شورلت

معرفی فیس‌لیفت شورلت سیلورادو HD با ظاهر باابهت‌تر و کابین لوکس‌تر

شورلت سال گذشته نسخهٔ فیس‌لیفت سیلورادو را معرفی کرد حالا سراغ نسخهٔ سنگین یا HD آن رفته است. این پیکاپ سنگین که قرار است در سه‌ماههٔ نخست سال آینده راهی بازار شود، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است که از بیرون با چراغ‌های جلوی جدید و دی‌لایت‌های C شکل برجسته آغاز می‌شود. همچنین چراغ‌های عقب هم بروز شده و حالا قابلیت نورپردازی متحرک را پیدا کرده‌اند که به مالک خوش‌آمد می‌گوید یا با او خداحافظی می‌کند.

جلوپنجرهٔ جدید، سپر جلوی تهاجمی‌تر، چراغ‌های مه شکن عمودی، نوشتهٔ CHEVROLET روی کاپوت، رینگ‌های جدید و رنگ‌های جدید هم از دیگر تغییرات بیرونی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. شورلت همچنین وعدۀ ارائهٔ نسخهٔ کاملاً جدید ZR2 را هم برای این پیکاپ سنگین داده است. مشخصات این نسخه بعداً اعلام خواهد شد اما به‌احتمال‌زیاد دنباله‌روی نسخهٔ آفرودی سیلورادو ۱۵۰۰ ZR2 خواهد بود. این شرکت همچنین نسخهٔ جدیدی بنام میدنایت ادیشن را هم برای سیلورادو HD ارائه کرده که بر اساس تیپ پرچم‌دار «های کانتری» ساخته شده و به جلوپنجرهٔ کرومی مشکی، نشان‌های مشکی‌رنگ، پله رکاب‌های برقی و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۲ اینچی مشکی براق مجهز است.

تغییرات بزرگ‌تر سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ اما در داخل آن رخ داده است زیرا حالا تیپ‌های LT و بالاتر از کابین کاملاً جدیدی با طراحی مدرن، متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته بهره می‌برند. طراحی اینجا مشابه سیلورادو ۱۵۰۰ بوده و به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۳.۴ اینچی مجهز شده است. داشبورد مدرن، پانل دکمه‌های باکیفیت‌تر و کنسول مرکزی بروز شده با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ بزرگ هستند. تیپ «های کانتری» به‌عنوان نسخهٔ لوکس و پرچم‌دار خانوادهٔ سیلورادو HD نیز در داخل از تودوزی چرمی، تزئینات چوبی و سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو بهره می‌برد.

زیر کاپوت، پیشرانهٔ بنزینی نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان شاهد ارائهٔ همان موتور ۶.۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۸ نیوتن متر گشتاور هستیم ولی موتور ۶.۶ لیتری دیزلی دورامکس به توربوشارژر جدید مجهز شده و فرایند احتراق آن بهبود پیدا کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۵ اسب بخار و ۸۸ نیوتن متر نسبت به قبل بیشتر شده است؛ اما علاوه بر افزایش خروجی، تولید گشتاور دور پایین موتور هم ۲۵ درصد افزایش یافته که عملکرد سرعت پایین پیکاپ خصوصاً هنگام یدک کشی کمک می‌کند.

همچنین هردو پیشرانه حالا به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون متصل شده‌اند که این تغییر چند مزیت مثل فاصلهٔ کمتر بین دنده‌ها و کنترل بهتر ترمز موتور را به دنبال خواهد داشت؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، افزایش وزن ناخالص ترکیبی آن از ۱۰,۹۰۰ کیلوگرم به ۱۱,۸۰۰ کیلوگرم است. در همین حال، به لطف چند تکنولوژی جدید و پیشرفته، یدک کشی با این پیکاپ آسان‌تر خواهد شد. یکی از این موارد کروز کنترل تطبیقی با پشتیبانی از تریلر است که ضریب درگ بیشتر و افزایش مسافت توقف هنگام اتصال تریلر را در نظر می‌گیرد.

سیستم هشدار نقاط کور جانبی تریلر، تکنولوژی تریلر شفاف برای سهولت اتصال تریلر به چرخ پنجم و سیستم هشدار تجاوز وزن پیکاپ و تریلر از وزن ترکیبی ناخالص هم از دیگر تکنولوژی‌های یدک کشی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. همچنین حالا برای تمام تیپ‌های سیلورادو ۲۵۰۰HD یک پکیج یدک کشی قابل سفارش است که حداکثر ظرفیت بکسل را با پیشرانهٔ دورامکس به ۱۰,۲۰۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد اما حتی اگر این هم کافی نباشد، خریداران می‌توانند سراغ سیلورادو ۳۵۰۰HD با ظرفیت یدک کشی ۱۶,۳۰۰ کیلوگرم بروند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    فقط آینه بغلش 🤤

    موافقم 59
    مخالفم 1
    1. ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      حالا اگه ایران بود بعد از فاکتور کردن ۱۰ میلیون دلار برای این فیس لیفت اسمشم میذاشتن سیلورادو ۲ پلاس

      موافقم 62
      مخالفم 4
      1. بهراد

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (243 ديدگاه)

        ” سیلورادو ۲ پلاس توربو اس ۷ دنده اتوماتیک “

        موافقم 55
        مخالفم 3
        1. ۹۱۱

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (599 ديدگاه)

          نه میشد سیلورادو پرو مکس پلاس توربو ۲
          ولی جدای شوخی خیلی قلدر شده. ولی اون چراغ جلو بنظرم خیلی خوب نشده.

          موافقم 31
          مخالفم 2
    2. viper2

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      واقعا نمیدونم از چی باید تعریف کنم از لاستیکش از رینگش از داخلش از راهنمای رو اینش از ارم خفنش از چیش تعریف کنم؟؟؟؟
      خطاب به سیلورادو .
      تا تو نگاه میکنی کار من آه کردن است ای به فدای چشم تو این چه نگاه کردن است؟
      زنده باد جنرال موتورز اعظم .

      موافقم 60
      مخالفم 6
      1. viper2

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        جی ام اصلا و ابدا برای نوستالژی بازان خلیج فارس کم نمیزاره . فقط عشق اون جلو پنجره استیلش و اون انتن روی اینش و اون راهنمایی نارنجیشم . اگه این سه تا مخصوصا انتن و راهنمای نارنجی نبود دیگه سیلورادویی نبود ✈😴

        موافقم 34
        مخالفم 5
  2. احمدرضا

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (747 ديدگاه)

    عجب غول بی شاخ و دمیه

    موافقم 36
  3. بهراد

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    یه پا هیولاست

    موافقم 20
  4. AMD

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    برای چی توی خارج از ظرفیت کابین ماشین استفاده زیادی نمیکنن و بیشتر از تریلر و یدک کشی استفاده میکنن ؟.

    موافقم 19
    1. Payfast

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      چون ایرانی نیستند که یه کشور ادم رو با وانت پیکان جابجا کنن

      1. رامین

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        🤣🤣🤣😆😆

  5. mostang

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    O my god

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. mostang

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخخخخخخیلی خفن شده

    موافقم 11
  7. mostang

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    رم آماده باش که شورلت داره میاد ….

    موافقم 20
    1. viper2

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      الان با این ظاهر و با این تجهیزات با این قدرت من به رم ترجیحش میدم اما موتور رم هنوز از این بهتره .

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. mostang

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (76 ديدگاه)

        آره موافقم موتور رم قوی تره

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. viper2

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          بحث فقط قوی بودن نیست . بحث دوام و کارایی یه موتوره . دوام موتور کامینز و تعمیرات راحت ترش باعث میشه خیلی از خریداران جذب بشن . در ضمن بزرگترین کارخونه دیزل ساز همین کامینز هست موتور از ۱ لیتری داره تا ۹۵ لیتری . خودش خوب میدونه باید چه موتوری رو کجا بذاره . البته اینم توجه داشته باشین که من نمیگم دورومکس بده نه دورومکس عالیه چون قطعا جی ام هم موتور ساز قهاریه . و توی بعضی موارد به کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر رسیده بدون هیچ گونه تعمیر . توی همین پدال هم مطلبش نوشته شده بود که یه سیلورادو ۲۰۰۷ با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر فقط انژکتور ها عوض شده بود و موتور پلمپ بود .

          موافقم 14
          مخالفم 2
        2. viper2

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          و بحث جالبی که توی موتور های دیزل پیکاپ های امریکایی هست علی رغم اینکه این موتور ها پوشراد هستن به وسیله یه بازو که دو طرفش به فنر سوپاپ ها میرسه ، سر هر سیلندر ۴ سوپاپ دارن . اما خب توی بنزینی ها به دلیل اینکه دور موتور بسیار بالایی دارن امکان استفاده از این ساختار وجود نداره و مجبورن دو سوپاپ باشن .

          موافقم 6
          مخالفم 2
  8. mostang

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    یه چیزی دندش کجاست ؟

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. viper2

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دنده فرمونیه . به این صورت که پشت فرمون تو عکس هم هست . یه دسته هست . بعد توی امپر نشون میده الان دنده چندی . اول ار هست بالا ببری میشه پی بالا ببری میشه ان بالا ببری میشه d بالا ببری میشه ۱ و ۲ و ۳ ینی میشه دنده دستی . البته ین چیزی که میگم توی تاهو ۲۰۱۲ بود . اینم احتمال زیاد همینجوریه .

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. mostang

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (76 ديدگاه)

        Viper2 بابت توضیحاتی که دادی خیلی ممنونم و اینکه وقت گذاشتی 🙏🙏🙏⚘

        1. viper2

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خواهش میکنم . قابلی نداره.

  9. amirmohammad

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هیولای واقعی خودشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. viper2

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    با افتخار کلاهم رو بر میدارم و میگم GM for ever

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. Reza Waffen SS

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ابهت داره می‌باره ازش 💪

    موافقم 13
  12. mostang

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    Viper2 بابت توضیحاتی که دادی خیلی ممنونم و اینکه وقت گذاشتی 🙏🙏🙏⚘

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. mostang

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    Viper2 لطف داری
    و توضیحاتون در مورد موتور ماشین کاملا واضح و کامل بود
    🙏🙏🙏🙏

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. viper2

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      خواهش میکنم . اراداتمند تمام امریکایی بازا .

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. mostang

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (76 ديدگاه)

        من هم عاشق ماشین آمریکایی هستم مخصوصا ماسل کار ها
        موستانگ ، چلنجر ، کامارو ، وایبر…..

        موافقم 8
        مخالفم 1
  14. Royal Driver UK 70

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    عجب چیزیه ایولا، ترسناکتر شده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. RaptorR

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چه غول بی شاخ و دمیه

    البته فورد یه چیز دیگست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. Alan.r

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    واقعا آمریکایی ها بهترین پیکاپ هارو می‌سازن
    هم خیلی قوی و با ابهت هستن و هم لوکس و راحتن
    دیگه آدم از یه پیکاپ چی می‌خواد؟

    موافقم 16
  17. Reza

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    هرکول که میگن اینه نه چیزه دیگه 👏👍

  18. علی

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کنسول وسط رو عشقه

  19. مهردادکمال

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1963 ديدگاه)

    با این همه گشتاور انگار میخواد یه کوه رو بکِشه

  20. Farzad

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی عشقه وسلام نامه تمااااام

  21. خان

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    طوفانه👍👌

  22. Rahman

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نمیونم چرا من وانتها رو بیشتر از کراس اور ها دوست دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا