانتیا بخر ..که البته همشون فسیل شدن و جز خرج و خرابی چیزی ندارن
رو بقیه ماشینا هم فقط پنوماتیک به کارت میاد با این شرایطی که گفتی
Kamy
۲۶ مرداد ۱۴۰۱رقیب سرسخت رپتور R
من یکی بین این و رپتور r واقعا نمیتونم یکیو انتخاب کنم
در کل حسم نسبت به ساخته های GM بهتر از ساخته های فوردِ (به جز f150)
JDM lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۱رپتور r برای رقابت با رم trx هست نه این
رقیب این میشه f150 رپتور
Kamy
۲۶ مرداد ۱۴۰۱قوی ترین مدلهای آفرودی دو تا برند جمس و فورد همین سیلورادو zr2 بیسون و رپتور r هستن که با تیرکس داج سه تا آفرودر افراطی رو تشکیل میدن و هر سه هم با همدیگه رقابت میکنن مثل ماسل کاراشون
F150 رپتور رقیب zr2 هست این مدل zr2«بیسون» هست
ehsan.fa
۲۶ مرداد ۱۴۰۱تو اون برنامه تخت گاز که ریچارد رو گذاشتن بالای کوه تو سرما و جرمی و جیمز رفتن کمکش آخراش که دیگه کوه نوردی شده بود شورلت سگ دست برید( فکر کنم) ولی رم رفت بالای کوه از اونجا فهمیدم رم پادشاهه ، الانم رم خیلی به فورد اف نزدیک شده و احتمالا بگیردتش تو سالهای آتی
Kamy
۲۶ مرداد ۱۴۰۱رخُ ببین
کابینو ببین
قیمتو ببین
دیگه چی میخای ..
JDM lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۱رقیب قلچماق f150 رپتور
من هر دوشونو دوس دارم
Mad.z.Max
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خدایا نصیبمون کن…
یعنی بنظر من کاملترین ماشین هست. شما باهاش آفرود میتونی بری، در نهایت راحتی سفر میتونی بری، از دوامش لذت میبری، یدک کشی بخوای میتونی کنی، حمل بار. توی چند سال اخیر هم که شوی کیفیت متریال و تنوع آپشنها رو به مرحله ی جدیدی رسونده. من عاشق این ماشینم
امیرحسین
۲۶ مرداد ۱۴۰۱شوی جان بابا از پیکاپ بکن نوا رو زنده کن هم دو درب هم چهار درب با موتور بنزینی اگزوز بقل چرخ با دنده بقل فرمون
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱گودزیلا وارد میشود
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱عجب غولیه
شما بین رم و سیلورادو کدومو انتخاب میکنید؟
شورولت :لایک
رم: دیسلایک
R@min
۲۶ مرداد ۱۴۰۱این ماشین دو نسل از رپتور و یه نسل از تیرکس عقب تره و قیمت یکسانم داره.
جی ام رو آفرودرهاش خوب کار نمی کنه.
Alan.r
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ظاهرش خیلی قلدر و با ابهته موتورشم قویه کابینشم تقریبا لوکسه قیمتشم نسبت به امکانات و موتورش خوبه