شورلت

شورولت کوروت E-Ray هیبریدی 27 دی‌ماه معرفی می‌شود

شورولت در حال توسعه نسخه هیبریدی کوروت C8 با پسوند E-Ray بوده و حالا به‌صورت رسمی اعلام کرد از این خودرو در ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ رونمایی خواهد کرد.

همه می‌دانیم که آمریکایی‌ها از چندی پیش روی این خودرو کار می‌کنند و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند شورولت کوروت E-Ray از سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد. اگرچه این برند اعلام کرده معرفی رسمی خودروی یاد شده در ۲۷ دی‌ماه خواهد بود اما چند ساعت پیش ویدئویی از این خودرو در وب‌سایت شورولت لو رفت!

اگرچه در این ویدئو جزئیات فنی یا عملکردی E-Ray مشخص نیست اما استفاده از همین پسوند را تائید می‌کند. همچنین در این ویدئو تائید می‌شود کوروت E-Ray هیبریدی ظاهری برگرفته از مدل‌های Z06 و استینگری خواهد داشت هرچند برخی جزئیات نیز خاص خود این مدل خواهند بود. ورودی‌های هوای جانبی کاملاً از مدل Z06 گرفته شده‌اند و نمای عقب با آن چهار خروجی اگزوز نیز در مدل استینگری دیده می‌شوند. در بخش جلو می‌توانیم شورولت کوروت E-Ray با عناصر منحصربه‌فرد خودش را ببینیم.

البته این ویدئو فقط تصاویر بدنه را منتشر نکرده بلکه بخش‌هایی از کابین را نیز پوشش داده است. در این خودرو حالت رانندگی جدیدی با نام Stealth وجود دارد که اگرچه اطلاعاتی از آن در دست نیست اما با توجه به قوای محرکه هیبریدی حدس می‌زنیم حالتی تمام برقی باشد. اگر این‌گونه باشد کوروت E-Ray نه تنها اولین کوروت برقی شده و چهار چرخ محرک تاریخ خواهد بود بلکه اولین کوروت دیفرانسیل جلوی تاریخ نیز لقب بگیرد چراکه انتظار می‌رود پیشرانه برقی چرخ های جلو را به حرکت درآورد و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT2 استینگری هم با چرخ های عقب همکاری کند.

این پیشرانه ۸ سیلندر در کوروت استینگری قدرت ۴۹۵ اسب بخاری دارد هرچند اسناد لو رفته در سال ۲۰۲۱ نشان داده‌اند پیشرانه برقی نیز ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته و خروجی ترکیبی این مجموعه به حدود ۶۵۰ اسب بخار می‌رسد. به این ترتیب شورولت کوروت E-Ray یک پله پایین‌تر از Z06 قرار می‌گیرد هرچند استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و چسبندگی بیشتر می‌تواند آن را در خط مستقیم کمی سریع‌تر بکند؛ اما زمانی که بحث عبور از پیچ‌ها در پیست باشد، Z06 همچنان قهرمان بلامنازع این خانواده خواهد بود. شورولت تا زمان رونمایی رسمی از کوروت E-Ray زمان مناسبی دارد تا تیزرهای مختلفی از آن را منتشر نماید. در هفته آینده رونمایی کامل این خودرو به همراه اطلاعات مختلف آن را پوشش خواهیم داد پس همراه ما باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    عالیه
    در نمونه بنزینی که نفس همه رو گرفت بخصوص اون الکی گرونهای تولید محدود رو
    در نمونه برقی هم همون راه رو ادامه میده

    موافقم 45
    مخالفم 49
      1. ali(chevynova)

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        لازم به چندتا فیلم که عمدا باخته کوروت نیست
        سر و صداهایی که به پا کرده کافیه براش
        البته که افراد متعصب موفقیتهای کوروت رو تحمل نمیکنن

        موافقم 30
        مخالفم 34
        1. Reza Waffen SS

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          بنده از جمله افرادیم که از پیشرفت های کوروت بسیار خوشحال میشم نه تنها کوروت بلکه همه خودروها چون متعصب نیستم.

          دوما، کوروت C8 پایه بخاطر فرقی که با کوروت های دیگه داشت ( موتور وسط بودن ) بسیار سروصدا کرد ولی بعد رونمایی همچون ZR1 نتونست عملکرد خوبی از خودش بجا بزاره.
          ولی نسخه ZO6 تمام کم و کاستی هارو جبران کرد و در نوع خود بینظیر بود.

          چند تا فیلمی هم که بالا گذاشتم انتخابی نبود C8 پایه تقریبا تو اکثر درگ ها نتیجه رو واگذار میکردو تو پیست نوربرگ رینگ رکورد ۷:۲۹ ثانیه رو ثبت کرد که بعد پانامرا توربو و M4 GTS و . . . . مقام ۶۹ م رو بدست آورد. البته طبیعیه نباید از یه موتور تنفس طبیعی ۴۹۰ اسبی انتظار بیشتری داشت

          #متعصب_نباشیم

          موافقم 34
          مخالفم 16
        2. مازیار

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          ((البته طبیعیه نباید از یه موتور تنفس طبیعی ۴۹۰ اسبی انتظار بیشتری داشت))

          بستگی داره کی بسازه رضاجان
          اگه تنفس طبیعی ۴۹۰ اسبی رو پورشه بسازه (GT4RS) تایم 7:04 میزنه

          موافقم 24
          مخالفم 17
      2. blackwing

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        Reza Waffen
        اتفاقاً مدل پایه با ماشین‌هایی مثل مرسدس AMG GT63 سدان ، جیپ ترک‌هاک ، شلبی جی‌تی۵۰۰ ، داج چارجر هلکت… درگ‌های زیادی گذاشته که تونسته اون‌ها رو outrun کنه ، مشکل کوروت پایه نداشتن اسب بخار کافی برای ادامه مسیر هست که رقبا با ۲۰۰ یا ۳۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر بعد از مسافت ۴۰۰ متر کوروت استینگری رو outrun میکنن

        یکی از دوستان من توی کالیفرنیا هست ، کوروت C7 مدل پایه ۲۰۱۹ داشت ، میخواست C8 پایه بخره ، میگفت برای این ماشین تا ۹۰ هزار دلار هم پول میدن ، تقاضا بالاست و مدل‌های کارکرده قیمت بالایی دارن یا پیدا نمیشن ، میگفت کوروت جدید خیلی عملکرد خوبی داره و طرفدارهای زیادی پیدا کرده و توی هر همایشی اگر کوروت C8 وارد بشه همه سرها برمیگرده به سمتش 🤷🏻‍♂️

        موافقم 26
        مخالفم 22
        1. Reza Waffen SS

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          منکرش نیستیم ولی آخه نفس کدوم الکی گرون تولید محدود رو گرفته ؟؟؟

          موافقم 26
          مخالفم 18
        2. بی خیال اسم

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آقای بلک وینگ

          منم هم درگی دیدم
          که کوروت سی ۸ تو پیست درگ جلو AMG GT63

          چهار چرخ متحرک باخت

          موافقم 8
          مخالفم 4
    1. Alan.r

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      میشه بگید نفس کدوم تولید محدود الکی گرون رو گرفته؟

      موافقم 21
      مخالفم 8
    2. d1123

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      آره نفس همه گرفته شد از بس به فن های ریتاردش خندیدن

      موافقم 21
      مخالفم 11
  2. Amir mahdi @-1387

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چقدر بد که برقی داره میشه
    ولی این بدنه زیبا باید با انجین ۸ یا ۶
    سیلندر و صدای طبیعی باشه
    ولی فکر کنم بخاطر برقی شدن وزن
    اضافه کنه کروت

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. زمستانم

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    ما هیچ ما نگاه .

    موافقم 14
  4. blackwing

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    کوروت نسل هشتم برخلاف تصور عموم که گفته بودن “شبیه فراری یا مکلارن شده” یا “چرا کوروت موتور وسط شده..” تونسته فروش و بازخورد خیلی خوبی داشته باشه و از نظر عملکرد و کیفیت یک یا دو سروگردن بالاتر از نسل‌های قبلی خودش قرار بگیره.

    تیم کوروت با آغوش باز جنرال موتورز تونسته بودجه بالایی برای توسعه ، طراحی و ساخت مدل‌های متنوع با کیفیت ساخت بالا و موتورهای قدرتمند دریافت کنه.

    فرصتی که با رفتن آقای اَل اوپنهایزر ، مسئول کل پروژه کاماروی نسل ۵ و نسل ۶ ، از تیم کامارو گرفته شد و این ماسل‌کار با سابقه به فراموشی سپرده شد !! 🤦🏻‍♂️

    ال اوپنهایزر سال ۲۰۲۰ از تیم کامارو جدا شد و سرپرست توسعه SUV‌های الکتریکی مثل بلیزر برقی و ایکوناکس برقی شد

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. TESLA

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از لحاظ قدرت خیلی خوبه و طبیعتا شتابش هم زیر ۳ ثانیه هست ، در کل آینده روشنی رو برای این نسل کوروت میبینم مخصوصا وقتی که مدل های ۱۰۰۰ اسبی zora یا نسخه تمام الکتریکی رونمایی بشه ( شایعات میگن که نسخه الکتریکی کوروت تو شتاب میتونه با امثال تسلا s پلد رقابت کنه که اگر واقعا اینطوری باشه معرکه هست 😍😍🚀🚀🇺🇸🇺🇸💪)

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. Alireza

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (639 ديدگاه)

    خودروهایی ک نماد امریکا و ماسل کار بودن هم دارن برقی میشن و ما هنوز برای دیدن چندتا عکس ازشون باید دنبال و پی ان باشیم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    به خاطر علاقه زیادم به پوشرادها انتخابم نسخه کالاوی از کوروت پایه هست که بزودی میاد بیرون با یه مهندسیه حساب شده سوپر شارژ رو روی انجین سی8 گذاشته که قطعا یه سر و گردن از zo6 خم بالاتره منتظرم تا صدای بی نظیرش رو بشنوم فکر کنید که نسبت که zr1 طول اگزوز کمتری داره و قطعا صداش وحشیانه خواهد بود

    موافقم 9
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا