شورلت سال گذشته نسخهٔ فیسلیفت سیلورادو را معرفی کرد حالا سراغ نسخهٔ سنگین یا HD آن رفته است. این پیکاپ سنگین که قرار است در سهماههٔ نخست سال آینده راهی بازار شود، بهروزرسانیهای گستردهای را تجربه کرده است که از بیرون با چراغهای جلوی جدید و دیلایتهای C شکل برجسته آغاز میشود. همچنین چراغهای عقب هم بروز شده و حالا قابلیت نورپردازی متحرک را پیدا کردهاند که به مالک خوشآمد میگوید یا با او خداحافظی میکند.
جلوپنجرهٔ جدید، سپر جلوی تهاجمیتر، چراغهای مه شکن عمودی، نوشتهٔ CHEVROLET روی کاپوت، رینگهای جدید و رنگهای جدید هم از دیگر تغییرات بیرونی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. شورلت همچنین وعدۀ ارائهٔ نسخهٔ کاملاً جدید ZR2 را هم برای این پیکاپ سنگین داده است. مشخصات این نسخه بعداً اعلام خواهد شد اما بهاحتمالزیاد دنبالهروی نسخهٔ آفرودی سیلورادو ۱۵۰۰ ZR2 خواهد بود. این شرکت همچنین نسخهٔ جدیدی بنام میدنایت ادیشن را هم برای سیلورادو HD ارائه کرده که بر اساس تیپ پرچمدار «های کانتری» ساخته شده و به جلوپنجرهٔ کرومی مشکی، نشانهای مشکیرنگ، پله رکابهای برقی و رینگهای ۲۰ یا ۲۲ اینچی مشکی براق مجهز است.
تغییرات بزرگتر سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ اما در داخل آن رخ داده است زیرا حالا تیپهای LT و بالاتر از کابین کاملاً جدیدی با طراحی مدرن، متریال باکیفیتتر و تکنولوژیهای پیشرفته بهره میبرند. طراحی اینجا مشابه سیلورادو ۱۵۰۰ بوده و به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۱۳.۴ اینچی مجهز شده است. داشبورد مدرن، پانل دکمههای باکیفیتتر و کنسول مرکزی بروز شده با شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند هم از دیگر ویژگیهای داخلی این پیکاپ بزرگ هستند. تیپ «های کانتری» بهعنوان نسخهٔ لوکس و پرچمدار خانوادهٔ سیلورادو HD نیز در داخل از تودوزی چرمی، تزئینات چوبی و سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو بهره میبرد.
زیر کاپوت، پیشرانهٔ بنزینی نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان شاهد ارائهٔ همان موتور ۶.۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۸ نیوتن متر گشتاور هستیم ولی موتور ۶.۶ لیتری دیزلی دورامکس به توربوشارژر جدید مجهز شده و فرایند احتراق آن بهبود پیدا کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۵ اسب بخار و ۸۸ نیوتن متر نسبت به قبل بیشتر شده است؛ اما علاوه بر افزایش خروجی، تولید گشتاور دور پایین موتور هم ۲۵ درصد افزایش یافته که عملکرد سرعت پایین پیکاپ خصوصاً هنگام یدک کشی کمک میکند.
همچنین هردو پیشرانه حالا به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون متصل شدهاند که این تغییر چند مزیت مثل فاصلهٔ کمتر بین دندهها و کنترل بهتر ترمز موتور را به دنبال خواهد داشت؛ اما مهمتر از همهٔ اینها، افزایش وزن ناخالص ترکیبی آن از ۱۰,۹۰۰ کیلوگرم به ۱۱,۸۰۰ کیلوگرم است. در همین حال، به لطف چند تکنولوژی جدید و پیشرفته، یدک کشی با این پیکاپ آسانتر خواهد شد. یکی از این موارد کروز کنترل تطبیقی با پشتیبانی از تریلر است که ضریب درگ بیشتر و افزایش مسافت توقف هنگام اتصال تریلر را در نظر میگیرد.
سیستم هشدار نقاط کور جانبی تریلر، تکنولوژی تریلر شفاف برای سهولت اتصال تریلر به چرخ پنجم و سیستم هشدار تجاوز وزن پیکاپ و تریلر از وزن ترکیبی ناخالص هم از دیگر تکنولوژیهای یدک کشی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. همچنین حالا برای تمام تیپهای سیلورادو ۲۵۰۰HD یک پکیج یدک کشی قابل سفارش است که حداکثر ظرفیت بکسل را با پیشرانهٔ دورامکس به ۱۰,۲۰۰ کیلوگرم افزایش میدهد اما حتی اگر این هم کافی نباشد، خریداران میتوانند سراغ سیلورادو ۳۵۰۰HD با ظرفیت یدک کشی ۱۶,۳۰۰ کیلوگرم بروند.
AHMADREZA
۵ مهر ۱۴۰۱فقط آینه بغلش 🤤
࿗
۵ مهر ۱۴۰۱حالا اگه ایران بود بعد از فاکتور کردن ۱۰ میلیون دلار برای این فیس لیفت اسمشم میذاشتن سیلورادو ۲ پلاس
بهراد
۵ مهر ۱۴۰۱” سیلورادو ۲ پلاس توربو اس ۷ دنده اتوماتیک “
۹۱۱
۵ مهر ۱۴۰۱نه میشد سیلورادو پرو مکس پلاس توربو ۲
ولی جدای شوخی خیلی قلدر شده. ولی اون چراغ جلو بنظرم خیلی خوب نشده.
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱واقعا نمیدونم از چی باید تعریف کنم از لاستیکش از رینگش از داخلش از راهنمای رو اینش از ارم خفنش از چیش تعریف کنم؟؟؟؟
خطاب به سیلورادو .
تا تو نگاه میکنی کار من آه کردن است ای به فدای چشم تو این چه نگاه کردن است؟
زنده باد جنرال موتورز اعظم .
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱جی ام اصلا و ابدا برای نوستالژی بازان خلیج فارس کم نمیزاره . فقط عشق اون جلو پنجره استیلش و اون انتن روی اینش و اون راهنمایی نارنجیشم . اگه این سه تا مخصوصا انتن و راهنمای نارنجی نبود دیگه سیلورادویی نبود ✈😴
احمدرضا
۵ مهر ۱۴۰۱عجب غول بی شاخ و دمیه
بهراد
۵ مهر ۱۴۰۱یه پا هیولاست
AMD
۵ مهر ۱۴۰۱برای چی توی خارج از ظرفیت کابین ماشین استفاده زیادی نمیکنن و بیشتر از تریلر و یدک کشی استفاده میکنن ؟.
Payfast
۶ مهر ۱۴۰۱چون ایرانی نیستند که یه کشور ادم رو با وانت پیکان جابجا کنن
رامین
۱۱ مهر ۱۴۰۱🤣🤣🤣😆😆
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱O my god
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱خخخخخخخخخخخخخخخیلی خفن شده
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱رم آماده باش که شورلت داره میاد ….
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱الان با این ظاهر و با این تجهیزات با این قدرت من به رم ترجیحش میدم اما موتور رم هنوز از این بهتره .
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱آره موافقم موتور رم قوی تره
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱بحث فقط قوی بودن نیست . بحث دوام و کارایی یه موتوره . دوام موتور کامینز و تعمیرات راحت ترش باعث میشه خیلی از خریداران جذب بشن . در ضمن بزرگترین کارخونه دیزل ساز همین کامینز هست موتور از ۱ لیتری داره تا ۹۵ لیتری . خودش خوب میدونه باید چه موتوری رو کجا بذاره . البته اینم توجه داشته باشین که من نمیگم دورومکس بده نه دورومکس عالیه چون قطعا جی ام هم موتور ساز قهاریه . و توی بعضی موارد به کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر رسیده بدون هیچ گونه تعمیر . توی همین پدال هم مطلبش نوشته شده بود که یه سیلورادو ۲۰۰۷ با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر فقط انژکتور ها عوض شده بود و موتور پلمپ بود .
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱و بحث جالبی که توی موتور های دیزل پیکاپ های امریکایی هست علی رغم اینکه این موتور ها پوشراد هستن به وسیله یه بازو که دو طرفش به فنر سوپاپ ها میرسه ، سر هر سیلندر ۴ سوپاپ دارن . اما خب توی بنزینی ها به دلیل اینکه دور موتور بسیار بالایی دارن امکان استفاده از این ساختار وجود نداره و مجبورن دو سوپاپ باشن .
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱یه چیزی دندش کجاست ؟
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱دنده فرمونیه . به این صورت که پشت فرمون تو عکس هم هست . یه دسته هست . بعد توی امپر نشون میده الان دنده چندی . اول ار هست بالا ببری میشه پی بالا ببری میشه ان بالا ببری میشه d بالا ببری میشه ۱ و ۲ و ۳ ینی میشه دنده دستی . البته ین چیزی که میگم توی تاهو ۲۰۱۲ بود . اینم احتمال زیاد همینجوریه .
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱Viper2 بابت توضیحاتی که دادی خیلی ممنونم و اینکه وقت گذاشتی 🙏🙏🙏⚘
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱خواهش میکنم . قابلی نداره.
amirmohammad
۵ مهر ۱۴۰۱هیولای واقعی خودشه
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱با افتخار کلاهم رو بر میدارم و میگم GM for ever
Reza Waffen SS
۵ مهر ۱۴۰۱ابهت داره میباره ازش 💪
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱Viper2 بابت توضیحاتی که دادی خیلی ممنونم و اینکه وقت گذاشتی 🙏🙏🙏⚘
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱Viper2 لطف داری
و توضیحاتون در مورد موتور ماشین کاملا واضح و کامل بود
🙏🙏🙏🙏
viper2
۵ مهر ۱۴۰۱خواهش میکنم . اراداتمند تمام امریکایی بازا .
mostang
۵ مهر ۱۴۰۱من هم عاشق ماشین آمریکایی هستم مخصوصا ماسل کار ها
موستانگ ، چلنجر ، کامارو ، وایبر…..
Royal Driver UK 70
۵ مهر ۱۴۰۱عجب چیزیه ایولا، ترسناکتر شده
RaptorR
۵ مهر ۱۴۰۱چه غول بی شاخ و دمیه
البته فورد یه چیز دیگست
Alan.r
۵ مهر ۱۴۰۱واقعا آمریکایی ها بهترین پیکاپ هارو میسازن
هم خیلی قوی و با ابهت هستن و هم لوکس و راحتن
دیگه آدم از یه پیکاپ چی میخواد؟
Reza
۵ مهر ۱۴۰۱هرکول که میگن اینه نه چیزه دیگه 👏👍
علی
۵ مهر ۱۴۰۱کنسول وسط رو عشقه
مهردادکمال
۵ مهر ۱۴۰۱با این همه گشتاور انگار میخواد یه کوه رو بکِشه
Farzad
۶ مهر ۱۴۰۱ماشین آمریکایی عشقه وسلام نامه تمااااام
خان
۶ مهر ۱۴۰۱طوفانه👍👌
Rahman
۷ مهر ۱۴۰۱نمیونم چرا من وانتها رو بیشتر از کراس اور ها دوست دارم .