شورلت با رونمایی از اکوئناکس EV جدید، به معرفی خودروهای الکتریکی خود ادامه میدهد. این خودرو در دو نسخهٔ محرک جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود. نسخهٔ محرک جلو ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور میرسند. اکوئناکس EV از باطریهای اولتیوم جنرال موتورز استفاده میکند که در دو ظرفیت مختلف ارائه میشوند اما شورلت فعلاً اعداد کیلووات ساعت آنها را اعلام نکرده است.
بااینحال، این شرکت برد تخمینی نسخههای مختلف کراساوور الکتریکی جدید خود را مشخص کرده است. اکوئناکس EV در نسخهٔ محرک جلو با باطریهای استاندارد میتواند تا حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند که این عدد با باطریهای بزرگتر به ۴۸۰ کیلومتر افزایش پیدا میکند اما در نسخهٔ چهارچرخ محرک این برد به ۴۵۰ کیلومتر کاهش میابد. باطریهای استاندارد اما فقط در تیپ پایهٔ 1LT ارائه میشوند و کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند صرفاً باید باطریهای بزرگتر را سفارش دهند.
شارژر استاندارد اکوئناکس EV از نوع ۱۱.۵ کیلووات ساعتی سطح دو است که در هر ساعت ۵۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند اما در تیپ بالا ردهٔ 3RS امکان سفارش شارژر ۱۹.۲ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که با هر ساعت شارژ، بردی ۸۲ کیلومتری را ارائه میکند. علاوه بر این، کراساوور جدید شورلت از قابلیت شارژ سریع تا ۱۵۰ کیلووات هم برخوردار است که در کمتر از ۱۰ دقیقه بردی ۱۱۰ کیلومتری را فراهم میکند. اکوئناکس EV همچنین میتواند برای اشیاء و ابزارآلات مختلف مثل مته تا ۳ کیلووات برق تأمین کند.
این خودرو در مقایسه با اکوئناکس درونسوز کنونی حدود ۷۰ میلیمتر عریضتر و ۲۵ میلیمتر کمارتفاعتر است و هنگام خواباندن صندلیهای عقب فضای بار ۱۶۱۵ لیتری را فراهم میکند. تیپهای LT این ماشین دماغهای همرنگ بدنه دارند درحالیکه برای تیپهای RS سپر جلوی مشکیرنگ در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ 1LT در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱ اینچی بهره میبرد و همهٔ تیپها به تکنولوژیهای ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، چراغهای خودکار و دستیار پارک عقب مجهز هستند.
در تیپ 2LT تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۷.۷ اینچی، کروز کنترل تطبیقی و حتی سیستم خودران پیشرفتهٔ سوپر کروز به لیست تجهیزات اضافه میشود و در بیرون هم یک نوار LED روی دماغه زیر کاپوت کار میشود. تیپ 2RS از لحاظ تجهیزات تا حد زیادی با 2LT یکسان است اما بجای رینگهای ۱۹ اینچی از نمونههای ۲۰ اینچی تیرهرنگ بهره میبرد.
در تیپ 3LT خریداران از تنظیم برقی شش جهتهٔ صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب و کنترل تهویهٔ دو منطقهای بهرهمند میشوند و امکان سفارش سیستم صوتی Bose، هدآپ دیسپلی و دوربین دید عقب را هم خواهند داشت. در تیپ پرچمدار 3RS هم شاهد غربیلک فرمان D شکل و رینگهای ۲۱ اینچی هستیم. اکوئناکس EV در پاییز ۲۰۲۳ در ابتدا فقط در تیپ 2RS به بازار عرضه میشود و طی دوازده ماه بعد بهتدریج دیگر تیپهای آنهم ارائه خواهند شد. یکی از آخرین تیپهایی که به بازار خواهد آمد تیپ پایهٔ 1LT با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود.
hamid
۱۸ شهریور ۱۴۰۱یه رقیب سر سخت واسه تسلا مدل ۳
پدرام
۱۸ شهریور ۱۴۰۱شبیه هیوندای نشده جلوش؟
Phonix
۱۸ شهریور ۱۴۰۱نه
ایونیک که کلا این شکلی نیست
کل ایونیک ها رو میگم
بقیه ماشین هاشم اینطور نیست
کلا سبک طراحی شولت ها و کادیلاک های جدید عالیه
Erfan
۱۸ شهریور ۱۴۰۱بهتر بود که حداقل میگفتید شبیه کدوم مدل تا بهتر میشد دید و مقایسه کرد
یوسف
۱۸ شهریور ۱۴۰۱بلیزر الکتریکی جذاب تره، این مثل بقیه الکتریکی ها یه بدنه ساده با یه نوار ال ای دی به عنوان چراغه
سامان
۱۸ شهریور ۱۴۰۱پرچآم ، چقد ارزون .
راستین
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ماشین خیلی خوبیه و نسبتن ارزونه. ولی خیلی شبیه بلیرز الکتریکی.