شورلت

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با 655 اسب بخار قدرت و شتاب 2.5 ثانیه

شورلت کوروت E-Ray با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 و یک موتور الکتریکی در جلو، از ۶۵۵ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است.

پس از استینگری و Z06، حالا E-Ray به‌عنوان سومین عضو خانوادهٔ کوروت C8 موتور وسط معرفی شده و برای اولین بار دو ویژگی جدیدی یعنی الکتریکی‌سازی و چهارچرخ محرک را برای این نام باسابقه به ارمغان آورده است. E-Ray دقیقاً ۷۰ سال پس از معرفی C1 در نیویورک رونمایی شده است. این خودرو که مثل دیگر کوروت‌ها در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود، پرفورمنس بی‌دردسر و مطمئنی را در هر شرایط آب و هوایی ارائه می‌کند.

E-Ray در ظاهر برخی از ویژگی‌های Z06 مثل بدنهٔ عریض‌تر، سپر جلو با ورودی‌های هوای متفاوت و خروجی‌های هوای عقب باریک‌تر و کشیده‌تر را قرض گرفته اما در سینهٔ آن پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استینگری قرار گرفته که در اینجا هم همان ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. این نیرو نیز درست مثل استینگری معمولی توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

تفاوت اصلی اما در تک موتور الکتریکی است که روی محور جلو نصب شده و ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. این موتور که توسط باطری لیتیوم یونی ۱.۹ کیلووات ساعتی نصب‌شده در زیر تونل مرکزی خودرو تغذیه می‌شود، امکان حرکت تمام الکتریکی را هم برای E-Ray فراهم می‌کند. در این حالت که استیلث نام دارد، خودرو می‌تواند بدون استفاده از پیشرانهٔ V8 با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

البته برد تمام الکتریکی کوروت بسیار محدود است و شورلت حالت استیلث را صرفاً برای مواردی مثل خروج بی‌سروصدا از یک محله در نظر گرفته است زیرا E-Ray برخلاف فراری ۲۹۶ و مک‌لارن آرتورا، یک سوپرکار پلاگین‌هیبریدی نیست و تیم کوروت سیستم هیبریدی سنتی را برای آن انتخاب کرده‌اند که برای شارژ باطری‌ها صرفاً به سیستم احیای انرژی ترمزها و نیروی مازاد پیشرانهٔ بنزینی متکی است. بااین‌حال، شورلت می‌گوید موتور الکتریکی E-Ray را به‌گونه‌ای تنظیم کرده تا مدت‌زمانی که پیشرانهٔ V8 می‌تواند در شرایط رانندگی سبک با نیمی از سیلندرهای خود کار کند را افزایش دهد.

مجموع خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی این کوروت ۶۵۵ اسب بخار قدرت و بیش از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که E-Ray را به سریع‌ترین کوروت تاریخ تبدیل می‌کند زیرا این ماشین ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند که در هردو ۰.۱ ثانیه از Z06 سریع‌تر است. بااین‌حال، سیستم هیبریدی وزن E-Ray را بسیار سنگین‌تر از دیگر نسخه‌های کوروت کرده است.

شورلت وزن خشک E-Ray کوپه را ۱۷۱۲ کیلوگرم اعلام کرده که به میزان قابل‌توجهی از استینگری ۱۵۳۰ کیلوگرمی بیشتر است و در نسخهٔ کانورتیبل نیز ۳۷ کیلوگرم به آن اضافه می‌شود. همچنین این‌ها وزن خشک هستند که یعنی کوروت هیبریدی با مایعات و آپشن‌ها قطعاً بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. E-Ray به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق مغناطیسی ۴.۰ و ترمزهای کربن سرامیکی برمبو ارائه می‌شود و روی رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های چهارفصل میشلن پایلوت اسپرت پوشیده شده‌اند اما امکان سفارش نمونه‌های تابستانی پایلوت اسپرت 4S هم وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از آپشن‌های سفارشی E-Ray نوار آبی الکتریک است که در کل طول بدنه کشیده می‌شود و خاص این نسخه خواهد بود. برای این سوپرکار هیبریدی همچنین رینگ‌های فیبر کربنی یا آلومینیومی در چهار طرح مختلف، چهارده رنگ بیرونی، دو پکیج فیبر کربنی و تریم داخلی سبزرنگ هم قابل انتخاب خواهد بود. قیمت پایهٔ کوروت E-Eay در نسخهٔ کوپه از ۱۰۴,۲۹۵ دلار و کانورتیبل از ۱۱۱,۲۹۵ دلار آغاز می‌شود که حدود هزار دلار از Z06 ارزان‌تر است. فروش سوپرکار هیبریدی شورلت از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2062 ديدگاه)

    خب متاسفانه با این وزن به تمام زحمات بخش فنی و طراحی …، هم وزن شلبی GT500 شده !!!

    ساخت و ساز وصله پینه ای برآوردی جز دردسر و شکست نداره. چه اجباری بود انقدر زود هیبریدی ول بدن حداقل بعد ZR1 معرفی می کردن تا یاد بگیرن چطور ماشین موتور وسط ۲ تنی نسازن.

    موافقم 62
    مخالفم 76
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      وصل پینه.یاد بگیرن.میشه بگی از کی یاد بگیرن.حتمن باید از پورشه یاد بگیرن که بعد این همه سال هنوز دارن همون قورباقه رو با قیمت نجومی فرو میکنن.یا از مکلارن که بعد این همه سال توان ساخت یه انجین برا خودشون ندارن.تو فقط بگو از کی یاد بگیرن که یه سوپر کار بسازن با این مشخصات ولی با قیمت 100 چوب.شما این پول رو ببری اروپا تو بهترین حالت چی بهت میدن.مشتی داره میکه سریعترین کوروت تاریخ دیگه چی میخوای.همه اینا رو بزار کنار به این فکر کن این تازه اولشه هنوز نسخهای رده بالا مونده.فکر کن زورا چی میشه.با این تفاسیر میره برا رقابت با تسلا.دمه جنرال موتورز گرم که انجین پوشراد رو همچنان ارتقاع میده و لذت نابش رو عرضه میکنه.

      موافقم 64
      مخالفم 95
      1. Amir

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (118 ديدگاه)

        همون پورشه که میگی شبیه قورباغس بدون موتور الیکتریکی شتاب ۲.۴ و ۴۰۰ متر رو توی ۱۰.۴ طی میکنه ببینم کروت میتونه تا سه چهار سال دیگه همیچین ماشینی رو کنه

        موافقم 72
        مخالفم 50
        1. حسن

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          مهندس پورشه بدون موتور الکتریکی اما با توربو ۲.۶ زده با 911 توربو اس که در تست خارج کارخانه تا 2.4 هم زده . و کوروت با موتور تنفس طبیعی استینگری ۲.۸ که در تست بیرون کارخانه 2.6 هم زده . و شتاب z06 هم 2.6 اعلامی کارخانه است پس در مساله ی شتاب هیچ جذابیتی بیشتر از کوروت نداره.
          مساله ی مهمتر اینه پورشه با هزار تا ازمون و خطا بعد 40 سال به این شتاب رسیده اما کوروت در اولین تجربه ی موتور عقب خودش با خودروی محور عقب به این شتاب رسیده پس جای تشویق داره نه تخریب.
          اما پورشه یه اتاق داره از عهد دقیانوس حالا از دید شما خوشگل و از دید منتقدان زشت و تکراری و غورباغه ۵۰۰۰ اسم مختلف گذاشته روش و با تغییرات در مشخصات به ملت میفروشه چه چیزش جای انکار یا دفاع داره.

          موافقم 33
          مخالفم 54
        2. بی خیال اسم 2

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (185 ديدگاه)

          حسین
          911 توربو اس لایت ویت شتاب 2.1 داره

          و راجع به قیافش هم هنوز خیلی خوب می خرن
          پس خوششون اومده

          موافقم 44
          مخالفم 17
        3. سوشیانت

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          ۹۱۱ توربو اس لایت ویت وزنش تغییر خاصی نکرده که بخواد از ۲.۷ برسه به ۲.۱ خود پورشه شتاب این مدل رو هم ۲.۷ اعلام کرده

          موافقم 6
          مخالفم 20
        4. سوشیانت

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3527 ديدگاه)

          شتاب صفرتاصد ۹۱۱ توربو اس رو خود پورشه ۲.۷ اعلام کرده بعد یه متعصب که معلوم نیست هدفشون چیه و خودشون رو آلمانی فن معرفی میکنن اعداد خود پورشه رو قبول ندارن! مدل لایت ویت هم تغییر وزن زیادی نداشته که بخواد شتابش انقدر تغییر کنه و بشه ۲.۱ خود پورشه هم چیزی راجب شتاب ن‌فته که یعنی لایت ویت هم شتابش همون ۲.۷ هست و تهش چند صدم ثانیه تغییر کرده

          موافقم 4
          مخالفم 21
        5. بی خیال اسم 2

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (185 ديدگاه)

          تا صبح هی ز.و.ر بزن کسی که حرف تو رو باور نداره
          همه شتاب پورشه رو زیر 2.6 می بینن

          اون راننده های عادی 2.7 می زنن

          موافقم 17
          مخالفم 5
      2. R@min

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2062 ديدگاه)

        خب بعد اینکه خزعبلات پورشه و مک لارنتو به باد بسپاریم راجب این لندهور ۲ تنی !!!

        اولا که زیر ۱۵۰k فروش نمیره و دست دلال های بازار آزاد آمریکا مثل z06 بالای ۲۰۰k هم می بینه.

        دوما اشکال کار همینجاست که وقتی میخوان رقابت درست و حسابی بکنن نباید از سر و ته تکنولوژی بزنن و شکری که خوردن باید دیگه این کش قیمتو ول کنن که نتیجش این افتضاحات نشه که تو سال ۲۰۲۳ دو تن ماشین ندن بیرون.

        سوما چندین راه وجود داشت که هم سیستم awd واقعی بزارن هم سیستم هیبرید و باز هم زیر این وزن افتضاح‌ انجام می شد، مثل لامبو و آئودی چهارچرخ که یه محور از زیر یا بغل موتور بدن چرخای جلو و یه سیستم چهارچرخ واقعی و سنتی تشکیل بدن و موتور الکتریکی هم یا دو تا نمونه کوچیک سر چرخای جلو بزارن یا یه نمونه پلاگین جلوی موتور هر چقدر قیمت می خورد که قطعا زیر ۲۵۰k می موند پرفورمنسی نزدیک gtb 296 یا اگر خیلی بروز کار می کردن موتور z06 رو این میزاشتن و اون موقع اصلی ترین رقیب gtb میشد !!!! اینا غیر ممکن نیست چون تیم کوروت زیر بندی ماشینو تا کوروت تمام الکتریکی طراحی کرده و تو تحلیل زیربندی z06 جاهای خالی زیادی وجود داره که میگن برای همین جایگذاری ها بود. یا خیلی مهندسی به خرج می دادن مثل فراری FF سیستم گیربکس ساندویچی یا دو طرف میزاشتن که اون هم غیر ممکن نبود. این سیستم رو خود شورولت تو دهه شصت با کانسپت cerv II اختراع کرد و فراری با الهام از اون یه تکنولوژی شاهکار تولید و عملیاتی کرد. سیستم چهارچرخ پورشه هم نمیگم آتیش نگیری یه وقت.

        داستان این نسل کوروت شده کش تونبونی که یه طرف مهندسای خوش ذوق کوروت ریسینگ میخوان دنیای خودرو رو کن فیکون کنن اما طرف دیگه کش که تیم مدیریت gm هست نمی خواد خرج اضافی کنه.

        موافقم 49
        مخالفم 24
        1. KAMI

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (106 ديدگاه)

          تو دژمن آمریکایی و در پوشش آمریکایی باز میای از پشت تقه میزنی به خود آمریکایی بازا اول که استینگری رونمایی شد گفتی چرا پوشراد داره در حالی که ندیدی همین پوشراد با قیمت ۶۰k اون تشت لگن MC20 و همه پورشه ها غیر از توربو اس و زد
          وقتی Z06 با موتور شاهکارش اومد فراری فراری میکردی حالا که ای ری اومده میگی وصله پینه ای

          موافقم 24
          مخالفم 50
        2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2351 ديدگاه)

          2 تن رو از کجا آوردی.نکته بعدی گیر دادی به دو دف الان چه احتیاجی به سیستم دو دف داره.میبینی که تو درگ هم پوزه هوراکان امثال اینا رو به خاک مالیده.زد صفر شش 10.6 رو ثبت کرده دیگه دیگه از این بهتر هم میشه.این هیولا هم که 10.5 ثبت کرده.خلاصه .ه آمریکا بد جور سوزونده.نکته بعدی جنرال موتورز انقدر بد بخت و کثیف نشده که سیستم دو دف جعلی بزار رو ماشینش.فکر کن فراری به اون هاچبک دو دف جعلی میگه suv ولی جنرال موتورز هامر رو داره به پیچیده ترین سیستمهای 4 چرخ مجهز شده.خلاصه که اگه میتونی یه رقیب برا کوروت از کل اروپا پیدا کن برامون با این قیمت 100 چوب.اونجا با 100 چوب باید بری آلپایین 110 بخری.بسوزید که خوب میسوزید

          موافقم 17
          مخالفم 45
        3. بی خیال اسم 2

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (185 ديدگاه)

          ((همین پوشراد با قیمت ۶۰k اون تشت لگن MC20 و همه پورشه ها غیر از توربو اس و زد))

          چقدر تو حرف درست می زنی آخه

          نکشیمون آخرش

          کجا همه پورشه ها رو زد خداوکیلی خسته نمی شی؟

          موافقم 36
          مخالفم 14
        4. بی خیال اسم 2

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (185 ديدگاه)

          رامین جان یکم راجع به
          گیربکس ساندویچی توضیح می دی

          و یک لینکی چیزی می فرستی که
          این مخترعش شورلت بوده

          موافقم 18
          مخالفم 2
        5. Ferrari

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          تنها امریکایی فن خوبی که تو این سایت میشه پیدا کرد رامین هستش. بقیه انقدر جاهلانه نظر میدن که ادم حتی از خوندن کامنتهاشون هم واقعا شرمنده میشه، و متاسفانه روز به روز هم رادیکالی تر نظر میدن. فقط دنبال این هستن یه خزعبلی بنویسن که عقب نمونن و اصلا براشون مهم نیست که ممکنه یک نفر با خوندن اون کامنت به احمق بودن بعضیاشون پی ببره.

          موافقم 25
          مخالفم 2
      3. OM.01

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (552 ديدگاه)

        (باید از پورشه یاد بگیرن که بعد این همه سال هنوز دارن همون قورباقه رو با قیمت نجومی فرو میکنن)

        اصالت میدونی چیه؟ نه نمیدونی. اصالت طراحی یعنی میبینی ماشینو سریع میفهمی چه برندی ساختتش.

        درضمن هیچ شباهتی بین 911 هوا خنک 5دهه پیش با 911 امروزی وجود نداره. البته اگه 911 گانتر ورکس منظورت هست که رستوماد پورشه های کلاسیک هست اون بحثش جداس.

        (شما این پول رو ببری اروپا تو بهترین حالت چی بهت میدن)

        هیچ ارزونی و گرونی بی دلیل نیست.فراری برای توسعه 296 GTB موتور جدید ساخته و مک‌لارن هم برای آرتورا موتور جدید ساخته وزن این ماشین ها با اینکه پلاگین هایبرید هستن خیلی سبک هستن. آرتورا 1500کیلو و 296 GTB هم 1680 کیلو وزن دارن.

        ساخت موتور جدید و ساخت خودروی سبک وزن و استفاده از متریال با کیفیت در کابین ارزون نیست دوست عزیز.

        موافقم 33
        مخالفم 15
        1. OM.01

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (552 ديدگاه)

          در جواب کامنت خودم باید بگم منظورم وزن مک‌لارن آرتورا و 296GTB وزن خشک نبود. وزن خشک آرتورا 1395 کیلو و وزن خشک 296GTB هم 1470کیلو هست.

          موافقم 22
          مخالفم 4
        2. حسن

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          پورشه چه برتریی نسبت به کوروت داره با قیمت کمتر و خودروی پایه ی کوروت استینگری اندازه بالارده ترین خودروی پورشه 911 توربو اس عملکرد و شتاب ارائه میده وگرنه 911 های پایین رده کاررا و کاررا اس و میان رده در برابر استینگری اصلا عددی به حساب نمیان که در موردش بحث بشه لطفا فک نکنید شهر خلوته دوستان حوصله جواب دادن به چرندیاتتون را ندارن.
          پاسخت در مورد فروش پیکاپها به علی شوی نوا در مورد اصالت را بخون و از مزخرفاتی که میگی خجالت بکش. چجوری تز مدیریت نشخوار میکردی اما الان اصالت از تو پاچت زد بیرون . چجوری لحظه ای رنگ عوض میکنید و نظرات قبلی خودتون را به گ.. میکشید واقعا خجالت اوره پورشه برا تو خوبه برا خیلیها یه اتاق با صدتا اسم متفاوته که ارزش نگاه کردن هم نداره .

          موافقم 13
          مخالفم 33
        3. KAMI

          ۲۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (106 ديدگاه)

          باید زد پس سر اون پورشه که ۶۰ ساله داره پول مردم و بالا میکشه

          موافقم 10
          مخالفم 31
        4. OM.01

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (552 ديدگاه)

          (کوروت استینگری اندازه بالارده ترین خودروی پورشه ۹۱۱ توربو اس عملکرد و شتاب ارائه میده وگرنه ۹۱۱ های پایین رده کاررا و کاررا اس و میان رده در برابر استینگری اصلا عددی به حساب نمیان که در موردش بحث بشه لطفا فک نکنید شهر خلوته دوستان حوصله جواب دادن به چرندیاتتون را ندارن)

          زندگی مگه فقط شتاب هست؟کیفیت کابین امکانات هندلینگ ترمز، قابل کنترل بودن خودرو، نحوه پایداری خودرو تو پیچ ها و… چی میشن؟

          اگه دنباله شتابی برو pro street بخر اینقدر پوشراد پوشراد و شتاب شتاب نکن برا ما…

          (پاسخت در مورد فروش پیکاپها به علی شوی نوا در مورد اصالت را بخون و از مزخرفاتی که میگی خجالت بکش. چجوری تز مدیریت نشخوار میکردی اما الان اصالت از تو پاچت زد بیرون . چجوری لحظه ای رنگ عوض میکنید و نظرات قبلی خودتون را به گ.. میکشید واقعا خجالت اوره پورشه برا تو خوبه برا خیلیها یه اتاق با صدتا اسم متفاوته که ارزش نگاه کردن هم نداره)

          واقعا الان نمیدونم بخندم یا گریه کنم یه چی گفتی که گفته باشی دیگه.
          (موفقیت و امار فروش برانکو و رانگلر طبق گفته متن هم واقعا ماشالاه داره چون رو اصالتشون تاکید دارن)
          علی شوی نوا این کامنت رو داد من هم در جواب گفتم آمار فروش ربطی به اصالت طراحی نداره اینم لینک هرکی دوست داشت بره بخونه.
          https://www.pedal.ir/gm/chevrolet-blazer-two-door-suv-sketch/
          اصالت در طراحی پورشه چه ربطی به فروش داره که اومدی فحش دادی میگی درباره مدیریت حرف می‌زنی فلانی بهمانی. من حرفی از آمار فروش نزدم در اینجا. حالت خوبه دوست من؟

          بله پورشه برای من خوبه صدتا اتاق داره هرکدوم با توجه به بودجم میتونم بخرم اگه راننده آماتوری باشم به علت تکنولوژی و امکانات که در شاسی بکار رفته جوری ماشینو هدایت میکنه و بهم کمک میکنه انگار راننده حرفه ای هستم…

          موافقم 16
          مخالفم 9
        5. Porsche 911

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1219 ديدگاه)

          حسن

          شمارو به این درگ که همین پدال منتشر کرده ارجاع میدم
          https://www.pedal.ir/chevrolet/audi-r8-vs-chevy-corvette-vs-porsche-911-drag-race/
          اینم جواب به اون حرفت که گفتی نسخه های کررا و… در برابر استینگری هیچ چی بحساب نمیان

          موافقم 14
          مخالفم 1
        6. حسن

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          (باید از پورشه یاد بگیرن که بعد این همه سال هنوز دارن همون قورباقه رو با قیمت نجومی فرو میکنن)
          اصالت میدونی چیه؟ نه نمیدونی. اصالت طراحی یعنی میبینی ماشینو سریع میفهمی چه برندی ساختتش

          دوتا سطر بالا نوشته ی شماست .. اول گفتی هنر پورشه در فرو کردن یعنی همون فروش و امار فروش بعد گفتی اصالت که دقیقا همون حرف علی شوی است یعنی اصالت رابطه ی مستقیم در فروش دارد منتها اینجا ماشینیه که دوس داری حرف خودت مرتبطه و درست و من حالم بده. اما اونجا که ماشین را دوست نداشتی فروش دست مدیر و بازار یاب و قطعه ساز و خروس همسایه بود که زودتر میخوند دیوار انکار بلنده و اما یک شهر و یک عاقل کافیه که بفهمه غرض ورزی و چرت و پرت تلاوت کردن رابطه ی مستقیم دارن.

          موافقم 1
          مخالفم 6
        7. حسن

          ۲۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          اصالت میدونی چیه؟ نه نمیدونی. اصالت طراحی یعنی میبینی ماشینو سریع میفهمی چه برندی ساختتش.

          همین پارگراف را که در نظر بگیریم از نظر شما اصالت در چی تاثیر گذاره . در خوشگلی در دیده شدن در شناخته شدن کدوم صد درصد در فروش پس خودت را اصلاح کن دانای همه فن حریف . یه بوم 6 تا هوا یه کفتر کندی نکشیمون اوسیمو .. ایسیمو ایسی ای مدیر فروش بازاریاب

          موافقم 6
          مخالفم 2
      4. HS

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (64 ديدگاه)

        این یانکی چطور میتونه هر روز این توهین ها و شر و ور هاشو به سایت منتقل کنه و راحت،راست راست بگرده تو سایت؟
        پورشه خیلی بهش فشار آورده فکر کنم

        موافقم 31
        مخالفم 12
        1. Royal Driver

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1291 ديدگاه)

          پورشه ارزش نگاه کردن نداره؟؟؟؟ نکنه شورولت داره!؟ واقعا خیلی از دنیا عقبی هم تو هم یانکی هم کامی. واقعا جمع فشاری ها داره بیشتر میشه.

          موافقم 21
          مخالفم 6
      5. محمدرضا

        ۲۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (111 ديدگاه)

        در مقایسه با طراحی های پورشه این نسل از کوروت شبیه به یه ماشین پلاستیکیه که با چسب 1 2 3 سر هم شده. البته با این قیمت بهتر از این هم درنمیاد و همه ‌چیز هم پرفورمنس نیست.

        موافقم 12
        مخالفم 3
      6. Ali

        ۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (77 ديدگاه)

        آره راست میگه خدایی 👍👍
        واسه پورشه این یک ایراد بزرگ هست ، پورشه نشون میده که از اون همه حیوان فقط به قورباغه علاقه داره .😂😂
        فقط ماشین عبارت است از American cars 🇺🇸🇺🇸

  2. ARMAN سابق

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    من فقط منتظر ZR1 هستم.
    ولی بامداد استینگری رو بررسی کرده بود خیلی نسبت به قیمتش عالی بود.

    موافقم 29
    مخالفم 1
  3. AMANTE

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    بهتر بود بجای معرفی کامل یک سوپرکار جدید مدلی که داشت رو با برق ترکیب میکرد، مثلا ZR1 رو معرفی میکرد و بعد ZR1 E Ray رو به عنوان نسخه ی دیوانه وارتر معرفی میکرد.
    به نظرم کوروت E Ray الان فقط یک سوپرکار سنگین هیبرید هست که بود و نبود اش فرقی نداره.

    موافقم 25
    مخالفم 13
  4. DoctoR

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    الان چطوری میشه که توی یوتوب E Ray 2024 رو بررسی میکنن رنگشم سبزه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. احمدرضا

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    صد در صد Z06

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    سالهاست که کمپانیای بزرگ دنیا واسه نشون دادن تواناییاشون سعی میکنن که صفر تا صد کیلومترو تو کمترین زمان ممکن طی کنن ….. مثلاً تو سال ۱۹۴۹ کورتیس اسپرت (Kurtis sport car) موفق شد تو ۱۵.۳ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر برسه و این رقابت بین کمپانیا همیشه ادامه داشته تا الآن که خیلی از برندای مطرح و گرون قیمت میتونن صفر تا صد رو زیر ۳ ثانیه طی کنن ولی شورلت کوروت با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار که قیمتی خیلی پایینتر از سوپر اسپرتای بزرگ و معروف هستش به این جمع پیوست و با پرفورمنس فوق العاده و شتاب زیر ۳ ثانیه ایش به جنگ این سوپر اسپرتا رفت و خیلی جاها بدجوری پوزشون رو به خاک مالید

    موافقم 23
    مخالفم 7
  7. mahdi-es17

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    امان از ان روزی که این ماشین دست تیونر ها برسه

    موافقم 15
    مخالفم 5
  8. blackwing

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    شورولت برای اینکه به طرفداراش و رقبا نشون بده نسل بعدی کوروت الکتریکی هست و gm توان ساخت کوروت چهارچرخ متحرک رو داره این مدل رو رونمایی کرده ، این کوروت تقریباً نقشی رو ایفا میکنه که C7 Grand Sport برای نسل قبلی بازی کرد.
    بدنه و ظاهر شبیه Z06 اما با موتور مدل پایه ، فقط این E-Ray خیلی خیلی پیشرفته تره.
    البته برای اون دسته از طرفداران کوروت که صدای فراری رو نمیخوان ، میتونن E-Ray رو انتخاب کنن که از صدای موتور پوشراد لذت ببرن 🤷🏻‍♂️
    .
    به نظر من خیلی جذابه ، میتونه فضای بین مدل Z06 و هیولای اصلی یعنی ZR1 و حتی Zora رو پر کنه..

    موافقم 12
    مخالفم 10
  9. ASkf

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کاشکی موتور Z06 رو‌ روش قرار میدادن با سیستم هیبریدی اونموقع معرکه میشد هر چند احتمالا از عمد اینکارو نکرده وگرنه به فروش z06 صدمه میزده
    بجز این مورد یکی این Z06 یکی‌ زد او سیکس c6 فوق العاده بودن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. ali

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    وزن غیرخشک سوپر اسپورت های هیبریدی
    فراری ۲۹۶ جی تی بی : ۱۴۷۰
    مک لارن آرتورا : ۱۴۹۸
    هوندا ان اس ایکس : ۱۷۰۵
    شورولت کوروت : ۱۸۰۰+
    اینجا مک لارن و فراری پلاگین هیبرید هستند و هوندا هم ۳ تا موتور برقی داره نمیفهمم چرا وزن شورولت که تک موتوره پلاگین هیبریدی هم نیست انقدر سنگین تر از ایناس

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. رامین

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      به خاطر تجهیزات و امکاناتی که رو ماشین هست که شبیه موتور سیکلت خشک یا ماشینهایی که اسم بردی نشه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  11. Siyavash

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (814 ديدگاه)

    اوایل از این ماشین متنفر بودم چون طراحیش یه جوری بود اصلا به دلم نبود ..ولی الان کم کم داره پخته میشه..جدا از بحث طراحی این ماشین یه موتور بی‌نظیری داره،واقعا از ۸سیلندر تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب گرفتن نشون از مهندسی قوی هست،شاهکار هست،در کل بدون تعصب بخوام نظر بدم واقعا ماشین عالی هست…

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. Scuderia Ferrari

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    قطعاً Z06 AWD جذاب تر و هیجان انگیز تر از E-Ray میتونست باشه با پرفورمنسی بهتر با وزن کمتر
    ولی شورولت میخواست Z06 خاص بمونه و یک گام به سمت تمام الکتریکی شدن کوروت برداره و این فاصله رو به این شکل پر کرد
    در حال حاضر بهترین کوروت تاریخ Z06 با پکیج Z07 هست با اون انجین V8 تنفس طبیعی استثنایی و صدای گوش نوازش

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4949 ديدگاه)

    این ماشین کارنامه دارد ؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چراغ چک برخی به ظاهر آمریکایی باز ها روشن شده باز
    E ray یه گرند تور چهار چرخ محرک که اصلا برای پیست نیست
    یعنی هیچ کدوم از ویژگی های z06 قرار نیست داشته باشه همه چی نرم تر هستش برای کروز
    مصرف کم سواری نرم سیستم چهارچرخ کشش خوب
    شتاب تخت و خوب ویژگی های این ماشین
    E ray پرفروش ترین نسخه نسل هشت کوروت قرار بشه

    موافقم 14
    مخالفم 14
  15. امیرحسین

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من خودم امریکایی فنم ولی حال نمیکنم با کوروت سی هشت پورشه ۹۱۱ رو بیشتر علاقه دارم

    موافقم 15
    مخالفم 12
  16. Hadi

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    واقعا شاهکار ساختن ولی وزنش میتونه تو عملکردش تو پیست تاثیر منفی بذاره…
    ولی شتابش از Z06 بیشتره و جالب بود برام
    قیافش و رخش که عالیه خیلی خوشم اومد ازش اصلا C8 واقعا قشنگه ولی C7 و مخصوصا C6 حس قلدری خاص خودشون رو داشتن…
    Z06 شاهکار دوران کوروت تو تاریخ نوشته میشه ازش قوی ترین V8 تنفس طبیعی جهان و صدای بی مانندش 👌🏼

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. مازیار

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    یکی مثل رامین هم پیدا میشه که بدور از علاقه و گرایش خودش منطقی نظر میده گرفتاریش دو برابر میشه با هر دو جبهه درگیره😑
    حتی خودم که دارم به این موضوع اشاره می‌کنم گاهی اینطور نیستم

    “به ظاهر امریکایی باز”
    “امریکایی باز نما”
    بیخیال بابا اصلا فرض کنیم امریکایی باز نیست
    ((نبین کی میگه ببین چی میگه))

    موافقم 16
    1. R@min

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2062 ديدگاه)

      مازیار جان شل کن دیگه عین قدیم حال کل کل با ی مشت ماشین بازو ندارم نظرمو میگم میرم کسی دو کلام حرف فنی و منطقی زد که چ بهتر بقیش اضافه کاری و وقت حروم کردن.

      1. مازیار

        ۲۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        آخه موضوع اینه که هرچقدرم شل کنی بازم یه جاهایی گیر میکنه😁
        مثلا وقتی حرف از صدای اگزوز هست و طرف برای کوبیدن بنز، اگزوز خاور رو مثال میزنه😂
        اما سعی خودمو میکنم

        1. R@min

          ۲۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2062 ديدگاه)

          اینجا بر عکس حرفت نبین چی میگه ببین کی میگه این دو سه تا کن بلاک اوج فن آمریکا بودنشون همین کامنت گذاشتن و چهارتا عکس در بهترین حالت با کاپریس تیرکمون شاهه. همشونم رو هم دو خط نمی تونن و نمی دونن راجب همون ماشین آمریکاییش حرف بزنن.

          فقط فضای سایت مسموم می کنن و حتی از همون ماشین آمریکایی هم نمی تونن دفاع کنن بدتر گل بخودی می زنن. بحث با اینا ارزش خودتو میاره پایین.

  18. Porsche 911

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    دوستانی که رفتن ۳ پست پایین تر و به AMG one خرده گرفتن میخوام ببینم اینجا چه حرفی دارن بزنن
    یه عمر خودتون رو کشتین و از این ماشین تعریف کردین تهش چی؟!
    هیچی با یه وزن ۲ تنی به هیچ یک از وعده های داده شده عمل نکرد
    بالاخره نتیجه خرج نکردن هم همین میشه
    اینم سوپرکار ارزون…حالشو ببرین

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      ببخشید!!!
      هایپرکار 3 میلیون دلاری مرسدس رو با این کوروت 100 هزار دلاری مقایسه میکنی؟!!!
      این که گل به خودیه!
      اگه نتیجه خرج نکردن همین میشه، پس چرا مرسدس One با قیمت 3 میلیون دلاری وزنش اندازه همین کوروت 100 هزار دلاریه؟
      خود منم قبول دارم که وزن E-Ray خیلی بالاس ولی هدف این ماشین رکورد زدن تو پیست نیست، میشه بگی چه وعده‌ای داده و الان عمل نکرده؟ فقط یکی از وعده‌هایی که شورلت برای E-Ray داده بود رو نام ببر لطفاً
      همه وعده‌ها برای Z06 بود که تقریباً به همه شون هم عمل کرد
      و در آخر، اونایی که میخواستن از سوپرکار ارزون حالشو ببرن، با Z06 بردن!!

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. بی خیال اسم 2

        ۲۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        کاری با نظر پورشه 911
        ندارم

        مقایسه آ ام جی وان با کوروت 100 کا دلاری اشتباه هستش

        و هر کدام فرسنگ ها با هم فاصله دارن

        ولی یکی از وعده هاش
        قرار بود zo6 تو پیست رکورد بزنه و رکورد تنفس طبیعی ها رو هم در نورنبرگ رینگ

        ولی جی ام خودش که هیچ رکورد نزده به بقیه هم نمی زاره

      2. Porsche 911

        ۲۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        دوست عزیز من نه مقایسه کردم نه هیچی
        قصد من از آوردن نام مرسدس این بود تا نظرات بی محتوای یکسری رو به خودشون برگردونم
        اگر هم نظر من رو قبلا خونده باشی گفتم که حتی one هم بشدت ضعیف عمل کرده
        اما همین دوستانی که توی سر amg one میزنن برای این ماشین وعده شتاب حدود ۲ ثانیه و ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه داده بودن
        اما حالا اینجا…
        قصد من کوبیدن نیست چون ن در هیچ منبع خبری برای این مدل این ارقامی که بقیه ذکر کردن رو ندیدن و قصدم تخریب برند نیست
        بلکه میخوام‌ نشون بدم که بعضی ها چطور با کامنت هاشون جو سایت رو مختل میکنن

      3. Porsche 911

        ۲۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        در ضمن بحث قیمت رو هم که وسط کشیدم باز هم کاری به برند ندارم
        همین فن های متعصب وقتی مدل های پرفورمنس اروپایی ها معرفی میشن و قیمت بالایی دارن منطقشون بر این اساس هست که چون گرونه مفت نمی ارزه
        خود شخص من میدونم که چه ملاک هایی در تعیین قیمت یک محصول نقش داره و حتی اقتصاد های اروپا و آمریکا متفاوت هستن
        ولی باز هم قصدم اشاره به این اشخاص بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا