شورلت از نسل جدید کراساوور ترکس رونمایی کرده است تا پس از کنار رفتن هاچبکهای سونیک و اسپارک، به ارزانترین محصول این شرکت تبدیل شود. قیمت این خودرو از تنها ۲۱,۴۹۵ دلار آغاز میشود که ۲۹۵ دلار از نسل قبلی کمتر است. این ترکس جدید اما در اصل همان شورلت سیکر است که چندی پیش برای بازار چین معرفی شد. این خودرو بهار آینده راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
درحالیکه نسل قبلی ترکس ارزان بودن خود را فریاد میزد، در این نسل جدید شاهد خودرویی اسپرتتر و لوکستر هستیم که از مدل بزرگتر بلیزر الهام گرفته است. در جلو، چراغهای دوقسمتی و جلوپنجره برجسته این الهام گیری را بهوضوح نشان میدهند درحالیکه سقف شیبدار و خطوط پویا هم نمای جذابی به بخش جانبی خودرو بخشیدهاند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری قابلتوجه این کراساوور جدید آمریکایی هم میتوان به روکشهای پلاستیکی بدنه، سر اگزوز مخفی و چراغهای C شکل عقب اشاره کرد.
ترکس جدید در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که هرکدام ویژگیهای ظاهری منحصربهفردی دارند. تیپ پایهٔ LS روی رینگهای فولادی ۱۷ اینچی قرار میگیرد درحالیکه تیپ LT با قیمت ۲۳,۳۹۵ دلار با تزئینات براق و رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، نمای لوکستری دارد. کسانی که خواهان ظاهر اسپرت هستند اما میتوانند یعنی از دو تیپ 1RS و 2RS را انتخاب کنند که به ترتیب ۲۳,۱۹۵ و ۲۴,۹۹۵ دلار قیمت دارند. این تیپها از جلوپنجرهای منحصربهفرد بهره میبرند و به ترتیب با رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه میشوند.
و در آخر به تیپ اکتیو با ظاهر آفرودی میرسیم که قیمت آن از ۲۴,۹۹۵ دلار آغاز میشود. این تیپ به تریم کروم تیتانیومی، صفحه محافظ عقبی تهاجمیتر و رینگهای ۱۸ اینچی مشکیرنگ مجهز است. نسل جدید ترکس ۲۷۹ میلیمتر کشیدهتر، ۱۰۱ میلیمتر کمارتفاعتر و ۵۱ میلیمتر عریضتر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آنهم حدود ۱۵۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده که ۷۶ میلیمتر به فضای پایه عقب افزوده است. با این ابعاد، ترکس حالا به کراساوور بزرگتری نسبت به تریلبلیزر تبدیل شده اما قیمت ارزانتری نسبت به آن دارد.
هرچند خودروهای پایه و ارزانقیمت معمولاً کابینی کسلکننده و پلاستیکی دارند اما در ترکس جدید شاهد فضایی مدرن و سطح بالا هستیم. البته در اینجا هنوز هم مقادیر زیادی پلاستیک به چشم میخورد اما حالا خریداران از داشبورد بسیار زیباتری بهرهمند میشوند که از امضای شورلت یعنی دریچههای تهویهٔ دایرهای بهره میبرد. این خودرو همچنین از ویژگیهایی مثل تریم مشکی براق، شیشههای دودی استاندارد و سیستم فعال مقابله با سروصدا هم برخوردار است که معمولاً در خودروهای ارزانقیمت دیده نمیشوند.
تیپهای LS و 1RS با صفحه آمپر آنالوگ ارائه میشوند که یک نمایشگر ۳.۵ اینچی در میانهٔ آن قرار دارد. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این تیپها هم ۸ اینچی بوده و به اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز است. تیپهای LT، 2RS و اکتیو اما از صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱ اینچی به همراه کنترل تهویهٔ خودکار، گرمکن صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، استارت دکمهای و… بهره میبرند. همچنین کابین تیپ 2RS علاوه بر برخورداری از تجهیزات بیشتر، به لطف دوخت قرمزرنگ و غربیلک فرمان D شکل، فضای اسپرتتری دارد.
شورلت همچنین برای این کراساوور جدید پکیج ایمنی Safety Assist خود را هم ارائه کرده که بهصورت استاندارد شامل تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دوربین دید عقب و سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط میشود. همهٔ تیپها به کروز کنترل هم مجهز هستند اما کروز کنترل تطبیقی فقط در تیپهای بالاتر ارائه میشود. علاوه بر این، خریداران میتوانند سیستمهای ایمنی پیشرفتهتری مثل هشدار تغییر مسیر، کمک پارک عقب و هشدار نقاط کور جانبی را هم سفارش دهند.
زیر کاپوت ترکس جدید یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو قرار گرفته که ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این ارقام ۱۸ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر از موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر نسل قبلی کمتر هستند ولی بااینحال شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودروی جدید ۸.۶ ثانیه اعلام شده که حدود یک ثانیه از نسل قبلی سریعتر است. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و ترکس فقط بهصورت محرک جلو عرضه میشود زیرا بیش از ۷۰ درصد از خریداران نسل قبلی نسخهٔ محرک جلو را انتخاب میکردند. شورلت ترکس جدید در کره جنوبی تولید میشود و در برخی قطعات با مدل تریلبلیزر اشتراک دارد.
AMANTE
۲۱ مهر ۱۴۰۱خوشگله ولی به نظرم طراحی پشت به جلوی ماشین نمیاد و اینکه طراحی چراغ عقب کمی منو یاد Toyota bZ4X بدون اون خط وسط متصل کننده چراغ ها میندازه.
طراحی داخل ایش واقعا برای این کلاس و قیمت زیباست.
viper2
۲۱ مهر ۱۴۰۱ماشالله شفرررر
Ali
۲۱ مهر ۱۴۰۱میشه ۶۰۰ میلیون تقریبا
هم قیمت ۲۰۷!
در حین حال اینا دارن حقوق به دلار می دند تحقیق و توسعه به دلار
ایران خودرو به ریال میده
تحقیق و توسعه هم که هیچی
چه دارن اینا توی ایران با ملت می کنن؟!
شلبی
۲۱ مهر ۱۴۰۱تازه به این موارد باید استفاده از انرژی ارزان و یارانه ای و وفور برخی منابع اولیه تولید در ایران مثل فولاد هم اضافه کرد
این وضعیت میتونه دلایل زیادی داشته باشه مثل دولتی و رانتی بودن در صنایع ایران و انباشت نیروی خارج از ظرفیت در صنایع دولتی،عدم رشد بهره وری در نیم قرن گذشته،عدم به روز شدن فناوری در خطوط تولید،نبود سرمایه گذاری خارجی و عدم تبادل مالی و تکنولوژیک با جهان،نرسیدن به صرفه های ناشی از مقیاس در صنایع ایران و تحریم ها و مختل شدن زنجیره تامین قطعات و مواد اولیه و ….
shirko
۲۱ مهر ۱۴۰۱در جواب علی ، شما یه کاری رو به ما معرفی کن که توش خوب عمل کرده باشن ؟؟
وزیر وقت گیری
۲۳ اسفند ۱۴۰۱حرفتون کاملا درسته ، ولی ایراد خودرو که تحقیق و توسعه نداره که ، تحقیق و توطئه داره ، به این صورت که هر تیم از کارمندا که خودشون یه پا رئیس ن ، در مورد رئیس قبلی تحقیق می کنن که آتو پیدا کنن بندازن بیرون اونی که طرف ایناست بیاد برسه به ریاست تشریفاتی ، یکیم زیادی پیچ کنه برن صف بکشن پشت دفتر معاون معاون معاون صنعت که این لیبرال سکولار دمکراته .
سامان اذری
۲۱ مهر ۱۴۰۱خدایی خیلی خوشگله مخصوضا نمای جلو و داخلش
پشتش یکم شبیه نیسان جوک جدید هست که اونم مهم نیس
سامان اذری
۲۱ مهر ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/12/Nissan-Juke-2019-2.jpg
corvette
۲۱ مهر ۱۴۰۱فقط ۶۹۰ میلیون
هعیییییییییییییییییییییییییییی
Reza Waffen SS
۲۱ مهر ۱۴۰۱تازه بری نمایندگی میبینی همونم با اقساط و هزارجور امتیاز میدن
corvette
۲۱ مهر ۱۴۰۱دقیقا 😑
احمدرضا
۲۱ مهر ۱۴۰۱جالبه بدونین مدیرعامل ایران خودرو اومده گفته استانداردهای ماشین ما برای اکثر ماشینای خارجی آپشن حساب میشن!
دیگه مطمئن شدم یه ایران دیگه به جز این داریم ولی به ما نشونش نمیدن
AMANTE
۲۱ مهر ۱۴۰۱اون ایران توی یک Dimension دیگه است و باید بریم معبد تا یاد بگیریم بریم اونور.
انگلیسی ایش رو گفتم تا با کلمه ی دیگه اشتباه نگیرید ولی مطمعن نیستم درست نوشته باشم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مهر ۱۴۰۱واقعا اگر واردات آزاد بود
انتخاب بین این ماشین و امویام X33 مشکل میشد
آرامش فکری که الان داریم، نتیجهی ممنوعیت واردات هست :)
OM.01
۲۱ مهر ۱۴۰۱واقعا اگر واردات آزاد بود.انتخاب بین این ماشین و امویام X33 مشکل میشد. آرامش فکری که الان داریم، نتیجهی ممنوعیت واردات هست :)
قیمت x33s تو چین از 59 هزار یوان شروع میشه تا 66 هزار یوان میره. تبدیل کنیم میشه حدود9 الی 10هزار دلار.
تقریبا 95درصد ماشین های چینی تو ایران زیر 15هزار دلار قیمت دارن و چون 2 خودروسازان داخلی آسیب نبینن و لذت ببرن از ماشین سازی قیمت های خنده دار فروش میرسه به ما.
MOHAMMAD.Z06
۲۱ مهر ۱۴۰۱اینقدر روشن بینی و خوش بینی و ندیدن واقعیت در بین صاحبان رسانه هم در نوع خوش خیلی جالب و نادر
طعنه به ممنوعیت واردات زدید الان ؟ چقدر از خط قرمز عبور کردید واقعا
ایران در سراشیبی سقوط مطالب پدال شده معرفی خودرو هایی که میشه وارد کرد با قیمت تعیین شده
miladzm
۲۱ مهر ۱۴۰۱رفیق میشه توضیح بدی چرا {{{ ایران }}} در سراشیبی سقوط قرار گرفته ؟
MOHAMMAD.Z06
۲۱ مهر ۱۴۰۱خط معیشتی به ۱۸ میلیون تومان رسیده
دستمزد پایه ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان هستش این سقوط نیست خرید خودروی ۲۰ هزار دلاری اولویت حساب میشه ؟
Habib
۲۱ مهر ۱۴۰۱این دو شرکت دولتی فورد و شورلت با وجود ورشکستگی بازهم به کمک دولتشون سرپا نگهداشته شده و هی ماشین می سازند. مردم بدبخت آن کشور چه زجری می کشند…
mostafa
۲۱ مهر ۱۴۰۱همون 1123 نیستی که اصرار داشتی که کوروت با کمک هزینه دولت میسازن تا ارزون در بیاد بتونه بفروشه
سوشیانت
۲۱ مهر ۱۴۰۱الان میشه بگی اینکه به کمک دولت سرپا هستن چه ربطی به زجر کشیدن مردم داره😐
بعید میدونم حتی خودت بدونی که چی میگی
بی خیال اسم
۲۱ مهر ۱۴۰۱اقای حبیب محترم
اون جنرال موتورز هست که فکر کنم تقریبا ۳۰ درصد سهامش ماله آمریکاس
فورد اینطور نیست
تو جریانی که این دو شرکت وقت بود ورشکسته بشن که فکر کنم سال ۲۰۰۸ اینا بود
جنرال موتورز از دولت کمک گرفت که رییس جمهور اون موقع آمریکا هم اوباما بود
فورد روی پایه خودش ایستاد و ورشکسته هم نشد
امیرحسین
۲۱ مهر ۱۴۰۱این اتاق ۳ لیتری میکشدش
👊
۱۴ مرداد ۱۴۰۳دقیقا . بعضی امریکن فنا انجین کوچیک ازوپاییا رو مسخره میکنن اما اینجا ۴ سیلندر شده ۳ !
حسام
۲۱ مهر ۱۴۰۱از همه چیش خوشم اومد الا قدرت پیشرانش،۱۳۷اسب بخار!!!تقریبا نزدیک به سمند
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۱داری یه لگن آشغال رو با این مقایسه میکنی؟
طراحی،عملکرد،کیفیت،ایمنی ،حتی شتاب و … رو ول کردی چسبیدی به قدرت؟
حسام
۲۱ مهر ۱۴۰۱فارسی نوشتم ،منم گفتم از همه چیش خوشم اومد الا قدرتش!!
viper2
۲۱ مهر ۱۴۰۱اول که ۱۳۷ اسب اونا با مال ما خیلی خیلی فرق داره یعنی شما سمندو ببر رو داینو ببین چن اسب داره . دوما شما شتاب ۸.۶ ثانیه این رو با سمندی که اگر کولر روشن کنی باید هلش بدی مقایسه میکنی؟؟؟
پدرام
۲۱ مهر ۱۴۰۱اولا سمند کلا 100 اسبه ای ف اش هم 114 اسب، دوما این ماشین توربو شارژ داره این یعنی اگر با یک ماشین تنفس طبیعی با همین میزان قدرت مقایسه بشه شتاب و کشش بهتره چون توربو در دور بسیار پایین تری گشتاور رو میاره تو مدار، البته گمان نکنم ماشین تنفس طبیعی با موتور مثلا 1.8 یا 2 لیتری 220 نیوتن متر گشتاور بده و نکته بعد تکنولوژی روز شورولت رو که با این قوطی حلبی ها مقایسه نمی کنن
Afg
۲۱ مهر ۱۴۰۱چه قیمت مناسبی داره یکی از بهترین گزینه ها برای واردات به ایران که بتونن بیش از یک میلیارد سود خالص نصیب شون کنند
بی خیال اسم
۲۱ مهر ۱۴۰۱خوبه ولی عقبش شبیه نیسان جوک هست
Royal Driver UK 70
۲۱ مهر ۱۴۰۱ایکاش اینو بجای چینیا وارد میکردن هم ایمن بود هم کیفیت داشت هم تکنولوژیش متعلق به جنرال موتورز بود. هیف
Payfast
۲۱ مهر ۱۴۰۱اون وقت تیگو هشت نزدیک ۶۰ هزار دلار میمالن به مردم
قاطر فروش
۲۱ مهر ۱۴۰۱به اینکه در آینده نزدیک این ماشین در ایران عرضه بشه خوشبینم
viper2
۲۱ مهر ۱۴۰۱ایران ، خَر وارد کنه ؛ماشین امریکایی وارد نمیکنه .
Kamy
۲۱ مهر ۱۴۰۱ج ا …
نه ایران
پدرام
۲۱ مهر ۱۴۰۱قیمتش خیلی خوبه با 21 هزار دلار نهایت بشه مدل های پایه سیویک، کرولا و یا مزدا 3 خرید
مهردادکمال
۲۲ مهر ۱۴۰۱به امید روزی که به ایران بیاد
MAHAN
۲۰ آبان ۱۴۰۱شورلت ها ماشین های عالی هست تو هر مدل شون
Amin
۱۰ مهر ۱۴۰۳من مدل اکتیو رو خریدم و خیلی راضی هستم شتاب فوقالعاده و بسیار کم مصرف که میانگین حدود ۵ تا ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر میشه دارای سیستم وای فای مانیتور ۱۱ اینچ وبقیه مواردی که عزیزان ذکر کردند