شورلت

شورلت سیلورادو ZR2 بیسون، توانمندترین پیکاپ آفرود جنرال موتورز

شورلت سال گذشته نسخهٔ آفرودی سیلورادو ZR2 را معرفی کرد حالا با رونمایی از ZR2 بیسون پا را از این هم فراتر گذاشته است. این پیکاپ که با همکاری American Expedition Vehicles ساخته شده، بر پایهٔ موفقیت مدل کوچک‌تر کلرادو ZR2 بیسون شکل گرفته و به‌گونه‌ای طراحی شده است که حد نهایی پیکاپ نیم تنی برای ماجراجویی باشد. بدین منظور، سیلورادو ZR2 بیسون به کمک‌فنرهای هِوی دیوتی مجهز شده که از فولادی با ضخامت ۳ میلی‌متر بهره می‌برند.

علاوه بر این، روی سپرها قلاب‌های بکسل و جاپایی تعبیه شده و سپر جلو هم به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان نصب وینچ را فراهم می‌کند. از کف این پیکاپ آفرودی هم با صفحات محافظ فولادی محافظت شده که سه و نیم برای قوی‌تر از ورق‌های فولادی با استحکام بالا هستند. ZR2 بیسون همچنین روی رینگ‌های ۱۸ اینچی AEV اختصاصی به رنگ مشکی براق قرار گرفته که با لاستیک‌های ۳۳ اینچی گودیر رانگلر تریتوری پوشیده شده‌اند. هرچند فاصلهٔ این سیلورادو از زمین نسبت به نسخهٔ ZR2 معمولی بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۲۸۴ میلی‌متر است اما به لطف تغییرات در سپرها و تایرها انتظار می‌رود زوایای آفرودی آن کمی بهبود پیدا کند.

ZR1 بیسون علاوه بر این ارتقاءها، از همان کیت آفرود چشمگیر ZR1 معمولی هم بهره می‌برد که شامل کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV، فنرهایی با حداکثر تراول، قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی جلو و عقب و حالت تراین که امکان خزش روی صخره‌ها با یک پدال را فراهم می‌کند می‌شود. زیر کاپوت خودرو هم همان پیشرانهٔ آشنای ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

سیلورادو ZR1 بیسون در ظاهر نیز با نوارهای همرنگ بدنه در جلوپنجره، تریم مشکی مات روی درب پشتی و برچسب‌های اختصاصی از نسخهٔ معمولی متمایز شده است درحالی‌که خریداران از کابین درجه‌یک با نشان AEV روی پشت‌سری‌ها و کف‌پوش‌های چهارفصل هم بهره‌مند خواهند شد. سیلورادو ZR2 بیسون اوایل سال آینده روی خط تولید می‌رود و قیمت آن از ۷۸,۴۹۰ دلار آغاز خواهد شد که حدود ۸ هزار دلار از سیلورادو ZR2 معمولی گران‌تر است.

اما علاوه بر معرفی این نسخهٔ آفرودی جدید، برای مدل ۲۰۲۳ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل سیلورادو هم ارتقاء پیدا کرده است. این موتور حالا به پیستون‌های فولادی جدید، تنظیم مجدد کمپرسور توربو، انژکتورهای جدید و بهبود کنترل دما مجهز شده است. به لطف این ویژگی‌ها، خروجی پیشرانه به ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۸ اسب بخار و ۴۷ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش داشته است. این موتور دیزلی بروز شده تا پایان امسال برای تیپ‌های تریل باس، LT، RST، LTZ و های کانتری سیلورادو قابل سفارش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (827 ديدگاه)

    دلم خواست
    هیچ چیز مثل یه ماشین تنومد آفرود با یه جاده جنگلیه بارون زده حس خوب بهم نمیده
    ولی کلا کلرادو بیستون رو بیشتر دوست دارم جمع و جورتره

    حالا که بحث آفروده یه سوال:
    من با ماشین زیاد بی راهه و جاده خاکی میرم
    عقب ماشینو میشه ارتفاع داد ولی جلو رو نه
    کسی میدونه بهترین روش واسه ماشین های مثل پارس و سمندو.. چیه مثلا فقط کمک های جلو رو بادی کنم؟
    من فقط میخوام جلوی ماشین برای بعضی مواقع از خالت عادی بیاد بالاتر نه مثل کمک بادی کف خواب بشه
    لاستیک گنده ترهم به جلو بندی هندلینگ و فرمون تاثیر منفی میده
    دوست داشتم کمک های فابریک خودش رو باشه مثلا یع چیز هیدرولیک یا پنوناتیک مانند کلیدشو بزنی فقط برای چند کیلومتر جلوی ماشینو بیاره بالا که کفش نگیره به سنگ و زمین نگیره بعد برگرده سر حالت عادیش

    پ ن:خدا نگذره از اون بالایی ها که آروزی داشتن جیپ و لندرور و تویوتای مدل روز رو ازمون گرفتن

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. Kamy

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (694 ديدگاه)

      اگه میخای فابریک باشه و این قابلیت ها رو هم داشته باشه زانتیا بخر ..که البته همشون فسیل شدن و جز خرج و خرابی چیزی ندارن
      رو بقیه ماشینا هم فقط پنوماتیک به کارت میاد با این شرایطی که گفتی

      موافقم 13
  2. Kamy

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    رقیب سرسخت رپتور R
    من یکی بین این و رپتور r واقعا نمیتونم یکیو انتخاب کنم
    در کل حسم نسبت به ساخته های GM بهتر از ساخته های فوردِ (به جز f150)

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. JDM lover

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      رپتور r برای رقابت با رم trx هست نه این
      رقیب این میشه f150 رپتور

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Kamy

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (694 ديدگاه)

        قوی ترین مدلهای آفرودی دو تا برند جمس و فورد همین سیلورادو zr2 بیسون و رپتور r هستن که با تیرکس داج سه تا آفرودر افراطی رو تشکیل میدن و هر سه هم با همدیگه رقابت میکنن مثل ماسل کاراشون
        F150 رپتور رقیب zr2 هست این مدل zr2«بیسون» هست

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. ehsan.fa

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      تو اون برنامه تخت گاز که ریچارد رو گذاشتن بالای کوه تو سرما و جرمی و جیمز رفتن کمکش آخراش که دیگه کوه نوردی شده بود شورلت سگ دست برید( فکر کنم) ولی رم رفت بالای کوه از اونجا فهمیدم رم پادشاهه ، الانم رم خیلی به فورد اف نزدیک شده و احتمالا بگیردتش تو سالهای آتی

      موافقم 3
      مخالفم 4
  3. Kamy

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    رخُ ببین
    کابینو ببین
    قیمتو ببین
    دیگه چی میخای ..

    موافقم 12
  4. JDM lover

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    رقیب قلچماق f150 رپتور
    من هر دوشونو دوس دارم

    موافقم 11
  5. Mad.z.Max

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    خدایا نصیبمون کن…
    یعنی بنظر من کاملترین ماشین هست. شما باهاش آفرود میتونی بری، در نهایت راحتی سفر میتونی بری، از دوامش لذت میبری، یدک کشی بخوای میتونی کنی، حمل بار. توی چند سال اخیر هم که شوی کیفیت متریال و تنوع آپشنها رو به مرحله ی جدیدی رسونده. من عاشق این ماشینم

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. امیرحسین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    شوی جان بابا از پیکاپ بکن نوا رو زنده کن هم دو درب هم چهار درب با موتور بنزینی اگزوز بقل چرخ با دنده بقل فرمون

  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    گودزیلا وارد میشود

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. T

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    عجب غولیه
    شما بین رم و سیلورادو کدومو انتخاب میکنید؟
    شورولت :لایک
    رم: دیسلایک

    موافقم 7
    مخالفم 7
  9. R@min

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    این ماشین دو نسل از رپتور و یه نسل از تیرکس عقب تره و قیمت یکسانم داره.

    جی ام رو آفرودرهاش خوب کار نمی کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  10. Alan.r

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی قلدر و با ابهته موتورشم قویه کابینشم تقریبا لوکسه قیمتشم نسبت به امکانات و موتورش خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا