شورلت

رانندگی با شورلت تاهو RST پرفورمنس، شاسی‌بلندی اسپرت با تجهیزات پلیس!

شورلت تاهو RST ادیشن نسخهٔ اسپرت جدیدی با قیمت نزدیک به ۸۰ هزار دلار است که از تجهیزات نسخهٔ پلیس تاهو مثل کمک‌فنرها بهره می‌برد.

در دنیای شاسی‌بلندهای فول سایز، شورلت تاهو با کابین بسیار جادار برای بار و سرنشینان، قدرت مناسب، توان یدک کشی بالا و قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلاری، بهترین گزینه محسوب می‌شود. حتی نام تاهو در برخی مناطق آمریکا معنی خاصی دارد و نسل کنونی یا پنجم آن از همان ظاهر سنتی جعبه‌ای شکل و ابهت مثال‌زدنی همیشگی بهره می‌برد تا خریداران دیرینهٔ شورلت را جلب کند. شورلت اما با ارائهٔ نسخهٔ RST پرفورمنس، همه‌چیز را بهتر کرده است.

این نسخه که با پسوند پرفورمنس از RST معمولی متمایز می‌شود و برای مدل ۲۰۲۳ ارائه شده است، از قطعات فنی نسخهٔ پلیس تاهو که فقط به سازمان‌های مجری قانون فروخته می‌شود بهره می‌برد. البته مطمئناً خریداران تاهو RST پرفورمنس از چراغ‌های گردان و آژیرهای خودروی پلیس بی‌بهره خواهند بود ولی چیزی که به دست خواهند آورد فنرهای نسخهٔ پلیس، کمک‌فنرهای بازتنظیم شده، کالیبراسیون شاسی نسخهٔ پلیس و ارتفاع کمتر مشابه نسخهٔ پلیس (۱۰ میلی‌متر در جلو و ۲۰ میلی‌متر در عقب) خواهد بود.

این شاسی‌بلند غول‌پیکر همچنین به ترمزهای برمبو با دیسک‌هایی ۲۵ درصد بزرگ‌تر و لاستیک‌های فایراستون ۲۷۵ روی رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ هم مجهز شده است. البته با وجود همهٔ این ویژگی‌ها، نباید انتظار رانندگی مشابه کامارو را از این ماشین داشت. در بزرگراه، تاهو RST پرفورمنس به لطف کمک‌فنرهای سفت‌تر، هنگام ترمز گیری در سرعت‌های بالا شیرجهٔ کمتری به سمت جلو دارد و هندلینگ کلی خودرو نیز در مسیر رانندگی ما برای خودرویی روی پلت‌فرم GMT بسیار عالی بود ولی بااین‌حال، این ماشین را با پورشه کاین S اشتباه نخواهید گرفت.

زیر کاپوت تاهو RST پرفورمنس همان نیروگاه آشنای ۶.۲ لیتری V8 قرار دارد که یک جواهر است و پکیج پرفورمنس نیز خروجی آن را از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور به ۴۳۳ اسب بخار و ۶۳۳ نیوتن متر افزایش داده است. البته این افزایش به‌اندازه‌ای نیست که متوجه تفاوت چشمگیری شوید اما برای فخر فروختن به تاهوهای معمولی کافی خواهد بود. هنگام تخته کردن گاز، صدای باشکوهی از موتور بلند می‌شود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۸ ثانیه‌ای که توسط شورلت اعلام شده هم باورپذیر و هم جذاب خواهد بود.

بااین‌همه، قیمت تا حدودی می‌تواند جذابیت‌های این تاهو با تجهیزات پلیس را کاهش دهد. پکیج پرفورمنس ادیشن که فقط برای تاهو RST چهارچرخ محرک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری قابل سفارش است، ۸,۸۷۵ دلار قیمت دارد اما برای داشتن این پکیج الزاماً باید پکیج‌های لاکچری و هشدار راننده را هم سفارش داد که ۱۱,۳۷۰ دلار هزینه دارد و قیمت کل خودرو را به ۷۹ هزار دلار می‌رساند. البته این قیمت هنوز هم در مقایسه با تیپ‌های بالایی شاسی‌بلندهای فول سایز بازار چندان گران به نظر نمی‌رسد اما وقتی به قیمت پایهٔ ۸۲ هزار دلاری کادیلاک اسکالید فکر می‌کنیم، شاید در انتخاب شورلت تاهو RST پرفورمنس ادیشن دچار تردید شویم.

مشخصات فنی

Chevrolet Tahoe RST Performance 2023

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۳۳ اسب بخار
گشتاور ۶۳۳ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
وزن ۲۶۵۱ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت صندوق بار ۷۲۲ لیتر
ظرفیت یدک کشی ۳۶۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۷۹,۰۶۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۱,۳۰۵ دلار
امتیاز ۸.۱ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Amirmohammad

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    بسیار طراحی زیبایی داره ولی بنظرم کابین داخل خیلی جای کار داره و برای ماشین ساخت الان قدیمی بنظر میرسه
    در کل تاهو عالیه

    موافقم 66
    مخالفم 7
  2. R/T

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    تاهو رو دوست دارم چون واقعا عملکرد خوبی داره هم از لحاظ قیمت و مشخصات.

    موافقم 43
    مخالفم 3
  3. فرهاد

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    باب جاده چالوس 😍😍🇺🇸🇺🇸💪💪

    موافقم 31
    مخالفم 9
  4. Mike 4S

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به . ابهت امریکایی . موتور ۶.۲ لیتری و صدای غرش موتور اونم تو این دوران برقی سازی واقعا جالبه . یه غول بالای دو و نیم تن وزن و صفر تا صد زیر ۶ ثانیه .
    با این قیمت و بهبود تو کمک فنر و سیستم تعلیق و ترمز و هندلینگ ، واقعا ارزش خرید داره . ۸۰ هزار تا برای این ماشین خوبه گرچه من خودم علاقم به اسکالید ، شماره ۱ فول سایزای امریکاییه . مبارکشون باشه حالشو ببرن

    موافقم 42
    مخالفم 5
  5. پیام رحمانی

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یه موتور کوروت Z06 بیاد رو این ماشین برای رقابت با اسکالید V عالی میشه

    موافقم 19
    مخالفم 7
  6. عباس احمدی باغکی

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (299 ديدگاه)

    امروز یه گذرموقتش رو از نزدیک دیدم.
    واقعا بزرگه

    موافقم 37
    مخالفم 2
  7. Ben

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    من از این موتور 6.2 لیتری خیلی خوشم میاد

    موافقم 20
    مخالفم 2
  8. meysam9742

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فعلا بالای نود درصد ماشین پلیس ها اکسپلورر هستن، ولی اگه اینم تعدادش برای پلیس زیاد بشه، خیلی خوب میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  9. سالار فصل

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    کابین سکویا خیلی از این بهتر هست
    انتخاب من در این کلاس سکویا

    موافقم 13
    مخالفم 56
    1. جمشید

      ۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (440 ديدگاه)

      البته که سلیقه ها متفاوته اما از کامنتی که گذاشتی مشخصه که ماشینها رو خوب نمیشناسی

      موافقم 33
      مخالفم 6
    2. TTRS

      ۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هر دو قابل احترام و محبوبن تو امریکا . از معدود برندهایی که میتونه به قلمرو پادشاهی فول سایزای امریکایی وارد شه تا الان یکیش تویوتا و شاخه لوکسش بوده .

      موافقم 13
      مخالفم 7
    3. ARMAN سابق

      ۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (491 ديدگاه)

      اتفاقا سکویا تنگ تریم کابین رو تو این سگمنت داره.
      کلا تو این رده آمریکاییا رو دست ندارن

      موافقم 20
      مخالفم 6
  10. زیزیگولو

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    در حالی که بازارای جهانی خودرو تو خیلی از کشورا حالو روز خوشی ندارن ولی تو آمریکا شاهد روند رو به رشد فروش کمپانیای خودرو سازی آمریکایی تو سطح دنیا هستیم که این سوال رو تو ذهن بوجود میاره که واقعاً رمز موفقیت کمپانیای خودروسازی آمریکایی تو فروش ماشیناشون چیه؟؟؟؟ ……….. جوابشو همتون خیلی خوب میدونین

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. M/D

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      رازش اینه که میان برای کشور های درجه یک ماشینای درجه یک با قیمت مناسب عرضه می کنن طوری که رقبا به گرد پاشون هم نرسند
      ولی برای کشور های در حال توسعه میان ماشین های مال ۱۵ بیست سال پیش خودشون رو که با قیمت دنا پلاس و آپشن های کمتر از دنا پلاس و ایمنی مشابه دنا و کیفیت نسبتا بهتر از دنا عرضه می کنن ، ماشین های درجه یک آنها هم با قیمت نجومی وارد میشه طوری که ماشین ذکر شده بالا با قیمت ۱۶۰ هزار دلار عرضه میشه
      من اینارو دیدم
      تو بازاری که شورولت حرف اول رو می زنه
      با ماتیز و اسپارک نسل اول ،کبالت ۲۰۱۲ اوئو دهه اول قرن بیست و یک و لچتی ۲۰۰۳
      و صد البته دوو سیلو
      مهم ترین رقیبشون که زودتر از جنرال موتورز وارد بازار این کشور شد و هنوز هم داره دربرابر اونا مقاومت می کنه
      لادا
      با کلاسیک(ژیگولی)، وستا،گرانتا،لارگوس و ایکس ری
      با کیفیت مشابه با قیمت تقریبا مشابه و آپشن های بیشتر
      تنها دلیل عرضه کمتر ضعیف تر شدن خودرو ساز بزرگ روسیه است و تولید کمتر
      و گرنه به راحتی لادا تو اون بازار اون ها رو میتونه تصرف کنه

      موافقم 1
      مخالفم 4
  11. BMW

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    خیلی باحال شده ولی کابین داخل هنوزم کار داره ولی اگه قدرت اسب بخار یه خورده بالا تر رفته بود بهتر بود

  12. mobin

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شورولت تاهو عالی بود عالی تر شد حتی به نسخه پایه اسکالید هم ترجیحش میدم چون من هر ماشینی رو در بهترین حالتش داشته باشم

    موافقم 10
    1. mobin

      ۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اصلاح میکنم هر ماشینی در بهترین حالت میخوام داشته باشم

  13. *ALI*

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    به‌به به این می گن شاسی بلند چقدر طول این ماشین درازه فکنم به زودی پلیس امریکا این ماشین رو برداره

  14. محسن

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    آقا خدایی ارزش نداره آدم بخاطر توش نشستن و لذت بردن از راه رفتنش با اون صدای گوش نوازش بره خلافکار بشه تا توی این ماشین بازداشت بشه؟ شما بگین!!!

  15. amine

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا زیبا طراحی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا