تجربه و آزمایششورلت

اولین رانندگی با نسل جدید شورلت تراورس، جادار و کاربردی اما فاقد جذابیت

تراورس جدید همچنان یکی از جادارترین شاسی‌بلندهای کلاس خود باقیمانده است اما با وجود برخورداری از پیشرانهٔ جدید و تیپ‌های بیشتر، هنوز هم جذابیت چندانی ندارد.

جنرال موتورز دهه‌ها است که با شورلت تاهو و سابربن و همین‌طور نسخهٔ جی‌ام‌سی و کادیلاک آن‌ها بر بخش شاسی‌بلندهای فول سایز سلطه داشته و این خودروها سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند؛ بنابراین، منطقی است که جنرال موتورز سعی کند برخی از همین آموخته‌های خود را در جدیدترین نسل کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ میان سایز خود اعمال کند. شورلت تراورس اولین مدل از این سری است که با نسل سوم به بازار آمده و بیوک انکلیو و جی‌ام‌سی آکادیا هم به دنبال آن خواهند آمد.

تراورس قبلاً بزرگ‌تر از همتایان خود بود و نسل جدید آن بیشتر از قبل حال و هوایی پیکاپ مانند پیدا کرده است. این خودرو با دماغهٔ جدید و شانه‌های مربعی، حالا حتی بیشتر شبیه تاهو شده است. در تکمیل این ظاهر خشن‌تر، حالا برای اولین بار نسخهٔ آفرودی Z71 هم به خانوادهٔ تراورس اضافه شده است که به‌صورت استاندارد با لاستیک‌های آل‌ترین، کمک‌فنرهای تطبیقی، سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه و افزایش ۳ سانتی‌متری ارتفاع تعلیق ارائه می‌شود. البته این بدان معنا نیست که با Z71 می‌توان از روی صخره‌ها عبور کرد اما با حالات رانندگی مخصوص آفرود، صفحات محافظ زیر بدنه و فاصلهٔ بیشتر از زمین، هنگام عبور از مسیرهای خاکی و گل‌آلود آرامش خاطر بیشتری را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، نسخهٔ اسپرت RS هم با کمک‌فنرهای ارتقاءیافته، رینگ‌های ۲۲ اینچی و تریم مشکی هم ارائه می‌شود. سیستم کمک‌رانندهٔ سوپر کروز هم به‌صورت استاندارد در نسخهٔ RS ارائه می‌شود که با قیمت پایهٔ ۵۵,۵۹۵ دلار، گران‌ترین نسخهٔ تراورس است. تیپ‌های پایین‌تر مثل LT و LS اما در محدودهٔ ۴۰ هزار دلار قرار دارند و قلب بازار شاسی‌بلندهای سه ردیفه را هدف قرار داده‌اند. بااین‌حال، مأموریت تراورس جدید با وجود ظاهر جعبه‌ای تغییر چندانی نکرده است. این هنوز هم یک اتوبوس خانوادگی است که هرچند طول ۵,۲۳۵ میلی‌متری آن تنها ۱۲ سانتی‌متر از تاهو کمتر است اما به لطف ساختار یکپارچه، کمی مانورپذیرتر بوده و بیشتر شبیه خودروی سواری رفتار می‌کند درعین‌حالی که مصرف سوخت کمتری نسبت به برادر V8 شاسی مستقل خود دارد.

پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید

تنها قسمتی که در تراورس جدید نسبت به نسل قبلی کوچک‌تر شده پیشرانه است. زیر کاپوت این کراس‌اوور بجای موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید قرار گرفته است که از موتور ۲.۷ لیتری توربوشارژ پیکاپ‌های جنرال موتورز مشتق شده و با ارقام قابل‌توجه ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ نیوتن متر گشتاور، از بسیاری رقبای خود در این کلاس قوی‌تر است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این موتور در نسخهٔ محرک جلو نیز از ۱۱.۲ لیتر نسل قبلی به ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است. مصرف نسخهٔ چهارچرخ محرک نیز حالا با نیم لیتر کاهش به ۱۱.۲ لیتر رسیده است.

بااین‌حال، موتور چهار سیلندر توربوشارژ تراورس آن‌طور که اعداد نشان می‌دهند قدرتمند احساس نمی‌شود و فکر می‌کنیم این تا حدودی به دلیل کندی پدال گاز و وزن نزدیک به ۲.۱ تنی خودرو است که حدود ۴۵ کیلوگرم بیشتر از قبل است و تراورس را در بین سنگین‌ترین خودروهای این کلاس قرار می‌دهد. صدای موتور هنگام شتاب گیری‌های سخت، خشن به نظر می‌رسد و حتی هنگام رانندگی آرام‌تر نیز صدای زیادی را وارد کابین می‌کند.

تراورس در پیچ‌ها با کنترل بدنهٔ خوب و پدال ترمز پاسخگو که به امضای جنرال موتورز در تمام کلاس‌ها تبدیل شده، مناسب عمل می‌کند اما فرمان کند خودرو باعث می‌شود تراورس اندازهٔ بزرگ خود را نشان دهد و به نظر برسد شورلت عمداً کراس‌اوور جدید خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده تا بیشتر شبیه تاهو باشد. ما با Z71 رانندگی کردیم که به دلیل لاستیک‌های چاق‌تر واکنش‌های کمی کسل‌کننده‌تری دارد درحالی‌که RS به لطف پکیج رینگ و لاستیک تهاجمی‌تر کمی تیزتر است ولی هیچ‌کدام از این نسخه‌ها رانندگی جذابی نداشتند.

کابین جادار

کابین تراورس جدید بیشتر روی جاداری و تطبیق‌پذیری تمرکز دارد تا تجمل. بزرگ‌ترین ارتقاء نسبت به نسل قبلی مجموعهٔ صفحه‌نمایش‌های جدید شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی و نمایشگر لمسی مرکزی ۱۷.۷ اینچی است؛ اما متریال حتی در تیپ‌های بالایی RS و Z71 چندان خوب نیستند و طراحی داشبورد هم چشمگیر به نظر نمی‌رسد. بااین‌حال، برای جابجایی نفرات ویژگی‌های مثبت زیادی در اینجا وجود دارد. کابین دل‌باز شورلت فضای خوبی را در ردیف دوم و سوم ارائه می‌کند. همچنین صندلی‌های ردیف سوم موقعیت مناسبی برای نشستن دارند و مثل دیگر شاسی‌بلندهای سه ردیفه باعث قرار گرفتن زانوها در سینهٔ سرنشینان نمی‌شوند. اگر صندلی‌های ردیف دوم به جلو کشیده شوند نیز فضای پای کافی برای بزرگ‌سالان وجود خواهد داشت.

تراورس جدید مثل نسل قبلی فضای بار زیادی را حتی پشت ردیف سوم ارائه می‌کند و در صورت نیاز به فضای بار بیشتر، این صندلی‌ها به‌صورت صاف تا می‌شوند. به‌طورکلی، با اینکه تراورس جدید ظاهری جعبه‌ای‌تر، نسخهٔ آفرودی و تکنولوژی‌های جدیدی را ارائه کرده اما جاداری داخلی همچنان اصلی‌ترین ویژگی این کراس‌اوور است. این نسخهٔ جدید خیلی باعث افزایش جذابیت تراورس نشده و پیشرانهٔ جدید نیز آن‌طور که اعداد و ارقام نشان می‌دهند قانع‌کننده نیست؛ بنابراین، نسل جدید تراورس، هنوز هم برای ما خودرویی متوسط در کلاس خود محسوب می‌شود اما برای کسانی که از هر سه ردیف صندلی استفاده می‌کنند یا به فضای بار زیادی نیاز دارند، کراس‌اوور میان سایز شورلت همچنان انتخابی کاربردی خواهد بود.

مشخصات فنی

۲۰۲۴ Chevrolet Traverse

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۳۲۸ اسب بخار
گشتاور ۴۴۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ تا ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
طول ۵,۲۳۵ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۷۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر
وزن ۲۱۲۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۸ نفر
قیمت پایه ۳۸,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۴۷,۷۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4196 ديدگاه)

    ماشین وقتی قیمتش ارزون باشه شتاب و قدرتشم خوب باشه .جادار و پر از امکانات باشه . برندش شورلت باشه .خودبخود جذاب هم میشه.برعکس تیتر مقاله

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. Mercedes

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (961 ديدگاه)

      یه چیزی ذهنمو درگیر کرده
      بنظرتون کدوم از رو کدوم زده
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Chevrolet-Traverse-4.jpg
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/luna-gre-ev-8.jpg
      یعنی شباهت تا این حد تو زندگیم ندیده بودم
      البته چرا دیدم
      ولی اینم خیلی خوبه 😂

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5011 ديدگاه)

        چراغ عقب کمری

        موافقم 2
        مخالفم 5
    2. اوس ممد

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (714 ديدگاه)

      جالبه هیچکس اشاره نمیکنه به این عکس ها
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/luna-gre-ev-8.jpg
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Chevrolet-Traverse-4.jpg
      حالا اکه چینی تازه معرفی میشد همه میگفتن کپی و …
      ولی الان شورولت زده اصلا و ابدا کپی نیست
      البته نمیگم از رو اون کپی کرده چون اون لونا یه ماشین خیلی سطح پایینه و اصلا طراحای شورلت احتمالا نمیدونن که وجود داره حتی
      ولی خب کلی گفتم

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4707 ديدگاه)

        اون چینیه از روی لکسوس LC زده

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. اوس ممد

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (714 ديدگاه)

          او اره یادم نبود اینو
          خیلی شبیه به این طراحی کردن جفتشون
          پس جفتشون از رو لکسس زدن
          نامردا
          راستی یه سوال
          چرا چراغ عقب برند های اسیایی (کره ، چین ، ژاپن ) قاب مشکی و داخل قرمز داره ولی اروپایی ها قاب زرشکی و داخل نارنجی دارن؟ فرقشون چیه هرچی سرچ کردم نفهمیدم تکنولوژیشون چه فرقی داره
          امریکایی ها هم ترکیبین بعضی وقتا قاب زرشکی میزنن بعضی وقتا مشکی

      2. آرین

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (376 ديدگاه)

        اون مدل چراغ یه سبک طراحیه و زیاد استفاده میشه

        موافقم 2
        مخالفم 4
      3. FKK

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        تاریخ معرفی جفتشون یکیه. نمیشه گفت کی‌ از کی‌ کپی کرده 😂

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. (Ali(chevynova

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (7401 ديدگاه)

      یه ماشین خوب از یه برند ۱۱۳ ساله
      ماشالاه اصالت

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5011 ديدگاه)

        ماشاالله
        دقیق ۱۰۰ سال ازت بزرگتره این برند
        ماشاالله اصالت

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. Mercedes

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (961 ديدگاه)

          عاشقتم 😂 تا الان دارم میخندم
          این و کاربر تسلا و پیام عالین

      2. Ali

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        خوبه جدیدا پیشرفت کرده قبلا هزارتا ماشالا مینوشت.ماشالا اصالت ماشالا شوی ماشالا امریکن کارز ماشاله پشتوانه ماشاله قدرت ماشاله ماسل کارز.

        موافقم 5
        مخالفم 1
    4. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5011 ديدگاه)

      داش ارزون چی چیه کل زندگیم بفروشم ۱۰ هزار دلار هم نمیشه

      موافقم 3
      مخالفم 3
    5. امیر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حالا چون چهار سیلندره ممکن ایران بیاد؟

      1. Ali

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        بیاد قیمتش دورور ۲۰ میلیارد میشه

      2. Taha Ayoobi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4707 ديدگاه)

        هرچی بیارن آمریکایی نمیارن.
        با اینکه آمریکا بهترین واکسن کرونا رو داشت و واکسن مربوط به سلامت و بهداشت جامعه است و سیاسی نیست، حاضر نشدن بیارن حالا دیگه عمرن ماشیناشو وارد کنن.

        موافقم 8
        مخالفم 1
    6. مزدا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      از نظر پدال این جذاب نیست!
      اکستریم درجه دو جذاب!

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. Mercedes

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (961 ديدگاه)

        فنی این قطعا بهترع
        ولی خدایی طراحی اسکتریم جلوش حداقل از این زیباتره
        این خیلی زشته جلوش خیلی زشته
        شورلت تو طراحی جدیدا ری … استارت کرده

  2. JaMsHiD

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2994 ديدگاه)

    یه سوال دارم
    چرا ماشینای برقی آفرودر حتما باید کراس اوور باشن؟
    مگه شاسی مستقل چه مشکلی داره یا چه محدودیتی در این زمینه داره

    موافقم 2
    مخالفم 4
  3. froG-driVer

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    چرا اینقدر چینی شدهههههههه😫😫😫😣😣😩😩😩

    مخالفم 13
  4. Mr wrong

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    الان این کجاش جذاب نیست؟

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. اشکان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    ما با پول این آشغال میتونیم خودرو لوکس تیگو ۸ و بخریم….
    واقعا در نعمتیم ، به قول آقای پروفسور رییسی دارنده دکترای افتخاری از دانشگاه پاکستان و سیکل از حوزه علمیه : دنیا از پیشرفت ما انگشت به دهان شده!!!!

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4707 ديدگاه)

      😐

      1. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5011 ديدگاه)

        رییسی : باشه من بد میرم!!😓😓
        باشه من بد میرم اصلا از این به بعد راحت باش🥺🥺✋✋✋✋✋

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5011 ديدگاه)

      اگر او واقعا دکتر است من رو یک پسر بچه کلاس شیشمی صدا کنید!!!

  6. Taha Ayoobi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4707 ديدگاه)

    چه خوشگله.
    به شخصه عاشق ماشین هایی ام که همه صندلی هاش قابل استفاده اس، مثل این.
    یعنی الان 8 نفر رو میتونی ببری سفر طولانی بدون خستگی.
    از اینکه فقط اسم سه ردیفه باشه خیلی خوشم نمیاد البته اون برا بچه ها استفاده میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. Taha Ayoobi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4707 ديدگاه)

    احساس میکنم از ماشین ها توقع بی جا میره.
    هی میگه رانندگیش جذاب نبود.
    یه ماشین کراس اوور چرا باید اسپرت باشه؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. پیام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2162 ديدگاه)

    چه طراحی خوبی داره و خوش ساخته

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    اتفاقاً همین شورلت تراورس در مقابل همه بنجلهای چینی خدای جذابیت به حساب میاد

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. corvette

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    یدونه از این ماشین غیر جذاب بدید لطفا

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5011 ديدگاه)

      به من هم بدن

    2. Taha Ayoobi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4707 ديدگاه)

      منم میخوام

  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    عجیبه! این که خیلی جذابه

  12. SMS

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اگر هم یک درصد بد باشه از اینایی ما سوار می شیم بهتره

  13. blackwing

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    شاسی بلندهای سایز متوسط و فول سایز جنرال موتورز همیشه جزو پرفروش ترین ماشین های بازار امریکا بودن و هستن ، همین تراورس هر سال بالای ۱۱۰ هزار دستگاه فروش داره. این نسلشم خیلی خوب شده و رقیب خیلی قدری برای ژاپنی‌هاست

  14. Amirmohammad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    عالیه

  15. افشار

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (765 ديدگاه)

    نمی‌ دانم پدال روی چه حسابی می گوید این جذاب نیست ؟

    موافقم 12
    1. امیر دهقان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (751 ديدگاه)

      پدال نمیگوید، کارانددرایور میگوید!

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. افشار

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (765 ديدگاه)

        پس اصلاح می کنم : ( نمی‌ دانم پدال به نقل از کارانددرایور روی چه حسابی می گوید این جذاب نیست ) ؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. افشار

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (765 ديدگاه)

        بی خیال آقای دهقان عصبانی نشوید 😂

        موافقم 2
        مخالفم 2
  16. LAND CRUISER 70

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    کامل ترین و بهترین SUV میان سایز سه ردیفه
    جذاب
    یکی این
    یکی GMC ACADIA AT4
    یکیم این موارد که رقیب هاش هستند تو
    بازار خاورمیانه و آمریکا:

    KIA:
    SORENTO
    TELLURIDE

    HYUNDAI:
    SANTAFE
    PALLISADE

    TOYOTA:
    HIGHLANDER
    PRADO

    HONDA PILOT

    SUBARU:
    OUTBACK
    ASCENT

    NISSAN PATHFINDER

    MAZDA:
    CX60
    CX80
    CX9
    CX90

    BAIC BJ60

    HAVAL H9

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    نگارنده مطلب کاملا مشخصه از این برند بدش میاد و کاملا سلیغه خودش رو تو مطلب اعمال کرده.اما واقعیت کاملا مشخصه یه کراس اوور فول سایز که رقیباش هم پسر عموهایش هستند.کدوم رقیب غیر آمریکاییش این اندازه رو داره.ظاهر کاملا نزدیک به تاهو و حتی عضلانی تر بر خلاف رقیباش نشانی از کراس اوور بودن درش نیست و با suv تاهو فرقی نمیکنه.نمای داخل واقعا زیبا جذاب و کاربردی هست همه چی سر جاش و به اندازه.تنها ایراد طرح زرشکی رو داشبورد هست که تو نسخه rs عالیه.قدرت موتور محشره ۳۲۸ اسب و گشتاور فوق‌العاده که تو آماره شتاب تو جدول میتونید ببینید.دارای رانندگی خودکار که رقیب نداره.خلاصه بزودی تو مقایسه ها می‌بینید چقدر خوب عمل می‌کنه.

  18. MC20

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    {{{ تراورس جدید همچنان یکی از جادارترین شاسی‌بلندهای کلاس خود باقیمانده است اما با وجود برخورداری از پیشرانهٔ جدید و تیپ‌های بیشتر، هنوز هم جذابیت چندانی ندارد … }}}

    دو راهی بین جذاب بودن یا کارا بودن …

    کراس اوور سه ردیفه مید سایز دیگه چه کوفتیه ؟

    کلا مشکل ، مشکل سگمنته ، تراورس بنده خدا تقصیری نداره …

    با 40000 دلار هیچ کجای دنیا ، به شما پورشه کاین نمی فروشند …

    رانندگی جذاب به دینامیک رانندگی بر میگرده …

    دینامیک رانندگی هم به هزار عامل فنی بر میگرده که درست در نقطه مقابل قیمت 40000 دلاری قرار می گیره …

    هر چی ماشین سنگین تر و بلند تر و مرتفع تر باشه معلومه که از دینامیک رانندگی ایده آل دور میشه …

    هرچقدر پول بدیم همون قدر آش می خوریم …

    2120 کیلو وزن و یه موتور 4 سیلندر توربو شارژ ، خودکشیه و معلومه که ماشین مثل یه خرس گنده ، تنبل احساس میشه و تمام واکنش هاش به دینامیک رانندگی کند و احمقانه به نظر می رسه …

    این ماشین هم بازار هدفش مشخصه و هم مشتری هاش و به نظرم ارزش خرید داره ، به شرطی که فقط با رقبای هم سگمنتش مقایسه بشه …

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. Genius

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    تیگو۷ پرو مناطق برخورداره نه بیشتر.کاش ایران ما هم بخشی از دنیا بود نه جزیره ای جداافتاده از کره زمین تا بحای انواع جولز و جولی چینی میتونستیم برندهای جهانی رو داشته باشیم

  20. samurai

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (599 ديدگاه)

    جلو کپی از میتسوبیشی
    عقب کپی از تویوتا لکسوس
    واسه چین ساخته خود امریکا ژاپنی میخرن :))

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Amir Machine

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      پرفروش‌ترین ماشین‌های این کلاس در سال 2023
      رتبه اول: فورد اکسپلورر با 186,769 دستگاه
      رتبه دوم: تویوتا هایلندر با 171,289 دستگاه
      رتبه سوم: شورلت تراورس با 116,136 دسیتگاه
      رتبه چهارم: کیا تلوراید با 110,765 دستگاه
      رتبه پنجم: هوندا پایلوت با 110,298 دستگاه
      رتبه ششم: هیوندای پالیسید با 89,509 دستگاه
      رتبه هفتم: نیسان پثفایندر با 71,710 دستگاه
      رتبه هشتم: دوج دورانگو با 69,195 دستگاه
      رتبه نهم: جی‌ام‌سی آکادیا با 66,322 دستگاه
      رتبه دهم: فولکس‌واگن اطلس با 60,859 دستگاه
      رتبه یازدهم: سوبارو ایسنت با 60,543 دستگاه

      از روی هوا حرف نزنیم….

      موافقم 6
      مخالفم 2
  21. moein

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شاید منظورش نسبت به نسخه قبلیه
    تو مقاله میگه نسبت به نسخه قبلی تغییرات چشمگیری نداشته
    وگرنه در کل جذابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا